maxim Skrevet 21. november 2012 #26 Skrevet 21. november 2012 helti100.no har også masse små barneting:)
maxim Skrevet 21. november 2012 #27 Skrevet 21. november 2012 Beklager så mange innlegg men kommer på nye ting hele tiden.. Apotek1 har masse smågaver til barn, som morsomme tannbørsteholdere, blinkende tannbørster, såpebomber Og søstrene grene har masse fint til ingen penge.. Vet de f.eks har sjørøver flagg til 7 kroner, tror jeg det var, det var iallfall under 10 kroner, masse maling, farger og andre ting, verdt en titt
er det muuulig Skrevet 21. november 2012 #28 Skrevet 21. november 2012 Tusen takk for mange supre tips! Det dvd-tilbudet var jo helt genialt. Tar gjerne i mot enda fler, selv om jeg likte forslagene deres veldig godt. Overskriften ble vel litt dum, der jeg skrev at jeg har INGEN penger til julegaver - for det har vi jo. Vi har bare myyye mindre enn først antatt - kanskje omkring 50 kr pr pers. Håper jeg får gitt fine gaver til slutt - vil jo gjerne at det skal være noe de blir glade for. Jeg har ei svigerinne som ikke nøyer seg med hva som helst til toåringen sin... Anonym poster: b0aab093857dce092b9fa0805f70fa84 hei. bor du i nerheten av platekompaniet feks? dem selger ofte filmer ned i 19-69kr....bra filmer osm ikke er gammle osv. ellers så kan du jo lage et klippekort til barna på turer med grilling utover vinteren/våren.....eller klippekort på å få bake boller/ vaffler osv. svigerinna di må da bare nøye seg med det hun vil hun...er ikke ditt problem.... er voksne som setter krava for gavene...desverre...ikke barna.... i tillegg til klippekort til barna kan du jo feks gi en sånn julestrømpe med goderti å melde seg inn i bokklubber osv for å få råd til å gi gaver til flere hundre når man ikek har pengene....er streng tatt ingen god ide....man glemmer fort å avbestille bøker.....og kan fort glemme å sende tilake...dessuten er retur på rundt 70kr... så kan nok lønne seg å gi noe som faktisk ikke blakker en i ettertid regner med sparekontoen skal fylles igjen?? Takk for tipsene ! Hehe, sant det du sier - det er de voksne som setter krav, ikke barna. Jeg kjøpte en gang klær i litt stor størrelse til toåringen hennes. ( klær til noen mnd frem i tid, ikke år). Jeg tenkte det var kjekt å ha litt store klær, slik at barnet kunne vokse i klærne. Da fikk jeg beskjed om at hun ville bytte alt, for dette kom jo til å være heeelt av moten om noen måneder, hihi Og, nei. Det var ikke typiske sommerklær eller lignende med blomster og bier Da tenkte jeg: Er det muuuulig HI Anonym poster: b0aab093857dce092b9fa0805f70fa84 vettu....da hadde jeg ikek GIDDA å lagt min skjel i gaver fremover i tid hos henne.....rett og slett for når folk er så utakknemmelige....så får dem bare vre vært syykt gøy å kjøppt noe på salg til henne og venta en eeevighet før hun fikk det...så hadde hun ikke fått bytta det engang nei nåå var jeg slemm! barn er enkle! og blir ikke foreldrene fornøyde...så er jo det synd for dem her er det billige gaver til alle i år...er student og har selv to barn...ikke mulighet til å jobbe samtidig....så heeer blir det strikka kopptuer i bommullgarn fra søstrene grene til dem voksne....vurderer å spandere på dem en oppvaskost i tillegg haha
Kbor85 Skrevet 21. november 2012 #29 Skrevet 21. november 2012 Til venninner, bestemor ol, Kjøp billige hvite kubbelys og en pakke med vintage servietter med fint motiv; engler, barn fra gammeldager eller lignende. Klipp ut motivet, riv av det helt ytterste laget legg det på lyset. Bruk bakepapir og stryk motivet fast. Laveste varme på strykjernet:) det blir gaver til ca 30kr stykk som ser ut som 100kr, dekorativt og fint:)
Kbor85 Skrevet 21. november 2012 #30 Skrevet 21. november 2012 Til venninner, bestemor ol, Kjøp billige hvite kubbelys og en pakke med vintage servietter med fint motiv; engler, barn fra gammeldager eller lignende. Klipp ut motivet, riv av det helt ytterste laget legg det på lyset. Bruk bakepapir og stryk motivet fast. Laveste varme på strykjernet:) det blir gaver til ca 30kr stykk som ser ut som 100kr, dekorativt og fint:)
Puppemamma Skrevet 21. november 2012 #31 Skrevet 21. november 2012 På tosrus. No har de fine tre puslespill til 25 kr stk! Og gratis frakt :-) perfekt til 2åring! Mange andre gode tilbud også
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #33 Skrevet 21. november 2012 OBS, ang bokklubben barn. Tenk deg om før du melder deg inn. Du MÅ være medlem i 12 mnd. Og av de 1000 kr det er snakk om at du "får" MÅ du kjøpe 3 bøker, og de fleste bøkene koster 249 kr. Så MÅ du avbestille bøker hver mnd, i følge nettsiden så det ut som du går tilbud hver 14. dag ! Du får ikke 1000 kr å handle for, du sitter kanskje igjen med et par tre hundrelapper å handle for, og det er ikke MYE billig der inne. Du får ikke en dritt, bare masse mas på Mail og masse utgifter om du glemmer å avbestille. Anonym poster: 8d30323dd440b69b5c88f4d17dd8b1ab
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #34 Skrevet 21. november 2012 Hurra for mange flotte tips! Har forresten sjekket sparkjop.no, og der fant jeg noen fine klær til 50 kr. Har bestilt til mamma og mormor. Fant også stilige putetrekk osv. Bare et tips om andre også vrir på krona denne jula Så har jeg alltid tatt vare på syktetøyglass, babymatglass osv. Så det har jeg heldigvis i skapet - klar for kreative påfunn!! HI Anonym poster: b0aab093857dce092b9fa0805f70fa84
Popelko Skrevet 21. november 2012 #35 Skrevet 21. november 2012 (endret) Se om du finner hvite kubbelys på tilbud, og kjøp fyrstikkeesker + en pakke med fine servietter. stryk motivet fra serviettene på lysene, og pynt fyrstikkesker. blir veldig fint. Jeg gav bort det i julegaver i fjor :-) her er bilder av lysene jeg pyntet: http://familieoghobby.blogg.no/1318888983_laget_litt_pynt_til_s.html Endret 21. november 2012 av MamsenOgTrollunga
maxim Skrevet 21. november 2012 #36 Skrevet 21. november 2012 De lysene blir are super fine , vet jeg hva jeg skal gjøre en dag eg kjeder meg litt
ana_fi_hob_ Skrevet 21. november 2012 #37 Skrevet 21. november 2012 De lysene var nydelige. Kan du beskrive litt mer i detalje hvordan du gjør dette ? Jeg også fikk lyst.
Popelko Skrevet 21. november 2012 #38 Skrevet 21. november 2012 De lysene var nydelige. Kan du beskrive litt mer i detalje hvordan du gjør dette ? Jeg også fikk lyst. Servietten er som regel delt opp i tre lag. Du tar av det øverste laget, det med motiv på. Så klipper du eventuelt ut den delen du vil ha på lyset, så legger du det på lyset med bakepapir over. Ha svak varme på strykejernet, også stryker du forsiktig over bakepapiret. Viktig å ikke holde strykejernet på samme sted for lenge, da smelter lyset. Ta heller flere runder. Håper du ble klokere
Musemorbr / Skrevet 21. november 2012 #39 Skrevet 21. november 2012 Hvordan brenner sånne lys da? Servietten gjør det ikke om til et bål?
Nissefisen Skrevet 21. november 2012 #40 Skrevet 21. november 2012 Til besteforeldre og faddere osv. Lag trolldeig, det er billig. Dra på IKEA å kjøp de små dype svarte rammene. Kjeller ut trolldeigen. Legg ramma oppå å press så det blir avtrykk av ramma. Lag hånd eller for avtrykk. Når det er gjort legger du deigen i oven og steker til det blir en hinne. Slås så den ikke er klissete. Så lager du gips og tømmer over når deigen er avkjølt og kald. Ramma må ligge oppå deigen når du heller tipsene oppi. La det ligge slik til tipsene er stiv.
Popelko Skrevet 21. november 2012 #41 Skrevet 21. november 2012 Hvordan brenner sånne lys da? Servietten gjør det ikke om til et bål? Du må smelte servietten såpass inn i lyset at den ikke tar fyr det er bare å kjenne på det, så kjenner du om det er ordentlig smeltet inn eller ikke. du skal ikke kunne kjenne at det er en serviett der.
ana_fi_hob_ Skrevet 22. november 2012 #42 Skrevet 22. november 2012 Takk :-). Gleder meg til å prøve dette :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå