BikkjeBisk Skrevet 17. november 2012 #1 Skrevet 17. november 2012 (endret) Har hørt sett så mye om det, men har ikke skjønt hva det er? Er det ei Hippiskole Endret 17. november 2012 av BikkjeBisk
Gjest yrild Skrevet 17. november 2012 #2 Skrevet 17. november 2012 En alternativ skole som bygger sin pedagogik på østerrikeren Rudolf Steiner sine tanker. Mye av det handler om å se elevene som hele mennesker og la dem utvikle seg i sine naturlige faser....
BikkjeBisk Skrevet 17. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2012 Ååå, tja hørtes jo ikke så ille ut
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #4 Skrevet 17. november 2012 Kjenner noen som har gått på den skolen og de har ikke kommet videre i livet. Kommer ikke engang inn på en vanlig videregående skole hvis man har gått på steiner (ungdom) skolen,bare sånn til en opplysning. Anonym poster: dc8f195e60e9eae0e3d1651ca33105fd
BikkjeBisk Skrevet 17. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 17. november 2012 Hæ? Altså at de ikke får komme inn på vgs?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #6 Skrevet 17. november 2012 Hæ? Altså at de ikke får komme inn på vgs? Hos steiner får man ikke satt karakterer, dermed kommer man ikke inn på vanlig videregående skole. Mulig det har endret seg de siste tiår, men for rundt ti år siden, så var det altså sånn Anonym poster: dc8f195e60e9eae0e3d1651ca33105fd
BikkjeBisk Skrevet 17. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2012 Huff, det var jo virkelig ikke bra! Da er de jo nødt til å ta 10 klasse på nytt :/
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #8 Skrevet 17. november 2012 Ja, her står det litt om det: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.208037 Anonym poster: dc8f195e60e9eae0e3d1651ca33105fd
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #10 Skrevet 17. november 2012 Hæ? Altså at de ikke får komme inn på vgs? Hos steiner får man ikke satt karakterer, dermed kommer man ikke inn på vanlig videregående skole. Mulig det har endret seg de siste tiår, men for rundt ti år siden, så var det altså sånn Anonym poster: dc8f195e60e9eae0e3d1651ca33105fd HÆ?? Jeg var det siste kullet som gikk ut uten karakterer, i 2004.... Men kanskje det var forskjellig fra by til by da? Forøvrig er jeg den eneste av oss 15 i klassen som jobber i lavstausyrke med drittlønn. Resten er advokater, psykologer, økonomer sv.. Anonym poster: 3029ab3c5f372e0dd15040ff78da5e78
BikkjeBisk Skrevet 17. november 2012 Forfatter #11 Skrevet 17. november 2012 Hæ? Altså at de ikke får komme inn på vgs? Hos steiner får man ikke satt karakterer, dermed kommer man ikke inn på vanlig videregående skole. Mulig det har endret seg de siste tiår, men for rundt ti år siden, så var det altså sånn Anonym poster: dc8f195e60e9eae0e3d1651ca33105fd HÆ?? Jeg var det siste kullet som gikk ut uten karakterer, i 2004.... Men kanskje det var forskjellig fra by til by da? Forøvrig er jeg den eneste av oss 15 i klassen som jobber i lavstausyrke med drittlønn. Resten er advokater, psykologer, økonomer sv.. Anonym poster: 3029ab3c5f372e0dd15040ff78da5e78 De må da ha tatt 10-ende igjen ?
prikkete_kjole Skrevet 17. november 2012 #12 Skrevet 17. november 2012 Selvfølgelig får de komme inn på vgs. Det er litt mer omstendelig, jeg tror de må søke tidligere nettopp fordi vurderingene de får må "oversettes" til tallkarakterer. De har uansett selvsagt rett på videregående opplæring som alle andre. Jeg kjenner mange som har gått på Steinerskolen, og de har ikke hatt problemer med å "komme videre i livet", hva enn du mente med det.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #13 Skrevet 17. november 2012 Jeg vet mange som er veldig fornøyd med Steinerskolen. Har kollega som har gått på Steiner til og med ungdomsskolen, deretter vanlig vgs så universitet. Han skal velge Steinerskolen til egne barn. Jens Stoltenberg har gått grunnskolen på Steinerskolen og han har jo klart seg veldig bra :-) Anonym poster: 8cd24b1fdec0c7b3e59e199cf0c9989a
Smyril Line Skrevet 17. november 2012 #14 Skrevet 17. november 2012 Jeg gikk på Steinerskolen helt ut, altså barneskole til videregående. Aldri hatt noen problemer med å komme inn på universitet og høgskole, gitt. Søknadsfristen vår var 15. Mars, en måned før det vanlige opptaket, det er alt. Da er det skolen du har på førsteplass på søknaden som oversetter vitnesbyrdet og plasserer søkeren i rangeringen av søkere fra offentlig. Null problem Ingen i min klasse som ikke har gått videre og fullført høyere utdanning, kun en kunstner og en skuespiller
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #15 Skrevet 17. november 2012 Ingen problem å komme inn på vanlig videregående! I min klasse har det blitt både advokater, skuespillere, økonomer, sykepleiere osv. På Steinerskole blir eleven sett og hørt. Det er relativt små klasser så her blir hver og en fulgt godt opp. De vil også dyrke frem det kreative i mennesket. Dumt at det er så mange fordommer mot Steinerskolen. Er nok fordi at folk vet for lite om den Anonym poster: 8a45e5ddd15c23ab43752a5728084503
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #16 Skrevet 17. november 2012 Selvfølgelig får de komme inn på vgs. Det er litt mer omstendelig, jeg tror de må søke tidligere nettopp fordi vurderingene de får må "oversettes" til tallkarakterer. De har uansett selvsagt rett på videregående opplæring som alle andre. Jeg kjenner mange som har gått på Steinerskolen, og de har ikke hatt problemer med å "komme videre i livet", hva enn du mente med det. Pussig, da må det være forskjellig fra by til by, for 2 av mine venninner som gikk ut med 5 års mellomrom, kom ikke inn på vanlig vgs. Den siste gikk ut for 6 år siden. Begrunnelsen var dette med de karakterene de ikke fikk på steiner. Begge to endte opp på en vgs i regi av steinerskolen. Anonym poster: dc8f195e60e9eae0e3d1651ca33105fd
magica fra tryll Skrevet 17. november 2012 #17 Skrevet 17. november 2012 Jeg har en gutt i 1.klasse på Steinerskolen. Jeg er strålende fornøyd! Flott klasse og fantsiske lærere. I tillegg til nydelig skolebygg, og 13 elever i klassen:) Har tidligere hatt 3 barn gjennom det vanlige systemet i tillegg til at både mannen og jeg er lærere med mange års erfaring med vanlig grunnskole. Så vi har jo litt å sammenligne med;) Vi har også 2 barn i Steinerbarnehage. Veldig bra! Men det er selvfølgelig ulikheter fra sted til sted, som i annen skole....
magica fra tryll Skrevet 17. november 2012 #18 Skrevet 17. november 2012 -og ps: Har akkurat hatt venner med barn som har gått ut fra 10.klasse og startet på vanlig videregående skole.
mrsrogaland. Skrevet 17. november 2012 #19 Skrevet 17. november 2012 (endret) Kjenner noen som har gått på den skolen og de har ikke kommet videre i livet. Kommer ikke engang inn på en vanlig videregående skole hvis man har gått på steiner (ungdom) skolen,bare sånn til en opplysning. Anonym poster: dc8f195e60e9eae0e3d1651ca33105fd Tull og tøys! Mannen min gikk på steinerskolen og han har kommet videre i livet for å si det sånn! De som gikk i klassen til mannen har også kommet langt, og lengere enn de fleste. De fleste har fått seg vanlige jobber bortsett fra noen ( ei som ble modell, to musikere og en som jobber med film:p ) Og HI, steinerskolen er en privatskole og er litt alternativt. Jeg kan bare skryte av steinerskolen og steinerbarnehagen. Jeg har selv jobbet i steinerbarnehagen og for et fantastisk miljø for barna! Har derrimot ikke så mye egen erfaring med steinerskolen. Steinerbarnehagen sønnen min skal begynne i, min svigermor er sjef i og som jeg jobbet i, der serveres det varm og økologisk mat hver dag. Uteområdet er et av norges beste, de ansatte er helt fantastiske og miljøet er rolig. Inntrykket mitt er at barna blir sett, forstått og tilrettelagt godt for. Veldig rolig, trygt og harmonisk. Endret 17. november 2012 av mrsrogaland
BikkjeBisk Skrevet 17. november 2012 Forfatter #20 Skrevet 17. november 2012 (endret) Hvor har de disse skolene i Norge? Ble plutselig veldig interessert Endret 17. november 2012 av BikkjeBisk
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #21 Skrevet 17. november 2012 Selvfølgelig får de komme inn på vgs. Det er litt mer omstendelig, jeg tror de må søke tidligere nettopp fordi vurderingene de får må "oversettes" til tallkarakterer. De har uansett selvsagt rett på videregående opplæring som alle andre. Jeg kjenner mange som har gått på Steinerskolen, og de har ikke hatt problemer med å "komme videre i livet", hva enn du mente med det. Pussig, da må det være forskjellig fra by til by, for 2 av mine venninner som gikk ut med 5 års mellomrom, kom ikke inn på vanlig vgs. Den siste gikk ut for 6 år siden. Begrunnelsen var dette med de karakterene de ikke fikk på steiner. Begge to endte opp på en vgs i regi av steinerskolen. Anonym poster: dc8f195e60e9eae0e3d1651ca33105fd Kanskje vennene dine hadde elendig vitnesbyrd, altså elendige karakterer, og pyntet litt på sannheten om hvorfor de ikke kom inn For det det er rent sprøyt! Har man gode vitnesbyrd, får man omsatt dem til gode karakterer og kommer inn i offentlig vs om man vil. De kan også ha hatt feil matte, om de søkte linjer som eks krever den vanskeligste typen? Samme med fysikk og kjemi. Anonym poster: 8579b87e2387306b19728c38bb5b1cb9
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #22 Skrevet 17. november 2012 Kjenner noen som har gått på den skolen og de har ikke kommet videre i livet. Kommer ikke engang inn på en vanlig videregående skole hvis man har gått på steiner (ungdom) skolen,bare sånn til en opplysning. Anonym poster: dc8f195e60e9eae0e3d1651ca33105fd Det der er det dummeste jeg har hørt. Selvfølgelig kommer de inn på vanlig videregående skole. Kjenner flere som har gått på Steinerskolen, og alle har da god utdannelse og har klart seg særdeles bra i livet. Anonym poster: fe6f23e7d1951c4205e18955a7f3afa0
magica fra tryll Skrevet 17. november 2012 #23 Skrevet 17. november 2012 Veldig mange steder tror jeg nok. Spørs hvor du bor da.....I Østfold er det en i Fredrikstad og en i Askim ihvertfall...
BikkjeBisk Skrevet 17. november 2012 Forfatter #24 Skrevet 17. november 2012 Veldig mange steder tror jeg nok. Spørs hvor du bor da.....I Østfold er det en i Fredrikstad og en i Askim ihvertfall... Trøndelag skal vi flytte til. Kanskje jeg finner de på nett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå