Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #1 Skrevet 16. november 2012 Fikk lapp i dag om når barnet kommer i jula. Greit det, men de vil vite hvem som kommer og til hvilken tid fredag 21. desember. Er ikke det litt rart? Ingen som hara fri da vel.... Anonym poster: 15edad005cfc68c0def33b851eb57447
Februargullet2013 Skrevet 16. november 2012 #2 Skrevet 16. november 2012 De er pliktet til det, så de vet hvem som kommer eller ikke, de leverte de ut i barnehagen der jeg jobber forrige uke.
Gjest yrild Skrevet 16. november 2012 #3 Skrevet 16. november 2012 Det vil jeg tro at de gjør fordi erfaringen tilsier at endel ikke kommer og da er det unødvendig at hele personalet er på jobb?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #4 Skrevet 16. november 2012 De ansatte skal jo avspasere og da er det greit å vite hvor mange som skal reise på juleferie til bestemor på andre kanten av landet og blir borte i to uker... Det er faktisk en del barn som har 1-2 uker juleferie altså. Anonym poster: bb4bcce832d0edac379b8b7f9d6b779b
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #5 Skrevet 16. november 2012 Det er et hint fra barnehagen om at de håper færrest mulig barn kommer den dagen slik at de kan gi det meste av personalet fri. Det skal være vanlig åpningsdag så om du "glemmer" å levere sjemaet kan ingen nekte deg å levere barnet uansett. Jeg har bestandig skrevet på at ungene mine kommer hver dag med mindre jeg er 100% sikker på at vi er borte. Da kan vi ta det på sparket om vi bruker tilbudet eller ikke. Anonym poster: f3379250d97a3e88e0f67b6e78cc6a81
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #6 Skrevet 16. november 2012 vi har også fått lapp. barna her pleier å ha fri. skal ha fri i år og. greit for bhg å vite dette så ikke alle ansatte kommer med bare noen få barn. Anonym poster: 6ffa9385a0503afe31a23555dda8924d
forevermamma Skrevet 16. november 2012 #7 Skrevet 16. november 2012 Jo da, mange som tar seg fri noen dager før jul. Hos oss er ofte bortimot halve barnegruppa borte, og da er det jo greit å vite så noen av de ansatte kan få lov til å være hjemme med sine familier/ barn om de har lyst til det
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #8 Skrevet 16. november 2012 Synes ikke det er så rart å spørre om Er jo mange som reiser bort, har barnet hos besteforeldre, osv Greit for de å vite, sånn at det ikke er maaange ansatte på få barn. Anonym poster: 9a58b9e83db3c6b904b2b614e77bcdeb
forevermamma Skrevet 16. november 2012 #9 Skrevet 16. november 2012 Det er et hint fra barnehagen om at de håper færrest mulig barn kommer den dagen slik at de kan gi det meste av personalet fri. Det skal være vanlig åpningsdag så om du "glemmer" å levere sjemaet kan ingen nekte deg å levere barnet uansett. Jeg har bestandig skrevet på at ungene mine kommer hver dag med mindre jeg er 100% sikker på at vi er borte. Da kan vi ta det på sparket om vi bruker tilbudet eller ikke. Anonym poster: f3379250d97a3e88e0f67b6e78cc6a81 Uff, så fæle tanker du har om de som passer på barna dine hver dag. Håper ingen av "mine" foreldre tenker sånn om meg...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #10 Skrevet 16. november 2012 Julen er ikke begynt den fredagen etter min mening, så det er vel ikke så mange som har fri da, men alltid noen som begynner juleferien litt tidlig og noe av personale ønsker kanskje fri? Her kommer vårt barn på 2,5 år trolig til å ha en dag i barnehagen (9-15) for å få lekt litt med andre barn og få "Herje" litt. Vi har ikke andre barn og få barn rundt oss, så han har godt av å være der en dag selv om vi ikke har noen problemer med å ta fri. Anonym poster: e4f77b0db9d70027fbd2dfc33c627e45
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #11 Skrevet 16. november 2012 Julen er ikke begynt den fredagen etter min mening, så det er vel ikke så mange som har fri da, men alltid noen som begynner juleferien litt tidlig og noe av personale ønsker kanskje fri? Her kommer vårt barn på 2,5 år trolig til å ha en dag i barnehagen (9-15) for å få lekt litt med andre barn og få "Herje" litt. Vi har ikke andre barn og få barn rundt oss, så han har godt av å være der en dag selv om vi ikke har noen problemer med å ta fri. Anonym poster: e4f77b0db9d70027fbd2dfc33c627e45 Greit å forsikre seg om at det faktisk er andre barn å herje med i barnehagen først, her kan du risikere å komme til nærmest tom barnehage så barnet må "herje" sammen med en ansatt og kanskje en eller to andre barn fra en annen avdeling som det vanligvis aldri leker med... Her tar de aller fleste fri. Jeg jobbet en dag i romjula i fjor og da var det 4 barn i barnehagen inkludert mitt. Anonym poster: bb4bcce832d0edac379b8b7f9d6b779b
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #12 Skrevet 16. november 2012 Det er et hint fra barnehagen om at de håper færrest mulig barn kommer den dagen slik at de kan gi det meste av personalet fri. Det skal være vanlig åpningsdag så om du "glemmer" å levere sjemaet kan ingen nekte deg å levere barnet uansett. Jeg har bestandig skrevet på at ungene mine kommer hver dag med mindre jeg er 100% sikker på at vi er borte. Da kan vi ta det på sparket om vi bruker tilbudet eller ikke. Anonym poster: f3379250d97a3e88e0f67b6e78cc6a81 Uff, så fæle tanker du har om de som passer på barna dine hver dag. Håper ingen av "mine" foreldre tenker sånn om meg... Enig.. men sånn er det faktisk mange som er.. Lite respekt og lave tanker om de som er en stor del av barnas liv. "kommer jeg så kommer jeg, JEG som bestemmer". Å ta hensyn, og faktisk kunne SI IFRA hvis man ikke kommer, er normal folkeskikk synes nå jeg.. Anonym poster: 9a58b9e83db3c6b904b2b614e77bcdeb
hol(L)y COW Skrevet 16. november 2012 #13 Skrevet 16. november 2012 Aner iallfall ikke om min kommer til å være i bhg den dagen. Kommer an på hvor mye jeg har å gjøre på jobb. Mannen min har ikke fri. Og OM jeg kan ta fri, så er det mulig jeg bruket noen timer på å gjøre unna den siste juleshoppinga den dagen, UTEN 2 åring på slep. Rart at de ber dere fylle ut skjema, skulle tro det holdt å spørre om noen visste de skulle reise bort.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #14 Skrevet 16. november 2012 Ja, jeg job Julen er ikke begynt den fredagen etter min mening, så det er vel ikke så mange som har fri da, men alltid noen som begynner juleferien litt tidlig og noe av personale ønsker kanskje fri? Her kommer vårt barn på 2,5 år trolig til å ha en dag i barnehagen (9-15) for å få lekt litt med andre barn og få "Herje" litt. Vi har ikke andre barn og få barn rundt oss, så han har godt av å være der en dag selv om vi ikke har noen problemer med å ta fri. Anonym poster: e4f77b0db9d70027fbd2dfc33c627e45 Greit å forsikre seg om at det faktisk er andre barn å herje med i barnehagen først, her kan du risikere å komme til nærmest tom barnehage så barnet må "herje" sammen med en ansatt og kanskje en eller to andre barn fra en annen avdeling som det vanligvis aldri leker med... Her tar de aller fleste fri. Jeg jobbet en dag i romjula i fjor og da var det 4 barn i barnehagen inkludert mitt. Anonym poster: bb4bcce832d0edac379b8b7f9d6b779b Ja, jeg jobbet 2 dager i romjulen ifjor i bhg og 1 dag på SFO. I bhg var det 3 barn og på Sfo 2 barn. Og dette er ikke små skoler/bhg heller. Såklart fant vi på ting men uansett er det kjedeligere for barna enn ellers. Så ville like greit avtalt besøk av/til noen med barn:)) Dette såfremt en ikke skal på jobb selvfølgelig, da har en ikke noe valg:) Anonym poster: 69f5729e387d3e3741afc6d22d834b8c
hol(L)y COW Skrevet 16. november 2012 #15 Skrevet 16. november 2012 (endret) Det er et hint fra barnehagen om at de håper færrest mulig barn kommer den dagen slik at de kan gi det meste av personalet fri. Det skal være vanlig åpningsdag så om du "glemmer" å levere sjemaet kan ingen nekte deg å levere barnet uansett. Jeg har bestandig skrevet på at ungene mine kommer hver dag med mindre jeg er 100% sikker på at vi er borte. Da kan vi ta det på sparket om vi bruker tilbudet eller ikke. Anonym poster: f3379250d97a3e88e0f67b6e78cc6a81 Uff, så fæle tanker du har om de som passer på barna dine hver dag. Håper ingen av "mine" foreldre tenker sånn om meg... Enig.. men sånn er det faktisk mange som er.. Lite respekt og lave tanker om de som er en stor del av barnas liv. "kommer jeg så kommer jeg, JEG som bestemmer". Å ta hensyn, og faktisk kunne SI IFRA hvis man ikke kommer, er normal folkeskikk synes nå jeg.. Anonym poster: 9a58b9e83db3c6b904b2b614e77bcdeb Synes det var ett tåplig svar. Ingen som ikke har vist respekt her! Hadde det vært den 23. eller andre juledag skulle jeg forstått at de ville vite det. Men seriøst? Den 21.....?? Og jula varer helt til påske? Vi andre som IKKE jobber i barnehage HAR JOBBER vi også. Respekter at VI ikke bare kan ta oss fri når vi vil da, kanskje? Endret 16. november 2012 av T82
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #16 Skrevet 16. november 2012 # 11 Vi gjorde det sånn ifjor også og det var en del barn i barnehagen. Det er en stor barnehage (10 avd) og 2-3 avdelinger nok slått sammen, og det er normalt sett 15-20 barn tilstede. Uansett er 4 barn bedre enn ingenting - hjemme er det bare oss voksne. Anonym poster: e4f77b0db9d70027fbd2dfc33c627e45
forevermamma Skrevet 16. november 2012 #17 Skrevet 16. november 2012 Aner iallfall ikke om min kommer til å være i bhg den dagen. Kommer an på hvor mye jeg har å gjøre på jobb. Mannen min har ikke fri. Og OM jeg kan ta fri, så er det mulig jeg bruket noen timer på å gjøre unna den siste juleshoppinga den dagen, UTEN 2 åring på slep. Rart at de ber dere fylle ut skjema, skulle tro det holdt å spørre om noen visste de skulle reise bort. Det er mange barn å holde styr på, og mange foreldre å spørr. Mange ansatte som skal ha de samme beskjedene. Det er ikke sikkert at den personen som du snakket med om at dere skal ha fri dagen etter er på vakt tidlig dagen etter. Så da er det greit å ha det skriftlig. Kan ikke forstå at dette er noe problem? Om dere ikke vet så sier dere jo bare det? De som er sikre kan krysse av for at de ikke kommer, så får vi hvertfall en noenlunde oversikt.
hol(L)y COW Skrevet 16. november 2012 #18 Skrevet 16. november 2012 Aner iallfall ikke om min kommer til å være i bhg den dagen. Kommer an på hvor mye jeg har å gjøre på jobb. Mannen min har ikke fri. Og OM jeg kan ta fri, så er det mulig jeg bruket noen timer på å gjøre unna den siste juleshoppinga den dagen, UTEN 2 åring på slep. Rart at de ber dere fylle ut skjema, skulle tro det holdt å spørre om noen visste de skulle reise bort. Det er mange barn å holde styr på, og mange foreldre å spørr. Mange ansatte som skal ha de samme beskjedene. Det er ikke sikkert at den personen som du snakket med om at dere skal ha fri dagen etter er på vakt tidlig dagen etter. Så da er det greit å ha det skriftlig. Kan ikke forstå at dette er noe problem? Om dere ikke vet så sier dere jo bare det? De som er sikre kan krysse av for at de ikke kommer, så får vi hvertfall en noenlunde oversikt. Svaret mitt gjaldt den 21. - en vanlig arbeidsdag. For resten av jula er det greit med ett skjema.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #19 Skrevet 16. november 2012 # 11 Vi gjorde det sånn ifjor også og det var en del barn i barnehagen. Det er en stor barnehage (10 avd) og 2-3 avdelinger nok slått sammen, og det er normalt sett 15-20 barn tilstede. Uansett er 4 barn bedre enn ingenting - hjemme er det bare oss voksne. Anonym poster: e4f77b0db9d70027fbd2dfc33c627e45 Hva med å oppsøke lekeplasser, lekeland, be folk på besøk osv? Om en drar i akebakken møter en veldig ofte andre, samme om en finner på andre ting om mangel på sne eller bakker er et argument;) Anonym poster: 69f5729e387d3e3741afc6d22d834b8c
forevermamma Skrevet 16. november 2012 #20 Skrevet 16. november 2012 Det er et hint fra barnehagen om at de håper færrest mulig barn kommer den dagen slik at de kan gi det meste av personalet fri. Det skal være vanlig åpningsdag så om du "glemmer" å levere sjemaet kan ingen nekte deg å levere barnet uansett. Jeg har bestandig skrevet på at ungene mine kommer hver dag med mindre jeg er 100% sikker på at vi er borte. Da kan vi ta det på sparket om vi bruker tilbudet eller ikke. Anonym poster: f3379250d97a3e88e0f67b6e78cc6a81 Uff, så fæle tanker du har om de som passer på barna dine hver dag. Håper ingen av "mine" foreldre tenker sånn om meg... Enig.. men sånn er det faktisk mange som er.. Lite respekt og lave tanker om de som er en stor del av barnas liv. "kommer jeg så kommer jeg, JEG som bestemmer". Å ta hensyn, og faktisk kunne SI IFRA hvis man ikke kommer, er normal folkeskikk synes nå jeg.. Anonym poster: 9a58b9e83db3c6b904b2b614e77bcdeb Synes det var ett tåplig svar. Ingen som ikke har vist respekt her! Hadde det vært den 23. eller andre juledag skulle jeg forstått at de ville vite det. Men seriøst? Den 21.....?? Og jula varer helt til påske? Vi andre som IKKE jobber i barnehage HAR JOBBER vi også. Respekter at VI ikke bare kan ta oss fri når vi vil da, kanskje? Men herlighet da! Siste dag før juleferien i fjor så var vi 2 barn. Da er det vel ikke noen vits i at vi er 4 ansatte på jobb den dagen? Du ser vel det? Ingen som forventer at dere tar dere fri, barna er alltid hjertelig velkommen. Men mange tar seg fri, og da er det greit for oss å vite. Heldigvis er de fleste oppegående nok til å forstå det, jeg har aldri (gjennom over 10 år i barnehage) møtt på en forelder som gir utrykk for at dette er rart.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #21 Skrevet 16. november 2012 Det er et hint fra barnehagen om at de håper færrest mulig barn kommer den dagen slik at de kan gi det meste av personalet fri. Det skal være vanlig åpningsdag så om du "glemmer" å levere sjemaet kan ingen nekte deg å levere barnet uansett. Jeg har bestandig skrevet på at ungene mine kommer hver dag med mindre jeg er 100% sikker på at vi er borte. Da kan vi ta det på sparket om vi bruker tilbudet eller ikke. Anonym poster: f3379250d97a3e88e0f67b6e78cc6a81 Uff, så fæle tanker du har om de som passer på barna dine hver dag. Håper ingen av "mine" foreldre tenker sånn om meg... Enig.. men sånn er det faktisk mange som er.. Lite respekt og lave tanker om de som er en stor del av barnas liv. "kommer jeg så kommer jeg, JEG som bestemmer". Å ta hensyn, og faktisk kunne SI IFRA hvis man ikke kommer, er normal folkeskikk synes nå jeg.. Anonym poster: 9a58b9e83db3c6b904b2b614e77bcdeb Synes det var ett tåplig svar. Ingen som ikke har vist respekt her! Hadde det vært den 23. eller andre juledag skulle jeg forstått at de ville vite det. Men seriøst? Den 21.....?? Og jula varer helt til påske? Vi andre som IKKE jobber i barnehage HAR JOBBER vi også. Respekter at VI ikke bare kan ta oss fri når vi vil da, kanskje? Det gjelder å levere ett skjema!! Du klarer vel det, kanskje?? Eller, er det for mye jobb? Da lager man problemer av INGENTING, mener nå jeg. Har ingenting med om DU har jobb eller ikke, er MÅTEN du svarer på. Veldig egosentrisk. Jeg, jeg, jeg. DET jeg reagerte på. Forøvrig, ifjor når lillejulaften var fredag, var det mange i vår bhg som "Bare skulle ha barna litt i barnehagen fra kl. 7, fordi de skulle handle litt", og de barna ble hentet kl. 17.00. Synes synd på de få stakkars barna som sitter igjen jeg da.. Men, alle tenker vel ikke sånn om barna sine, kanskje. Anonym poster: 9a58b9e83db3c6b904b2b614e77bcdeb
forevermamma Skrevet 16. november 2012 #22 Skrevet 16. november 2012 Aner iallfall ikke om min kommer til å være i bhg den dagen. Kommer an på hvor mye jeg har å gjøre på jobb. Mannen min har ikke fri. Og OM jeg kan ta fri, så er det mulig jeg bruket noen timer på å gjøre unna den siste juleshoppinga den dagen, UTEN 2 åring på slep. Rart at de ber dere fylle ut skjema, skulle tro det holdt å spørre om noen visste de skulle reise bort. Det er mange barn å holde styr på, og mange foreldre å spørr. Mange ansatte som skal ha de samme beskjedene. Det er ikke sikkert at den personen som du snakket med om at dere skal ha fri dagen etter er på vakt tidlig dagen etter. Så da er det greit å ha det skriftlig. Kan ikke forstå at dette er noe problem? Om dere ikke vet så sier dere jo bare det? De som er sikre kan krysse av for at de ikke kommer, så får vi hvertfall en noenlunde oversikt. Svaret mitt gjaldt den 21. - en vanlig arbeidsdag. For resten av jula er det greit med ett skjema. Vanlig arbeidsdag for deg ja. Min erfaring tilsier at veldig mange har fri den dagen... Hos oss har over halvparten meldt at de ikke kommer den dagen, og mange skal ha fri på torsdagen også.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #23 Skrevet 16. november 2012 Vi har fri 21/12 begge to og da reiser vi på overnattingstur til Gøteborg med barna, om 5 andre barn gjøre noe tilsvarende, kan en ansatt avspasere. Er vel ikke spesielt vanskelig å skjønne hvorfor barnehagen vil vite om/når du kommer? Mange tar ut avspasering og fri i dagene før jul. Lever nå den lappen da og smil litt, så kanskje verden smiler tilbake;-) Anonym poster: 559c22fe82f653ff4491e91542b72328
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #24 Skrevet 16. november 2012 Aner iallfall ikke om min kommer til å være i bhg den dagen. Kommer an på hvor mye jeg har å gjøre på jobb. Mannen min har ikke fri. Og OM jeg kan ta fri, så er det mulig jeg bruket noen timer på å gjøre unna den siste juleshoppinga den dagen, UTEN 2 åring på slep. Rart at de ber dere fylle ut skjema, skulle tro det holdt å spørre om noen visste de skulle reise bort. Ja, bestandig en grunn til å sende i bhg. Enten skal en handle alene, tur til frisør osv. Og i romjulen er det jo forderdelig at ikke barnet har andre barn hjemme. Det å røre på seg virker være et fremmedord for mange! En 2-åring som går i bhg ellers og ser masse barn klarer seg fint i romjulen hjemme med foreldre. Spørsmålet er jo heller om foreldrene klarer seg.... Anonym poster: 69f5729e387d3e3741afc6d22d834b8c
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #25 Skrevet 16. november 2012 Det er et hint fra barnehagen om at de håper færrest mulig barn kommer den dagen slik at de kan gi det meste av personalet fri. Det skal være vanlig åpningsdag så om du "glemmer" å levere sjemaet kan ingen nekte deg å levere barnet uansett. Jeg har bestandig skrevet på at ungene mine kommer hver dag med mindre jeg er 100% sikker på at vi er borte. Da kan vi ta det på sparket om vi bruker tilbudet eller ikke. Anonym poster: f3379250d97a3e88e0f67b6e78cc6a81 Uff, så fæle tanker du har om de som passer på barna dine hver dag. Håper ingen av "mine" foreldre tenker sånn om meg... Mulig det er "fæle tanker", men er det ikke sant kansje? 21. desember er en helt vanlig arbeidsdag som vi har betalt for. Det er sikkert noen som tar fri den dagen ettersom det er noen skoler som også stenger da (helt tåplig for øvrig), men der bør barnehagen være rimlig klare på at barna er velkommne og får et fullverdig tilbud denne dagen. Anonym poster: f3379250d97a3e88e0f67b6e78cc6a81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå