Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #1 Skrevet 21. november 2012 Vi har vært skikkelig uheldige nå, rett før jul! Vi må ut med en regning på nærmere 100 000 kr, så der ryker hele sparekontoen vår. Shit happens Vi har veldig stor familie, deriblandt mange barn! De voksne tenker jeg at det ikke blir så vanskelig å finne gaver til - jeg kan jo gjerne bake noe, eller hva tror dere? Andre tips? MEN hva skal jeg finne på til alle barna? De er alt fra 2 - 16 år. Jeg vil si jeg er en midt på treet kreativ person, men jeg kan ikke strikke, hekle, sy osv. Anonym poster: b0aab093857dce092b9fa0805f70fa84
Vanillaf@ce Skrevet 21. november 2012 #2 Skrevet 21. november 2012 Gå å fjæra og finn rekved. Skru inn knaggen og vips så har du nærmest gratis knaggrekke!
Vanillaf@ce Skrevet 21. november 2012 #3 Skrevet 21. november 2012 Åja, barna... Har du penger i det hele tatt til julegaver? Hvis ikke kan du gi dem opplevelser. Feks telttur til sommeren etc. Har du penger så kjøper du sokker. Trysilsokker etc. Billig på europris nå feks.
Musemorbr / Skrevet 21. november 2012 #4 Skrevet 21. november 2012 Meld deg inn i bokklubben barn, da kan du handle for tusen kr, og kun betale frakt. Mener det er en annen bokklubb med samme tilbud. Du må naturligvis avbestille hovedboken hver mnd via nettsiden, men du får mail om det i god tid, og være medlem 12mndr. På bokkilden får du hundre kroner og fri frakt, uten betingelser utover at du melder deg på nyhetsbrev. Dette kan du gjøre på din og mannens e-post, og for hundre kroner får du lett noen helt fine dvder eller bøker.
Musemorbr / Skrevet 21. november 2012 #5 Skrevet 21. november 2012 Obs... bokklubben barn har betraktelig mye mer enn bøker. Leker, turutstyr, skoleutstyr, pynteting og mye annet rart. Ta en titt.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #6 Skrevet 21. november 2012 Obs... bokklubben barn har betraktelig mye mer enn bøker. Leker, turutstyr, skoleutstyr, pynteting og mye annet rart. Ta en titt. Klikket meg inn for å skrive akkurat det vedkommende over meg skrev... Meld deg inn i en bokklubb, og ta velkomsttilbudet som ofte er bra!. Og meld deg ut igjen når du kan. Mange bokklubber som ikke har forpliktelser. Gå også inn på www.gjerrigknark.com. Trykk på "gratis ting og vareprøver" Anonym poster: b9df511400a144ed23db39da2ff73230
PintSizedDictator Skrevet 21. november 2012 #7 Skrevet 21. november 2012 Sparkjøp har et tilbud på Dvd'er. 3 for 2 og de koster rundt 60 kr stk. Det er alt fra barnefilmer til voksenfilmer og ikke bare gammelt ræl. Jeg har bla. bestilt To på Rømmen, The Tourist, Dagfinn Lyngbø osv. derifa De har også 30 og 20 kr's marked der. Leit med en sånn enorm utgift nå før jul da :S
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #8 Skrevet 21. november 2012 Tusen takk for mange supre tips! Det dvd-tilbudet var jo helt genialt. Tar gjerne i mot enda fler, selv om jeg likte forslagene deres veldig godt. Overskriften ble vel litt dum, der jeg skrev at jeg har INGEN penger til julegaver - for det har vi jo. Vi har bare myyye mindre enn først antatt - kanskje omkring 50 kr pr pers. Håper jeg får gitt fine gaver til slutt - vil jo gjerne at det skal være noe de blir glade for. Jeg har ei svigerinne som ikke nøyer seg med hva som helst til toåringen sin... Anonym poster: b0aab093857dce092b9fa0805f70fa84
Musemorbr / Skrevet 21. november 2012 #9 Skrevet 21. november 2012 Gi svoherinna di en boks kleenex i julegave. Så kan hun tørke tårene om hun blir misfornøyd med toåringens gaver. Ellers har bokklubben naturligvis perfekte gaver til toåring. Den orginale boka om ole brumm, kanskje? Contigo drikkekopp?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #10 Skrevet 21. november 2012 Toåringen trenger du ikke bekymre deg for. De pleier å like alle gaver bare det er nok papir . Litt verre med moren da. Ellers er nok det enkleste å jobbe litt ekstra slik at julegavebudsjettet kan økes. Det kan også være smart å ta en storoppryddning på loft, i kjelleren, i klesskap og i boder. Det er ikke sikkert du finner så mye som egner seg som gaver, men det kan hende du finner noe som kan vaskes og pusses opp litt. Jeg husker jeg fikk en stol en da jeg var 10-12 år til rommet mitt. Nymalt i akkurat riktig farge og med navnet mitt på ryggen. Det var en kjempegave som jeg hadde helt til jeg flyttet hjemmefra. (om du likte ideen men ikke har stoler, får du sikkert tak i noen gratis på finn). Det kan også hende du finner ting dere aldri kommer til å bruke men som du kan få litt for om du selger dem. Det kan også øke gavebudsjettet vesentlig samtidig som du får ryddet. Anonym poster: 0a9fcafcac50e19d241cf87059a64fcb
It's all about me Skrevet 21. november 2012 #11 Skrevet 21. november 2012 bokklubben.no beb.no Det er de to bokklubbene som gir gavekort på 1000,- og 1500,- hvis du melder deg inn. Har veldig godt utvalg du kan bruke de på av alt fra bøker til interiør. Har gjort det masse ganger og har masse fine gratis ting derifra.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #12 Skrevet 21. november 2012 Barerips.no har kule ting til barn Nille har gavepapir til 1kr pr stk, siden barna liker papir Anonym poster: ce78a14993b368ce3ecc0870e0d77114
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #13 Skrevet 21. november 2012 Tusen takk for kjempemange gode tips ! Dere er så kreative! HI Anonym poster: b0aab093857dce092b9fa0805f70fa84
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #14 Skrevet 21. november 2012 Har dere forresten noen tips til gave til venninner? Jeg tenker å kanskje ta noen glass med hjemmelagde fløtekarameller oppi. Jeg skal dekorere glassene, så kan de brukes til t-lysholdere etterpå. Eller blir det bare teit? De kan jo kaste glassene om de ikke syns de er fine, tenker jeg. HI Anonym poster: b0aab093857dce092b9fa0805f70fa84
trineson Skrevet 21. november 2012 #15 Skrevet 21. november 2012 Flere av linkene her gir tips om gratis og nestengratis gaver - se under redesign, recycling, upcycling med mer! http://luksusfellen.info/tag/gaver/
sologsommer Skrevet 21. november 2012 #16 Skrevet 21. november 2012 Hva med hjemmelaget badesalt til venninder? Kjøpte grovt salt og billige glass krukker. Evt. Gamle syltetøy glass. Blandede det med farge og duft, som jeg kjøpte på panduro. 100 kr. For begge.
Caprica Skrevet 21. november 2012 #17 Skrevet 21. november 2012 Hjemmelagde karameller eller kanskjre hjemmelagde marsipankuler rulletbinsjokolade i et pent glass.. er jo en gave du bruker tid på! Kan du strikke? Går jo an.å strikke.skjerf til.en.venninne etc Og så går det jo an.å.si til venninner og feks voksne søsken at økonomien.er særs dårlig og be om at dere hopper over julegavene bare i år?
er det muuulig Skrevet 21. november 2012 #18 Skrevet 21. november 2012 Tusen takk for mange supre tips! Det dvd-tilbudet var jo helt genialt. Tar gjerne i mot enda fler, selv om jeg likte forslagene deres veldig godt. Overskriften ble vel litt dum, der jeg skrev at jeg har INGEN penger til julegaver - for det har vi jo. Vi har bare myyye mindre enn først antatt - kanskje omkring 50 kr pr pers. Håper jeg får gitt fine gaver til slutt - vil jo gjerne at det skal være noe de blir glade for. Jeg har ei svigerinne som ikke nøyer seg med hva som helst til toåringen sin... Anonym poster: b0aab093857dce092b9fa0805f70fa84 hei. bor du i nerheten av platekompaniet feks? dem selger ofte filmer ned i 19-69kr....bra filmer osm ikke er gammle osv. ellers så kan du jo lage et klippekort til barna på turer med grilling utover vinteren/våren.....eller klippekort på å få bake boller/ vaffler osv. svigerinna di må da bare nøye seg med det hun vil hun...er ikke ditt problem.... er voksne som setter krava for gavene...desverre...ikke barna.... i tillegg til klippekort til barna kan du jo feks gi en sånn julestrømpe med goderti å melde seg inn i bokklubber osv for å få råd til å gi gaver til flere hundre når man ikek har pengene....er streng tatt ingen god ide....man glemmer fort å avbestille bøker.....og kan fort glemme å sende tilake...dessuten er retur på rundt 70kr... så kan nok lønne seg å gi noe som faktisk ikke blakker en i ettertid regner med sparekontoen skal fylles igjen??
er det muuulig Skrevet 21. november 2012 #19 Skrevet 21. november 2012 Har dere forresten noen tips til gave til venninner? Jeg tenker å kanskje ta noen glass med hjemmelagde fløtekarameller oppi. Jeg skal dekorere glassene, så kan de brukes til t-lysholdere etterpå. Eller blir det bare teit? De kan jo kaste glassene om de ikke syns de er fine, tenker jeg. HI Anonym poster: b0aab093857dce092b9fa0805f70fa84 eller are snakke med veninnene dine i år og avtale at dere dropper gaver i år pga situasjon? er jo ikke billig heller å lage hjemmelagede karameller....
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #20 Skrevet 21. november 2012 Genialt forslag, Sol og Sommer + dere andre Jeg er så glad for alle forslagene jeg har fått - får ikke sagt det nok! Dere har noen fine og kreative hjerner, damer! Familie og gode venner er "varslet" om "katastrofen" som inntraff, ja Så nå prøver jeg å tenke litt nytt - vil gi noe de kan ha glede av, som ikke koster skjorta. HI Anonym poster: b0aab093857dce092b9fa0805f70fa84
Himmel og hav Skrevet 21. november 2012 #21 Skrevet 21. november 2012 På ellos.no, så har de salgssider der du kan finne helt greie ting til under 50,-.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #22 Skrevet 21. november 2012 Tusen takk for mange supre tips! Det dvd-tilbudet var jo helt genialt. Tar gjerne i mot enda fler, selv om jeg likte forslagene deres veldig godt. Overskriften ble vel litt dum, der jeg skrev at jeg har INGEN penger til julegaver - for det har vi jo. Vi har bare myyye mindre enn først antatt - kanskje omkring 50 kr pr pers. Håper jeg får gitt fine gaver til slutt - vil jo gjerne at det skal være noe de blir glade for. Jeg har ei svigerinne som ikke nøyer seg med hva som helst til toåringen sin... Anonym poster: b0aab093857dce092b9fa0805f70fa84 hei. bor du i nerheten av platekompaniet feks? dem selger ofte filmer ned i 19-69kr....bra filmer osm ikke er gammle osv. ellers så kan du jo lage et klippekort til barna på turer med grilling utover vinteren/våren.....eller klippekort på å få bake boller/ vaffler osv. svigerinna di må da bare nøye seg med det hun vil hun...er ikke ditt problem.... er voksne som setter krava for gavene...desverre...ikke barna.... i tillegg til klippekort til barna kan du jo feks gi en sånn julestrømpe med goderti å melde seg inn i bokklubber osv for å få råd til å gi gaver til flere hundre når man ikek har pengene....er streng tatt ingen god ide....man glemmer fort å avbestille bøker.....og kan fort glemme å sende tilake...dessuten er retur på rundt 70kr... så kan nok lønne seg å gi noe som faktisk ikke blakker en i ettertid regner med sparekontoen skal fylles igjen?? Takk for tipsene ! Hehe, sant det du sier - det er de voksne som setter krav, ikke barna. Jeg kjøpte en gang klær i litt stor størrelse til toåringen hennes. ( klær til noen mnd frem i tid, ikke år). Jeg tenkte det var kjekt å ha litt store klær, slik at barnet kunne vokse i klærne. Da fikk jeg beskjed om at hun ville bytte alt, for dette kom jo til å være heeelt av moten om noen måneder, hihi Og, nei. Det var ikke typiske sommerklær eller lignende med blomster og bier Da tenkte jeg: Er det muuuulig HI Anonym poster: b0aab093857dce092b9fa0805f70fa84
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #23 Skrevet 21. november 2012 På ellos.no, så har de salgssider der du kan finne helt greie ting til under 50,-. Takk for tips Har sett litt der inne - og da står det ofte "denne prisen kan ikke kombineres med andre rabbatter". Er det sånn at jeg bare kan bestille en og en ting på salg da? HI Anonym poster: b0aab093857dce092b9fa0805f70fa84
maxim Skrevet 21. november 2012 #24 Skrevet 21. november 2012 Nei du kan bestille masse på tilbud fra siden men er man medlem av ellos så har man gjerne fått 40% rabatt og slikt på en valgfri vare, denne rabatten kan du altså ikke bruke sammengavene som allerede er på tilbud.. www.rockmybaby.no har masse perler og ulike ting du kan kjøpe og f.eks lage smokkelenker, nøkkelringer, vognlenke og snor til og henge på sekken med navn. Eventuelt panduro eller andre hobby butikker også www.playx.no har masse dvd, spill, cd og andre slike ting, og det er gratis frakt og lage ting selv er supert og nesten mer koselig da du har brukt tiden din på dette en og bare løpe innom en butikk og kjøpe noe men husk at alle ingredienser, glass og pynt koster en del det også
maxim Skrevet 21. november 2012 #25 Skrevet 21. november 2012 boots.no har også ulike ting til 3 for 2 nå,, men dette blir jo mer til voksne enn barn kanskje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå