Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #1 Skrevet 20. november 2012 Er alle andre utstyrt med husmorgen eller noe? Jeg HATER å rydde og vaske. Nå som jeg er gravid og sliter med plager hater jeg det enda mer. Men får inntrykk av at alle andre er super husmødre og eeeelsker husarbeid. Hva med dere? Anonym poster: be880d80221382578eb51f6ece82a2f6
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #2 Skrevet 20. november 2012 Er alle andre utstyrt med husmorgen eller noe? Jeg HATER å rydde og vaske. Nå som jeg er gravid og sliter med plager hater jeg det enda mer. Men får inntrykk av at alle andre er super husmødre og eeeelsker husarbeid. Hva med dere? Anonym poster: be880d80221382578eb51f6ece82a2f6 Nei Anonym poster: be07ddfc3e6f04f347aa4cb173bb56e9
Gjest Vicky Pollard Skrevet 20. november 2012 #3 Skrevet 20. november 2012 Hater det, men må gjøre det likevel... Ingen som kommer og gjør det for meg om ikke jeg gjør det...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #4 Skrevet 20. november 2012 Syns det er greit å rydde, men hater å vaske. Vi har vaskehjelp Anonym poster: 1e9fe0a17ba8f0b2f3aa8088e1f0f513
Popelko Skrevet 20. november 2012 #5 Skrevet 20. november 2012 Nei, du er ikke alene om det. Jeg hater også alt som har med husarbeid å gjøre. Synes det er dritkjedelig, rett og slett, og skulle virkelig ønske jeg slapp Nå har jeg heldigvis en samboer som gjerne hjelper til da, så jeg er ikke som mange andre helt alene om det
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #6 Skrevet 20. november 2012 Synes det er grenseløst kjedelig jeg og. Gjør ikke mer enn jeg må for at det ikke skal se helt bomba ut her. Et av hovedargumentene mine for å ikke kjøpe større bolig er at da blir det mer å rydde og vaske... Anonym poster: 74823b598c2723e9f159fa8f92fa0cc1
Snøkrystaller Skrevet 20. november 2012 #7 Skrevet 20. november 2012 Hater det jeg også! Gleder meg til samboeren min blir ferdig å studere! Da blir det vaskehjelp:-D
håpefull<3 Skrevet 20. november 2012 #8 Skrevet 20. november 2012 Liker å rydde fordi jeg trives bedre hjemme når det er ryddig. Men har smarte systemer i huset så det blir sjelden rot her lenger vaske hater jeg, så mannen støvsuger og jeg tørker støv innimellom. Evt søler vi på gulvet tørkes det opp med en gang. Har vel ikke vasket gulvet på måneder. Støvsuging og å tørke litt med fuktig klut holder når jeg ikke gidder å dra fram vaskebøtta. Liker å vaske klær, følelsen når jeg har fått unna hele haugen med klær er befriende men hater hater hater å skifte på senga !! Tar ting litt underveis så blir det ikke så mye. Eks når jeg fjerner sminke om kvelden tar jeg en våtserviett og tørker rundt vasken hvis det er støvete vt tannkremflekker på speilet. Kjøkkenet rydder jeg når jeg lager mat, må jo uansett være på kjøkkenet og vente mye under matlaging. Alt går rett i oppvaskmaskina etter middag, hoper seg sjelden opp på kjøkkenbenken. Osv osv
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #10 Skrevet 20. november 2012 Hater det og kommer alltid til å hate det Anonym poster: 4159757fe16d018f44232fe0d2d8cca0
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #11 Skrevet 20. november 2012 Liker å rydde fordi jeg trives bedre hjemme når det er ryddig. Men har smarte systemer i huset så det blir sjelden rot her lenger vaske hater jeg, så mannen støvsuger og jeg tørker støv innimellom. Evt søler vi på gulvet tørkes det opp med en gang. Har vel ikke vasket gulvet på måneder. Støvsuging og å tørke litt med fuktig klut holder når jeg ikke gidder å dra fram vaskebøtta. Liker å vaske klær, følelsen når jeg har fått unna hele haugen med klær er befriende men hater hater hater å skifte på senga !! Tar ting litt underveis så blir det ikke så mye. Eks når jeg fjerner sminke om kvelden tar jeg en våtserviett og tørker rundt vasken hvis det er støvete vt tannkremflekker på speilet. Kjøkkenet rydder jeg når jeg lager mat, må jo uansett være på kjøkkenet og vente mye under matlaging. Alt går rett i oppvaskmaskina etter middag, hoper seg sjelden opp på kjøkkenbenken. Osv osv Det hørtes enda verre enn skippertak. gå og rydde og vaske kontinuerlig hele dagen? Omg... Anonym poster: be880d80221382578eb51f6ece82a2f6
Axelina Skrevet 20. november 2012 #12 Skrevet 20. november 2012 Er alle andre utstyrt med husmorgen eller noe? Jeg HATER å rydde og vaske. Nå som jeg er gravid og sliter med plager hater jeg det enda mer. Men får inntrykk av at alle andre er super husmødre og eeeelsker husarbeid. Hva med dere? Anonym poster: be880d80221382578eb51f6ece82a2f6 Liker det ikke, men jeg har funnet en måte som gjør at jeg synes det er mer ok. Hører på lydbok, gjerne krim. Når det er som mest spennende går ryddinga/vaskinga helt av seg selv.
håpefull<3 Skrevet 20. november 2012 #13 Skrevet 20. november 2012 Liker å rydde fordi jeg trives bedre hjemme når det er ryddig. Men har smarte systemer i huset så det blir sjelden rot her lenger vaske hater jeg, så mannen støvsuger og jeg tørker støv innimellom. Evt søler vi på gulvet tørkes det opp med en gang. Har vel ikke vasket gulvet på måneder. Støvsuging og å tørke litt med fuktig klut holder når jeg ikke gidder å dra fram vaskebøtta. Liker å vaske klær, følelsen når jeg har fått unna hele haugen med klær er befriende men hater hater hater å skifte på senga !! Tar ting litt underveis så blir det ikke så mye. Eks når jeg fjerner sminke om kvelden tar jeg en våtserviett og tørker rundt vasken hvis det er støvete vt tannkremflekker på speilet. Kjøkkenet rydder jeg når jeg lager mat, må jo uansett være på kjøkkenet og vente mye under matlaging. Alt går rett i oppvaskmaskina etter middag, hoper seg sjelden opp på kjøkkenbenken. Osv osv Det hørtes enda verre enn skippertak. gå og rydde og vaske kontinuerlig hele dagen? Omg... Anonym poster: be880d80221382578eb51f6ece82a2f6 Hvem sa noe om "kontinuerlig hele dagen"? Jeg bruker 10 minutter på kjøkkenet er par dager i uka mens jeg lager middag. Å tørke av speilet på badet trengs maks en gang i uka. Å vaske klær gjør jeg veldig sjelden, tar skippertak en gang i blant siden jeg har god tørkeplass. Så ikke konkluder med noe du ikke har peiling på, det blir bare dumt
Gjest Heartbroken Skrevet 20. november 2012 #14 Skrevet 20. november 2012 Hater det og er så heldig å ha en mann med vaske/rydde-dilla Det gjelder å ordne seg
Hybelkanina Skrevet 20. november 2012 #15 Skrevet 20. november 2012 Nei jeg hater det. Men hater enda mer at det er rotete og møkkete rundt meg. Dårlig kombinasjon.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #16 Skrevet 20. november 2012 Å vaske liker jeg ikke, så det gjør jeg ikke. Enten må mannen gjøre det eller så har vi i perioder hatt vaskehjelp. Ellers synes jeg ikke husarbeid er så ille. Om kvelden skrur jeg på radioen, heller noe godt i et glass og koser meg mens jeg rydder kjøkkenet og forbereder noe godt til neste dag. Anonym poster: 300599f38ab767d8da83fc3a39b19b92
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #17 Skrevet 20. november 2012 Haaaater det! Anonym poster: 5f54c321c734a4b8406a4d5279dbb8a0
