Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #1 Skrevet 17. november 2012 Kan noen forklare meg med enkle ord hvorfor dette har skjedd? Leste at innenriksministeren i Israel sier de skal bombe Gaza tilbake til middelalderen?!? Stakkars, stakkars mennesker som lever i konstant frykt nå! Anonym poster: 53c0e7189ade836e97b7b01d8c728ffa
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #2 Skrevet 17. november 2012 Hamas har sendt mer enn 600 missiler over til Israel dette året. Nok er nok. Israel MÅ få forsvare seg mot feige terrorister!!!! Anonym poster: 84f778a2815778049c1fd1b6f273866b
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #3 Skrevet 17. november 2012 Norge har blitt så antisemittisk at det er rett kvalmt og forferdelig skummelt! Alle holder med palestina, de som sender opp bomber fra tett befolka områder sånn at israel skal bombe dem for så å "vise verden" hvor forferdelige israel er. Forkastelig!!! Anonym poster: a4f52abd322871164ea2abe93a56e802
Gjest Ingen skal få! Skrevet 17. november 2012 #4 Skrevet 17. november 2012 Jeg støtter Israel fullt ut. Dere må ikke la dere lure av at Hamas viser døde barn og leker uskyldige. De er forsynt med våpen fra mange land - kun med hensikt om å angripe Israel. Men, mange tenker ikke på hva som skjer der nede når det ikke er i avisen. Hamas er terrorister. Forstår dere ikke det? De ypper til bråk - og det er litt dumt mot supermakten Israel. Regner med det blir litt av en krig nå... Nå får vi endelig se om Iran har atomvåpen.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 17. november 2012 #5 Skrevet 17. november 2012 Kan noen forklare meg med enkle ord hvorfor dette har skjedd? Leste at innenriksministeren i Israel sier de skal bombe Gaza tilbake til middelalderen?!? Stakkars, stakkars mennesker som lever i konstant frykt nå! Anonym poster: 53c0e7189ade836e97b7b01d8c728ffa Menneskene som bor i Gaza lever nok desverre i frykt hele tiden. Men er verre nå. Nå bør verdens samfunnet gjøre noe! Hvorfor sitter vi å ser på at Israel stadig får lov til å okkupere mer og mer av palestinsk området. Det som skjer er at Israel har full makt over Gaza, og samtidig okkuperer mer områder fra de. De skytes mot Israel fra Gaza, og nå i det siste har det vært mer enn normalt. Israel vil få en stopp på dette og truer med å gå inn i Gaza og da vil det nok bli værre enn krigen 2008-2009. Det vil aldri bli fred da Israel ikke vil gå med på å trekke seg tilbake til grensen fra 1967 da Israel mener den er uforsvarbar. Det er ikke riktig slik de holder på verken Hamas eller Israel. Men husk at Israel er en av verdens største våpenmakt og har avansert våpen teknologi noe Hamas mangler. Nei jeg får håpe at det ikke blir noe invasjon, det er nok uskyldige som har død der nede på begge sider.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 17. november 2012 #6 Skrevet 17. november 2012 Blir nok invasjon i natt tenker jeg. Det triste er at hamas nå også har fått avanserte våpen. Jeg blir sint på hamas, gjemmer seg blant folket i et land hvor gjennomsnittsalderen er 17 skarve år. Men de har provosert israel lenge nå. Og de vet resultatet. Er et under at israel ikke gjorde det før
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 17. november 2012 #7 Skrevet 17. november 2012 Jeg støtter Israel fullt ut. Dere må ikke la dere lure av at Hamas viser døde barn og leker uskyldige. De er forsynt med våpen fra mange land - kun med hensikt om å angripe Israel. Men, mange tenker ikke på hva som skjer der nede når det ikke er i avisen. Hamas er terrorister. Forstår dere ikke det? De ypper til bråk - og det er litt dumt mot supermakten Israel. Regner med det blir litt av en krig nå... Nå får vi endelig se om Iran har atomvåpen. Er så enig med deg, jeg støtter og Israel. Håper folk åpner øya og ser hva som skjer.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 17. november 2012 #8 Skrevet 17. november 2012 Jeg støtter Israel fullt ut. Dere må ikke la dere lure av at Hamas viser døde barn og leker uskyldige. De er forsynt med våpen fra mange land - kun med hensikt om å angripe Israel. Men, mange tenker ikke på hva som skjer der nede når det ikke er i avisen. Hamas er terrorister. Forstår dere ikke det? De ypper til bråk - og det er litt dumt mot supermakten Israel. Regner med det blir litt av en krig nå... Nå får vi endelig se om Iran har atomvåpen. Er så enig med deg, jeg støtter og Israel. Håper folk åpner øya og ser hva som skjer. Don't hold your breath...:/
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 17. november 2012 #9 Skrevet 17. november 2012 Jeg støtter Israel fullt ut. Dere må ikke la dere lure av at Hamas viser døde barn og leker uskyldige. De er forsynt med våpen fra mange land - kun med hensikt om å angripe Israel. Men, mange tenker ikke på hva som skjer der nede når det ikke er i avisen. Hamas er terrorister. Forstår dere ikke det? De ypper til bråk - og det er litt dumt mot supermakten Israel. Regner med det blir litt av en krig nå... Nå får vi endelig se om Iran har atomvåpen. Er så enig med deg, jeg støtter og Israel. Håper folk åpner øya og ser hva som skjer. Don't hold your breath...:/ Mhm
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 17. november 2012 #10 Skrevet 17. november 2012 Blir nok invasjon i natt tenker jeg. Det triste er at hamas nå også har fått avanserte våpen. Jeg blir sint på hamas, gjemmer seg blant folket i et land hvor gjennomsnittsalderen er 17 skarve år. Men de har provosert israel lenge nå. Og de vet resultatet. Er et under at israel ikke gjorde det før Men du må huske på at Gaza bare er 360km2 og har en befolkning på 1,6 mill mennesker. Det er ett av verdens mest tett befolkede områder, så er ikke så mange steder Hamas kan gjemme seg uten at det er sivile i nærheten. Nei får håpe det ikke blir invasjon, er nesten bare sivile som blir drept:(
Gjest Ingen skal få! Skrevet 17. november 2012 #11 Skrevet 17. november 2012 Vel, da kan jo Hamas slutte å yppe til storkrig. Slutte å angripe Israel. Da slipper de å gjemme seg blant barnefamilier som blir ofrene. 600 raketter mot Israel på ett år er Mye. Hadde du akseptert det?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #12 Skrevet 17. november 2012 Man burde ikke støtte noen i denne saken, man burde nå gå inn og gi all landet til israel og så må israel godta at palestinerne kan bo i landey da det egentlig er dens land. Så må de leve i fred i samme land, så kan de utrydde hamas. Hva om sverige hadde ville hatt tilbake vårt land og spist opp landet vårt med krig, hadde Det ikke vært bedre og gi Det bort og bo i landet bare det het sverige og hatt fred, enn og leve i krig Tenk på alle de uskyldige babyene og barna som blir drept og skadd og familiene. Men når de fokuserer på at 3 israelere ble drept og da har de lov og drepe 109 fra de andre er Det noe feil. Hvorfor går ingen inn og krever fred og lager en løsning. Anonym poster: 5fd4d7133ad28b9c41406e22f5dc3b09
Gjest Ingen skal få! Skrevet 17. november 2012 #13 Skrevet 17. november 2012 Hamas behandler ikke sitt eget folk eller Israel særlig pent de heller. At mer land har vært viktig for israel visste alle. Heldigvis vinner nok ikke terroristene Hamas krigen. Blir litt som hun lenger opp her som heier på fascist-iran
Gjest Ingen skal få! Skrevet 17. november 2012 #14 Skrevet 17. november 2012 Man burde ikke støtte noen i denne saken, man burde nå gå inn og gi all landet til israel og så må israel godta at palestinerne kan bo i landey da det egentlig er dens land. Så må de leve i fred i samme land, så kan de utrydde hamas. Hva om sverige hadde ville hatt tilbake vårt land og spist opp landet vårt med krig, hadde Det ikke vært bedre og gi Det bort og bo i landet bare det het sverige og hatt fred, enn og leve i krig Tenk på alle de uskyldige babyene og barna som blir drept og skadd og familiene. Men når de fokuserer på at 3 israelere ble drept og da har de lov og drepe 109 fra de andre er Det noe feil. Hvorfor går ingen inn og krever fred og lager en løsning. Anonym poster: 5fd4d7133ad28b9c41406e22f5dc3b09 Fordi alle unntatt hamas har skjønt at man KØDDER IKKE med Israel.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #15 Skrevet 17. november 2012 http://www.nrk.no/ytring/fredshinderet-hamas-1.8399097 Anonym poster: 84f778a2815778049c1fd1b6f273866b
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #16 Skrevet 17. november 2012 Jeg skjønner egentlig ikke hvordan man i det hele tatt kan støtte noen part i denne konflikten jeg. Hamas støtter jeg ikke, men jeg føler virkelig med "den gjengse palestiner" for å si det slik. Israel klarer jeg heller ikke å holde med, siden de faktisk er en okkuperende makt her. Har noen flere enn meg forresten lagt merke til at palestinerne lever i fattigdom og nød på Gaza, mens Israelske bosettere lever som her i Vesten (mer eller mindre...) Det er jo bare ikke mulig å være enig med noen her, og jeg er av den mening at her bør FN og resten av verdenssamfunnet gå inn og finne en minnelig løsning for begge parter. Israel er et rikt land, med midler og en supermakt i ryggen. Palestina er et lutfattig folk som ikke lenger evner å se andre løsninger enn Hamas, og jeg kan til en viss grad forstå hvorfor de ikke ser andre løsninger når Israel får gjøre som de vil og ingen klarer å få til enighet mellom disse partene, for mye vil ha mer, og fanden vil ha fler som man sier. Kanskje vi skulle bare flyttet alle palestinerne til et eller annet land med en svak og fattig befolkning, og latt dem få deres land, slik at de kan få starte på ny og frisk? Jeg mener, israel har jo god erfaring med dette fra tidlgiere?!?! Anonym poster: a9db1a85c4a7901845bbe76a6684a59e Anonym poster: a9db1a85c4a7901845bbe76a6684a59e
hol(L)y COW Skrevet 17. november 2012 #17 Skrevet 17. november 2012 (endret) Uten at jeg går inn på folkerett og om hvem som rettmessig forsvarer seg og sine akkurat nå.... (Prøv å husk det) Det jeg reagerer MYE på er folk som hyler "antisemititt" om man sier noe negativt om Israel sine handlinger. Jeg har ofte kritisert USA og Norge sine krigshandlinger. Det betyr ikke at jeg misliker/hater/tror vondt om/sprer konspirasjoner etc om nordmenn eller amerikanere. Jeg har mange jødiske bekjente og venner. Herlighet jeg har bodd med flere! Selvsagt har Hamas og Palestina sine (megasvære elefantstore) svin på skogen. Men tross alt er det Israel som står oss "nærmest" - dvs som har en kultur som er mer lik vår og som er en del av den vestlige verden. Det må da gå an å forstå at noen nordmenn forventer mer av og dermed kritiserer Israel, som er høyst oppegående økonomisk og sosialt, mer enn ett arabisk land der folk flest lever i fattigdom? Jeg forventer mer av Frankrike enn av Egypt, mer av Sverige enn Kina, mer av Hellas enn Nord-Korea, USA mer enn Somalia..... OG mer av ISRAEL enn IRAN eller PALESTINA eller SYRIA osv. Å kritisere Israel er ikke ensbetydende med å holde med eller forsvare Hamas, og det har heller ikke noe med antisemittisme å gjøre! Jeg holder ikke jøder i Norge ansvarlige for hva Israel gjør. Eller en muslim i Kina med det Hamas gjør. Det må like vell være lov å være kritisk til enkelte israelske handlinger uten å bli stemplet som antisemititt. Jeg finner det UTROLIG provoserende. Det er en syk, syk hersketeknikk! Endret 17. november 2012 av T82
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #18 Skrevet 17. november 2012 Israel kommer ikke til å la seg ta levende mer for å si det slik. Denne gangen har Israel mer støtte internasjonalt for å slå tilbake. Vondt å tenke på barna som er like uskyldige uansett opprinnelse. Hamas er overhodet ikke interessert i noen fredsløsning og israel kommer aldri til å la seg "kaste på havet". Konflikten virker uløselig. Anonym poster: c16e8696a2bd8da58fd1c1b15db81579
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #19 Skrevet 17. november 2012 Tusen takk for svar, alle sammen! Regnet med delte meninger her og jeg finner det lettere å forstå situasjonen nå. Er som en svamp når det gjelder inntak av informasjon rundt dette! HI Anonym poster: 53c0e7189ade836e97b7b01d8c728ffa
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 17. november 2012 #20 Skrevet 17. november 2012 (endret) Hvis du virkelig er interessert i Gaza og Palestinernes historie, samt konflikten mellom Palestina og Israel, bør du lese boka Palestinere, første gang utgitt på syttitallet. Men dessverre like aktuell i dag. Den tar for seg Palestinernes historie fakta for fakta, og jeg utfordrer alle proisraelere til å lese den, grundig. Samtidig bør alle også lese boka Øyne i Gaza av legene Gilbert og Fosse. Jeg er glad jeg har satt meg grundig inn i denne historien. http://marxisme.no/index.php/boker-og-hefter/19-boker/458-palestinerne Endret 17. november 2012 av UndrendeUllteppe
Gjest lillehi Skrevet 17. november 2012 #21 Skrevet 17. november 2012 Hvis du virkelig er interessert i Gaza og Palestinernes historie, samt konflikten mellom Palestina og Israel, bør du lese boka Palestinere, første gang utgitt på syttitallet. Men dessverre like aktuell i dag. Den tar for seg Palestinernes historie fakta for fakta, og jeg utfordrer alle proisraelere til å lese den, grundig. Samtidig bør alle også lese boka Øyne i Gaza av legene Gilbert og Fosse. Jeg er glad jeg har satt meg grundig inn i denne historien. http://marxisme.no/i...58-palestinerne Enig :-) Vil samtidig legge til at boken Morgen i Jenin gir et tankevekkende syn på denne konflikten!!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #22 Skrevet 17. november 2012 Fn gjorde noe veldig dumt etter 2. Verdenskrig det var å gi jødene Israel. Å bosette det jødiske folket mitt oppi alle muslimene på det tidspunktet var idiotisk. Men de allierte følte de måtte gi jødene noe og da ville de ha landet sitt tilbake som de hadde for ett par tusen år siden... Israel vil ha det landet muslimene mener det er dems og så har det ikke hjulpet med 7 dagers krigen som gjorde at Palestina ble borte. Så og si Anonym poster: 9589047ad3bf33afa5f53ff194b39a36
Gjest sug lut Skrevet 17. november 2012 #23 Skrevet 17. november 2012 "Antisemitt" er jo et fantastisk ord å stoppe enhver kritisk ytring med. Og ingen er mer hårsåre en jøder.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 17. november 2012 #24 Skrevet 17. november 2012 Setter ikke min lit til ProPalestina-Gilbert dessverre. Hamas undertrykker sin egen befolkning også. Det er også for dumt å kalle oss som ikke støtter Hamas for proisrael. Litt som at jeg skulle sagt at alle som støtter Hamas må være muslimer.. Så enkelt er det ikke.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #25 Skrevet 17. november 2012 Hvis du virkelig er interessert i Gaza og Palestinernes historie, samt konflikten mellom Palestina og Israel, bør du lese boka Palestinere, første gang utgitt på syttitallet. Men dessverre like aktuell i dag. Den tar for seg Palestinernes historie fakta for fakta, og jeg utfordrer alle proisraelere til å lese den, grundig. Samtidig bør alle også lese boka Øyne i Gaza av legene Gilbert og Fosse. Jeg er glad jeg har satt meg grundig inn i denne historien. http://marxisme.no/index.php/boker-og-hefter/19-boker/458-palestinerne Satt deg grundig inn i EN side av saken mener du .. Anonym poster: 1574fed53d6f3a8fe8abedd4a4d4bdd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå