Gå til innhold

Inspirert av utrotråd. Hvem har ansvar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virkelig, er det bare den som er utro som er drittsekker her? Og ikke den han/hun er utro med selvom han/hun VET at vedkommende har kjæreste/kone? Uansett hvor dårlig et forhold er, så legger man seg IKKE etter en som er opptatt! Det er mangel på respekt og verdighet!

Anonym poster: 09317a09ff700feac505a70a2304062a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg har begge to like mye ansvar, og det er like bedritent gjort av dem begge.

Aldri forstått den tankegangen at det er bare mannens skyld.

Skrevet

Kun den som er utro selvfølgelig.

Anonym poster: 67de81c4dbfbb1df562babb209f644a4

Skrevet

For frie aktører er det fritt marked. De opptatte for styre seg sjøl.

Skrevet

Selvsagt begge. Det handler om respekt for andre mennesker.

Anonym poster: 105296dbac77a22b33efa3dd1c252902

Skrevet

Selvfølgelig er det den som er utro som er den største drittsekken. Ærlig talt. Det er kun de som er i et par som har lovet hverandre troskap og forpliktelse. Ingen går og lover det ovenfor andre. Går du virkelig rundt og forventer at andre, totalt ukjente mennesker skal ta hensyn til dine følelser?

Ja, det er mange som synes det er dårlig gjort, og det er jeg enig i, men jeg er helt klar på at det er den personen som har forpliktet seg til meg og lovet meg troskap som jeg kan stille til ansvar. Ingen andre.

Er mannen min utro så har han sviktet meg. Dama har har vært utro med har bare vært jævlig kjip.

Men jeg tror mange damer har behov for å først og fremst ansvarliggjøre elskerinnene fordi de føler seg truet. De stoler kanskje ikke 100 % på mannen sin, og da blir "fristerinnene" veldig skumle. Ellers så er det fordi de har tilgitt mannens utroskap, og trenger noen andre å skylde på og være sinte på for at ikke mannens svik skal være så overdøvende.

Litt rart det der... når det er en KVINNE som har vært utro, så er det liksom ingen som har behov for å skylde på ham hun har vært utro med...

Anonym poster: c37c584d2a560605ee4d2e1a36804fbf

Skrevet

Det er ikke meg iallefall!!!

Anonym poster: 0074139498b62c6c2652f1b03bfa8ca1

Skrevet

Ansvaret ligger i bunn og grunn hos den som er opptatt på annet hold. Men det unnskylder ikke den som er så lavmåls og patetisk at h*n må holde seg varm på andres partnere.

Skrevet

Det er den som er opptatt sitt ansvar å ikke være utro mot partneren sin.

Skrevet

Den som er opptatt/utro, selvsagt.

Dog synes jeg ikke det er spesielt sjarmerende med folk som legger seg etter andres partnere når de vet at de er opptatt.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Man har alle ansvar for å være et godt medmenneske, men det er den utro parten som må ta skylda i mine øyne. Man kan bli fristet på hvert gatehjørne, men man må selv sette grenser for seg selv.

Om jeg (hypotetisk) er utro mot min partner så kan jeg ikke dumpe ansvaret over på elskeren min. Det var jeg som satte meg i denne situasjonen. For jeg hadde et valg.. Jeg kunne sagt Nei...........!!

Skrevet

Det er den som er utro som har ansvaret. Jeg forventer ikke at ukjente mennesker tar hensyn til meg og mine følelser. Og ja...jeg har hatt en utro mann!

Anonym poster: a8f77bb1841e94c88cb9b0793a87b092

Skrevet

Den om er utro har alt ansvaret. Men det er lite sympatisk å legge seg etter folk som er opptatt.

Skrevet

Skremmende egotankegang her inne. Huff.

Anonym poster: d934e853e486e65ec5affe151ec09492

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Skremmende egotankegang her inne. Huff.

Anonym poster: d934e853e486e65ec5affe151ec09492

Du må gjerne kalle det egoistisk. Men det er ikke sånn jeg ser på det. Som jeg svarte i den andre tråden så har vi alle ansvar for å være gode medmennesker. Men vi er ikke ansvarlig for andres valg..

Det er som andre skriver, den parten som er opptatt som er ansvarlig for å holde seg på matta, selv om det også er slemt gjort av den andre å legge seg etter en som er opptatt. Og til syvende og sist kan man ikke forvente at andre skal ta hensyn til deg og dine følelser. Det er det isåfall partneren din som skal gjøre, og sette ned foten før han gjør noe som sårer deg.. Egoistisk tenkt? Jeg mener det heller er realistisk tenkt..

Skrevet

Dere som mener "den andre" må ta like stor del av skylda... har dere virkelig ikke større forventninger til mannen deres enn dere har til en tilfeldig utvalgt kvinne?

Dere forventer altså at kvinner der ute skal ha like stor motivasjon til å ikke ha sex med mannen deres, som mannen deres har til å ikke ha sex med andre enn dere selv?

Hadde det vært sånn at alle kvinner i hele verden ikke hadde hadde hatt sex med opptatte menn av hensyn til hverandre, så hadde jo troskap vært null verdt.

Det er EN person i denne verden som har lovet meg respekt, kjærlighet og troskap, og det er mannen min. Ingen andre. Derfor er det hans ansvar og skyld om han velger å svikte meg ved å være utro med en annen.

Skrevet

Hiver du deg på noen som har dame/mann så har du ansvar. Har du dame/ mann hjemme så har du ansvar. ALLE har ansvar. Punktum.

Skrevet

Den som er i et forhold og er utro er den som har skylden mener jeg.

Skrevet
Skremmende egotankegang her inne. Huff. Anonym poster: d934e853e486e65ec5affe151ec09492
Du må gjerne kalle det egoistisk. Men det er ikke sånn jeg ser på det. Som jeg svarte i den andre tråden så har vi alle ansvar for å være gode medmennesker. Men vi er ikke ansvarlig for andres valg.. Det er som andre skriver, den parten som er opptatt som er ansvarlig for å holde seg på matta, selv om det også er slemt gjort av den andre å legge seg etter en som er opptatt. Og til syvende og sist kan man ikke forvente at andre skal ta hensyn til deg og dine følelser. Det er det isåfall partneren din som skal gjøre, og sette ned foten før han gjør noe som sårer deg.. Egoistisk tenkt? Jeg mener det heller er realistisk tenkt..

Greit nok, mannen har ansvar og vi vet det. Men glem mannen et sekund, kan du ærlig talt si at den andre kvinnen ikke har ansvar om hun vet at mannen har dame? Har ikke vi damer ansvar og respekt for andre mennesker?

Han har selvsagt det største ansvaret. Hun har ansvar som medmenneske. Har hun sex med en mann som har dame så er hun ansvarlig og like mye med på utroskapen.

Skrevet

ANSVARET ligger hos den som er opptatt. Moral og respekt o.l er en annen diskusjon, og der kan man dra inn den single. Men ansvaret ligger nok hos den som er opptatt.

Skrevet

Må vel si som de fleste her, den som har partner har et ansvar i forhold til denne.

Men, jeg synes vel det er respektløst og stygt å gå etter andres partner.

For mange år siden var jeg en av disse. Til mitt lille forsvar må det sies at jeg ikke helt visste han hadde dame. Hun hadde flyttet til en annen by for å gå skole og jeg trodde det var slutt.

Vel, det var det ikke - og jeg ble lagt for hat av både henne og halvparten av byens damer;) Vel fortjent, tenker jeg i dag. Har aldri gjort dette igjen, og det er utenkelig i framtiden også.

Anonym poster: 8b2dfa69f8fe660c0d0c54d75950e1b4

Skrevet

Jeg mener at den som har en forpliktelse til en annen har ansvaret.

For 15 år siden (da jeg var i begynnelsen av 20 åra) datet jeg en fyr jeg var betatt av. Han tok meg med på fester og utflukter (med hans venner). På hyttetur fikk jeg meg en real overraskelse, det sto et kvinnemenneske å banket på døra, ropte på han jeg datet og var klin forbanna - noe som var helt forståelig, det kom frem at HUN var dama hans. WHAT! Kuttet ut det prosjektet for å si det slik. Uansett, det som gjorde meg mest forbanna var at alle vi hadde festet sammen med visste at han hadde dame - bortsett fra meg. Jeg ble ufrivillig "den andre", nice.

Jeg har selv vært fristet flere ganger når jeg har vært i et forhold, men aldri handlet - gresset er sjelden grønnere på den andre siden. En vet hva en har, ikke hva en får....

Å være utro er et valg, jeg velger å la vær...

Skrevet

Må vel si som de fleste her, den som har partner har et ansvar i forhold til denne.

Men, jeg synes vel det er respektløst og stygt å gå etter andres partner.

For mange år siden var jeg en av disse. Til mitt lille forsvar må det sies at jeg ikke helt visste han hadde dame. Hun hadde flyttet til en annen by for å gå skole og jeg trodde det var slutt.

Vel, det var det ikke - og jeg ble lagt for hat av både henne og halvparten av byens damer;) Vel fortjent, tenker jeg i dag. Har aldri gjort dette igjen, og det er utenkelig i framtiden også.

Anonym poster: 8b2dfa69f8fe660c0d0c54d75950e1b4

Hvorfor var det vel fortjent at du ble lagt for hat av halvparten av byens damer, når du ikke visste at han hadde dame...? Vet at vi kvinner har skyhøye forventninger til hverandre, men at man også skal ha telepatiske evner?

Og hva med han som var den utro parten da? Ble han lagt for hat av dama og halvparten av byens damer? Tipper han ble tilgitt igjen og kom inn i varmen jeg, mens alle rettet hatet sitt mot deg i stedet.

Skrevet

Jeg mener at begge har noe skyld i det, men den ligger hovedsakelig hos mannen. Med mindre han var voldtatt, renger jeg med at han visste hva han gjorde, og hadde anledning til å stoppe det.

Det JEG ikke skjønner, er hvordan kvinner kan tilgi sin utro mann, men legge den andre kvinnen for hat. Ja, hun gjorde noe jævlig dumt, men det er mannen din som var utro, ikke hun.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Enig i at ansvaret ligger hos den som er opptatt. Men det betyr ikke at damer som bevisst ligger med andre sine menn er gratishorer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...