stearin Skrevet 20. november 2012 #18 Skrevet 20. november 2012 Sliter veldig med det der... Har nylig funnet ut at jeg ikke klarer å tenke klart med rot rundt meg, og at jeg lar rot stresse meg. Rot har vi en del av. Mesteparten er nok klær. Henger klær til tørk i gangen, som er langt fra soverommet. Hender at det blir slengt på sofaen (som er nærmere enn senga) til tider. Og badet... Der er vaskemaskinen... Har tre skittentøyskurver, men alle er nesten helt tom. Det meste ligger jo på gulvet Hadde også min tante på overnattingsbesøk hos meg når jeg nylig hadde flyttet inn og ting fortsatt var i kasser. Hun er en organisator (om det er et ord, eller riktig ord). Hun organiserer alt hun kommer over, bokhyllene er bokstavelig talt organisert alfabetisk. Skuffer, kjøkkenskap, matskap, kjøleskap og alt annet er logisk og enkelt. Hun ga meg masse gode tips til organisering hjemme, og etter at hennes system (minus det alfabetiske) kom i hus har det vært mye enklere å rydde. Har f.eks. "roteskuffer", enkle kurver i stue, kjøkken og gang hvor jeg slenger ting jeg ikke vet hvor skal, faste plasser til absolutt alt jeg kan tenke meg osv. Likevel fikk det meg ikke til å elske husarbeid.... Liker det ikke godt, men må dessverre gjøres...
Miss Chocolate Skrevet 20. november 2012 #19 Skrevet 20. november 2012 Jeg hater å rydde, vaske og lage mat. Blæh!!! Life is hard and then you die...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #20 Skrevet 20. november 2012 Kan ikke fordra husarbeid, rydder og vasker altfor lite, og det er alltid noe rot her, ikke bombet hele tiden, men gangen er full av klær og sko, ingen plass til garderobeskap så det blir fort kaos dessverre....Så er soverommet vårt alltid rotete....stue og kjøkken er som regel tålig ryddig hver kveld. Skulle virkelig ønske jeg hadde husmorgenet ja, men desverre har verken jeg eller mannen det, så vi prøver å bidra det vi gidder begge to. Blir nok vaskehjelp her og etterhvert:-) Anonym poster: 9fc78824c2fd577302ceff351cec80d0
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #21 Skrevet 20. november 2012 Blir lettet over alle som svarer at de også hater spetakkelet... Uff! HI Anonym poster: be880d80221382578eb51f6ece82a2f6
Bonanza Skrevet 23. januar 2013 #22 Skrevet 23. januar 2013 Hater å rydde, vaske og lage mat og generelt alt husarbeid ! Men hater enda mer å ha det rotete og møkkete rundt meg, så da må det jo bare gjøres .... Har ingen som hjelper meg med det, så alt ansvaret hviler på meg og det tynger litt ekstra. Har forsøkt vaskehjelp en gang, men det var ingen suksess. Slet meg ut på å rydde hele huset dagen før kjærringa kom til "dekket" bord, og så vasket hun i tillegg dårlig.... Får prøve en annen vaskehjelp, men ble sååå skuffa over hun som ikke gjorde jobben sin, at det frister lite å prøve noen andre.
nagini Skrevet 23. januar 2013 #23 Skrevet 23. januar 2013 Rydde, vaske klær etc er ikke så ille, men å vaske og tørke støv og tørke av kjøkkenbenk etc er grusomt, skulle heller fått skikkelig juling enn å måtte gjøre det (hvis det hadde hjulpet...)
Mamma_til_2 Skrevet 23. januar 2013 #24 Skrevet 23. januar 2013 Er ikke favoritt hobbyen min nei, men jeg bruker ca 30min om kvelden på og shine leiligheten slik at det er ryddig til kvelden og morningen, vasker ikke så ofte men støvsuger og vasker minimum en maskin klær hver dag. Jeg er over 30år og venter enda på at det husmorgeenet som min mor hadde skal våkne hos meg
Elsker livet Skrevet 23. januar 2013 #25 Skrevet 23. januar 2013 Jeg liker det forsåvidt, er ikke arvelig belastet, men ble utstyrt med husmorgenet allikevel. Men har kommet frem til at å lage mat syns jeg er skikkelig kjedelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå