Elsker livet Skrevet 17. november 2012 #1 Skrevet 17. november 2012 Vi hadde en diskusjon tidligere. Jeg har noen programmer jeg følger med på når det er sesong for det som Farmen (vi ser sammen når det er mulighet), jakten på kjærligheten, Alt for Norge, Skavlan, Nytt på nytt og God kveld Norge. Utenom det sitter jeg og zapper på kveldene. Ser litt her og der, og sitter på nettet samtidig. Jeg syns ikke jeg ser for mye på tv, en til tre timer i ca. hver kveld. Min mann mener dette er for mye. Han mener det er nok med å følge sine favoritter og så slår man tv av. Zappe rundt er å kaste bort tid. Han mener det er bedre å lese en bok e.l. om man vil slappe av utenom. For meg er lesing noe man gjør enten for å lære noe eller for sovne når en har lagt seg i senga.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. november 2012 #2 Skrevet 17. november 2012 Spiller det egentlig noen rolle? Vi er jo forskjellige, for noen er det å lese avslapning, for andre det å se på TV, for atter andre er det å spille spill, høre musikk eller surfe på nett. Jeg forbeholder meg faktisk retten til å selv avgjøre hva jeg finner avslappende og ønsker å roe ned med, uten at min mann ska bestemme det. Når det er sagt er det jo viktig å passe på at slikt ikke går utover familie- eller kjærestetid da.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #3 Skrevet 17. november 2012 Jeg ser omtrent aldri på tv. Zapping er det verste jeg vet, får helt noia av det og må forlate rommet hvis noen andre begynner med det (feks hvis vi er på besøk). Ser film/serie av og til, 2-4 ganger i uka. Utenom det er det ingenting. Bruker til på nettet eller til å lese magasiner, blader eller bøker. Anonym poster: d9a2f2cce106db390ba636a00ca498c3
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #4 Skrevet 17. november 2012 For første gang er jeg enig med din mann Nå ser jeg svært lite på tv, men har aldri på tven hvis ikke det er noe spesielt jeg skal se på. Hvis ikke jeg finner noe interessant etter å ha gått igjennom programmet, så skrur jeg den ikke på. Så ja til dib og bøker, og nei til zapping på tven! Anonym poster: 9792e6c5a712f4d0628f1fb73dbeb421
Preggie Skrevet 17. november 2012 #5 Skrevet 17. november 2012 Jeg synes at det er deilig å slå av tven når det ikke er noe å se på, så kan være enig med mannen din. Vi har en deilig pvr boks som kan ta opp programmer, og det gjør at jeg sitter mye mindre og zapper og skrur av tven. I like.
Elsker livet Skrevet 17. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 17. november 2012 Spiller det egentlig noen rolle? Vi er jo forskjellige, for noen er det å lese avslapning, for andre det å se på TV, for atter andre er det å spille spill, høre musikk eller surfe på nett. Jeg forbeholder meg faktisk retten til å selv avgjøre hva jeg finner avslappende og ønsker å roe ned med, uten at min mann ska bestemme det. Når det er sagt er det jo viktig å passe på at slikt ikke går utover familie- eller kjærestetid da. Det går ikke ut over familietid. Det er mye når han driver med andre nødvendige ting, når jeg er alene eller han jobber med noe og ikke er særlig til selskap. Jeg føler jeg ikke har så mye å finne på når kveldsroen har senket seg, og har ikke lyst å lese i en bok eller ordne med julegaver på nettet, spille piano eller feste navnelapper på barnas klær. Men for oss spiller det en rolle hva hver av oss mener. Vi ønsker nemlig å bruke tiden noenlunde fornuftig og balansert.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. november 2012 #7 Skrevet 17. november 2012 Spiller det egentlig noen rolle? Vi er jo forskjellige, for noen er det å lese avslapning, for andre det å se på TV, for atter andre er det å spille spill, høre musikk eller surfe på nett. Jeg forbeholder meg faktisk retten til å selv avgjøre hva jeg finner avslappende og ønsker å roe ned med, uten at min mann ska bestemme det. Når det er sagt er det jo viktig å passe på at slikt ikke går utover familie- eller kjærestetid da. Det går ikke ut over familietid. Det er mye når han driver med andre nødvendige ting, når jeg er alene eller han jobber med noe og ikke er særlig til selskap. Jeg føler jeg ikke har så mye å finne på når kveldsroen har senket seg, og har ikke lyst å lese i en bok eller ordne med julegaver på nettet, spille piano eller feste navnelapper på barnas klær. Men for oss spiller det en rolle hva hver av oss mener. Vi ønsker nemlig å bruke tiden noenlunde fornuftig og balansert. Men hvis du blir avslappet og balansert av å se TV i noen timer han ikke engang er der, hvorfor aksepterer han ikke det? Av og til har man rett og slett behov for å gjøre noe ufornuftig..
Elsker livet Skrevet 17. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 17. november 2012 Spiller det egentlig noen rolle? Vi er jo forskjellige, for noen er det å lese avslapning, for andre det å se på TV, for atter andre er det å spille spill, høre musikk eller surfe på nett. Jeg forbeholder meg faktisk retten til å selv avgjøre hva jeg finner avslappende og ønsker å roe ned med, uten at min mann ska bestemme det. Når det er sagt er det jo viktig å passe på at slikt ikke går utover familie- eller kjærestetid da. Det går ikke ut over familietid. Det er mye når han driver med andre nødvendige ting, når jeg er alene eller han jobber med noe og ikke er særlig til selskap. Jeg føler jeg ikke har så mye å finne på når kveldsroen har senket seg, og har ikke lyst å lese i en bok eller ordne med julegaver på nettet, spille piano eller feste navnelapper på barnas klær. Men for oss spiller det en rolle hva hver av oss mener. Vi ønsker nemlig å bruke tiden noenlunde fornuftig og balansert. Men hvis du blir avslappet og balansert av å se TV i noen timer han ikke engang er der, hvorfor aksepterer han ikke det? Av og til har man rett og slett behov for å gjøre noe ufornuftig.. Litt vanskelige å forklare. Jeg tenker mest at vi ønsker å balansere avslapping og jobbing. Det er helt i orden å gjøre noe ufornuftig med tanke på at man ikke utretter særlig der og da fordi man trenger å slappe av. Men Det bør balanseres litt mer enn det han mener jeg gjør, altså jeg slapper av på en ufornuftig måte for lenge om gangen. Det betyr ikke noe om han er her eller ei. Akkurat nå driver han å "forsker" på noe han kom over i jobbsammenheng. Surfer rundt som en gal og chatter med gamle kolleger. Tror ikke det han driver med er så utrolig nyttig heller. Mer fordi han er interessert. Så sitter jeg her da med tvn avslått og kaster bort tiden. Men han tror vel jeg driver å bestiller julegaver og da er vi plutselig over i fornuftig avslapping.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. november 2012 #9 Skrevet 17. november 2012 Spiller det egentlig noen rolle? Vi er jo forskjellige, for noen er det å lese avslapning, for andre det å se på TV, for atter andre er det å spille spill, høre musikk eller surfe på nett. Jeg forbeholder meg faktisk retten til å selv avgjøre hva jeg finner avslappende og ønsker å roe ned med, uten at min mann ska bestemme det. Når det er sagt er det jo viktig å passe på at slikt ikke går utover familie- eller kjærestetid da. Det går ikke ut over familietid. Det er mye når han driver med andre nødvendige ting, når jeg er alene eller han jobber med noe og ikke er særlig til selskap. Jeg føler jeg ikke har så mye å finne på når kveldsroen har senket seg, og har ikke lyst å lese i en bok eller ordne med julegaver på nettet, spille piano eller feste navnelapper på barnas klær. Men for oss spiller det en rolle hva hver av oss mener. Vi ønsker nemlig å bruke tiden noenlunde fornuftig og balansert. Men hvis du blir avslappet og balansert av å se TV i noen timer han ikke engang er der, hvorfor aksepterer han ikke det? Av og til har man rett og slett behov for å gjøre noe ufornuftig.. Litt vanskelige å forklare. Jeg tenker mest at vi ønsker å balansere avslapping og jobbing. Det er helt i orden å gjøre noe ufornuftig med tanke på at man ikke utretter særlig der og da fordi man trenger å slappe av. Men Det bør balanseres litt mer enn det han mener jeg gjør, altså jeg slapper av på en ufornuftig måte for lenge om gangen. Det betyr ikke noe om han er her eller ei. Akkurat nå driver han å "forsker" på noe han kom over i jobbsammenheng. Surfer rundt som en gal og chatter med gamle kolleger. Tror ikke det han driver med er så utrolig nyttig heller. Mer fordi han er interessert. Så sitter jeg her da med tvn avslått og kaster bort tiden. Men han tror vel jeg driver å bestiller julegaver og da er vi plutselig over i fornuftig avslapping. Hehe, jaja, da får du bare skru av TV'n og surfe på DIB istedet! Skikkelig fornuftig.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #10 Skrevet 17. november 2012 Mannen min er bare hjemme annenhver uke pga jobb og da er tv'n nesten aldri på. Så den uka han er borte koser jeg meg med serier og annet som jeg da b.l.a tok opp den uka han var hjemme. Fungerer veldig bra. Vi tilbringer masse tid sammen uten å ha tv på hele tiden den ene uka og jeg kan se på mine serier uten klaging fra han den andre uka Anonym poster: ecc38933aee022980e2b391ac2c0d901
Elsker livet Skrevet 17. november 2012 Forfatter #11 Skrevet 17. november 2012 Spiller det egentlig noen rolle? Vi er jo forskjellige, for noen er det å lese avslapning, for andre det å se på TV, for atter andre er det å spille spill, høre musikk eller surfe på nett. Jeg forbeholder meg faktisk retten til å selv avgjøre hva jeg finner avslappende og ønsker å roe ned med, uten at min mann ska bestemme det. Når det er sagt er det jo viktig å passe på at slikt ikke går utover familie- eller kjærestetid da. Det går ikke ut over familietid. Det er mye når han driver med andre nødvendige ting, når jeg er alene eller han jobber med noe og ikke er særlig til selskap. Jeg føler jeg ikke har så mye å finne på når kveldsroen har senket seg, og har ikke lyst å lese i en bok eller ordne med julegaver på nettet, spille piano eller feste navnelapper på barnas klær. Men for oss spiller det en rolle hva hver av oss mener. Vi ønsker nemlig å bruke tiden noenlunde fornuftig og balansert. Men hvis du blir avslappet og balansert av å se TV i noen timer han ikke engang er der, hvorfor aksepterer han ikke det? Av og til har man rett og slett behov for å gjøre noe ufornuftig.. Litt vanskelige å forklare. Jeg tenker mest at vi ønsker å balansere avslapping og jobbing. Det er helt i orden å gjøre noe ufornuftig med tanke på at man ikke utretter særlig der og da fordi man trenger å slappe av. Men Det bør balanseres litt mer enn det han mener jeg gjør, altså jeg slapper av på en ufornuftig måte for lenge om gangen. Det betyr ikke noe om han er her eller ei. Akkurat nå driver han å "forsker" på noe han kom over i jobbsammenheng. Surfer rundt som en gal og chatter med gamle kolleger. Tror ikke det han driver med er så utrolig nyttig heller. Mer fordi han er interessert. Så sitter jeg her da med tvn avslått og kaster bort tiden. Men han tror vel jeg driver å bestiller julegaver og da er vi plutselig over i fornuftig avslapping. Hehe, jaja, da får du bare skru av TV'n og surfe på DIB istedet! Skikkelig fornuftig. Ja veldig konstruktivt
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #12 Skrevet 17. november 2012 20.50: Så skaff dere en deltidsmann jenter ))) Anonym poster: ecc38933aee022980e2b391ac2c0d901
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #13 Skrevet 17. november 2012 Jeg ser altfor mye tv, som regel.. Mye fordi jeg har lite å gjøre for tiden og spesielt nå som det har blitt vinter. Hvor mange timer det kan bli skal jeg ikke si Men jeg må vel også si at det er da ett fett om man ser tv eller leser en bok vel.. Så sant du ikke overser mannen din pga tv`n hele tiden (noe du allerede har skrevet at du ikke gjør) så har det vel ingenting å si.. Anonym poster: 2ab47832055ca304a7807246ceb00f17
Elsker livet Skrevet 17. november 2012 Forfatter #14 Skrevet 17. november 2012 Mannen min er bare hjemme annenhver uke pga jobb og da er tv'n nesten aldri på. Så den uka han er borte koser jeg meg med serier og annet som jeg da b.l.a tok opp den uka han var hjemme. Fungerer veldig bra. Vi tilbringer masse tid sammen uten å ha tv på hele tiden den ene uka og jeg kan se på mine serier uten klaging fra han den andre uka Anonym poster: ecc38933aee022980e2b391ac2c0d901 Hadde det vært sånn så hadde det ikke vært noen å diskutere. Men problemet her er ikke at vi ikke tilbringer nok tid sammen fordi tven kommer først. Problemet er at han ikke vil jeg skal se på tv mer enn favorittprogrammene mine, som i utgangspunktet er for mange allerede. Det er kaste bort tiden. Sitter jeg mutters alene skal alikevel tv slås av og boken frem. Jeg får sette meg i gyngestolen med et strikktøy og strikke nye sokker til han mens jeg lytter til P1. Da blir han nok fornøyd Trenger ikke nevne at femtitallet kaller, det er ikke noe vi vil tilbake til. Er glade for alle bekvemme fasciliteter vi har tilgang til i 2012.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #15 Skrevet 17. november 2012 Ser på tv i snitt en halvtime om dagen, men det er mest fordi det ikke er så mye som interesserer meg på tv for tiden. Synes det begynner å bli litt i meste laget hvis det blir over 2 timer om dagen, i allefall hvis man har andre ting man skulle ha gjort som blir utsatt pga tv. Men har man ikke noe å gjøre og bare skal slå ihjel tid så spiller det jo ingen rolle... Anonym poster: 2e2a06056643ebd9b718917c26745ac9
Elsker livet Skrevet 17. november 2012 Forfatter #16 Skrevet 17. november 2012 20.50: Så skaff dere en deltidsmann jenter ))) Anonym poster: ecc38933aee022980e2b391ac2c0d901 Jeg har en slags deltidsmann. En med lite faste arbeidstider, er bonde og lege. Legejobben er ustabil med altfor mange legevaktshelger der han er på fra fredag til mandags morgen. Kommer hjemom for å sove og dusje. Noen helger er han knapt på jobb i det hele tatt, men vi er låste til enn viss avstand fra legekontoret, og kan aldri begynne på noen fordi vi ikke vet helt når han må kjøre. Bondejobben er heller ikke helt forutsigbar.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #17 Skrevet 17. november 2012 Hvorfor er det mer bortkastet tid å se på tv enn å lese en bok? Anonym poster: 2e2a06056643ebd9b718917c26745ac9
moota m storebror&lillebror Skrevet 17. november 2012 #18 Skrevet 17. november 2012 Jeg ser alltid på tv. Har sånn dekoder som kan ta opp programmer og tar opp alt jeg vil se som går hele dagene og hele nettene. Jeg går for øyeblikket hjemme pga dårlig helse og har mange dager der jeg ikke orker å gjøre noe. De tilbringer jeg i sofaen enten på nett eller med å se på tv, eller faktisk begge deler. Ser nesten aldri på tv når barna er hjemme.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. november 2012 #19 Skrevet 17. november 2012 Mannen min er bare hjemme annenhver uke pga jobb og da er tv'n nesten aldri på. Så den uka han er borte koser jeg meg med serier og annet som jeg da b.l.a tok opp den uka han var hjemme. Fungerer veldig bra. Vi tilbringer masse tid sammen uten å ha tv på hele tiden den ene uka og jeg kan se på mine serier uten klaging fra han den andre uka Anonym poster: ecc38933aee022980e2b391ac2c0d901 Hadde det vært sånn så hadde det ikke vært noen å diskutere. Men problemet her er ikke at vi ikke tilbringer nok tid sammen fordi tven kommer først. Problemet er at han ikke vil jeg skal se på tv mer enn favorittprogrammene mine, som i utgangspunktet er for mange allerede. Det er kaste bort tiden. Sitter jeg mutters alene skal alikevel tv slås av og boken frem. Jeg får sette meg i gyngestolen med et strikktøy og strikke nye sokker til han mens jeg lytter til P1. Da blir han nok fornøyd Trenger ikke nevne at femtitallet kaller, det er ikke noe vi vil tilbake til. Er glade for alle bekvemme fasciliteter vi har tilgang til i 2012. Men hvordan kan han vite om du ser på tv eller ei når han er borte? Jeg hadde satt på TV'n jeg, og ikke sagt et ord om det.
Elsker livet Skrevet 17. november 2012 Forfatter #20 Skrevet 17. november 2012 Hvorfor er det mer bortkastet tid å se på tv enn å lese en bok? Anonym poster: 2e2a06056643ebd9b718917c26745ac9 Det er vel helst når vi kommer til zappingen. Hadde jeg zappet med bøkene våre hadde det kanskje vært like ille. Jeg skal spørre han hva han mener er den store forskjellen, for jeg ser den ikke så veldig tydelig.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #21 Skrevet 17. november 2012 Jeg følger ikke med på så mye på tv-en, den står på ofte men. Ser heller på serier som jeg laster ned eller via nettsider. Anonym poster: 60138534ee4edf4da6856abb36adf44e
Elsker livet Skrevet 17. november 2012 Forfatter #22 Skrevet 17. november 2012 Mannen min er bare hjemme annenhver uke pga jobb og da er tv'n nesten aldri på. Så den uka han er borte koser jeg meg med serier og annet som jeg da b.l.a tok opp den uka han var hjemme. Fungerer veldig bra. Vi tilbringer masse tid sammen uten å ha tv på hele tiden den ene uka og jeg kan se på mine serier uten klaging fra han den andre uka Anonym poster: ecc38933aee022980e2b391ac2c0d901 Hadde det vært sånn så hadde det ikke vært noen å diskutere. Men problemet her er ikke at vi ikke tilbringer nok tid sammen fordi tven kommer først. Problemet er at han ikke vil jeg skal se på tv mer enn favorittprogrammene mine, som i utgangspunktet er for mange allerede. Det er kaste bort tiden. Sitter jeg mutters alene skal alikevel tv slås av og boken frem. Jeg får sette meg i gyngestolen med et strikktøy og strikke nye sokker til han mens jeg lytter til P1. Da blir han nok fornøyd Trenger ikke nevne at femtitallet kaller, det er ikke noe vi vil tilbake til. Er glade for alle bekvemme fasciliteter vi har tilgang til i 2012. Men hvordan kan han vite om du ser på tv eller ei når han er borte? Jeg hadde satt på TV'n jeg, og ikke sagt et ord om det. Det gjør jeg også. Tar frem sjokoladen også Men jeg prøver jo å se fornuften her. Vil helst gjøre det som er riktig, selv om jeg faller for fristelser stadig vekk når jeg er alene.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. november 2012 #23 Skrevet 17. november 2012 Mannen min er bare hjemme annenhver uke pga jobb og da er tv'n nesten aldri på. Så den uka han er borte koser jeg meg med serier og annet som jeg da b.l.a tok opp den uka han var hjemme. Fungerer veldig bra. Vi tilbringer masse tid sammen uten å ha tv på hele tiden den ene uka og jeg kan se på mine serier uten klaging fra han den andre uka Anonym poster: ecc38933aee022980e2b391ac2c0d901 Hadde det vært sånn så hadde det ikke vært noen å diskutere. Men problemet her er ikke at vi ikke tilbringer nok tid sammen fordi tven kommer først. Problemet er at han ikke vil jeg skal se på tv mer enn favorittprogrammene mine, som i utgangspunktet er for mange allerede. Det er kaste bort tiden. Sitter jeg mutters alene skal alikevel tv slås av og boken frem. Jeg får sette meg i gyngestolen med et strikktøy og strikke nye sokker til han mens jeg lytter til P1. Da blir han nok fornøyd Trenger ikke nevne at femtitallet kaller, det er ikke noe vi vil tilbake til. Er glade for alle bekvemme fasciliteter vi har tilgang til i 2012. Men hvordan kan han vite om du ser på tv eller ei når han er borte? Jeg hadde satt på TV'n jeg, og ikke sagt et ord om det. Det gjør jeg også. Tar frem sjokoladen også Men jeg prøver jo å se fornuften her. Vil helst gjøre det som er riktig, selv om jeg faller for fristelser stadig vekk når jeg er alene. Kanskje det å se på TV er det riktige for deg, selv om det ikke er det for mannen din.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #24 Skrevet 17. november 2012 Her er tv på fra ca 1730 til jeg legger meg 2300. Jeg har tv som bakgrunnsstøy egentlig. Ser ikke på hele tiden, men har den på. Jeg jobber gjerne 2 timer hjemme fra hver kveld, men har tv på i bakgrunn. Den er gjerne på når jeg støvsuger og selv om jeg er i en annen etasje og driver med klær. Skal sies at jeg er alene, så liker den støyen tv gir. Noen ganger har jeg på musikk, men det hører til sjeldenheten. Eneste er at jeg begrenser tv bruk når barna er rundt. Den skrus alltid av kl 10 om formiddagen i helgene og ikke på igjen før fantorangen 1730. Synes det er viktig at barna leker og ikke bare ser tv når vi er inne. Dersom mannen din ikke er interessert i deg og vil prate, men driver med sitt, hadde jeg ikke brydd meg et sekund om hva han mener, og heller hatt på tv. Jeg greier både å lese, surfe og se tv samtidig Anonym poster: 7ddc21ae65edb51fca5043235a5301d0
Elsker livet Skrevet 17. november 2012 Forfatter #25 Skrevet 17. november 2012 Jeg ser alltid på tv. Har sånn dekoder som kan ta opp programmer og tar opp alt jeg vil se som går hele dagene og hele nettene. Jeg går for øyeblikket hjemme pga dårlig helse og har mange dager der jeg ikke orker å gjøre noe. De tilbringer jeg i sofaen enten på nett eller med å se på tv, eller faktisk begge deler. Ser nesten aldri på tv når barna er hjemme. Det gjør jeg også. Tar opp programmer jeg følger med på så sparer jeg de til jeg er alene. Jeg ser gjerne litt på tv når barna er hjemme også. De trenger ikke underholdes av meg hele tiden. Men da sender jeg dem kanskje dårlige signaler om at tv er greit på dagtig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå