Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #1 Skrevet 17. november 2012 Irriterende. Anonym poster: 3afd0822b33eb85ea468d52f52a1ddca
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #2 Skrevet 18. november 2012 Fordi de er opptatt med å stifte sammen papirer, tror jeg. Var innom nav i et ærend for en i nærmeste familie. Var da en foran meg i køen og damen i mottaket brukte i hvert fall godt over ti minutter på å stifte sammen noen papirer før det ble mannen før meg sin tur. Køen hopet seg opp godt innen det ble min tur. Gratulerer for inneffektivitet! Anonym poster: 59de8c2b0407336dbc8653e21c95ea6a
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #3 Skrevet 18. november 2012 Fordi de er opptatt med å stifte sammen papirer, tror jeg. Var innom nav i et ærend for en i nærmeste familie. Var da en foran meg i køen og damen i mottaket brukte i hvert fall godt over ti minutter på å stifte sammen noen papirer før det ble mannen før meg sin tur. Køen hopet seg opp godt innen det ble min tur. Gratulerer for inneffektivitet! Anonym poster: 59de8c2b0407336dbc8653e21c95ea6a Det er jo nesten komisk, hvis det ikke hadde vært for at det kan få tragiske følger for andre... Når jeg leser innlegget ditt så tenker jeg at damen i mottaket trolig ikke greier å holde på en jobb et annet sted. At nav i sånt tilfelle er en slags vernet bedrift. Eller et sted enkelte kan utøve slike pussige utslag av makt overfor andre: "du er avhengig av min velvilje og om jeg gidder å bruke tid på deg, men jeg er ikke sikker på om du er verdt det, så jeg lar deg vente en stund til". Enhver som jobber med kunder i en eller annen form vet at man mister jobben om man stadig yter dårlig service. Stifte sammen papierer kan man gjøre når det blir roligere og det ikke er kø! Jeg har opplevd akkurat det samme, at de har sittet minst ti minutter og bare stiftet sammen noen ytterst få ark, flyttet dem fra en side av pulten til andre, flyttet på et par andre ting og så flyttet papirene tilbake til utgangspunktet osv. osv...... mens køen bare har økt og økt. Personer som da MÅ melde seg i mottaket for avtale til bestemte saksbehandler kommer ikke inn, saksbehandler blir forsinket og ofte sur.... og så har man det gående. Jeg nekter å ha med nav å gjøre mer hvis ikke jeg har tredjeperson som vitne på alt som blir sagt og gjort. Og så går det så mye lettere når de faktisk da skjerper seg fordi det er noen utenfra som ser hvordan de jobber.... Så mail er for meg helt uaktuelt... Anonym poster: 0d575159cd47a4fa97a9090cb1df27fc
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #4 Skrevet 18. november 2012 Litt usikker på om de vet hvordan mail fungerer :S Anonym poster: 3a958b007ccadf170d5cdd990363f933
Gjest Miryks Skrevet 18. november 2012 #5 Skrevet 18. november 2012 Jeg nekter å ha med nav å gjøre mer hvis ikke jeg har tredjeperson som vitne på alt som blir sagt og gjort. Og så går det så mye lettere når de faktisk da skjerper seg fordi det er noen utenfra som ser hvordan de jobber.... Så mail er for meg helt uaktuelt... Anonym poster: 0d575159cd47a4fa97a9090cb1df27fc Samme her. Har hatt psykologen min med på de tre-fire siste møtene. De ble merkbart mer hyggelige og medgjørlige da han var med.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #6 Skrevet 18. november 2012 Jeg har faktisk helt motsatt erfaring.. De er kjempeflinke til å svare meg, og jeg passer på å alltid skrive mail hvis det er noe jeg lurer på eller jeg har opplysninger som kan ha betydning for min sak hos dem. Og har jeg mulighet sender jeg ofte til to av de på det lokale NAVkontoret. Og jammen får jeg svar av begge to, gjerne samme dag som mailen er sendt :-) Min saksbehandler ringer meg også ganske ofte for å høre hvordan det går. Fram til nå er jeg veldig fornøyd med behandlingen jeg får av NAV! Anonym poster: 7a1b440942934b56e65b9d86b5c02f87
CarmaCameleon Skrevet 18. november 2012 #7 Skrevet 18. november 2012 Jeg har alltid fått svar på mail når jeg sender direkte til min saksbehandler Vel, bortsett fra denne gangen - jeg forklarte ham at jeg HAR levert inn legeerklæring TO GANGER. Han har vel funnet ut av det, og ikke aner hva han skal svare.. Alternativ to må være at de deler en marsipankake. Seriøst, har vært i kø på NAV og det eneste jeg så var et stappfullt kontor med NAV-arbeidere som satt og spiste kake - og det når jeg skulle ha vært i møte for ti minutter siden. Baahhhh!
Gjest Vicky Pollard Skrevet 18. november 2012 #8 Skrevet 18. november 2012 Det spørs vel hva du spør om i mailen? De har ikke lov å sende personopplysninger og annen sensitiv info i mail. Hvorfor ikke ringe?
3 er nok! Skrevet 18. november 2012 #9 Skrevet 18. november 2012 I mailen må du opplyse at du er klar over deres plikt til å svare/ta kontakt innen to virkedager, og at du derfor forventer svar innen tidsfristen. Det er ofte bedre å sende Mail direkte til saksbehandler. Det er kun saksbehandler selv som har lov til å gi ut sin Mail adresse, men Mail adressen er i de aller fleste tilfelller [email protected]. Ø byttes ut med o osv. Dersom du er i tvil kan du ringe og si du har forlagt Mail adressen og spørre om f.eks [email protected] er riktig.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #10 Skrevet 18. november 2012 Jeg har en eneste god erfaring med NAV og det er når det gjelder mail.Men da direkte mail til saksbehandler. Ingenting annet fungerer her. Har vært i systemet i 10 år, altså lenge før det ble NAV, og å ringe de, det er helt håpløst, de ringer ALDRI tilbake. Ringer man servicetelefonen, så får man hele tiden ulike svar, alt etter hvem man snakker med.. Ser det står skryteinnlegg i lokalavisen i dag, de tiltakene som er omtalt der, har jeg aldri hørt om engang, og gudene skal vite at både jeg og legen min har har etterlyst tiltak for at jeg , med mine skavanker skal kunne komme ut i en jobb, om ikke bare 1 dag i uken. Vet ikke hvilket personell som jobber på nav, men jobben sin, den kan de tydeligvis ikke. Anonym poster: 348017a4a72b55b3a5b9f87f342b7512
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #11 Skrevet 18. november 2012 Det spørs vel hva du spør om i mailen? De har ikke lov å sende personopplysninger og annen sensitiv info i mail. Hvorfor ikke ringe? Hvis det er tilfelle, må de jo svare at hun må ta kontakt på annen måte da. De skal uansett ikke bare la være å svare. Anonym poster: 004b8b5d8a89aed28fb71c5a453d2d5d
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. november 2012 #12 Skrevet 18. november 2012 Jeg får beskjed fra min saksbehandler at jeg ikke kan sende mail pga at de har svarfrist på 48 timer. Og om den jeg vil ha tak i når jeg sender mail ikke er på kontoret da så kan de ikke overholde fristen og det blir ustabilt. Ingen får svart på den henvendelsen. Og så er det i tillegg det med at jeg ikke skal oppgi sensitiv informasjon i mailen. Så da er det ikke så masse jeg kan skrive i en mail. Jeg har fått beskjed om å ringe og får alltid tilbakemelding/svar kjapt. Er veldig fornøyd med saksbehandleren min i alle fall
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #13 Skrevet 18. november 2012 Jeg får beskjed fra min saksbehandler at jeg ikke kan sende mail pga at de har svarfrist på 48 timer. Og om den jeg vil ha tak i når jeg sender mail ikke er på kontoret da så kan de ikke overholde fristen og det blir ustabilt. Ingen får svart på den henvendelsen. Og så er det i tillegg det med at jeg ikke skal oppgi sensitiv informasjon i mailen. Så da er det ikke så masse jeg kan skrive i en mail. Jeg har fått beskjed om å ringe og får alltid tilbakemelding/svar kjapt. Er veldig fornøyd med saksbehandleren min i alle fall Rart at de har forskjellig praksis når det gjelder mail. De fleste steder blir man anbefalt å ty til mail, for da får man i det minste ett svar.. Anonym poster: 348017a4a72b55b3a5b9f87f342b7512
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #14 Skrevet 18. november 2012 Om du sender mail til fellesadressen (kontaktsenter), så tar det av og til litt tid å finne ut hvem den mailen egentlig skal til. Den skal da leses av kontaktsenteret, de må finne ut hvilket lokalkontor den skal til, lokalkontoret får den og må finne ut hvem det er som har din sak eller din dato, osv. Om du har skrevet hvem den skal til, så går det litt fortere, men det hender at vi har noen "kengurumailer" som hopper fra saksbehandler til saksbehandler fordi vi ikke finner ut hvem det er som egentlig skal ha dem. Slike "hoppemailer " er gjerne utydelig formulert eller inneholder veldig lite informasjon, og det er begrenset hvor mye tid det er tilgjengelig å bruke på slike mysterier. Å svare tjenestemottakere på mail kommer også gjerne etter de henvendelsene vi får gjennom andre fagsystemer, men for min egen del, så svarer jeg alltid, men ikke nødvendigvis samme dag. Anonym poster: 68447634c224e0e21d32244ab1bc6959
☆☆☆ Skrevet 18. november 2012 #15 Skrevet 18. november 2012 Sendte nokre mailar til nav då eg søkte om permisjonspengar, fekk svar på dagen på alle saman. Så det finst dei som gjer ein god jobb i nav også..
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #16 Skrevet 18. november 2012 Anbefaler å ringe kontaktsenteret og be de lage en "kontakt bruker" oppgave til saksbehandler. Da er saksbehandler pålagt å ringe tilbake innen 48 timer. Anonym poster: 5842e03e7d906e9c3942f8b95f29b1be
Miss Chocolate Skrevet 18. november 2012 #17 Skrevet 18. november 2012 De har alltid svart meg, rimelig raskt også.. De pleier å ringe opp igjen
Frøken Ubesluttsom Skrevet 18. november 2012 #18 Skrevet 18. november 2012 Jeg får alltid svar på mail fra nav jeg. Har avtale med saksbehandler om at jeg kan kontakte henne på mail. Sender den til henne. Hun svarer så fort hun kan som regel. Nå har jeg bere sent mail to ganger da, men har fått svra jeg begge gangene. Tror det har mye å si fra nav kontor til nav kontor, og fra saksbehandler til saksbehandler. Jeg har en kjempeålreit saksbehandler som jeg er veldig fornøyd med og har god kjemi med. Faktisk så har jeg det siste bare positivt å komme med ang nav.
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. november 2012 #19 Skrevet 18. november 2012 Jeg får beskjed fra min saksbehandler at jeg ikke kan sende mail pga at de har svarfrist på 48 timer. Og om den jeg vil ha tak i når jeg sender mail ikke er på kontoret da så kan de ikke overholde fristen og det blir ustabilt. Ingen får svart på den henvendelsen. Og så er det i tillegg det med at jeg ikke skal oppgi sensitiv informasjon i mailen. Så da er det ikke så masse jeg kan skrive i en mail. Jeg har fått beskjed om å ringe og får alltid tilbakemelding/svar kjapt. Er veldig fornøyd med saksbehandleren min i alle fall Rart at de har forskjellig praksis når det gjelder mail. De fleste steder blir man anbefalt å ty til mail, for da får man i det minste ett svar.. Anonym poster: 348017a4a72b55b3a5b9f87f342b7512 Jeg har skrevet en generell mail en gang før jeg hadde fått tildelt saksbehandler, den fikk jeg nokså raskt svar på. Ikke at det hjalp noe, men svar fikk jeg
Gjest Antarctica Skrevet 18. november 2012 #20 Skrevet 18. november 2012 Jeg har fått svar på mail. Der sto det: "Dine opplysninger er sendt videre til rette vedkommende". 3 uker senere kom det brev i posten om at jeg ikke hadde levert de nødvendige opplysninger og at min sak dermed ikke kunne behandles. Så svaret er, JO, de skriver mailer, men det er best om de lar være.
gale damen Skrevet 18. november 2012 #21 Skrevet 18. november 2012 Antagelig vi de ikke at det skal kunne dokumenteres at du har hatt kontakt med dem, siden du da siden faktisk kan henvise til hva de har sagt før.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #22 Skrevet 18. november 2012 Det er ganske enkelt fordi de ikke tør. Hvis du har fått et svar skriftlig, har du bevis på at de har sagt det, og de kan ikke gå tilbake på det etterpå. Det er mye lettere hvis man ringer dem! Og "sende direkte til saksbehandler"? Jeg fikk aldri noe navn på noen saksbehandler, det hadde de ikke lov til å gi ut. Man måtte ringe til fellestelefonen hver gang. Og forklare på nytt. Og få et ulikt svar. Hver gang. Sorry, men NAV kan man ikke stole på. Anonym poster: 4bda0bd4896991aaabf41a3e9de02453
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #23 Skrevet 18. november 2012 Har alltid fått svar innen to virkedager. Heldig med de jg har truffet på kanskje en gang fikk jg ikke svar på en uke, da hadde hun dama hatt ferie og beklaget på det sterkeste at jg ikke hadde fått beskjed. NAV er i mine øyne ikke noe problem å forholde seg til, mn skjønner jeg har vært heldig! Anonym poster: 7be490dec6270f207ba4f6eca240fbf7
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #24 Skrevet 18. november 2012 Fordi de ansatte ikke vet hvordan de logger seg på å sjekker mailen... Anonym poster: 7d76291f8e46c18d6fb172667bf2c2d0
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #25 Skrevet 18. november 2012 For noen idiotiske konspirasjonsteorier... "for nav tør ikke pga da har man skriftlig hva de har sagt".. Kjære vene, om man sender en mail til nav (regner med det er en felles adresse til hele nav? eller tar jeg feil) så skal jo da den mailen sendes videre til rett enhet.. nav er et kjempestort system og det må jo da være nok informasjon i mailen til at man klarer å finne frem til rett enhet og videre frem til rett person. nav ønsker ikke å få sensitiv informasjon per e-post så vil heller anbefale som en annen foreslo å ringe til dem og be om å bli oppringt, da har de to arbeidsdager som frist (ikke 48 timer som noen skrev - de har dagen du ringer på pluss to arbeidsdager) til å ta kontakt. Får du ikke svar så ring opp igjen, da setter de deg evt over til noen andre om de ikke overholder fristen sin.... Anonym poster: 3550df078c95b4e552bdfa252419b49b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå