Gå til innhold

Gaza-stripen...


Anbefalte innlegg

Skrevet

for hva vi skal tro så har jo hamas blitt valgt demokratisk har de ikke?

Jeg er ikke for israel eller palestina, men har hatt mine diskusjoner med min roommate på universitet som var jøde og hun hatet palestina selv om hun aldri hadde vært i israel..det sier jo litt om hvor stort hatet er.

 

Er ikke veldig for politikken som Israel bedriver spesielt med okkupasjonen av Palestina, men det betyr ikke at jeg ikke liker det jødiske folk.

 

Enten må det komme nye landegrenser eller så syns jeg Israel må slutte utbyggingen og gå tilbake til sine opprinnelige grenser.

 

Med dette betyr det ikke at jeg er imot Hamas, men hvem er det som definerer dem som en terrororganisasjon? Det er fremdeles ikke noe universal akseptert definisjon av hva terror er. Vi er veldig flinke til å si hva terror er etter det har skjedd.

 

Israel har USA i ryggen og derav mye militær kraft, hva har Palestina??? Jeg skjønner hvorfor de krigfører på den måten de har pga de har ikke ressursene til annet.

 

Men uansett en trist situasjon som det er sivilbefolkningen der nede som betaler prisen for.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for hva vi skal tro så har jo hamas blitt valgt demokratisk har de ikke?

Jeg er ikke for israel eller palestina, men har hatt mine diskusjoner med min roommate på universitet som var jøde og hun hatet palestina selv om hun aldri hadde vært i israel..det sier jo litt om hvor stort hatet er.

 

Er ikke veldig for politikken som Israel bedriver spesielt med okkupasjonen av Palestina, men det betyr ikke at jeg ikke liker det jødiske folk.

 

Enten må det komme nye landegrenser eller så syns jeg Israel må slutte utbyggingen og gå tilbake til sine opprinnelige grenser.

 

Med dette betyr det ikke at jeg er imot Hamas, men hvem er det som definerer dem som en terrororganisasjon? Det er fremdeles ikke noe universal akseptert definisjon av hva terror er. Vi er veldig flinke til å si hva terror er etter det har skjedd.

 

Israel har USA i ryggen og derav mye militær kraft, hva har Palestina??? Jeg skjønner hvorfor de krigfører på den måten de har pga de har ikke ressursene til annet.

 

Men uansett en trist situasjon som det er sivilbefolkningen der nede som betaler prisen for.

Palestina har da hele den arabiske verden i ryggen ... Ikke verst det ..

 

Anonym poster: 1574fed53d6f3a8fe8abedd4a4d4bdd9

Skrevet

Det som desverre ofte skjer er at Israel skriker opp om antisemittisme når deres politikk får kritikk.

Noe som skjer ofte.

Det som skjedde med jødene under Hitler-Tyskland var forferdelig, men det (mis)brukes i en viss grad for å legitimere staten Israels berettigelse.

Skrevet

Uansett tragisk at de bomber hverandre sønder og sammen. Skulle ikke tro det var mennesker som bodde der, men dyr!

 

Hvorfor er vold tingen ? Fatter det bare ikke.

Skrevet

Uansett tragisk at de bomber hverandre sønder og sammen. Skulle ikke tro det var mennesker som bodde der, men dyr!

 

Hvorfor er vold tingen ? Fatter det bare ikke.

Dyr bomber da ikke og kriger ikke med noen ..... !!!! Nei, det er mennesker som driver med sånn.

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Det som desverre ofte skjer er at Israel skriker opp om antisemittisme når deres politikk får kritikk.

Noe som skjer ofte.

Det som skjedde med jødene under Hitler-Tyskland var forferdelig, men det (mis)brukes i en viss grad for å legitimere staten Israels berettigelse.

 

Virkelig? Jeg hører aldri jødene snakke om det, bare hamasentusiaster..

Skrevet

Ikke rart det er ille er, når diskusjonen blir så opphetet her inne. Mye følelser.

 

Anonym poster: 4da3e5a7ae1087d7f4c6abe893a34924

 

Anonym poster: 4da3e5a7ae1087d7f4c6abe893a34924

Skrevet

Tenk på alle de stakkars barna som er født til noe sånt:( Blir drept, skadet, ser foreldre og søsken bli drept. Når delever med sånt hver dag så er det jo ikke rart de blir skadet som voksne. Evig ond sirkel

 

Anonym poster: 825cafdd0128fac7078199e4aa2732a0

Skrevet

"Antisemitt" er jo et fantastisk ord å stoppe enhver kritisk ytring med. Og ingen er mer hårsåre en jøder.

"Og ingen er mer hårsåre enn jøder", point prowen!

 

Anonym poster: a4f52abd322871164ea2abe93a56e802

Skrevet

 

Anonym poster: a4f52abd322871164ea2abe93a56e802

Skrevet (endret)

Sterke bilder!!!

 

 

Småbarn skutt og drept på nært hold av israelske soldater!

 

 

Så er Israel liksom så uskyldig?? Hvem skyter småbarn på få meters avstand for å drepe?

Endret av ღTyrkiskPepperღ
Skrevet

"Antisemitt" er jo et fantastisk ord å stoppe enhver kritisk ytring med. Og ingen er mer hårsåre en jøder.

 

Ja, for det er jo JØDER som dreper andre for tegninger og bøker, ikke sant? Alle de enorme demonstrasjonene vi har sett i årene som har gått har vært JØDER?

 

Anonym poster: 5f1be3b2cce0de22e1d0a0c4aa65042f

Skrevet

Sterke bilder!!!

 

 

Småbarn skutt og drept på nært hold av israelske soldater!

 

 

Så er Israel liksom så uskyldig?? Hvem skyter småbarn på få meters avstand for å drepe?

 

Ingen sier vel det, tvert imot. Men muslimene, som har valgt Hamas som sine ledere har da sine svin på skogen også...

 

Anonym poster: 5f1be3b2cce0de22e1d0a0c4aa65042f

Skrevet

"Antisemitt" er jo et fantastisk ord å stoppe enhver kritisk ytring med. Og ingen er mer hårsåre en jøder.

 

Ja, for det er jo JØDER som dreper andre for tegninger og bøker, ikke sant? Alle de enorme demonstrasjonene vi har sett i årene som har gått har vært JØDER?

 

Anonym poster: 5f1be3b2cce0de22e1d0a0c4aa65042f

 

Så siden det er muslimene som gjør så er det fritt frem til å drepe de?

Skrevet

"Antisemitt" er jo et fantastisk ord å stoppe enhver kritisk ytring med. Og ingen er mer hårsåre en jøder.

 

Ja, for det er jo JØDER som dreper andre for tegninger og bøker, ikke sant? Alle de enorme demonstrasjonene vi har sett i årene som har gått har vært JØDER?

 

Anonym poster: 5f1be3b2cce0de22e1d0a0c4aa65042f

 

Så siden det er muslimene som gjør så er det fritt frem til å drepe de?

 

Tror ikke det handler om akkurat "rett" til å drepe, men mer om mitt og ditt.

 

Sier ikke at Israel ikke er en del av konflikten, må to parter til for å starte en konflikt. Men synes ikke det er riktig å skyte så mange raketter (over 66 såvidt jeg vet) mot Israel. Særlig ikke siden de ikke har råd til å sørge for landets egne folks helse.

 

Syk politikk!

 

Anonym poster: aae80e2e8e059eb93df176655215022d

Skrevet (endret)

"Antisemitt" er jo et fantastisk ord å stoppe enhver kritisk ytring med. Og ingen er mer hårsåre en jøder.

 

Ja, for det er jo JØDER som dreper andre for tegninger og bøker, ikke sant? Alle de enorme demonstrasjonene vi har sett i årene som har gått har vært JØDER?

 

Anonym poster: 5f1be3b2cce0de22e1d0a0c4aa65042f

 

Så siden det er muslimene som gjør så er det fritt frem til å drepe de?

 

Tror ikke det handler om akkurat "rett" til å drepe, men mer om mitt og ditt.

 

Sier ikke at Israel ikke er en del av konflikten, må to parter til for å starte en konflikt. Men synes ikke det er riktig å skyte så mange raketter (over 66 såvidt jeg vet) mot Israel. Særlig ikke siden de ikke har råd til å sørge for landets egne folks helse.

 

Syk politikk!

 

Anonym poster: aae80e2e8e059eb93df176655215022d

 

Jeg vet det ikke handler om det men slik som anonym over der ordla seg virket det som at det var helt greit å drepe de siden noen muslimer demonstrerer mot tegningene av Muhammad.

 

Så vidt jeg har fått med meg skyter Israel og raketter inn i Gaza.

 

Jeg er ikke på noens side når det kommer til folket men er veldig imot okkuperingen av ett annet land slik Israel holder på mot Palestina.

Og det er Israel som styrer hvis mye mat medisiner osv de Gaza får lov å få innført.

 

Det er uansett ett veldig betent forhold og tror ikke partene engang husker hvordan det egentlig startet...

Endret av holahopp
Skrevet

"Antisemitt" er jo et fantastisk ord å stoppe enhver kritisk ytring med. Og ingen er mer hårsåre en jøder.

 

Ja, for det er jo JØDER som dreper andre for tegninger og bøker, ikke sant? Alle de enorme demonstrasjonene vi har sett i årene som har gått har vært JØDER?

 

Anonym poster: 5f1be3b2cce0de22e1d0a0c4aa65042f

 

Så siden det er muslimene som gjør så er det fritt frem til å drepe de?

 

Ikke legg så stygge ord i munnen min, takk!

sug lut kom med sin kommentar at ingen er mer hårsår enn en jøde. Noe som er fullstendig feil.

Det er ikke jøder som sender ut fatwaer på grunn av bøker, eller dreper mennesker på grunn av en tegning.

 

Jeg liker verken jøder eller muslimer, men å skylde utelukkende på jøder blir for dumt. Hvor mange raketter skal Hamas få lov til å skyte inn der egentlig, uten at Israel skal få lov til å gjøre noe?

 

Norge er helt latterlig i sin pro-palestina iver. Det er til å bli kvalm av.

 

Anonym poster: 5f1be3b2cce0de22e1d0a0c4aa65042f

Skrevet

Om du hadde sett noen ta landet dit, drept foreldrene dine forran deg, du går ikke på skole og lærer noe, du gifter deg og får barn og plutselig blir Det bombet og barnet ditt dør i armene dine og huset et ødelagt, hva ville du følt tror mange handler av desperasjon de skyter en rakett tilbake og blir hjernevasket. De er forbannet

 

Samtidig sitter Det jøder her i norge og i israel som også er imot hva som skjer man kan ikke dømme alle for hva lederne i landet gjør

Folk Som gjør disse tingene er ikke i stand til og styre eller tenke. Derfor må noen bryte inn.

 

Så har man egypt som åpner grensen og lar de komme og flykte inn. men de er så sykisk syke at de lager nå tull der og i Det nest fredligste land. De trenger psykolog og komme langt bort

 

Naboene våre flyktet og bor her på asyl, de har mistet alt men har nå barn ig lever godt

 

Anonym poster: 5fd4d7133ad28b9c41406e22f5dc3b09

Skrevet

Om du hadde sett noen ta landet dit, drept foreldrene dine forran deg, du går ikke på skole og lærer noe, du gifter deg og får barn og plutselig blir Det bombet og barnet ditt dør i armene dine og huset et ødelagt, hva ville du følt tror mange handler av desperasjon de skyter en rakett tilbake og blir hjernevasket. De er forbannet

 

Samtidig sitter Det jøder her i norge og i israel som også er imot hva som skjer man kan ikke dømme alle for hva lederne i landet gjør

Folk Som gjør disse tingene er ikke i stand til og styre eller tenke. Derfor må noen bryte inn.

 

Så har man egypt som åpner grensen og lar de komme og flykte inn. men de er så sykisk syke at de lager nå tull der og i Det nest fredligste land. De trenger psykolog og komme langt bort

 

Naboene våre flyktet og bor her på asyl, de har mistet alt men har nå barn ig lever godt

 

Anonym poster: 5fd4d7133ad28b9c41406e22f5dc3b09

 

Skjønner ikke bæret av hva du snakker om.

Egypt et fredelig land? Tuller du med meg?

 

Anonym poster: 5f1be3b2cce0de22e1d0a0c4aa65042f

Skrevet

Streng tatt burde vel jødene ha fått deler av USA etter 2. verdenskrig, slik det er nå ville vel det ha vært det beste.

 

Jeg synes det blir helt feil å kalle noen terorrister med en gang det er snakk om muslimer som utfører noe.

 

Vi hadde jo mange norske terorrister her i landet under 2. verdenskrig.....i alle fall om man såg på det med tyske øyne.

 

Jeg er nok en av de som er helt mot Israel sin politikk mot Gaza, jeg synes det som de gjør er helt forkastelig og jeg kunne godt tenke meg å høre flere jøder ta avstand fra dette.

 

Anonym poster: e08c45d24fb475ef1e81ca70f3ddb034

Skrevet

Godt å se at så mange støtter Israel.

 

Regner med at Norge hadde fått nok også om det jevnlig kom dødelige raketter fra Sverige.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...