Gå til innhold

Hvordan skal man boikotte H&M

Anbefalte innlegg

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Alle de som har tenkt til å boikotte H&M, har dere virkelig tenkt gjennom det? Er det fordi dere synes synd på de som sitter å lager klærne?

...vel om folk skal boikotte H&M går dette utover salget, som går utover etterspørselen, når etterspørselen går ned har ikke H&M behov for å bestille mer fra leverandører.

Når leverandøren ikke får bestillinger må han

A) begynne å si opp sine ansatte som allerede er fattige, de har da ikke råd til å bo der de bor, gi barna mat eller sørge for skolegangen. Noen ender kanskje opp med å gi bort barna

cool.png leverandøren beholder alle sine ansatt men må kutte lønningene deres, så de jobber fortsatt under samme arbeidsvilkår med dårligere lønn og konsekvensene kan bli at de jobber dobble shit bare for å få ting til å gå rundt

Slik fungerer verden, sier ikke at det er rettferdig -men boikott er ikke veien å gå... Om du virkelig vil gjøre en forskjell engasjer deg i hvordan man skal sikre arbeidsplassene og fair trade. Det er heller ikke H&M din skyld at leverandøren har underleverandør som driver fabrikken slik som det er standard i Asia. Derfor er det viktigere for oss velferdsland å legge igjen penger så det er arbeid og opp til selskapene å stille krav

Handler vel mer om å få HM til å kreve bedre kår for sine fabrikkansatte enn selve boikotten i seg selv. Og et slikt drastisk tiltak vil jo presse HM enormt, og som alle andre butikker er de avhengige av kunden for å drive butikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når de er den eneste butikken her som selger mammaklær? Og nei, bestille på nett funker ikke siden man bør prøve mammaklærne før man kjøper dem, ellers er det stor sjanse å ende opp med klær som sitter stygt. Noen ideer?

Anonym poster: d2bb9a9624f44828786a0727997af2be

Bruke vanlige klær: tights, strømpebukser med bomullskjole over (god stretch) lange gensere fra Zara og tights i bommullsdenim.

Som sagt, jeg har DIGER mage. Hvilke tights i størrelse small passer over elefantmage? I så fall vil jeg vite hvor de selger sånne. Og hvordan holder man seg varm i strømpebukse i 20 minusgrader? :D

Anonym poster: ffa484645bdd15b62974e1f88ff5ddff

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

når de er den eneste butikken her som selger mammaklær? Og nei, bestille på nett funker ikke siden man bør prøve mammaklærne før man kjøper dem, ellers er det stor sjanse å ende opp med klær som sitter stygt. Noen ideer?

Anonym poster: d2bb9a9624f44828786a0727997af2be

Bruke vanlige klær: tights, strømpebukser med bomullskjole over (god stretch) lange gensere fra Zara og tights i bommullsdenim.

Som sagt, jeg har DIGER mage. Hvilke tights i størrelse small passer over elefantmage? I så fall vil jeg vite hvor de selger sånne. Og hvordan holder man seg varm i strømpebukse i 20 minusgrader? :D

Jeg hadde gigantmage jeg også. 20 kg rett på magen :P Men tightsen hadde jeg jo bare under magen. Kjøpte på BikBok =)

Ullstrømpis er så godt og varmt så =)

Skrevet

Enig med de som nevner tights. Tightsen skal så klart ikke dras OVER magen :P

Skrevet

Tights fungerer ikke i Nord-Norge midt på vinteren for å si det sånn... Og jeg tåler ikke ull, så må gå i tjukk dongeri eller lignende. Har prøvd å unngå mammaklær i forrige svangerskap, og det gikk bare ikke. Noen har fasong som ikke passer i str 34 når man er i 3. trimester :)

Skrevet

Tights fungerer ikke i Nord-Norge midt på vinteren for å si det sånn... Og jeg tåler ikke ull, så må gå i tjukk dongeri eller lignende. Har prøvd å unngå mammaklær i forrige svangerskap, og det gikk bare ikke. Noen har fasong som ikke passer i str 34 når man er i 3. trimester :)

Dongeri er jo ti ganger kaldere enn tights :S jeg er fra nord selv, og går i tights på vinteren. Når jeg skal på jobb tar jg på en tykkere bukse utenpå, som jeg tar av når eg kommer på kontoret. Er ikke snakk om å sitte ute i 30 minus i tights å grille pølser på påskefjellet altså :P

Jeg bruker tights og det fungerer bra. Ikke hatt behov for mammaklær.

Anonym poster: 91c46953b622e2c018c91ae4d1af6a95

Skrevet

Jeg bestilte meg en mammabukse på nett og en på hm, resten brukte jeg vanlige klær... Enig med at det er ubehagelig å ha strikken på vanlige bukser under magen

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Jeg så ut som og jeg hadde svelget en vannmelon når jeg var gravid, jeg var diiiger. Svær over rumpa også. Men jeg brukte ikke ett eneste gravidplagg. Jeg brukte fine "joggebukser" med lavt liv (altså ledige bukser i bomullsstoff, ikke joggis), tights, og jeans. Kjøp jeansene så de passer over ræva og la smekken være åpen, så går det helt fint, det der. Eventuelt kan du feste en hårstrikk i hullet til knappen, så du holder smekken igjen, men får plass til magen.

Ellers finnes det jo tonnevis av laaange gensere, skjorter med god plass (sekk med knapper på, som jeg sier), eller du kan sy til et "magebelte" og bruke det sammen med hva det skulle være. Kjoler er også fint å bruke. Man må bare tenke litt utenfor boksen! :)

Skrevet

Jeg har gjennom tre svangerskap ikke kjøpt et eneste mamma-plagg. Har heller ikke gått i svære tskjorter og joggebukser, men vanlige klær. Er jo bare de to-tre siste mnd man ikke passer sine egne klær, da har jeg brukt tights+singlet med skjorte, cardigan e.l. Over. Kjoler og topper med empireliv, singlet med skjørt. Bukser med strikk i livet er jo bare å "legge under magen".

I det hele tatt, er så mye vanlig tøy å bruke at jeg ikke ser poenget med mammatøy, uansett om det er fra h&m eller andre steder:-)

Anonym poster: 17061d579c728336a961efc5a78470ce

Du er antagligvis kraftig og har liten mage. Når man har startvekt på 55 kilo og sluttvekt på 74, samtidig som man ikke endrer noe annet på kroppen enn pupper og mage og ser ut som en slange som har slukt en elefant, så hjelper det ikke med vanlig tøy. Og gå i tights i januar i Nord-Norge? Noooo....

Jeg er ikke kraftig, og har hatt helt gjennomsnittlig stor mage. Har sett synlig gravid ut de siste tre mnd. Fått alle barna mine på sommeren da, så har ikke trengt jakker / kåper og vintertøy med plass til magen...

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Enig med de som nevner tights. Tightsen skal så klart ikke dras OVER magen tongue.png

Tights fungerer ikke i Nord-Norge midt på vinteren for å si det sånn... Og jeg tåler ikke ull, så må gå i tjukk dongeri eller lignende. Har prøvd å unngå mammaklær i forrige svangerskap, og det gikk bare ikke. Noen har fasong som ikke passer i str 34 når man er i 3. trimester smile.png

Kan jo bruke tights med joggebukse over når du reiser fra A til B. Og så ta av joggebuksa når du kommer på kontoret. Jeg bor også i Nord, og opplever ikke at det er så fælt å vente på bussen eller gå til og fra bilen :D

Skrevet

Må du boikotte hm?

Anonym poster: 8d01ecccce7d69e50bed826a22b57d49

Skrevet

Je brukte bare mine vanlige bukser og mannens hettegensere, husker der funka fint :)

Anonym poster: 3fd462a1b5a1060786fadc90c61ca63c

Skrevet

Jeg har gjennom tre svangerskap ikke kjøpt et eneste mamma-plagg. Har heller ikke gått i svære tskjorter og joggebukser, men vanlige klær. Er jo bare de to-tre siste mnd man ikke passer sine egne klær, da har jeg brukt tights+singlet med skjorte, cardigan e.l. Over. Kjoler og topper med empireliv, singlet med skjørt. Bukser med strikk i livet er jo bare å "legge under magen".

I det hele tatt, er så mye vanlig tøy å bruke at jeg ikke ser poenget med mammatøy, uansett om det er fra h&m eller andre steder:-)

Du er antagligvis kraftig og har liten mage. Når man har startvekt på 55 kilo og sluttvekt på 74, samtidig som man ikke endrer noe annet på kroppen enn pupper og mage og ser ut som en slange som har slukt en elefant, så hjelper det ikke med vanlig tøy. Og gå i tights i januar i Nord-Norge? Noooo....

Jeg er ikke kraftig, og har hatt helt gjennomsnittlig stor mage. Har sett synlig gravid ut de siste tre mnd. Fått alle barna mine på sommeren da, så har ikke trengt jakker / kåper og vintertøy med plass til magen...

Jeg har sett synlig gravid ut fra uke 12, så der ligger nok forskjellen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...