Gå til innhold

Hvor mye ser dere på tv? Hva er for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her glir det ut til tider, og merker at det går utover kjærlighetslivet. Innimellom tar vi oss sammen, finner frem spill eller noe annet vi liker sammen. En flaske vin og koser oss istede for å sitte i hver vår stol og se på tv og pc.

Da blomster kjærligheten mer igjen, og ungene merker det også så det er veldig positivt. Lenge siden ungene har sagt vi kliner for mye når jeg tenker meg om nå, så er kanskje på tide å skru av tv litt igjen. Nå har det skjedd så mye fortiden, så da har det vært veldig deilig å slenge seg ned i sofaen og bare sovne forran tv. Og veldig lite vi ser på tv sammen, så når den ene ser på noe gjør den andre noe annet, så usosiale med hverandre. Men finne en film og se sammen, og sitte tett sammen i sofaen er ikke å forakte det heller.

Men kanskje det er mannens måte å hinte på at dere skal finne på noe sammen på kveldstid. Overrask han med ett eller annet. Finn frem ludo eller stigespill, lag noe godt å knaske på osv. Vær litt kjærester!

Anonym poster: d9249e8787523c745bcede09df910ae7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har masse tid sammen, og er kjærester så og si hele tiden når han er hjemme, vi er veldig flinke der. Mannen min er ingen hinter, han sier klart hvordan han vil ha det. Akkurat nå er det kun problemet at han syns jeg bruker tv for mye. Det går ikke ut over andre enn meg. Hans ord er lov her i huset (om noen skulle ha gått glipp av det), så jeg får bare respektere det og ta til takke med å se på tv når det er noe spesielt jeg følger med på.

Dette med hvorfor det er mer fornuftig å lese bok e.l. når en skal slappe av har jeg fått svar på. Det er blant annet altfor mye søppel på tv, det ønsker han ikke at jeg skal bruke tiden på. Det finnes andre og bedre alternativer når en skal slappe av. For han er det gjerne å lese en tung faglig bok, noe jeg personlig ikke har glede av selv. Jeg er vel litt enig med han når alt kommer til alt, og har ikke gode nok argumenter mot å endre hans syn. Men jeg har ikke orket å finne et alternativ til underholdning når jeg sitter alene i sofaen, bortsett fra dib :) Kom gjerne med forslag. Forslag til ting jeg kan gjøre alene. Jeg får jeg heller ta meg den frihet å zappe rundt når han ute av huset.

Skrevet

Da synes jeg du skal slutte med tv-titting, så du ikke får ris av mannen din!

Anonym poster: e40a5557a2ce17a42edc214aed6c2ea6

Skrevet
Da synes jeg du skal slutte med tv-titting, så du ikke får ris av mannen din! Anonym poster: e40a5557a2ce17a42edc214aed6c2ea6

Litt ris er ikke så farlig.

Skrevet

For mye er når det "hemmer" deg sosialt. Når du f.eks. takker nei til en invitason fordi d krasjer med Farmen. Eller enda værre: ikke går på foreldremøte pga et TV-program.

Skrevet
Vi hadde en diskusjon tidligere. Jeg har noen programmer jeg følger med på når det er sesong for det som Farmen (vi ser sammen når det er mulighet), jakten på kjærligheten, Alt for Norge, Skavlan, Nytt på nytt og God kveld Norge. Utenom det sitter jeg og zapper på kveldene. Ser litt her og der, og sitter på nettet samtidig. Jeg syns ikke jeg ser for mye på tv, en til tre timer i ca. hver kveld. Min mann mener dette er for mye. Han mener det er nok med å følge sine favoritter og så slår man tv av. Zappe rundt er å kaste bort tid. Han mener det er bedre å lese en bok e.l. om man vil slappe av utenom. For meg er lesing noe man gjør enten for å lære noe eller for sovne når en har lagt seg i senga.

Jeg er enig med mannen din, jeg synes 1-3 timer hver dag er kjempemye (har man engang så mye tid til overs etter jobb, middagsaging, trening, skulle prate litt med familien???) Og foretrekker å lese for å slappe av.

Når det er sagt, er det ikke alle som kan slappe av med en bok. Jeg er litt snobbete, så ser litt ned på folk som velger TV foran bøker (går umiddelbart ut i fra at de er litt mindre intelligente da), men tror dessverre ikke det er uvanlig i vårt samfunn å glane på TV store deler av fritiden.

Anonym poster: 503fe8b5aeba49ad9a4dc587d480ce70

Skrevet
Vi hadde en diskusjon tidligere. Jeg har noen programmer jeg følger med på når det er sesong for det som Farmen (vi ser sammen når det er mulighet), jakten på kjærligheten, Alt for Norge, Skavlan, Nytt på nytt og God kveld Norge. Utenom det sitter jeg og zapper på kveldene. Ser litt her og der, og sitter på nettet samtidig. Jeg syns ikke jeg ser for mye på tv, en til tre timer i ca. hver kveld. Min mann mener dette er for mye. Han mener det er nok med å følge sine favoritter og så slår man tv av. Zappe rundt er å kaste bort tid. Han mener det er bedre å lese en bok e.l. om man vil slappe av utenom. For meg er lesing noe man gjør enten for å lære noe eller for sovne når en har lagt seg i senga.
Jeg er enig med mannen din, jeg synes 1-3 timer hver dag er kjempemye (har man engang så mye tid til overs etter jobb, middagsaging, trening, skulle prate litt med familien???) Og foretrekker å lese for å slappe av. Når det er sagt, er det ikke alle som kan slappe av med en bok. Jeg er litt snobbete, så ser litt ned på folk som velger TV foran bøker (går umiddelbart ut i fra at de er litt mindre intelligente da), men tror dessverre ikke det er uvanlig i vårt samfunn å glane på TV store deler av fritiden. Anonym poster: 503fe8b5aeba49ad9a4dc587d480ce70

Nå er dette tidspunktet med tv fra barna har lagt seg til jeg selv legger meg. Stort sett om mannen er på jobb eller opptatt med noe. Jeg er hjemmeværende, så som oftest er huset blåst når jeg setter meg ned om kvelden. Jeg er ikke mindre intelligent, men liker best å lese bok på senga etter at jeg har lagt meg. Jeg slapper av med en bok, men det sløver meg såpass at jeg forbinder det med et forstadie til å sove.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...