Gå til innhold

Midt-Norge jentene som venter barn i juli :)


<3 StørsteØnske <3

Anbefalte innlegg

Det blir spennende å se hvor mange vi blir ja Baker85 :)

 

Formen er faktisk veldig likens, jeg har en skikkelig virusinfeksjon/luftveisinfeksjon, og jeg har astma, så jeg sliter litt ekstra.. Men håper det gir seg snart, begynner å bli lei. Ellers er jeg konstant sulten og kvalm, merkelig kombinasjon, men det går bra. Hvordan er formen din da?

 

Jeg skjønner hva du tenker om tidlig ul ja. Selv bestemte vi oss for uke 12 (blir 11+6 helt nøyaktig) for å være litt mer sikrere. Kjenner jeg helst skulle ha vært på ul i dag, føler det er så mange bekymringer. Hvordan vet en at alt er i orden liksom.. Men en må vel bare tro og håpe at alt er i orden :)

 

Jeg har også vondt i korsryggen hver dag, men det stråler ikke, så jeg kan ikke gi deg noen råd desverre.. Håper andre vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har termin 19.juli:) Var hos jordmor første gang denne uken, er 7+1. Kjempekoselig, har bestemt meg for å ta annenhver gang lege og jordmor. Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal første gang til lege på mandag. Har ikke vært hos jordmor før, så kontakter henne etter legetimen. Jeg tenker å gjøre som deg, Julibaby 2013, tar annenhver gang :)

 

Sitter på jobb og sliter med å holde meg våken, teller minutter til jeg kan ta helg! Da skal det soves.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå 9+1,gått ned 7 kg,leeeei av å være kvalm og spy:( Men verdt d! Tipper formen blir bedre etter uke 12,slik som sist. Har da så lyst til å ville ha mat,lei av denne kjeksen nå:(

Skal til første legitime da jeg har kommet meg til uke 12, også blir d vell jordmor resten tenker jeg:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg føler med deg mov:) Jeg spyr heldigvis ikke (enda - bank i bordet).. men kvalmen er det værste for tiden :(

 

Hvordan går det med dere da jenter? Snegler dagene av gårdet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, mov:) 7 kg var mye! Håper du blir bedre snart.

 

Jeg var hos legen i går, planlagt første kontroll. Fastlegen min var syk, så jeg kom til en annen. Fikk liksom ikke snakket om noen ting, tok bare blodprøver. Han kjente på magen, etter som jeg ikke kunne svare at jeg var 100% sikker på egen menstermin, og at det var en liten sjanse for at jeg var lenger på vei. Han klemte på magen og sa at livmoren var liten og at jeg sikkert ikke var lenger på vei enn jeg tror. Han lyttet også, og sa at hvis jeg var 12 uker i stedet for 8, så kunne vi høre noe. Men det gjorde vi altså ikke. Det var litt kjipt, merker jeg..selv om det ikke er vanlig høre noe så tidlig heller ;)

 

Jeg er litt engstelig og bekymrer meg for at noe skal skje, så jeg venter veeeldig på å runde den 12.uka! Skulle så gjerne visst om det slår et hjerte der inne :)

 

Ellers er formen fin, kvalmen har faktisk gitt seg. Har ikke lyst på middag, men så lenge jeg spiser knekkebrød o.l jevnt, så er formen fin. Hvordan er det med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer. Rolig her inne for tiden ser jeg. Er vel ikke bare meg som har nok med å få dagene til å gå. Teller ned til 4 januar og overgang til 2 trimester, regner med overskuddet lurer segtilbake rundt da. Håper værtfall det...

Er mindre trøtt etter at mannen kom hjem, men det vel fordi jeg nå har sovet 11 timer på natta de siste ukene. Så behovet for formiddagslur har roet seg. Heldigvis!

Kvalmen er litt opp og ned, blir forferdelig uvel når jeger sliten, så er ganske kaputt etter jobb. Middag smaker bra, mens brødmat byr meg i mot. Så varmlunsj er en must hvis jeg skal få i meg noe særlig. Merker jeg sliter litt med væskeinntaket, drikker vanligvis mye vann, men det smaker plutselig pyton, men føler ikke jeg kan pimpe juice, brus og saft heller. Vanner ut juicen værtfall, så har jeg litt bedre samvittighet, livredd for UVI nå som det er så kaldt, blir så syyykt dårlig hvis jeg får det. Og jegfryser jo HELE tiden! Bor i flere lag ull, stilongs, ull joggebukse, og pledd i sofaen. Og likevel er eg kald det meste av tiden:S

Men, i dag kom innkallingen til tidlig ul den 20 desember, da er jeg idølge menstermin 12 fullgåtte uker, men tror selv jeg er ca 9+6. Vi får se, spennende blir det værtfall! Så da har vi et mål og telle ned mot.

 

Hvordan går det med dere andre da? Flere som fryser? Og har det blitt noen kommentarer?

Boblen sprakk på middagsselskap i helga her i gården, hadde tenkt å vente til jul med å fortelle, men folattablettene ble fersket i helga, og eg ble så paff at jeg ikke fant på å si at det også skulle taes før svangerskapet. "Synes det" presterte jeg å si, så nå er nyheten ute hos hele svigerfamilien, men satser på å vente med å fortelle det til mine foreldre før til jul. Er jo en topp julegave:)

Nå skal jeg hoppe i dusjen, og så må jeg vel bare legge meg etterpå, enn å bli så sinnsykt kvalm kun av å vaske seg?? Rar denne kroppen altså!

 

Håper alle får en fin, kvalmefri og rolig kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baker: jeg syntes selv svangerskapskontrollene var uinteressante de to første gangene, blir litt mer rundt det når sf mål skal taes, de kjenner på leie, lytter etter hjertelyd osv. Sist ble dette først gjort i uke 24, så det var først etter rutineul at det begynte å skje litt. Da begynner man gjerne å kjenne liv, magen vises, og man er rundt halvveis.

Håper også at fastlegen din tar seg litt god tid, hvis ikke kan du jo gå annenhver gang til lege og jordmor.

Selv var jeg kjempefornøyd med legen min, mens jordmora var alt for problemfokusert og negativ, men masse svadaspørsmål, kom ikke godt over ens, og hadde kun to timer hos henne (siste gangen hovedsaklig for å få bekreftet leie). Så det handler jo en del om personlig kjemi også. Og hvor behovet ligger. Er selv helsepersonell, og følte at mye av jordmorinformasjonen ble for overflatisk, var veldig opptatt av dette med svangerskap og fødsel, og leste mye faglitteratur etter eget ønske.

 

Vil anbefale deg å kjøpe ei god bok å lese for å forberede deg, hvis du lurer på en del. Gro Nylander er jo kjent for sine bøker.

 

I forhold til hvor langt du er på vei, så tenker eg slik at jeg har satt senest mulig termindato for meg selv, tenker at når jeg ut i fra den har passert 12 uker, så er jeg værtfall inne i en sikrere periode. Og så blir jeg ikke kjempeskuffetpå rutineul ved å bli satt tilbake 2 uker, ser for meg at det hadde blitt kjedelig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det over to uker siden jeg ble syk, og enda er jeg ikke helt frisk. Er sikkelig sterkt dette viruset. Er tett i luftveiene, men det værste er feberen som kommer og går, er konstant sliten, urven og dårlig form.

Ellers er jeg kvalm og har forskjellige vondter rundt om i magen og bekkenet. Og har fått utrolig uren hud, mega kviser :(

Så stort sett vil jeg si at det går bra :)

 

Vi har fortalt det til mine foreldre og søsken, noen få av mannens familie/venner og noen få felles venner av oss. Men ellers så venter vi til januar med å fortelle til resten.

 

Va på ultralyd denne uka, var deilig å få bekreftet at alt var i orden. Veldig rørende å se og høre et bankende hjerte <3 Det var koselig å ha med mannen, like stor opplevelse for han selvfølgelig :)

 

Hva gjør dere for å få tiden til å gå da? Synes tiden går raskere nå enn i starten jeg da men.. 1/5 av svangerskapet er unnagjort.. :P Et lite stykke på vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, størsteønske, kjipt å være syk så lenge. Jeg tror jeg har vært kjempehedig. Formen min er bra, bare veldig trøtt..Synes tiden går litt fortere nå enn i begynnelsen, er 8+3 i dag, tidlig ultralyd neste uke. Har dere vært på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende neste uke med ultralyd da Julibaby 2013 :) Vi skal igjen i januar :) Da er det vel enda mer å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som dere virkelig har fått merke denne graviditeten! Vi får bare telle dager til 2.tri og håpe på bedre tider :)

 

Min kvalme gikk plutselig over denne uka som har gått, noe som selvfølgelig bekymrer meg litt. Jeg har ikke så mange symptomer lenger, så jeg tenker å ta en tur til legen til uka. Noen kommer jo unna 1.tri uten store plager, men jeg bekymrer meg litt ettersom jeg følte meg så dårlig en periode før det gikk over. Kjenner er stort behov for å få bekreftet at noen lever der inne i magen :) Prøver å ikke bekymre meg så mye, naturen går jo sin gang uansett. Jeg MÅ uansett vite noe før jeg drar på juleferie.

Trøster meg med at brystene fortsatt er ømme og at jeg ikke orker tanken på kaffe..De symptomene henger fortsatt i.

 

Bra tips om bok, 1+1 blir 3, jeg skal kjøpe en som jeg skal kose meg med i jula :) Har kjøpt den svangerskapsdagboka som vi så vidt har begynt å skrive i..med blyant. Den anbefales! Skal prøve å framkalle bilder på papir underveis, så vi tar vare på noen magebilder etter hvert.

 

Har forresten hatt sykt dilla på kiwi og pære i det siste, kjøleskapkalde og oppdelt i biter. Anbefales:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går mye pære her også. Det og klementiner er noe det går mye av. Middag går også vra. Men all brødmat byr meg i mot. Og når ingenting frister, så bruker jeg å få ned et glass oboy. Så gar faktisk ikke gått ned i vekt denne gangen, noe jeg er glad for. Sist spurte flere om jeg var syk, var så blek og tynn en periode, så føler meg forsåvidt litt freshere denne gangen.

Baker85, det er visst vanlig at symptomene svinger litt, sist brgynte kvalmen å slippe rundt uke ni, så gikk ned og opp igjen 3 kg i løpet av de første 12 ukene. Men kvalmen virker mer intens denne gangen, hvis det da ikke bare er meg som har fortrengt hvor ubehagelig det var sist.:/

Tror kanskje trøttheten har sluppet litt, men kan like gjerne henge sammen med at jeg har sovet mer på natta de siste 14 dagene, og da brhøver jeg ikke like mye søvn på dagtid.

Jeg abbonerte på bladet gravid under sist svangerskap, og koste meg veldig med det også. Godt å lese svangerskapsrelaterte ting når man er midt inni gravidbobla selv.

Men er det flere som har mye mensmurringer? Er skikkelig ubehagelig, spesielt på kveldstid før jeg legger meg, kjennes nesten ut som kynnere, murrer og drar nedi magen. Regner jo med det ikke er uvanlig, og er jo godt å kjenne at det foregår noe der inne. Men godt er det ikke:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mensmurringer her også, men ikke så mye at det er ubehagelig. Kanskje du har tidlige kynnere? Leste et sted at det var flere som hadde det så tidlig. Kanskje særlig når du har vært gravid før. Har også lest at man gjerne blir kvalmere for hvert svangerskap, så det kan jo stemme at kvalmen din er mer intens denne gangen. Hold ut! :)

 

Jeg var hos legen i dag. Fikk henvisning til tidlig ultralyd pga at symptomene forsvant, for å utelukke (håper jeg) MA. Nå håper jeg bare det er mulig å finne en gynekolog som kan gi meg UL asap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jo være kynnere, hadde det tidlig sist til å være førstegangs, så... Ellers er det vel bare voksesmerter, godt tegn det også:)

Håper du finner en gyn kjakt, ikke gøy å gå og være usikker. Har selv vært til Kristin Ofedal på heimdal tidligere, og var veldig fornøyd. Evt håper jeg symptomene er tilbake i dag;)

Kvalmen har kanskje roet seg bittelitt, har sovet lite i natt, men kvalmen er ikke like intens som den har vært i det siste. Har ikke spist noe enda, da, ingenting som frister, men har ikke behov for å ligge flat på sofaen de første timene, selv om jeg og mini sto opp 6 i dag.

Kanskjekanskjekanskje begynner kvalmen å slippe litt? Det hadde vært deilig!

Ha en riktig fin og symptomfull dag. Og husk, MA er ikke så vanlig som man kan få inntrykk av inne her, tror det er noe sånt som 5% av alle svangerskap som ender slik, og ofte rydder jo kroppen opp av seg selv i ettertid. Hvis du leser på nickene så er det gjerne de samme som skriver om MA i de forskjellige innleggene. Heldigvis. Tenk positivt til det motsatte er bevist, dette går bra! Husk, bare 3,5 uker igjen til vi runder de magiske 12;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig med 1+1 blir 3, selv om vi hører mye om MA/SA her inne må vi ikke bekymre oss for mye.

Håper du har funnet en gyn eller andre som kan gi deg ul snart. Jeg gikk også til Offerdal, men hun er vel sykmeldt til februar nå. Jeg fikk henvisning til Windstad. Men det tok lang tid.

 

Ellers er formen min like dårlig som før. Har null energi og det er så slitsomt. Orker ingenting og får ikke gjort noe, hverken hjemme eller handlet til jul.. Hva med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula får bare komme og gå i år, bare tanken på å stå over julebaksten gjør meg kvalm, og uansett byr alt av kjeks og småkaker meg midt i mot om dagen, så føler ikke så veldig behov for å ha skapene fulle.

I dag har vært en helt j**** dag, trodde kanskje ikke kvalmen var så værst da jeg våknet, enda så lite jeg har sovet, men utover dagen har den blitt ekstrem, brakk meg flere ganger på de 10 minuttene det tar å gå til butikken:/

Sliten og lei i dag, og skikkelig grinete hormontroll på toppen av det hele, så her blir det nok tidlig kveld. Attpåtil er mannen febersyk, og jeg kjenner jeg er glad det ikke er han som går gravid, for det tror jeg ikke han hadde overlevd. Har selvfølgelg medfølelse med han, men er ikke akkurat i toppform selv, så å da skulle ta alt av matlaging og underholdning av mini, etter minimalt med søvn i natt, er litt tøft.

Menmen, influensa går jo heldigvis kjapt over, da er det værre med 9mnd graviditet...:/

Men det blir da bedre, satser på en god dag i morgen:)

Har noen av dere tenkt på tidlig ul/ evt vært? Skal neste torsdag, og grugleder meg veldig. Tror mamma har mistanke om at nr 2 er på vei, så skal bli godt å komme ut med det til jul hvis alt ser bra ut på ul)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på UL, men måtte gå privat selv om jeg hadde henvisning.. Jeg bor jo fortsatt i Oslo, så ringte rundt til alle som sto på lista over driftsavtale med helse sørøst, men det var tydeligvis ikke viktig nok til å få time før jul. men takk likevel for gyn-tips, jeg skal huske det til vi flytter nordover! 1050 kr var vel verdt å se den lille røre på seg der inne da :) Var veldig lettet da vi så det lille hjertet, jeg hadde en ekkel magefølelse før timen.

Så nå vet vi at det ikke er unormalt å miste alle graviditetssymptomer i uke 8, og at alt kan stå bra til i magen likevel! Jeg går rundt og føler meg helt som før, har mistet kvalmen og den overfølsomme luktesansen, ømme bryster og alt. Er 8+4 i dag og knerten var akkurat så stor som den skulle være :)

Er enig i at det er mye snakk om sa/ma her inne, virker nesten som MINST annenhver graviditet ender sånn. I den virkelige verden utenfor BiM ser man at det går vanligvis bra:)

 

Vi vurderer en diagnostisk UL i uke 12 på nyåret. Skal dere det? God bedring til dere som er kvalme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på UL, men måtte gå privat selv om jeg hadde henvisning.. Jeg bor jo fortsatt i Oslo, så ringte rundt til alle som sto på lista over driftsavtale med helse sørøst, men det var tydeligvis ikke viktig nok til å få time før jul. men takk likevel for gyn-tips, jeg skal huske det til vi flytter nordover! 1050 kr var vel verdt å se den lille røre på seg der inne da :) Var veldig lettet da vi så det lille hjertet, jeg hadde en ekkel magefølelse før timen.

Så nå vet vi at det ikke er unormalt å miste alle graviditetssymptomer i uke 8, og at alt kan stå bra til i magen likevel! Jeg går rundt og føler meg helt som før, har mistet kvalmen og den overfølsomme luktesansen, ømme bryster og alt. Er 8+4 i dag og knerten var akkurat så stor som den skulle være :)

Er enig i at det er mye snakk om sa/ma her inne, virker nesten som MINST annenhver graviditet ender sånn. I den virkelige verden utenfor BiM ser man at det går vanligvis bra:)

 

Vi vurderer en diagnostisk UL i uke 12 på nyåret. Skal dere det? God bedring til dere som er kvalme :)

 

Denne diagnostiske UL, får dere det gjennom det offentlige eller må du dekke det selv privat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StørsteØnske og Baker85, jeg er så enig med dere. Blir helt tullerusk av alt snakket om å miste her. Folk er jo helt hysteriske. Så bra at alt så bra ut på ultralyd, Baker85:) Jeg er selv rundt 8 uker og så et bankende hjerte på ultralyd i går. Jordmor sa til meg at det var liten sjanse for å miste når hjertet banket, så jeg velger å stole på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeleneBeate, man må betale privat dersom man ikke blør eller har mistet før slik jeg har forstått det. Jeg betalte privat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeleneBeate: Vi dekker det privat. Det må alle, mindre det er spesielle omstendigheter, slik som Julibaby 2013 sier. Tror IVF-behandlinger ofte har det inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at jeg hadde fått det her i Norge, om jeg hadde tatt behandlingen her. Men, siden det skjedde i Danmark så er det der jeg må forholde meg til. Fikk brev her om dagen at de avslo legens søknad på mine vegne om diagnostisk UL i 12. uke. De begrunnet det blant annet med at jeg ikke var gammel nok. 13 dager før jeg ville fylle 38, var ikke sterk nok grunn til å få det innvilget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...