Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #26 Skrevet 18. november 2012 Stikkord: kommunikasjon og kompromiss. Det er ganske mange av oss her som feirer annenhver jul med svigerforeldre f.eks. Min svigermor er ikke akkurat 'fru julestemning', så å bare feire med mine egne foreldre frister mye altså Mannens foreldre er tross alt hans foreldre, så det er forståelig at han vil tilbringe tid med dem. Han (og du) kan bidra til at forholdet til svigers blir bedre, men det krever at man jobber med det He,he, morsom kommentar med fru julesteming. Anonym poster: 14cbb7aa4e1a0df03f942a0a1e535b7c
Gjest Gullguttene Skrevet 18. november 2012 #27 Skrevet 18. november 2012 (endret) Jeg hadde blitt sint om min samboer hadde ment at vi skulle feire jul hver for oss. Dere har barn så det er jo dere som er en familie og bør feire sammen, enten hos den ene eller den andres foreldre. Og hvis du ikke er invitert til hans foreldre burde han holde seg for god til å reise et sted hans kjæreste ikke er invitert/velkommen. Endret 18. november 2012 av Gullguttene
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #28 Skrevet 18. november 2012 Nei, nei , nei! Om han skal være så barnslig at han ikke engang kan gi deg en god grunn, så hadde jeg ikke fira på krava i det hele tatt! DU og barnet drar til dine foreldre, så får han bare invitere seg selv hjem til foreldrene sine.. Dere er bedt til dine foreldre og ikke til hans. Da drar dere dit dere er invitert (og ønsker å være), og ikke inviterer seg selv til andre (siden det er han som må be seg selv til sine foreldre)! Ja, det jeg mener også, MEN så er det jo det at siden vi har et barn sammen så burde vi jo være sammen alle 3.. Anonym poster: 3432a5424aa394440111c694cb9fb94a
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #29 Skrevet 18. november 2012 Hva slags forhold har du til samboeren din? Jeg mener ikke at det nødvendigvis har noe med saken å gjøre, men syns det er respesktløst av han. For meg virker dere som et ungt par som kanskje ikke har vært sammen så lenge? Uansett burde du stå opp mot han og prøve å sette ned foten! Makan til tulling. Anonym poster: 0485747b7177644282f6a6d1479729cb
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #30 Skrevet 18. november 2012 Virker som om dere er meget unge, og ikke har et bunnsolid forhold. Tenker at han gir blaffen i om dere er sammen eller ikke, om det blir slutt eller ikke. Han virker umoden og likegyldig. Men kan jo være at jeg tar helt feil. Hvem velger vel foreldrene fremfor barnet sitt? Anonym poster: 19a7f6034753267c2b6029cf9719ea7c
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #31 Skrevet 18. november 2012 Virker som om dere er meget unge, og ikke har et bunnsolid forhold. Tenker at han gir blaffen i om dere er sammen eller ikke, om det blir slutt eller ikke. Han virker umoden og likegyldig. Men kan jo være at jeg tar helt feil. Hvem velger vel foreldrene fremfor barnet sitt? Anonym poster: 19a7f6034753267c2b6029cf9719ea7c Det var akkurat dette jeg tenkte på også. Trenger du virkelig denne mannen (les:gutten), HI? Anonym poster: 0485747b7177644282f6a6d1479729cb
Gjest yrild Skrevet 18. november 2012 #32 Skrevet 18. november 2012 Har man barn sammen og er sammen, feirer man sammen og iom at du ikke er invitert engang til svigers (jhalloo hva er det med dem?) så er det jo klart at dere skal til dine foreldre :-)
SmellyCat Skrevet 18. november 2012 #33 Skrevet 18. november 2012 "Mannen" din er en idiot. Skjønner ikke at du en gang vurderer å bli med til svigers, unge eller ikke.
Tingenes Herre Skrevet 19. november 2012 #34 Skrevet 19. november 2012 Når jeg leser det du skriver, tenker jeg at dette ikke kan være det eneste problemet dere har i samlivet. Virker som om dere er helt ute av sync? Dra hjem til foreldrene dine med barnet til jul.
Iiiiik Skrevet 19. november 2012 #35 Skrevet 19. november 2012 Men er det ikke like mye sånn at svigerfamilien mangler noen antenner og en del skikk og bruk? Får en følelse av at de ikke inviterer noen gang, men at det ikke trenger å bety at dere ikke er velkomne? Synes du er klok og voksen hvis du velger å bli med mannen hjem til svigerforeldrene denne jula. Da kan du bruke tiden frem til neste jul til å komme til en enighet om fremtidige juler og tradisjoner. Blir vanskeligere for ham også å være helt rigid hvis du gir deg denne gangen. Hvis det blir noen tradisjoner på dere tre da, det virker kanskje ikke som om forholdet er preget av modenhet og imøtekommenhet. Da kan du i hvert fall når barnet blir større si at den jula hun var et år, så feiret dere jul sammen hos farmor og farfar.
Gjest Mentha Skrevet 19. november 2012 #36 Skrevet 19. november 2012 Dette er noe dere kanskje burde tatt opp litt før. Her feirer vi jul, som mange andre, annethvert år omtrent hos svigers og familien min. Men jeg må si jeg synes det høres merkelig ut at de virker så uinteressert i å være sammen med dere, og jeg sier meg enig i det sommerfuggel i vinterland skriver - stå på dine egne krav, inntil du får en god grunn til å gi etter! Til neste år - ta fatt i saken rundt sommertider eller tidlig høst. Snakk om hvor dere skal feire, snakk med de dere evt vil feire med, og klargjør alt, så slipper dere stresset når julemåneden kommer. Og så er det greit å få fram at f.eks gjør dere som han vil ett år, men da skal dere gjøre som du vil neste år osv osv. For det kommer alltid en ny juletid. Stemmer også for å stelle istand feiring hjemme hos dere, da får dere feire sammen som en familie, og de som vil kan komme og feire med dere. Det blir ikke noe mer mas enn å reise bort hvis man planlegger i grei tid i forveien Uansett, sett dere ned en kveld uten gnisninger og snakk rolig om hva dere ser for dere i jula, og avtal evt at om dere feirer hver for dere i år, så kan dere feire sånn og sånn neste år.
☆☆☆ Skrevet 19. november 2012 #37 Skrevet 19. november 2012 Feir jul i eigen heim, og inviter besteforeldre heim til dykk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå