Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)

Anbefalte innlegg

Jeg har kjent flere spark utenpå magen i dag og jeg er 16+0. Flere som har kjent det utenpå så tidlig? Er andregangs. Første graviditet kjente jeg utenpå i uke 21.

Jeg kjenner endel bevegelse inni (endelig!!!!) men ingenting utenpå enda. Men så er det min første da!! 18+0 i dag :)

Fortsetter under...

Jeg har kjent flere spark utenpå magen i dag og jeg er 16+0. Flere som har kjent det utenpå så tidlig? Er andregangs. Første graviditet kjente jeg utenpå i uke 21.

Jeg kjenner endel bevegelse inni (endelig!!!!) men ingenting utenpå enda. Men så er det min første da!! 18+0 i dag :)

Samme her :) Er 18+5 idag, og har vel kjent bevegelse hver dag i 5 dager nå tror jeg :) Utrolig morro! Fikk mye protester når jeg lå på magen på morgenen idag :) Gleder meg til å kjenne det utenpå også! Forhåpentligvis om ikke så altfor mange uker.

Snakk om sola... Da har jeg kjent spark utenpå, og lykkelig samboer fikk fem spark i hånda :)

Så gøy:-D min mann har ikke fått gleden av å kjenne noe enda.

Ja, det var veldig gøy! Og veldig rart, siden flere spurte oss igår om vi hadde kjent noe utenpå enda.. men nei, det hadde vi ikke.

Så la vi oss om kvelden, og det var akkurat som at babyen sa:"Slutt å mas, her har dere noen spark" ;) hehe. Utrolig koselig var det ihvertfall :D

Annonse

Jeg lurer på en ting! Hvordan ønsker dere å stelle babyen, altså hvilken vei vil dere ha stellebordet?! Jeg ønsker å ha føttene til babyen mot meg, da slipper jeg å stå skeivt + at jeg føler jeg får mer kontakt med ungen.. Det handler jo også litt om hva som er plass på badet vårt også! hehe.. Hva tenker dere at dere gjør?!

Jeg lurer på en ting! Hvordan ønsker dere å stelle babyen, altså hvilken vei vil dere ha stellebordet?! Jeg ønsker å ha føttene til babyen mot meg, da slipper jeg å stå skeivt + at jeg føler jeg får mer kontakt med ungen.. Det handler jo også litt om hva som er plass på badet vårt også! hehe.. Hva tenker dere at dere gjør?!

Pga bekken og skuldre så ønsker jeg oxo å stelle som deg, med føttene mot meg :)

En venninne av meg gjør som deg, så jeg vurderte det jeg også. Men samboeren min jobber i barnehage, og synes det er best sidelengs :) Så får se hvordan det blir :)

Jeg har alltid stelt babyer sidelengs, så aldri forsøk andre veien, men får se hva som faller seg naturlig :)

Vi har akkurat kjent spark på utsiden. Det vil si, èn gang eller noe. For her er det en som ikke vil sparke på kommando ja! :D Hver gang jeg eller mannen legger hånda si over magen når den har vært aktiv en stund, så slutter den å sparke.. heeelt stille. Som om den liksom nyter varmen fra hånda:)

Måte å stelle babyen på tror jeg er veldig etter vanen. Jeg har stelt mine to jenter med beina mot meg. Men har vært borte på besøk av og til med dem og lånt stellebord av andre som er sidelengs og det føltes kronglete og rart. Men jeg tror det nesten er likedan med de som er vant til sidelengs å plutselig begynne andre veien igjen.

Så, her kommer vi nok til å stelle med beina til babyen mot oss:)

Men Makuahines.. jeg tror det kanskje er like greit at du da "lærer" den samme måten som samboeren din. Hvis hun er vant til fra siden, blir det sikkert masse fram og tilbake med stellematter og snuing av kommode osv dersom dere vil gjøre det forskjellig vil jeg tro:D .. men jeg tror det bare er en vanesak altså:)

Vi har akkurat kjent spark på utsiden. Det vil si, èn gang eller noe. For her er det en som ikke vil sparke på kommando ja! :D Hver gang jeg eller mannen legger hånda si over magen når den har vært aktiv en stund, så slutter den å sparke.. heeelt stille. Som om den liksom nyter varmen fra hånda:)

Måte å stelle babyen på tror jeg er veldig etter vanen. Jeg har stelt mine to jenter med beina mot meg. Men har vært borte på besøk av og til med dem og lånt stellebord av andre som er sidelengs og det føltes kronglete og rart. Men jeg tror det nesten er likedan med de som er vant til sidelengs å plutselig begynne andre veien igjen.

Så, her kommer vi nok til å stelle med beina til babyen mot oss:)

Men Makuahines.. jeg tror det kanskje er like greit at du da "lærer" den samme måten som samboeren din. Hvis hun er vant til fra siden, blir det sikkert masse fram og tilbake med stellematter og snuing av kommode osv dersom dere vil gjøre det forskjellig vil jeg tro:D .. men jeg tror det bare er en vanesak altså :)

Igår var det skikkelig salto der inne, maaange dunk etter hverandre, og da fikk heldigvis samboeren min kjenne det å :D Så da ble hun veldig fornøyd :) Som regel slutter den jo når man skal kjenne, men igår kveld drev den vel å prøvde å finne en god stilling inni der eller noe :P

Jeg har alltid stelt babyer fra siden, så tipper vi fortsetter med det nå, siden det er både det jeg og samboeren min er vant til :) Jeg har liksom aldri tenkt på det fra den andre siden før venninnen min tipset meg om det, så jeg har liksom ingen formening om hva som er mest praktisk :) Men er nok en vanesak ja :)

Gjest Helle_Høygir

Forrige gang stelte jeg fra siden, men det var utelukkende pga plassen. Badet vi hadde da var lite og stellematten lå oppå vaskemaskinen.

Så jeg kommer til å stelle fra siden nå også, men gidder rett og slett ikke kjøpe stellekommde eller noe slikt, så jeg legger matten på gulvet. Gjorde det med junior når vi flyttet- han var blitt så stor at det var en trygghet i å ha han på gulvet :)

Har en ganske tykk matte som jeg har trekk til og det er godt med varme i gulvet og ellers i rommet. Godt med plass og faren for et plutselig fall i gulvet er betraktelig redusert:)

Stelling på gulvet er slitsomt synes jeg;) det gjør jeg bare hvis jeg er borte og det ikke finnes noen grei benk å legge ut håndkleet der! Klart, mindre fallhøyde.. men jeg har alt jeg trenger rett ved siden av så jeg slipper bekymre meg over det. Jeg gikk også over til å ha kommoden til vesla inne på badet istedet for på rommet hennes. Slik var det lettere å finne klærne .

Det samme med å sitte bøyd over en badebalje som står i dusjen når barnet skal bade. Så denne gangen skal jeg skaffe et badekar/balje som står på stativ rett ved siden av stellebordet på badet!

Annonse

Gjest Helle_Høygir

Du spør godt blomstogbier:) det jeg så på barnas hus på nett var separat, så kan jo hende du kan finne et stativ på finn?

Vi hadde tummy tub forrige gang - litt klønete i starten, men etterhvert fikk vi ikke ungen ut av vannet- han elsket det! Fikk en god stilling på føttene og plasket i vei. Tilslutt satte vi hele i dusjen ellers ble hele badet vasket samtidig:)

Hei dere..stille herfra noen dager for jeg har hatt matforgiftning tror jeg..ble skikkelig kjempedårlig i helga med oppkast/diarè/magekramper det var helt forferdelig og jeg er enda preget..såå slitsomt å gå med magesmerter over lengre tid og ble jo bekymret for om det kunne være noe med mini, men går ut fra at det er noe jeg har spist. Fryktelig å kaste opp igjen og å føle seg så dårlig, håper det gir seg nå, i dag har jeg greid å spise igjen ihvertfall så håper magen godtar det. Er så sliiiten i dag og har mye dårlig samvittighet overfor vesla, samboer og jobb..sukk, dagens klageinnlegg fra meg. Håper det er bra med alle dere andre.

Hurra!! Fikk meg endelig leilighet!! Kjempesentral beliggenhet, og temmelig billig med alt inkludert! Hadde sykt flaks da, var et engelsk par som selv er gravide som leier ut, og de hadde måttet kaste ut forrige leietaker pga for mye festing og støy, og da er det jo temmelig sikkert å leie ut til noen som venter barn, ettersom det ikke blir noe som helst festing på sånn et års tid, haha.

Kjenner jeg begynner å bli litt roligere til sinns når slike ting ordner seg, nå er det jo bare å begynne å handle ting som vogn, barneseng, bilsete osv så for jeg har komt meg på plass, så blir sikkert alt stående klart leeenge før termindatoen :)

Gjest Helle_Høygir

Uff stakars deg Zassy - matforgitning er noe forbanna herk; been there dog uten mageboer. Ikke rart du blir sliten av sånt - godt å høre at du får i deg litt mat!

Og totoaa - gratulerer så mye!! Det er veldig godt med alt som ordner seg. Så kjekt at de også venter barn da - kanskje en fremtidig kompis for din lille?

Har en del på loftet som skal få komme ned og sjekkes over, håper jo også frøet avslører hvem han eller hun er før vi reiser til London :) Vurderer å se på vogn der i og med vi har så mye bagasjeplass på veien hjem. Spørs litt på hva jeg finner. Men uansett skal jeg kjøpe inn litt babyklær og kanskje litt mageklær; Gap har så gode saker.

Zazzy: Matforgiftning er IKKE gøy nei :( Har hatt det før selv også, pluss at jeg har matallergi som ofte gir de samme symptomene som matforgiftning+litt til, som en del ganger ender med sykehus.. enn så lenge i svangerskapet har jeg ikke fått noen allergianfall, så håper det holder seg unna også..tror ikke det blir så gøy med en mageboer.. Håper formen din holder seg bra fra nå av! :) Er lov å klage litt når formen er på bånn!

Gratulerer med leilighet totoaa!! :) Skal snart flytte vi også, fra 1 til 2 soverom. Men, mye mindre bad :P Men tror det blir veldig bra da! :) Er jo veldig lurt å flytte og få ting på plass en stund før termin, slippe å flytte når man er en "hval" :P

Idag har forresten trøttheten slått inn igjen.. etter 2 mnd uten at den har vært så ille. Er det andre som fortsatt er trøtte, eller har blitt det igjen? Spent på å se om det er noe som fortsetter, eller om det bare er idag :) Er liksom en annen trøtthet å være "gravid-trøtt" enn vanlig trøtt syns jeg..

Finnes det baljer med tilhørende stativ, eller må man da bare kjøpe et eget stativ til balja? :)

Ikke alle stativ passer til alle baljer! Jeg har en balje fra før, og fikk et stativ av en venninne. Baljen kunne balansere på det liksom, men skled lett vekk fra begge sider. Livsfarlig! Så jeg kommer til å kjøpe balje og stativ som hører sammen!

Noen som har prøvd/tenkt på en sånn?

Er det noe vits i?

http://www.alexi.no/sleepyhead.html

Jeg har tenkt å kjøpe en sånn:-) Men tror jeg forsøker å finne en billigere..

Den var skikkelig dyr!! Jeg har pleid å rulle sammen helseteppet, et eller to og lagt det på samme måte.. som en bue rundt babyen. Man trenger ikke å kjøpe en slik sak og bruke masse penger på det altså:).. hvis ikke man ikke har noe annet å bruke pengene på da:D

Gratulerer Totoaa:) tenker det var godt å få det på plass ja! Nå kan du slappe mer av. Når flytter du?:)

Helle_Høygir: jeg visste ikke at GAP har babytøy? har de det? har de nettbutikk eller butikk til baby i Norge, vet du? er det mye rimeligere i London?

Huff Zassy:( matforgiftning er forferdelig! Altså.. jeg har aldri opplevd det selv.. tror jeg;) men det høres grusomt ut. Jeg husker en venninne fikk det da hun hadde vært i syden. Hun måtte spise ris i to uker.. etterhvert. Helt til å begynne med kunne hun jo ikke spise noen verdens ting! Huff. Det var fælt husker jeg. Så føler med deg nå:(

Trøtt Makuahines? .. hmm.. vel, ja jeg er trøttere nå enn vanlig, men ikke sånn gravid-trøtt som jeg var de forrige to svangerskapene. Da begynte det i ca 4 mnd.. og varte noen mnd. Denne gangen var jeg det helt til å begynne med og heller kanskje de tre første mnd. Men nå har det egentlig avtatt litt. Nå er jeg nok trøtt bare pga vinter og mørketid ;)

.. men jeg har hatt så vondt i hodet et par dager nå. Kjenner at nakken er stiv, så det er nok det. Pleier å få vondt i hodet da desverre:( Går også til massasje, men nå tør jeg liksom ikke helt selv om jeg mer enn gjerne skulle gjort det. Har hørt at det er visse steder på kroppen og visse massasjer som gravide ikke skal ha, da det kan sette igang fødsel. Vet dere noe rundt det?

Så jeg har tatt en paracet da. Sist jeg gjorde det var vel i uke 12, så jeg går ikke bananas med pille-esker altså:D Men jeg liker ikke å ta det! Liker ikke tanken på at baby også får det i seg:(

Ibux tar jeg jo selvsagt ikke! Den sammen med paracet er det som egentlig hjelper meg best når jeg har vondt i hodet.. men jeg vet at jeg ikke kan ta Ibux når jeg er gravid, så det er greit. Dessuten tar jeg bare èn tablett med paracet, og det har gått greit før.

Gjest Helle_Høygir

Jeg går til manuell terapeut en gang per uke og nå får jeg ikke lov å ligge på magen lengre :) han trikser og mikser med nakken min og det hjelper, så om du går til en "ordentlig" person, så burde vedkommende vite hva du kan få av behandling og ikke.

Gap har helt ned til nyfødt og de har mammaklær; en slektning i usa sendte meg et par jeans og de var supre. Så jeg skal kjøpe et par slike nå ja :)

De har ikke butikk i Norge, men du kan se på www.gap.eu - de sender til Norge vet jeg.

Jeg skal raide Mothercare, Marks & Spencer, Mamas & Papas, Gap og Primark - kjøpte masse barnehageklær til junior der når jeg var i London før jul. Deilige kosebukser til et par pund, cord bukser til 5-6 pund etc. Han vokser ut eller lager hull i buksene så fort, så jeg må ha litt å bytte på med.

Er rimelig godt kjent i byen, så jeg vet nøyaktig hvor jeg skal gå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...