3barnsmor_to_be Skrevet 19. november 2012 #1 Skrevet 19. november 2012 Mange som ber om inspirasjon, så jeg tenkte jeg skulle skrive ned menyen vår for en hel måned. Si gjerne hva dere synes Bon apetitt! Og ja... all maten er hjemmelaget fra bunn av Sei med stekt løk, poteter og gulrøtter Spagetti Carbonara Kyllingfile, saus, ris og salat Laks og grønnsaker i pita Lage selv Pizza Risengrøt med spekepølse Pølsegrateng med grønnsaker og rømme Torsk, potetstappe og stekte tomater Bakte poteter med kjøttdeig og ost Koteletter i fløtesaus med grønnsaker Kyllinggryte med ris Taco Blomkålsuppe med bacon Hamburger Pølsegryte m/ ris Fish`n Chips Helgrillet kylling med hvitløksbrød og salat Kjøttdeig, grønnsaker i pita Røkt blåkveite med sandefjordsmør Spagetti med kjøttsaus Tomatsuppe med egg og makaroni Laks, agurksalat, potetbåter og rømme Pannekaker Hjortegryte Søndager er ikke skrevet opp her og det er fordi vi gjerne tar med oss barna ut på dollys el. Av og til har vi gjester, eller blir bedt ut til svigers og av og til spiser vi rester eller lager noe heeeelt enkelt som egg/bacon/bønner
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 19. november 2012 #2 Skrevet 19. november 2012 Ser ut som masse god og variert mat;) så utrolig flink du er til å planlegge da!! klarer du å følge denne matplanen også? D er alltid vårt problem.. Lager liksom d vi har lyst på der og da:/ skulle ønske vi kunne holdt oss til en plan.. Har forstått at man kan spare penger på å gjøre d sånn;)
3barnsmor_to_be Skrevet 19. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2012 Ja, jeg gjør faktisk det. Skriver ut en og en uke, henger opp på kjøkkenet og handler for hele uka. Men det var ikke slik med en gang, ofte hang den bare der som ide til hva vi kunne spise, også gjorde vi som vi ville likevel - men hvis du bestemmer deg for å gjøre det så blir det så mye enklere og både tids og penger sparende
Anonym bruker Skrevet 19. november 2012 #4 Skrevet 19. november 2012 Syns det var MYE lørdagsmat her, men unntak av fiskemiddagene. Den ene uka er det jo hamburger, pølsegryte, fish N chips og kjøtt med pitabrød? Pluss at dere da kanskje drar ut å spiser på søndager? Høres ut som mye lørdagsmat og ikke menyen jeg ville valgt for familien Anonym poster: d2be0753aa9f264d423af8776b93aea9
3barnsmor_to_be Skrevet 19. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2012 Hos oss er det ingenting som heter lørdagsmat. Kjøttdeigen vi har, har vi laget selv. Rent kjøtt. Fish`n chips er også hjemmelaget med torskebiter stekt i egg og grilljelmel. Pølsegryte lages ilag med masse deilige grønnsaker, så alt er sunt. Forsåvidt litt usikker på hva du mener med lørdagsmat? er det er det er ekstra godt, eller mindre sunt?
3barnsmor_to_be Skrevet 19. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 19. november 2012 Ja, vi spiser fisk 1-2 ganger i uka. Kunne sikkert blitt mer, men.. det er vel smak og behag
Ophiophagus Hannah Skrevet 19. november 2012 #8 Skrevet 19. november 2012 Trodde jeg var superflink som handler inn for hele uka på lørdag, men dette var imponerende:) Synes det var en fin plan. Dere spiser mer kjøtt en vi gjør bare. Jeg er ikke så glad i kjøtt egentlig. Så derfor, ettet at jeg flyttet fra gubben, spiser vi tre vegetarmiddager, to fiskemiddager og to kjøttmiddager i uka.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2012 #9 Skrevet 19. november 2012 For meg en lørdagsmat litt mer usunn enn hverdagsmat. Og uansett hvordan du lager maten selv, er det mye fett og karbohydrater i maten din. Anonym poster: d2be0753aa9f264d423af8776b93aea9
Anonym bruker Skrevet 19. november 2012 #10 Skrevet 19. november 2012 Tusen takk for tips 3barnsmor?? :) elsker sånne middagstråder:) du er kjempeflink som klarer å holde deg til planen. Vi har begynt med ukesplanlegging og håper vi klarer å opprettholde den. Synes det er så vanskelig å komme på middag for en hel uke.. Kan sitte i timesvis å tenke! Anonym poster: 044f38ff8ab2cd9e8f4785c8044642bf
Gjest Vicky Pollard Skrevet 19. november 2012 #11 Skrevet 19. november 2012 Månedsmeny?!? Jisis.... Er ikke dermed sagt at jeg ikke skal se over den for tips
Jojo x3 Skrevet 19. november 2012 #12 Skrevet 19. november 2012 Oj, så flink og så bra du lager fra bunn! Jeg er kommet igang med ukesmeny, men sliter litt med å følge...men er praktisk i en travel hverdag å vite at lt er handlet inn forhele uken!
3barnsmor_to_be Skrevet 19. november 2012 Forfatter #13 Skrevet 19. november 2012 Trodde jeg var superflink som handler inn for hele uka på lørdag, men dette var imponerende:) Synes det var en fin plan. Dere spiser mer kjøtt en vi gjør bare. Jeg er ikke så glad i kjøtt egentlig. Så derfor, ettet at jeg flyttet fra gubben, spiser vi tre vegetarmiddager, to fiskemiddager og to kjøttmiddager i uka. Oj, det hørtes veldig spennende ut. Har du noen spennende vegetaroppskrifter på lur?
3barnsmor_to_be Skrevet 19. november 2012 Forfatter #14 Skrevet 19. november 2012 For meg en lørdagsmat litt mer usunn enn hverdagsmat. Og uansett hvordan du lager maten selv, er det mye fett og karbohydrater i maten din. Anonym poster: d2be0753aa9f264d423af8776b93aea9 ok jeg er ikke fanatiker på hverken karbo eller fett. Vi spiser sunt og variert og holder oss i god form
3barnsmor_to_be Skrevet 19. november 2012 Forfatter #15 Skrevet 19. november 2012 Oj, så flink og så bra du lager fra bunn! Jeg er kommet igang med ukesmeny, men sliter litt med å følge...men er praktisk i en travel hverdag å vite at lt er handlet inn forhele uken! Ja, lager fra bunn, men det er nok bare fordi jeg liker det mye bedre enn pose / halvferdig mat Lykke til med din meny!
3barnsmor_to_be Skrevet 19. november 2012 Forfatter #16 Skrevet 19. november 2012 Tusen takk for tips 3barnsmor?? :) elsker sånne middagstråder:) du er kjempeflink som klarer å holde deg til planen. Vi har begynt med ukesplanlegging og håper vi klarer å opprettholde den. Synes det er så vanskelig å komme på middag for en hel uke.. Kan sitte i timesvis å tenke! Anonym poster: 044f38ff8ab2cd9e8f4785c8044642bf Skjønner jeg godt! Jeg selv og bruker litt tid på det
Jojo x3 Skrevet 19. november 2012 #17 Skrevet 19. november 2012 Oj, så flink og så bra du lager fra bunn! Jeg er kommet igang med ukesmeny, men sliter litt med å følge...men er praktisk i en travel hverdag å vite at lt er handlet inn forhele uken! Ja, lager fra bunn, men det er nok bare fordi jeg liker det mye bedre enn pose / halvferdig mat Lykke til med din meny! Jeg lager også stort sett fra bunn! Har notert noen av tipsene dine for mannen liker kjøtt(jeg vegetar) så greit med tips fra andre!
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 19. november 2012 #18 Skrevet 19. november 2012 Oj, så flink og så bra du lager fra bunn! Jeg er kommet igang med ukesmeny, men sliter litt med å følge...men er praktisk i en travel hverdag å vite at lt er handlet inn forhele uken! Ja, lager fra bunn, men det er nok bare fordi jeg liker det mye bedre enn pose / halvferdig mat Lykke til med din meny! Oppskriften din på pitabrød kan jeg få den? Og hvitløksbaguetter,d et er så godt, men jeg har det aldri til middag siden det bare er mel, sukker og estoffer og trenger en god oppskrift der jeg kanskje kan bytte ut noe av melet =) Ellers fin plan, bare fyrktelig usunn med så mye rømme,sauser og lite fisk. Men bra dere spiser grønsaker ialelfal =)
3barnsmor_to_be Skrevet 19. november 2012 Forfatter #19 Skrevet 19. november 2012 Ja, jeg lager mine med fullkornshvetemel, vann, gjær og salt. Man kan sikker lage de med mye annet mel og og gjøre de enda mer sunnere. Jeg er ikke så opptatt av lavkarbo eller lavfett diett så lenge vi spiser variert og holder oss i fysisk aktivitet. Det er mange forskjellige meninger om hva som er sunt og ikke.. Jeg synes f.eks at fett ikke er spesielt usunt hvis du ikke overdriver noe voldsomt. Alt med måte er det noe som heter. Ellers bruker jeg en del lettprodukter og saus lager jeg av f.eks sellerirot, hvitløk, purreløk og sopp og dekker dette over med fløte. Ser ikke på noe av dette som usunt, men skjønner andre har sine egne meninger. Helsa er no viktigst uansett.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2012 #20 Skrevet 19. november 2012 Alt av dette går det jo fint an å lage sunt da! Skjønner ikke dere som mener dette er usunt, men dere er kanskje ikke vant med å lage ting fra bunnen av? Anonym poster: 8baacf60d7871c24dbffb9fbde1a20c7
3barnsmor_to_be Skrevet 20. november 2012 Forfatter #21 Skrevet 20. november 2012 Alt av dette går det jo fint an å lage sunt da! Skjønner ikke dere som mener dette er usunt, men dere er kanskje ikke vant med å lage ting fra bunnen av? Anonym poster: 8baacf60d7871c24dbffb9fbde1a20c7 Helt enig! men det er jo litt kjekt å høre hva andre synes likevel! Jeg ser virkelig ikke på maten min som usunn, men kunne selvfølgelig skrevet : grove pita, lettrømme osv osv , men det gadd jeg ikke!
**venter** Skrevet 20. november 2012 #22 Skrevet 20. november 2012 Tror du du kunne lagt ut noen oppskrifter også?
3barnsmor_to_be Skrevet 20. november 2012 Forfatter #23 Skrevet 20. november 2012 Tror du du kunne lagt ut noen oppskrifter også? Det er litt mye jobb, men noe spesielt du tenkte på?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2012 #24 Skrevet 20. november 2012 Ja, dette var bra. Jeg har som mål å begynne med middagsplan og kun handle det som skal brukes. Er utrolig fæl til å handle det som jeg ikke trenger nå. Igår skulle jeg kjøpe kjøttdeig til en spagettimidag og endte opp med varer til 750 kroner. Hjelp! Anonym poster: 11f86a215db72a450c0214bf5d263504
**venter** Skrevet 20. november 2012 #25 Skrevet 20. november 2012 Tror du du kunne lagt ut noen oppskrifter også? Det er litt mye jobb, men noe spesielt du tenkte på? Kyllinggryten kanskje? Trenger ikke veldig detaljert oppskrift, men sånn at jeg skjønner hva du ha i/gjør. Lager endel mat selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå