Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Dere som har dårlig matlyst, hvor langt er dere på vei? :)

Jeg er 19 uker, fortsatt kvalm om morran. Og må kjenne etter hva kroppen vil ha før hvert måltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melk med oboy eller sjokomelk e nåke eg òg har lyst på, omtrent heila tio.. :P men har kje lyst på vanlig sjokolade, då vil eg heller ha popcorn eller chips.

 

E skikkelig matlei for tio, vanskelig å komma på nåke å ha te middag. Har liksom lyst å ver sunn å eta fisk å grønnsake å sånn, men da byr meg i mot.. Ende ofta opp me nåke skikkelig usunt! :/ :P Andre me dei "problemo"?

JA! Jeg kan godt spise frukt, men sunn mat og grønnsaker sliter jeg veldig med. Alt som frister er kjempe usunt, og verken baby'n, jeg eller 4 åringen kan leve på det resten av svangerskapet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også vært på UL og sett at vi venter ei frisk og lita jente 15.juni! :) Mange som venter jente i juni her har jeg inntrykk av!

Hadde vært interessant med en opptelling for å se! :)

 

Vi har jente - gutt - (snart) jente vi da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk med oboy eller sjokomelk e nåke eg òg har lyst på, omtrent heila tio.. :P men har kje lyst på vanlig sjokolade, då vil eg heller ha popcorn eller chips. E skikkelig matlei for tio, vanskelig å komma på nåke å ha te middag. Har liksom lyst å ver sunn å eta fisk å grønnsake å sånn, men da byr meg i mot.. Ende ofta opp me nåke skikkelig usunt! :/ :P Andre me dei "problemo"?
JA! Jeg kan godt spise frukt, men sunn mat og grønnsaker sliter jeg veldig med. Alt som frister er kjempe usunt, og verken baby'n, jeg eller 4 åringen kan leve på det resten av svangerskapet. :)
Frukt e digg, spesielt appelsin å klementine! Eg prøve å ta meg litt isamen, men e kje så kjekt når du kjenne at du nesten blir kvalm i da maten blir satt på bordet for du virkelig ikkje har lyst på da så blir servert.. Mannen stakkar har derfor gitt opp og lager kun da eg har lyst på no..:P

 

Turbomamma - Det er faktisk ganske jevnt fordelt ser det ut som endo! Sjekk - Oversikt over kjønn :)

Endret av Mai89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har bekken og rygg begynt å krangle bare jeg gjør småting.. Vasket et lite gulv igår, og vondt i ryggen i hele natt Pga det.. Utrolig kjedelig :( Noen som har vært gravide før, eller andre med ryggplager o.l. Som har tips til sitte/liggestillinger, hva som er lurt osv? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai89: Jeg og mannen bor ikke sammen enda, driver med husrenovering og han får gjort mer om jeg og min 4 åring bor i egen leilighet litt til :) Så her er det jeg som ordner alt for oss i uka, når man ikke har matlyst blir det en veldig ensformig meny (til 4 åringens store glede :)

 

Makuahines: Bekken plager oppleves så forskjellig fra person til person. Sleit med det med nr 1 oxo, og denne gang er det andre siden som er vond. Jeg får i hovedsak vondt i korsrygg, med stråling ned i høyrebein. Har låsning og løsning. Får hjelp av naprapat, som løsner låsninger i musklaturen.

For meg er smertene verst når jeg går mye, og får det ved støvsuging/vaske gulv. Noen syns det avlaster å sove med en stor pute imellom beina fra lår og helt ned til ankel, mens de sover på siden. For noen hjelper det å gå med bekkenbelte, som støtter og holder det på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Junimage: Takk for tips! :) Er så uvant at kroppen skal tåle så lite. Gikk rundt på ett kjøpesenter en time forrige uke, og ryggen var helt ødelagt kvelden/natten/dagen etterpå. Og, skal ihvertfall ikke moppe og støvsuge mer :P Så, får heller lære meg til å ta det med ro! Angrer jo etterpå når jeg har gjort noe.. Vi skal flytte om en mnds tid å, er ikke så lett å ikke skulle hjelpe til så mye, men får bare tenke at det er for en god grunn :)

 

Forresten; 20 uker på vei idag, og ca halveis! :D Rart, og fint å tenke på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk med oboy eller sjokomelk e nåke eg òg har lyst på, omtrent heila tio.. :P men har kje lyst på vanlig sjokolade, då vil eg heller ha popcorn eller chips.

 

E skikkelig matlei for tio, vanskelig å komma på nåke å ha te middag. Har liksom lyst å ver sunn å eta fisk å grønnsake å sånn, men da byr meg i mot.. Ende ofta opp me nåke skikkelig usunt! :/ :P Andre me dei "problemo"?

 

Popcorn går også ned på høykant! Heheh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi oi oi, i dag fikk jeg plutselig mage!! Har ventet litt på den, men samtidig ikke hatt så veldig mye imot å ikke se gravid ut... Men nå var det plutselig veldig synlig, og må ha skjedd plutselig over helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som merker noe til blodtrykksfall?

 

Hadde en skremmende opplevelse på vei til jobb. Istedenfor å stå i rulletrappen opp fra undergrunnen, begynte jeg å gå litt. Det var tydeligvis for mye for kroppen min!

 

Begynte å svartne for øynene og lokk for ørene, så jeg måtte sette meg ned midt på gulvet og senke hodet for ikke å besvime. Deretter fikk jeg karret meg til en kafé og satte meg ned litt mens jeg tok litt vann de hadde fremme.

 

Det hjalp heldigvis, men blir ikke mer gåing i trapper på meg! Hvordan noen klarer å trene i svangerskapet er meg en gåte... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som merker noe til blodtrykksfall?

 

Hadde en skremmende opplevelse på vei til jobb. Istedenfor å stå i rulletrappen opp fra undergrunnen, begynte jeg å gå litt. Det var tydeligvis for mye for kroppen min!

 

Begynte å svartne for øynene og lokk for ørene, så jeg måtte sette meg ned midt på gulvet og senke hodet for ikke å besvime. Deretter fikk jeg karret meg til en kafé og satte meg ned litt mens jeg tok litt vann de hadde fremme.

 

Det hjalp heldigvis, men blir ikke mer gåing i trapper på meg! Hvordan noen klarer å trene i svangerskapet er meg en gåte... :)

 

Ja, har hatt blodtrykksfall, men var heldigvis hjemme når det skjedde. Så samboeren min fikk lagt meg ned på gulvet og la beina mine høyt. Ubehagelig, håper jeg slipper å oppleve det ute! Så nå har jeg alltid med meg en vannflaske når jeg går ut ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ordinær UL og vi venter ei lita lillesøster! Ble så glade for nå får vi en av hver :) Har en gutt på 2 år fra før! Ble satt fram 2 dager så nå er ny termin 9. juni! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere som merker noe til blodtrykksfall?

 

Hadde en skremmende opplevelse på vei til jobb. Istedenfor å stå i rulletrappen opp fra undergrunnen, begynte jeg å gå litt. Det var tydeligvis for mye for kroppen min!

 

Begynte å svartne for øynene og lokk for ørene, så jeg måtte sette meg ned midt på gulvet og senke hodet for ikke å besvime. Deretter fikk jeg karret meg til en kafé og satte meg ned litt mens jeg tok litt vann de hadde fremme.

 

Det hjalp heldigvis, men blir ikke mer gåing i trapper på meg! Hvordan noen klarer å trene i svangerskapet er meg en gåte... :)

 

Ja, har hatt blodtrykksfall, men var heldigvis hjemme når det skjedde. Så samboeren min fikk lagt meg ned på gulvet og la beina mine høyt. Ubehagelig, håper jeg slipper å oppleve det ute! Så nå har jeg alltid med meg en vannflaske når jeg går ut ihvertfall :)

 

Bedre at det skjer hjemme enn ute ja! Får begynne å ta med vannflaske tror jeg, og iallefall ikke engang forsøke å gå i trapper...sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk med oboy eller sjokomelk e nåke eg òg har lyst på, omtrent heila tio.. :P men har kje lyst på vanlig sjokolade, då vil eg heller ha popcorn eller chips. E skikkelig matlei for tio, vanskelig å komma på nåke å ha te middag. Har liksom lyst å ver sunn å eta fisk å grønnsake å sånn, men da byr meg i mot.. Ende ofta opp me nåke skikkelig usunt! :/ :P Andre me dei "problemo"?
JA! Jeg kan godt spise frukt, men sunn mat og grønnsaker sliter jeg veldig med. Alt som frister er kjempe usunt, og verken baby'n, jeg eller 4 åringen kan leve på det resten av svangerskapet. :)
Frukt e digg, spesielt appelsin å klementine! Eg prøve å ta meg litt isamen, men e kje så kjekt når du kjenne at du nesten blir kvalm i da maten blir satt på bordet for du virkelig ikkje har lyst på da så blir servert.. Mannen stakkar har derfor gitt opp og lager kun da eg har lyst på no.. :P

 

Turbomamma - Det er faktisk ganske jevnt fordelt ser det ut som endo! Sjekk - Oversikt over kjønn :)

 

Hvor er den oversikten da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk med oboy eller sjokomelk e nåke eg òg har lyst på, omtrent heila tio.. :P men har kje lyst på vanlig sjokolade, då vil eg heller ha popcorn eller chips. E skikkelig matlei for tio, vanskelig å komma på nåke å ha te middag. Har liksom lyst å ver sunn å eta fisk å grønnsake å sånn, men da byr meg i mot.. Ende ofta opp me nåke skikkelig usunt! :/ :P Andre me dei "problemo"?
JA! Jeg kan godt spise frukt, men sunn mat og grønnsaker sliter jeg veldig med. Alt som frister er kjempe usunt, og verken baby'n, jeg eller 4 åringen kan leve på det resten av svangerskapet. :)
Frukt e digg, spesielt appelsin å klementine! Eg prøve å ta meg litt isamen, men e kje så kjekt når du kjenne at du nesten blir kvalm i da maten blir satt på bordet for du virkelig ikkje har lyst på da så blir servert.. Mannen stakkar har derfor gitt opp og lager kun da eg har lyst på no.. :P

 

Turbomamma - Det er faktisk ganske jevnt fordelt ser det ut som endo! Sjekk - Oversikt over kjønn :)

 

Hvor er den oversikten da? :)

 

Den ligger under termingruppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig vært på OUL, ser ut til det kommer ei lita frisk jente (80% sjanse for at det er ei jente). Termin ble flyttet fram til 21. juni, så da er jeg plutselig 19+1 i dag :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Ikke mange dagene til vår ul nå- kjenner jeg er litt utålmodig :) har fått en gradert sykemelding nå- prøve litt kortere dager for å se om det hjelper mot hodepinen.

 

Før var det røde epler som var favoritten, men nå er de ikke for salg, så nå har appelsin overtatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle som har vært på ul og at alt er bra. Så morsomt at det blir såå mange jenter da. Jeg så den oversikten her om dagen, da var det ganske så likt. Men nå vet jeg jammen ikke.. mange som har fått vite de venter jente nå de siste dagene gitt:) Bra du jevner ut Zassy:D Gratulerer:)

 

Her skal jeg til jordmor på andre kontroll hos henne imorgen. Utrolig at det er en hel måned siden jeg var hos henne!! Men gruer meg litt. Jeg har vært elendig med kostholdet i det siste. Kanskje jeg har hatt behov for å "ta igjen" på grunn av de første månedene med laber matlyst;) Vel, uansett.. her ligger jeg rett ut på sofaen og spiser nybakte boller:( Ikke bra!

Jeg har også dilla på melk med o`boy.

 

Samtidig er jeg fortsatt kvalm noen dager. Så kvalm at jeg kaster opp:( Det er kjedelig. Idag var jeg kvalm til langt utpå dagen også. Lenge siden sist det, men nå altså.. nå slo det til igjen:( Jeg pleide å være ekstra kvalm da jeg var sliten til å begynne med, og nå lurer jeg på om det er det samme som gjelder. Jeg er skikkelig sliten om dagen. Jobber også mer og det er fortsatt like mye å gjøre hjemme. Er utslitt og klar for senga klokka åtte, men da får jeg jo ikke noe egentid.. så jeg tvinger meg selv til å holde ut enda et par timer til. Men klokka ti på kvelden sovner jeg nesten, så da MÅ jeg til pers og krype til køys. Det river og sliter i lysken og mer og mer i korsryggen hvis jeg har holdt på lange dager. Men så er jeg i ny og utrolig spennende og givende jobb. Har lyst til å stå på og stå løpet ut til permisjonen begynner bare fordi det er så innmari gøy og fordi jeg får så mye kunnskap og lærdom ut av det! Ikke noe moro når man egentlig er utslitt! 20 uker imorgen.

 

What to do jenter?!?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Slitenhet gjør ikke underverker for kvalmen - det kan hende du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å stå på nå og så smeller det skikkelig? Har du muligheten til noe kortere dager?

Jeg var sånn sist- følte meg tålelig grei hjemme fordi jeg hadde slappet helt av, men med en gang jeg begynte på igjen så ble det verre.

 

Her regner alle med at det blir gutt, så hvis de finner ut noe annet på ul så får jeg sjokk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vert på ordinær ul på tirsdag å venter en frisk og fin gutt med dagens fineste hjerte på tirsdag på sykehuset:) Han venter ankomst 19. Juni:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker3gull hvis det er noe trøst så er mitt kosthold også elendig.. i dag har jeg kost meg med sjokoladekaffe og to sjokoladecrossanter..my god..stakkars baby! Får sukkersjokk inni der..Hvordan går det med formen din nå da? må ikke slite deg helt ut! Her vurderer jeg å prøve å jobbe litt mer..kjenner at formen er litt på opptur igjen :) men kanskje er det nettopp fordi jeg har tatt det såpass med ro.

 

Synes det er så raaart at vi skal ha gutt jeg, hehe, jeg er jo vant til å være jentemamma så det er så merkelig å skal innstille seg på en liten pjokk istedet, men det blir veldig stas også :) Morsomt å få oppleve å få begge deler, det må bare synke litt inn for jeg var så forberedt på at det kom en jente til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...