Gå til innhold

Hvordan skal man boikotte H&M

Anbefalte innlegg

Skrevet

når de er den eneste butikken her som selger mammaklær? Og nei, bestille på nett funker ikke siden man bør prøve mammaklærne før man kjøper dem, ellers er det stor sjanse å ende opp med klær som sitter stygt. Noen ideer?

Anonym poster: d2bb9a9624f44828786a0727997af2be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor skal du boikotte dem?

Skrevet

Hvorfor skal du boikotte?

Anonym poster: b4e534c11a69984f7699179dd29bec63

Skrevet

Du får reise til nærmeste by hvor de har andre mammabutikker da vet du...

Anonym poster: 95e4eb12fd62b700fc72f1230161f45c

Skrevet

Jeg skal ikke boikotte dem, men ser at mange gjør det på grunn av det med slavearbeid som kom frem nylig. Så jeg lurer på hvordan gjør dere gravide det? Når det ikke finnes andre butikker som selger mammaklær?

Anonym poster: ffa484645bdd15b62974e1f88ff5ddff

Skrevet

Eller bo i tights og divers tunikaer du kjøper i vanlige butikker.

Anonym poster: 95e4eb12fd62b700fc72f1230161f45c

Skrevet

Nærmeste by med andre butikken ligger 800 km unna, uaktuelt.

Skrevet

Kappahl selger mammaklær:)

Skrevet

Kappahl selger mammaklær:)

Ikke her.

Skrevet

Man trenger ikke mammaklær, funker bra med tights og tunika som ei her nevner. Det er jo flust av butikker som selger mammaklær (men skjønner problemet om man bor litt i utkanten).

Hvis du absolutt må boikotte HM så kan du vel gjøre det, men unne deg et par mammaklær da. Trenger jo ikke bli nazi. De stakkars slavene blir ikke rike over natta bare fordi folk boikotter HM vet du. De vil dessverre fortsatt være slaver, eller mister jobben pga folk ikke kjøper klær på HM lenger :P

Skrevet

Jeg tviler vel egentlig på at HM er de eneste som holder på sånn jeg da. Skulle ikke forundre meg om både KappAhl, Lindex og en haug andre også har sine svin på skogen.

Skrevet

Nettshopping bør være løsningen, skulle du klare å komme over klær som sitter dårligere enn HM klær, så er det enkelt og greit å bare bytte dem!

Anonym poster: 94ea0883a3ffb19b1f03e082a6dc0285

Anonym poster: 94ea0883a3ffb19b1f03e082a6dc0285

Skrevet

Her gikk det i t-skjorter fra BILTEMA (3 for 99 og opptil str XXL) og joggebukser fra Cubus (fra herreavdelingen, 150 kr pr bukse, også her opptil str XXL)

Skrevet

Jeg har gjennom tre svangerskap ikke kjøpt et eneste mamma-plagg. Har heller ikke gått i svære tskjorter og joggebukser, men vanlige klær. Er jo bare de to-tre siste mnd man ikke passer sine egne klær, da har jeg brukt tights+singlet med skjorte, cardigan e.l. Over. Kjoler og topper med empireliv, singlet med skjørt. Bukser med strikk i livet er jo bare å "legge under magen".

I det hele tatt, er så mye vanlig tøy å bruke at jeg ikke ser poenget med mammatøy, uansett om det er fra h&m eller andre steder:-)

Anonym poster: 17061d579c728336a961efc5a78470ce

Skrevet

Jeg har gjennom tre svangerskap ikke kjøpt et eneste mamma-plagg. Har heller ikke gått i svære tskjorter og joggebukser, men vanlige klær. Er jo bare de to-tre siste mnd man ikke passer sine egne klær,

HAHAHAHAHAHAAAAA!

Anonym poster: 629eb838f647e2b79cc6e536af69c6aa

Skrevet

Her gikk det i t-skjorter fra BILTEMA (3 for 99 og opptil str XXL) og joggebukser fra Cubus (fra herreavdelingen, 150 kr pr bukse, også her opptil str XXL)

Jeg jobber på kontor, har str 34 og diger mage, dvs biltema-skjorter og joggebukser er utelukket. Har fått så diger mage allerede (litt over halvveis) at det ikke finnes noen tights som sitter over magen og ikke henger på ræva. Hadde jeg dukket opp på forretningsmøte med mannejoggebukse og t-skjorte med biltema på så hadde jeg nok fått tilsnakk fra sjefen for å si det slik...

Skrevet

Jeg har gjennom tre svangerskap ikke kjøpt et eneste mamma-plagg. Har heller ikke gått i svære tskjorter og joggebukser, men vanlige klær. Er jo bare de to-tre siste mnd man ikke passer sine egne klær, da har jeg brukt tights+singlet med skjorte, cardigan e.l. Over. Kjoler og topper med empireliv, singlet med skjørt. Bukser med strikk i livet er jo bare å "legge under magen".

I det hele tatt, er så mye vanlig tøy å bruke at jeg ikke ser poenget med mammatøy, uansett om det er fra h&m eller andre steder:-)

Du er antagligvis kraftig og har liten mage. Når man har startvekt på 55 kilo og sluttvekt på 74, samtidig som man ikke endrer noe annet på kroppen enn pupper og mage og ser ut som en slange som har slukt en elefant, så hjelper det ikke med vanlig tøy. Og gå i tights i januar i Nord-Norge? Noooo....

Skrevet

Jeg jobber på kontor, har str 34 og diger mage, dvs biltema-skjorter og joggebukser er utelukket. Har fått så diger mage allerede (litt over halvveis) at det ikke finnes noen tights som sitter over magen og ikke henger på ræva. Hadde jeg dukket opp på forretningsmøte med mannejoggebukse og t-skjorte med biltema på så hadde jeg nok fått tilsnakk fra sjefen for å si det slik...

Hehe enda godt jeg hadde dritt langt i hva sjefen syns om hva jeg hadde kledd meg i i et svangerskap. Har aldri hørt om noen som har fått tilsnakk om litt andre klær når en er gravid. Og det står ikke BILTEMA over t-skjorta. Den er helt svart nøytral, står kun på merkelappen bak i ryggen.

Enda godt det er noen som ikke er så fanatiske over hva en går i og viser seg med. Jeg gir rett og slett BLAFFEN i hva andre hadde sagt/sier om meg :) Jeg har det bra uansett :)

Skrevet

Hehe enda godt jeg hadde dritt langt i hva sjefen syns om hva jeg hadde kledd meg i i et svangerskap. Har aldri hørt om noen som har fått tilsnakk om litt andre klær når en er gravid. Og det står ikke BILTEMA over t-skjorta. Den er helt svart nøytral, står kun på merkelappen bak i ryggen.

Enda godt det er noen som ikke er så fanatiske over hva en går i og viser seg med. Jeg gir rett og slett BLAFFEN i hva andre hadde sagt/sier om meg :) Jeg har det bra uansett :)

Man møter folk på ganske formelt hold, og da møter man ikke opp i joggebukse nei...

Skrevet

Det valget har man ikke om man jobber i firmaer der man har seriøse møter med kunder og investorer etc. Da er det en del av arbeidsavtalen at man kler seg passende. Dvs i noenlunde ok klær.

For min del handler det om å føle seg vel, og jeg gjør ikke det i T-skjorter og joggebukser (annet enn evt foran tvn).

Skrevet

Det valget har man ikke om man jobber i firmaer der man har seriøse møter med kunder og investorer etc. Da er det en del av arbeidsavtalen at man kler seg passende. Dvs i noenlunde ok klær.

For min del handler det om å føle seg vel, og jeg gjør ikke det i T-skjorter og joggebukser (annet enn evt foran tvn).

Woops.. Da burde jeg ha mistet jobben for lengst. Jaja.. :)

Men uansett, det var bare et tips. Men nå regner jeg med du ikke er en hvalross som meg (til HI) ;)

Gjest ________
Skrevet

Alle de som har tenkt til å boikotte H&M, har dere virkelig tenkt gjennom det? Er det fordi dere synes synd på de som sitter å lager klærne?

...vel om folk skal boikotte H&M går dette utover salget, som går utover etterspørselen, når etterspørselen går ned har ikke H&M behov for å bestille mer fra leverandører.

Når leverandøren ikke får bestillinger må han

A) begynne å si opp sine ansatte som allerede er fattige, de har da ikke råd til å bo der de bor, gi barna mat eller sørge for skolegangen. Noen ender kanskje opp med å gi bort barna

B) leverandøren beholder alle sine ansatt men må kutte lønningene deres, så de jobber fortsatt under samme arbeidsvilkår med dårligere lønn og konsekvensene kan bli at de jobber dobble shit bare for å få ting til å gå rundt

Slik fungerer verden, sier ikke at det er rettferdig -men boikott er ikke veien å gå... Om du virkelig vil gjøre en forskjell engasjer deg i hvordan man skal sikre arbeidsplassene og fair trade. Det er heller ikke H&M din skyld at leverandøren har underleverandør som driver fabrikken slik som det er standard i Asia. Derfor er det viktigere for oss velferdsland å legge igjen penger så det er arbeid og opp til selskapene å stille krav

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

når de er den eneste butikken her som selger mammaklær? Og nei, bestille på nett funker ikke siden man bør prøve mammaklærne før man kjøper dem, ellers er det stor sjanse å ende opp med klær som sitter stygt. Noen ideer?

Anonym poster: d2bb9a9624f44828786a0727997af2be

Bruke vanlige klær: tights, strømpebukser med bomullskjole over (god stretch) lange gensere fra Zara og tights i bommullsdenim.

Skrevet

Alle de som har tenkt til å boikotte H&M, har dere virkelig tenkt gjennom det? Er det fordi dere synes synd på de som sitter å lager klærne?

...vel om folk skal boikotte H&M går dette utover salget, som går utover etterspørselen, når etterspørselen går ned har ikke H&M behov for å bestille mer fra leverandører.

Når leverandøren ikke får bestillinger må han

A) begynne å si opp sine ansatte som allerede er fattige, de har da ikke råd til å bo der de bor, gi barna mat eller sørge for skolegangen. Noen ender kanskje opp med å gi bort barna

B) leverandøren beholder alle sine ansatt men må kutte lønningene deres, så de jobber fortsatt under samme arbeidsvilkår med dårligere lønn og konsekvensene kan bli at de jobber dobble shit bare for å få ting til å gå rundt

Slik fungerer verden, sier ikke at det er rettferdig -men boikott er ikke veien å gå... Om du virkelig vil gjøre en forskjell engasjer deg i hvordan man skal sikre arbeidsplassene og fair trade. Det er heller ikke H&M din skyld at leverandøren har underleverandør som driver fabrikken slik som det er standard i Asia. Derfor er det viktigere for oss velferdsland å legge igjen penger så det er arbeid og opp til selskapene å stille krav

Man skal vel ikke bare boikotte HM, men samtidig handle Fairtrade istedet. Slik støtter man jo opp om de med gode verdier. Om alle gjorde det hadde jo ikke problemet vært der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...