Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #26 Skrevet 20. november 2012 Tror du du kunne lagt ut noen oppskrifter også? Det er litt mye jobb, men noe spesielt du tenkte på? Oppskrift på taco? Dvs krydderblanding og lefser/skjell eller hva dere bruker;-) Anonym poster: 63369605bd3f2eaacf5f4d149a1b06d3
**lykke!!** Skrevet 20. november 2012 #27 Skrevet 20. november 2012 Takker for at du legger ut! Jeg lager gjerne liste for 2 uker i slengen, men er blitt ganske fri for inspirasjon i det siste merker jeg, så dette kom godt med! Bare litt lite fisk synes jeg, vi har minimum 2 fiskemiddager i uken, stort sett 3:)
**venter** Skrevet 20. november 2012 #28 Skrevet 20. november 2012 Tror du du kunne lagt ut noen oppskrifter også? Det er litt mye jobb, men noe spesielt du tenkte på? Oppskrift på taco? Dvs krydderblanding og lefser/skjell eller hva dere bruker;-) Anonym poster: 63369605bd3f2eaacf5f4d149a1b06d3 Nå er ikke jeg HI, men jeg bruker dette krydderet: http://trinesmatblogg.no/2010/08/10/hjemmelaget-tacokrydder-og-tips-til-sunne-tacos/
Bellabellabella Skrevet 20. november 2012 #29 Skrevet 20. november 2012 Takk for at du deler! Her har vi heller ikke hverdagsmat/lørdagsmat, men lager sunne versjoner av det vi liker.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #30 Skrevet 20. november 2012 Tror du du kunne lagt ut noen oppskrifter også? Det er litt mye jobb, men noe spesielt du tenkte på? Oppskrift på taco? Dvs krydderblanding og lefser/skjell eller hva dere bruker;-) Anonym poster: 63369605bd3f2eaacf5f4d149a1b06d3 Nå er ikke jeg HI, men jeg bruker dette krydderet: http://trinesmatblogg.no/2010/08/10/hjemmelaget-tacokrydder-og-tips-til-sunne-tacos/ Takk :-D Anonym poster: 63369605bd3f2eaacf5f4d149a1b06d3
3barnsmor_to_be Skrevet 20. november 2012 Forfatter #31 Skrevet 20. november 2012 Takker for at du legger ut! Jeg lager gjerne liste for 2 uker i slengen, men er blitt ganske fri for inspirasjon i det siste merker jeg, så dette kom godt med! Bare litt lite fisk synes jeg, vi har minimum 2 fiskemiddager i uken, stort sett 3:) Så flinke dere er da! Skulle ønske vi hadde mer fisk også, men barna er ikke sååå glad i det, så er glad jeg får i de 1-2 ganger i uka.
Kyllingbein Skrevet 20. november 2012 #32 Skrevet 20. november 2012 Synes det var en fin meny. Mange gode tips. Og det er da ikke mye fett i all maten der? Karbohydrater ja, men vanlige folk spiser fortsatt karbohydrater selv om andre lar det være. Kroppen er 60 prosent karb. Står ingen steder at hennes retter lages med mye sukker og hvitt mel.
3barnsmor_to_be Skrevet 20. november 2012 Forfatter #33 Skrevet 20. november 2012 Tror du du kunne lagt ut noen oppskrifter også? Det er litt mye jobb, men noe spesielt du tenkte på? Oppskrift på taco? Dvs krydderblanding og lefser/skjell eller hva dere bruker;-) Anonym poster: 63369605bd3f2eaacf5f4d149a1b06d3 Nå er ikke jeg HI, men jeg bruker dette krydderet: http://trinesmatblog...il-sunne-tacos/ Trines matblogg! ah, min faste "matvenn" bruker henne masse jeg også!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #34 Skrevet 20. november 2012 Takker for at du legger ut! Jeg lager gjerne liste for 2 uker i slengen, men er blitt ganske fri for inspirasjon i det siste merker jeg, så dette kom godt med! Bare litt lite fisk synes jeg, vi har minimum 2 fiskemiddager i uken, stort sett 3:) Så flinke dere er da! Skulle ønske vi hadde mer fisk også, men barna er ikke sååå glad i det, så er glad jeg får i de 1-2 ganger i uka. Syns ikke 1-2 x i uka er så galt. Tror mange familier sliter med å få til 1x...Selv om man ideelt burde spise mer. Så spiser de kanskje noe påleggsfisk, makrell o.l. i tillegg. Vi fikk opp fiskeinntaket vårt ved å få litt dilla på sushi;-) Anonym poster: 63369605bd3f2eaacf5f4d149a1b06d3
3barnsmor_to_be Skrevet 20. november 2012 Forfatter #35 Skrevet 20. november 2012 [quote name=Grisen er høygravid ' timestamp='1353411745' post='144750612] Synes det var en fin meny. Mange gode tips. Og det er da ikke mye fett i all maten der? Karbohydrater ja, men vanlige folk spiser fortsatt karbohydrater selv om andre lar det være. Kroppen er 60 prosent karb. Står ingen steder at hennes retter lages med mye sukker og hvitt mel. Neida, neida - men noen liker å "bråke" litt! Skulle gjerne sett andres lavkarbo OG samtidig lavfett måndesmeny Men for all del, smak og behag. Jeg synes det er viktig at barna får variert kosthold, de er så aktive og fulle av energi, så det trenger de
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 20. november 2012 #36 Skrevet 20. november 2012 Ja, jeg lager mine med fullkornshvetemel, vann, gjær og salt. Man kan sikker lage de med mye annet mel og og gjøre de enda mer sunnere. Jeg er ikke så opptatt av lavkarbo eller lavfett diett så lenge vi spiser variert og holder oss i fysisk aktivitet. Det er mange forskjellige meninger om hva som er sunt og ikke.. Jeg synes f.eks at fett ikke er spesielt usunt hvis du ikke overdriver noe voldsomt. Alt med måte er det noe som heter. Ellers bruker jeg en del lettprodukter og saus lager jeg av f.eks sellerirot, hvitløk, purreløk og sopp og dekker dette over med fløte. Ser ikke på noe av dette som usunt, men skjønner andre har sine egne meninger. Helsa er no viktigst uansett. Tusen takk! Hvor mye av hver og fremgangsmåte? Nei altså menyen din er helt fin! Vi bare spiser litt mer fisk. Og holder oss mest mulig unna melken fordi lille er allergisk og det e rikke så sunt med melk. Men lavkarboer jeg slettes ikke! Jeg prøver å holde meg litt unna meldt fordi jo mer sukker jeg får i meg jo mer vil jeg ha nemlig. Jeg er en sukker junkie :/ så skal prøve med grovmel pitabrød er jo så godt!!
3barnsmor_to_be Skrevet 20. november 2012 Forfatter #37 Skrevet 20. november 2012 Takker for at du legger ut! Jeg lager gjerne liste for 2 uker i slengen, men er blitt ganske fri for inspirasjon i det siste merker jeg, så dette kom godt med! Bare litt lite fisk synes jeg, vi har minimum 2 fiskemiddager i uken, stort sett 3:) Så flinke dere er da! Skulle ønske vi hadde mer fisk også, men barna er ikke sååå glad i det, så er glad jeg får i de 1-2 ganger i uka. Syns ikke 1-2 x i uka er så galt. Tror mange familier sliter med å få til 1x...Selv om man ideelt burde spise mer. Så spiser de kanskje noe påleggsfisk, makrell o.l. i tillegg. Vi fikk opp fiskeinntaket vårt ved å få litt dilla på sushi;-) Anonym poster: 63369605bd3f2eaacf5f4d149a1b06d3 Ja, vesla i huset spiser makrell i tomat hveeer dag på skiva, og jeg spiste faktisk sushi 3 ganger forgje uke! var på ferie, men det blir nok desverre lenge til neste gang men gubben og gutten, de er ikke noe fiskeelskere desverre... gutten er jo nesten umulig.. men vi gir oss ikke
3barnsmor_to_be Skrevet 20. november 2012 Forfatter #38 Skrevet 20. november 2012 Tror du du kunne lagt ut noen oppskrifter også? Det er litt mye jobb, men noe spesielt du tenkte på? Kyllinggryten kanskje? Trenger ikke veldig detaljert oppskrift, men sånn at jeg skjønner hva du ha i/gjør. Lager endel mat selv. Da steker jeg små biter av kyllingfile og legger de til siden. "puttrer" så løk og hvitløk i en større kjele med ekte smør! hehe også tar jeg oppi mini mais, squosh og paprika, gulerøtter og brokkoli i små biter og lar alt dette "kose seg" sammen! Tar så oppi kyllingbitene, viktig at saften og fettet (jepp!) er også med, det gir god smak. Så tilsetter jeg creme fraishe og kokosmelk og kryddrer med litt carri og gurkumeje, litt paprikakrydder og en dært med tomatpure om jeg har.
3barnsmor_to_be Skrevet 20. november 2012 Forfatter #39 Skrevet 20. november 2012 Ja, jeg lager mine med fullkornshvetemel, vann, gjær og salt. Man kan sikker lage de med mye annet mel og og gjøre de enda mer sunnere. Jeg er ikke så opptatt av lavkarbo eller lavfett diett så lenge vi spiser variert og holder oss i fysisk aktivitet. Det er mange forskjellige meninger om hva som er sunt og ikke.. Jeg synes f.eks at fett ikke er spesielt usunt hvis du ikke overdriver noe voldsomt. Alt med måte er det noe som heter. Ellers bruker jeg en del lettprodukter og saus lager jeg av f.eks sellerirot, hvitløk, purreløk og sopp og dekker dette over med fløte. Ser ikke på noe av dette som usunt, men skjønner andre har sine egne meninger. Helsa er no viktigst uansett. Tusen takk! Hvor mye av hver og fremgangsmåte? Nei altså menyen din er helt fin! Vi bare spiser litt mer fisk. Og holder oss mest mulig unna melken fordi lille er allergisk og det e rikke så sunt med melk. Men lavkarboer jeg slettes ikke! Jeg prøver å holde meg litt unna meldt fordi jo mer sukker jeg får i meg jo mer vil jeg ha nemlig. Jeg er en sukker junkie :/ så skal prøve med grovmel pitabrød er jo så godt!! 3 dl lunket vann halv pakke med gjær 400gram fullkorn 1ts salt 1 ss olivenolje Rør alt sammen, og elt deigen i 8 like store deler. Form til boller og kjevle de flate.Legg pitabrød på bakepapir, og la de heve under et kjøkkenhåndkle på et trekkfritt sted i 30 minutter. Stekes midt i ovnen på 250 grader i 6-8 minutter
**venter** Skrevet 21. november 2012 #40 Skrevet 21. november 2012 Tror du du kunne lagt ut noen oppskrifter også? Det er litt mye jobb, men noe spesielt du tenkte på? Kyllinggryten kanskje? Trenger ikke veldig detaljert oppskrift, men sånn at jeg skjønner hva du ha i/gjør. Lager endel mat selv. Da steker jeg små biter av kyllingfile og legger de til siden. "puttrer" så løk og hvitløk i en større kjele med ekte smør! hehe også tar jeg oppi mini mais, squosh og paprika, gulerøtter og brokkoli i små biter og lar alt dette "kose seg" sammen! Tar så oppi kyllingbitene, viktig at saften og fettet (jepp!) er også med, det gir god smak. Så tilsetter jeg creme fraishe og kokosmelk og kryddrer med litt carri og gurkumeje, litt paprikakrydder og en dært med tomatpure om jeg har. Takk! Godt å prøve noe annet enn det man pleier å lage:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå