Gå til innhold

Midt-Norge jentene som venter barn i juli :)


<3 StørsteØnske <3

Anbefalte innlegg

Vi var på ul 7+5, fikk se og høre et bankende hjerte <3 Utrolig rørende :) Godt å se at alt var i orden. Og i følge målene så var utregningen av terminen lik den jeg har regnet ut. Så nå venter vi bare på neste ul i uke 12. Men har ikke spurt eller betalt for diagnostiske ul nei. Gyn sa at jeg er så ung, at jeg ikke trenger å bekymre meg. Men det er ingen garanti for å få frisk barn bare fordi en er ung...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært på sykehuset og tatt blodprøver for duotest i dag, skal på ul neste torsdag. Er henvist pga arbeidssituasjonen til mannen, og usikkerhet om han kan ha blitt utsatt for stråling. De tror ikke det er fosterskadelig uansett, men er ikke sikkert, finnes for lite forskning på feltet. Ekkelt. Sannsynligheten er heldigvis liten vil jeg tro, og det er jo trygt å få ekstra oppfølging, men det igjen understreker jo at det kan være noe galt, som igjen nok gjør meg unødvendig stresset.

Attpåtil avskyr jeg blodprøver, og var selvfølgelig en helt ferst bioingenør som skulle ta på meg, glemte å sette på stasen, stakk tvers gjennom den første blodåra osv. Følte jeg satt og hadde opplæring av blodprøvetakning på hun som skulle stikke meg. Sånn er det å være helsepersonell;) ( sikkert en fæl person å skulle øve seg på også, hun virket ganske stresset stakkars).

Ellers har vi vært og hentet ut julekort, samt gjort unna en del julehandel, så nå er jeg sliten, kvalm og uvel, og trettere enn mini virker det som. Meeen, tror kanskje kvalmen begynner å roe seg litt, har faktisk klart å spise frokost de siste dagene (skal sies at jeg ikke har stått opp før 9.30), og blir fremdeles fort kvalm når jeg er sliten, men er muligens en anelse bedre... Håper værtfall det går den veien nå.

Er til gjengjeld desto mer hormonell, skikkelig ustabil PMS, blir rent sliten av meg selv. Sååå lei meg til tider, og tårene kommer av ingenting, stakkars mannen min sier jeg bare.

Menmen, 8+6/ 11 uker nå, vi får se til uka. Uansett synes jeg dagene går litt raskere, heldigvis. Snart er det jul, og vips så har vi passert 12 uker. GLEDER MEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da 1+1blir3! Skjønner at dette ikke er lett for deg! Usikkerhet og uvisshet er ikke noe gøy, men du må nok desverre bare ta tiden til hjelp nå. Bra dere får gjort dette uansett. Og dere er i trygge hender (sett bort i fra henne med blodprøven i dag). Håper du får opplelvesen på avstand og kan slappe mer av framover. Lykke til på ul og god bedring med alle symptomer! Klemmer til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, største ønske, godt med noen trøstende ord. Har hatt et par hormonelle utblåsninger i dag også, blir rent sliten av meg selv. Men hadde en god samtale med mannen under frokosten, så går bedre nå. Skal ordne med julekort og få de avgårde i dag, ute er det snø og solskinn, og mini sitter midt på gulvet og koser seg med rosiner.

Kjøpte meg en fin mammakjole på hm i går som jeg gleder meg til å ta i bruk, og når jeg skulle prøve den i går når jeg kom hjem (orker ikke prøverom på shopping med lillegutt) så ser jeg jo at magen begynner å komme! Har fått en skikkelig liten babykul helt nederst. Har ikke tenkt over det tidligere, fryser jo hele tiden så hår gjerne med tre ullgensere, og da vises jo ingenting. Men er bare å bruke posete klærframover hvis denne kulen skal skjules frem til 12 uker. Koselig:)

Håper alle får en god fredag, nå er det ikke lenge til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig 1+1blir3!!;) magen kommer vel raskere for deg som har vært gravid tidligere:) jeg hadde faktisk ikke tenkt over juleklærne før du sa det nå, tenkte bare jeg skulle ta de vanlige kjolene. Kanskje de bør prøves?;) hadde forresten en forferdelig drøm/natt i natt. Drømte å våknet av at jeg trodde jeg blødde. I tillegg hadde jeg reelle smerter i magen. Så natta var forferdelig..;( grusomme tanker som gikk for seg;( men heldigvis var ikke blødningene sanne.. Takk g..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du har kjøpt mammakjole, 1+1blir3 :) Det er ingen mage her ennå, men kjenner det frister lite med trange kjoler til jul.. Veldig bra at dere får ekstra oppfølging med duotest, selv om du sikkert blir urolig av det også. Blir jo spennende å se på ul neste uke da, kanskje du blir mer beroliget etter det. Plutselig viser det seg kanskje at du er lengre på vei?

 

Kanskje en lur ide å prøve kjolene først ja, Størsteønske :) Fryktelig drøm du hadde.. Håper smertene ga seg raskt. Man blir jo livredd for hver minste lille smerte, så skjønner at du ble engstelig.

 

Det har vært vanskelig å skjule hemmeligheten i det siste, særlig på jobben.. har hatt flere jobbmiddager, lunsjer og en del alkoholservering. Til lunsj har det vært roasbiff, spekemat, gravlaks o.l, og til middag for eksempel rosa andebryst.. Blir ikke mett;) I tillegg til at jeg takker nei til vin, kan jeg tenke meg at kollegaer legger sammen 2+2 og skjønner hva som foregår. Blir digg med juleferie og fri fra all bortforklaring. God helg til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hvordan går det med dere jenter? Har dere hatt en fin jul og hvordan er formen?

 

Jula ble noe anneledes og merkelig ettersom venninna mi døde julaften. Det har vært mye følelser og sorg oppe i all gleden som julen fører med seg, å ikke minst graviditeten. Ellers har det vært mye sykdom både hos meg og mine nærmeste. Men vi har hatt en fin alt i alt :)

 

Nå står kalkunen i ovnen, waldorfsalaten er ferdig og vi skal bare ordne det aller siste før feiringen av det nye året kan starte.

 

Tenk at vi skal bli mammaer dette året da dere :) Herlig og merkelig tanke på en gang for meg som er førstegangs ;)

Har ikke helt gått opp for meg enda dette.. :)

 

Ønsker dere et riktig godt nyttår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da slenger jeg meg med i denne tråden jeg også.. :) bor i trondheim :) 11+5 idag :D

 

Så koselig :) Håper vi midt-norge jentene kan møtes når magene begynner å komme tydelig fram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år jenter :) Det hørtes ut som en trist beskjed å få på julaften, StørsteØnske, leit å høre om venninna di. Vi har hatt en avslappende juleferie hjemme i Trøndelag og det har vært så godt! Vi gleder oss veldig til å flytte oppover nå, selv om det kanskje ikke blir før i mai. Har fått fødeplass både på Ullevål og St.Olavs for sikkerhets skyld :P

 

Jeg er veldig trøtt og sliten, har lite energi. Er tilbake på kontoret nå, og sliter med å holde med oppegående og effektiv. Håper det bare er startproblemer :P Jeg møter gjerne Julimamma-gjengen når vi har flyttet til Trondheim, hyggelig å treffe flere som er i samme situasjon :)

 

Har dere fortalt nyheten til de fleste nå eller? Vi fortalte det til venner nå på nyttårsaften.. vanskelig å takke nei til treretters vinservering og rosa indrefilet uten å bli avslørt. Er 11+4 i dag, så det er jo like før 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei jenter. Er det her dere er?

 

Jeg er 12+3 i dag og hadde egentlig blitt i bra form. Så på fredag fikk jeg kastet over meg min først influensa. Eller jeg tror det er bihulebetennelse så har akkurat ringt legen.

 

Jeg la inn treff på bim-treff trondheim. Vært artig å.møtes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Her går det bra, 14 uker i dag:) har dere forresten fått innkalling til ordinær UL på St. Olav? Ble henvist for lenge siden, men de er så treige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 uker i dag jeg også:) magen har poppet skikkelig frem, kynnerne har kommet, og kjenner livmora like under navlen, så den har vokst mye bare siste uka:) kjøpte meg flere fine mammaklær på hm i går, mye fint på salg, + litt vårklær. og flere superstretchy kjoler som ikke var i mammaavdelinga, men som blir fine med mage i:)

Bekkenløsninga har slått til for fullt, så skal snakke med ledelsen til uka og be om tilrettelegging fremover, morgenstellene blir litt drøye til isjiasnerven.

 

Jeg var heldig angående ultralydinkallelse, da jeg var på ul i uke 10 på st. Olavs, og da fikk jeg time til ordinærul i samme slengen. Men jeg ville ringt til st. Olavs og spurt, kan hende du får en time muntlig med en gang da, forsto det slik at det var veldig stor pågang, så like greit å bli satt opp på en time slik at du slipper å få den senere enn nødvendig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med dere midtnorge mager da? Er det noe nytt? Har derer vært på flere kontroller eller ultralyder?

 

Her er det spennende dager for tiden, håper på mer svar ang fosteret denne uka. Det kan gå begge veier, så vi krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her fikk vi utrolig nok gode nyheter. Så da kan jeg prøve å glede meg litt mer og være litt mer aktiv her også. Håper vi midt-norge mager kan møtes om en tid - det hadde vært trivelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ul i morgen. Det grugledes. Håper jeg da kan slappe av etterpå..

 

Det håper jeg og krysser fingrene for at det gjør :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med ul i dag!! Gledes til å høre hvordan det har gått! Skal neste torsdag og gleder meg masse!

 

Hvordan er det ellers med trondheimsmagene?

Jeg er uke 18, og skulle veldig gjerne kjent mer til den lille enn jeg gjør enda. Tålmodighet er ikke lett å finne!! Ha en god dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på ultralyd i dag, tanken. Jeg skal ikke før torsdag 14, føler det er en eeeeevighet til.

 

Helt enig med deg bangetibaang, jeg har kjent noen bittesmå dult i 14 dager nå, men det er laaaaangt i mellom, og jeg kjenner det sjelden når jeg ligger og kjenner etter:/ gleder meg til kraftigere respons fra den lille, og til pappaen kan kjenne det utvendig også. Men dagene går da, og plutselig er vi der at vi gjerne skulle hatt en liten pause fra kraftsalvene oppi ribbeina;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke noen laga en gruppe på facebook istede, er mye mer aktiv der enn her jeg da ;)

Noen som kan fixe?? :)

Vil gjærne bli kjent med flere mammaer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Ser at dere skal på UL rundt samme tid som meg. Skal 18.februar, og tiden går så fryktelig sakte. Spent på kjønn. Skal dere vite kjønn? Tiden går så tregt,hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Ul 14 februar, og ja, enig, tiden går kjempesakte for tiden! Har kjent små dult i et par uker, men det er langt i mellom og de er så svake, gleder meg sånn til mini blir litt sterkere inni der, og gir klar beskjed om at han/hun har det bra. Men de vokser fort inni der, ca 180g nå (er 16+2), ca 400g om 4 uker og 800g om 8 uker, da er det jo lettere for mini å sparke skikkelig i fra også:)

Vil vite kjønn, ja, er alt for nysgjerrig til å vente, regner med vi bestiller 3D ul hvis de ikke ser det denne gangen. Får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Etter en lang mnd usikkerhet var vi på oppfølgende UL i dag, 16+0. Legen fant ikke igjen den hjertefeilen han trodde han så i uke 12, og hjertet virket helt fint. Vi gikk grundig gjennom babyen fra topp til tå og fant en helt normal guttebaby :) han var utrolig aktiv, så godt å se. nok bekymring nå! Kjøpe et lite antrekk på vei hjem, nå kan vi glede oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...