Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #1 Skrevet 18. november 2012 Vi har et barn sammen på 15mnd. Mine foreldre har passa hun for oss så og si hver gang vi har trengt noen til å passe hun for oss, stiller opp for oss bestandig på alle måter, inviterer oss stadig på middag osv. Vi har vært sammen i 3år og jeg/vi har aldri blitt invitert på en middag til svigerforeldrene mine... Til jul har vi blitt invitert på middag til mine foreldre. Jeg mener siden vi er sammen og har et barn så burde vi spise middag sammen på julaften, ifjor var vi hver vår plass selvom vi hadde lillegull, synes det blir helt feil å gjøre det i år også. Men samboer vil kun spise med sin familie med eller uten oss. Jeg har aldri blitt invitert på middag/mat hos dem før å er heller ikke invitert på middag til jul og de har ikke vært like intr i datteren vår som de burde. Hva mener dere? Burde vi spise hver vår plass eller burde jeg bli med han til foreldrene hans eller han med meg? Anonym poster: b821b8290aa4234d3752f9ba392616f8
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 18. november 2012 #2 Skrevet 18. november 2012 Seriøst? Blir ikke du invitert til julemiddag?? Hverken du eller datteren deres da eller?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #3 Skrevet 18. november 2012 Det naturlige når man har barn er at man enten begynner å feire jul hjemme hos seg selv og heller inviterer besteforeldrene dit, eller at man reiser annethvert år til dine og hans foreldre. Anonym poster: fd459b54cb6de41722e63f15055503e3
Elsker livet Skrevet 18. november 2012 #4 Skrevet 18. november 2012 Dere burde spise middag sammen som familie. Aller helst i dere eget hus og invitere til dere.
Fomle84 Skrevet 18. november 2012 #5 Skrevet 18. november 2012 Han burde bli med deg til dine foreldre, siden du ikke er velkommen hos hans. Vi har feiret alle julene våre sammen, mannen insisterte allerede ved første jul da jeg var gravid. Han feiret da med meg og min familie og året etter var vi hos svigers.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #6 Skrevet 18. november 2012 Enigvmed siste her...dere har middag hjemme hos dere selv. Og enten inviterer elelr tar kaffen sammen med familiene deres. Er helt enig med deg her. Mannen din er en tufs. Anonym poster: 6bf996420a8610e62c37c0cbf62ae22f
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #7 Skrevet 18. november 2012 Seriøst? Blir ikke du invitert til julemiddag?? Hverken du eller datteren deres da eller? Ingen av oss 3 har blitt invitert, men samboer vil absolutt til de :/ Anonym poster: 3432a5424aa394440111c694cb9fb94a
Gjest peacock Skrevet 18. november 2012 #8 Skrevet 18. november 2012 Nei, da hadde jeg satt hardt mot hardt. Om du ikke engang er invitert til jul skal de vel ikke få feire med datteren deres heller? Om samboeren din ikke forstår problemet vil jeg tro at det enten ligger noe under overflaten du ikke vet om (familiesituasjonen deres) eller at han rett o g slett sliter med å ta parti. Har du spurt samboeren din hvorfor du ikke er invitert og hvorfor han så absolutt vil feire med familien sin? For det høres ikke ut som om de har fortjent det...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #9 Skrevet 18. november 2012 Noe som skurrer i hjemmet til mannen din? Virker nesten slik, eller er han en ekstrem mammadalt? Anonym poster: 5185e2b06ddf7cd996bd5df1cf16b7a3
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 18. november 2012 #10 Skrevet 18. november 2012 Seriøst? Blir ikke du invitert til julemiddag?? Hverken du eller datteren deres da eller? Ble litt satt ut her, men for å svare på spørsmålet ditt, så synes jeg dette høres virkelig rart ut. Mannen din bør for det første ta opp med foreldrene dine, årsaken til hvorfor det kun er HAN som blir bedt. Dersom de kun vil ha han på besøk, så hadde jeg gitt faen, og reist til mine foreldre. Men mannen din burde vokse opp, og feire sammen med sine nærmeste, som faktisk er kone og barn nå.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 18. november 2012 #11 Skrevet 18. november 2012 Seriøst? Blir ikke du invitert til julemiddag?? Hverken du eller datteren deres da eller? Ingen av oss 3 har blitt invitert, men samboer vil absolutt til de :/ Anonym poster: 3432a5424aa394440111c694cb9fb94a OK, men han bør vel spørre om hvorfor ikke de er interessert i å feire sammen med dere? Dernest burde han selvfølgelig fortsatt prioritere dere først, og ikke mor og far.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #12 Skrevet 18. november 2012 Har sagt jeg kan bli med til familien hans noen timer på formiddagen/ettermiddagen også vil jeg at vi 3 skal spise middag sammen med min familie siden det er der vi er blitt invitert og det er der vi pleier å bli invitert på både turer og middager osv. Foreldrene til samboer inviterer kun han når det er noe, men han vil likevel spise med sine foreldre med eller uten oss... :S HI Anonym poster: 3432a5424aa394440111c694cb9fb94a
Tyra79 Skrevet 18. november 2012 #13 Skrevet 18. november 2012 Hva sier han selv da, i forhold til at du ikke er invitert hjem til svigers? Tenker at her lukter det seriøse konflikter i framtiden om dere ikke greier å finne ei god ordning nå når dere har fått barn!! Mitt råd til dere er å begynne med deres egne tradisjoner! Inviter hjem til dere. Nyt frokost og grøt på dagtid. Lag julemiddagen hjemme, inviter både dine og hans foreldre. Eventuelt også søsken? Ha dette som en norm for dere hvert år, så lenge dere alltid inviterer hjem, er det dere som legger føringen. Dersom hans foreldre ikke vil komme, vil de ikke komme. Kanskje dere kan dra fast til dem 1.juledag da?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #14 Skrevet 18. november 2012 Hva sier han selv da, i forhold til at du ikke er invitert hjem til svigers? Tenker at her lukter det seriøse konflikter i framtiden om dere ikke greier å finne ei god ordning nå når dere har fått barn!! Mitt råd til dere er å begynne med deres egne tradisjoner! Inviter hjem til dere. Nyt frokost og grøt på dagtid. Lag julemiddagen hjemme, inviter både dine og hans foreldre. Eventuelt også søsken? Ha dette som en norm for dere hvert år, så lenge dere alltid inviterer hjem, er det dere som legger føringen. Dersom hans foreldre ikke vil komme, vil de ikke komme. Kanskje dere kan dra fast til dem 1.juledag da? At det forsatt er en stund til jul sa han når jeg sa vi ikke engang er invitert til hans familie, men han har spurt de flere ganger hva de skal på julaften osv, men likevel ikke hintet til om vi er intr i å komme.. Ja, hadde vært koselig det også, skal lufte tanken for han, men blir nok ikke noe.. :S Kommer han nok med at det blir for mye styr osv :S HI Anonym poster: 3432a5424aa394440111c694cb9fb94a
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #15 Skrevet 18. november 2012 Nei, da hadde jeg satt hardt mot hardt. Om du ikke engang er invitert til jul skal de vel ikke få feire med datteren deres heller? Om samboeren din ikke forstår problemet vil jeg tro at det enten ligger noe under overflaten du ikke vet om (familiesituasjonen deres) eller at han rett o g slett sliter med å ta parti. Har du spurt samboeren din hvorfor du ikke er invitert og hvorfor han så absolutt vil feire med familien sin? For det høres ikke ut som om de har fortjent det... Jeg nevte istad at vi ikke engang var invitert der, da sa han bare at det er en stund til jul enda. :S Anonym poster: 3432a5424aa394440111c694cb9fb94a
BikkjeBisk Skrevet 18. november 2012 #16 Skrevet 18. november 2012 Spesielt. Tenker han noe på når barnet deres blir større? Må jo være leit for en 4-åring at pappa ikke vil være sammen med H*n på julaften :/
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #17 Skrevet 18. november 2012 Jeg hadde aldri godtatt at mannen min hadde reist alene til svigers. Håper du tar en skikkelig alvorsprat med han!! Anonym poster: 5b5e5ebf119f71cfe0401efb04ec3f84
Gjest Morn du Skrevet 18. november 2012 #18 Skrevet 18. november 2012 Det jeg leser ut av innleggene dine, er at dere så å si aldri blir bedt til hans foreldre, uansett om det er jul eller tirsdag, stemmer det? Virker som at interessen er litt lunken... Synes man skal feire jul med de som er "nærmest" i hverdagen, de som viser at de bryr seg og har lyst til å være sammen med dere. Ser ikke at det kan bli så veldig koselig å være sammen på julaften med folk man omtrent ikke har hatt kontakt med resten av året.
magica fra tryll Skrevet 18. november 2012 #19 Skrevet 18. november 2012 Veldig sært å ikke ville feire jul med kone og barn først og fremst...uansett om det er her eller der!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #20 Skrevet 18. november 2012 Hvorfor må han til sine foreldre da, er det fordi han ikke kommer overens med dine eller er det problemer hjemme hos hans foreldre han ikke klarer å legge fra seg. Vi feirer med foreldrene til mannen min hvert år, noe av årsaken er at mannen min helt siden han var liten gutt har tatt på seg rollen som megler mellom foreldrene. Lang historie med vold og allverdens dritt, men foreldrene er fremdeles sammen og mannen min klarer ikke slippe ansvaret med å megle mellom dem og skulle de sittet alene på julaften hadde det garantert blitt bråk. Vi har løst det ved å feire hjemme hos oss selv, og inviterer både svigers og mine foreldre hit. Noen juler blir vi veldig mange rundt bordet, andre juler litt færre. I år kommer svigers, en av mannens brødre og en av mine søstre, mammaen min skal feire hos den andre søsteren min. Anonym poster: d01c8e536a9c5054dc710af2959dafab
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #21 Skrevet 18. november 2012 Hæ? Logisk så sier det seg selv at dere bytter på det hver jul, altså en jul hos svigers og en hos dine foreldre, sånn annenhver gang.., men er det slik at svigers kun inviterer sin egen sønn på julaften?? Sier de at dere ikke kan komme, og hvorfor i helsike drar mannen din til hans familie hvis han ikke får ha med deg og datteren deres?? Høres jo helt vilt ut!Hadde krevd at mannen ble med til mine foreldre hvis det var slik at hans foreldre kun inviterte han og ikke oss! Dere er jo en familie og skal feire sammen uansett hvor dere er. Anonym poster: 2ffa450143342129dc7dfd583cfdfa9b Anonym poster: 2ffa450143342129dc7dfd583cfdfa9b
Gjest Visten Skrevet 18. november 2012 #22 Skrevet 18. november 2012 Stikkord: kommunikasjon og kompromiss. Det er ganske mange av oss her som feirer annenhver jul med svigerforeldre f.eks. Min svigermor er ikke akkurat 'fru julestemning', så å bare feire med mine egne foreldre frister mye altså Mannens foreldre er tross alt hans foreldre, så det er forståelig at han vil tilbringe tid med dem. Han (og du) kan bidra til at forholdet til svigers blir bedre, men det krever at man jobber med det
Ikkenonick Skrevet 18. november 2012 #23 Skrevet 18. november 2012 HI, jeg må bare spørre, hva slags forhold har egentlig du og barnefar her? Jeg forstår det jo som om dere er et par, og dermed skal kunne klare å komme til fornuftige løsninger. Har du "svigerforeldre" som ALDRI, i løpet av et 3 år langt forhold, har invitert deg (og deres felles?) barn på middag eller besøk, nei da ville jeg for søren ikke feriet jul med dem heller. Jeg ville tatt med meg mannen også, under tvang faktisk, til din familie, for nå er han en voksen mann, han er far, og det er på tide å begynne å oppføre seg deretter! Umiddelbart! Han bør også ta tak i sin egen familierelasjon, nå.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #24 Skrevet 18. november 2012 Jeg sa til han nå i kveld at enten blir han med til mine foreldre og spiser eller så får vi finne en annen løsning, men til dine foreldre skal jeg ikke så lenge det er til mamma og de vi er blitt invitert og det er de som har stilt opp for oss. De passer lillegull for oss om vi trenger noen til å passe hun, de inviterer oss med steder, de inviterer oss stadig på middag osv, mens hans sine foreldre inviterer kun han når det er noe.. Han sier han ikke gidder være med til mine foreldre.. Kommer ikke med noe spesiell grunn, begynner bare å krangle med meg og sier, da kan han dra til sine foreldre og jeg til mine. Prøver å forklare at vi faktisk er en familie selv nå og at det blir for dumt og ikke være sammen under middagen på julaften.. :/ Aner ikke hvordan jeg skal gjøre dette, ender med at jeg og lillegull også må være med til svigers til tross at de ikke engang kommer til å invitere oss eller så må han være hos de og jeg og lillegull hos mine foreldre... :S HI Anonym poster: 3432a5424aa394440111c694cb9fb94a
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 18. november 2012 #25 Skrevet 18. november 2012 Nei, nei , nei! Om han skal være så barnslig at han ikke engang kan gi deg en god grunn, så hadde jeg ikke fira på krava i det hele tatt! DU og barnet drar til dine foreldre, så får han bare invitere seg selv hjem til foreldrene sine.. Dere er bedt til dine foreldre og ikke til hans. Da drar dere dit dere er invitert (og ønsker å være), og ikke inviterer seg selv til andre (siden det er han som må be seg selv til sine foreldre)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå