Gå til innhold

Griske kjærring!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle mødre/fedre jeg kjenner som har 50% - 50% betaler ikke noe bidrag, (de deler på regninger osv), men pengene du gir går vel til bhg/skole da?

Gjennomsnittlig koster barna 4000 i mnd.

Anonym poster: c19184df600666827194f8ae4dbbf58e

Nei, barna går ikke i barnehage eller SFO. Jeg vet hva barn koster.

Anonym poster: f3ee7450ccbf52a8b6d085a8240c8fee

Så hvorfor betaler du henne 1500 da? 50/50 = like mye utgifter. Hvis hun vil du skal erstatte ting som blir ødelagt så kan du vel heller sette de 1500 over til en sparekonto og ta ved behov?

Anonym poster: c19184df600666827194f8ae4dbbf58e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til NAV fremfor å krangle. Se også og få delt omsorg! Mye enklere når spillereglene ligger fast. Du stiller fint i forhold til 50-50 deling om det er det dere har i praksis nå :)

Dere som sier at det er greit at kvinner omtaler pappaen til barnet sitt i samme ordlag som det HI gjør her; nei, dette er ikke greit heller selv om det er forskjell på denne saken der mammaen krever mer penger og alt annet er greit, og på de (mye styggere) historiene om uengasjerte mannfolk som florerer på dette forum. Men uansett er det ikke greit å svine til den andre forelderen til barnet i barnets påhør - barn skal ikke trenge å ta parti og velge mellom foreldrene sine!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg har 50% samvær med mine 2 barn og moren blir aldri fornøyd.

For det første så har hun 3 barnetrygder og 1500,- i bidrag, og alikevel vil hun ha mere penger for å dekke ting som barna ødelegger.

Synest ikke det er greit med ekstra labber i min lommebok, denne gangen får hun ingenting.

SIden du har 50% samvær, så kan hun vel si ifra til deg hva ungene trenger, så kan du kjøpe inn det? Så slipper du å tenke på at du må overføre penger til henne.

Vi har ikke delt omsorg , derfor betale jeg bidrag og bidraget skal da dekke det som barna ødelegger også.

Hadde vi hatt delt omsorg og tatt det gjennom NAV hadde hun fått 2 barnetrygder og jeg 1, og hun hadde fått mindre bidrag fra meg.

Vi skal ikke dele utgiftene. Hun betaler hos seg og jeg betale for barna når dem er hos meg.

Det er hun som vil ha omsorgen og da kan hun jo ikke forvente å få i pose og sekk.

Du skrev 50% samvær, det pleier i fleste tilfeller å være det samme som delt omsorg.

Men om avtalen er at dere betaler hver for dere i eget hus, så kan hun da ikke mase på deg om at du skal betale ting osv hos henne.

Det må da være bedre for deg å få ordnet time hos familievernkontoret, og få gjennom en avtale som faktisk funker for dere, så du har den å vise til når hun holder på slik..

Skrevet

Her var det mye rart.

Selv om foreldrene har 50/50 samvær må den som tjener mest betale bidrag til den som tjener minst.

Og i tillegg til dette skal de dele 50/50 på absolutt alle utgiftene.

Anonym poster: be154975e4252305af5bbb8980d5b8f2

Skrevet

Her var det mye rart.

Selv om foreldrene har 50/50 samvær må den som tjener mest betale bidrag til den som tjener minst.

Nei det er forskjel på delt omsorg 50/50 og om samværsforeldren har 50% samvær.

Ved delt om sorg får begge barnetrygd og om den eine tjener meir så må denne forelderen betale bidrag til den andre. Då må dei betale halva på kvar av utgiftene.

Når den eine har omsorgen og den andre 50% samvær har omsorgsforelderen barnetrygda og bidrag om bidragsforelderen skal betale det. Då er det omsorgsforelderen som skal holde alt til ungen.

Skrevet

Denne tråden skal jeg huske på når jeg er sur på samboeren og tenker rosa tanker om singellivet. Maken til tragiske greier. Å kalle mor til sine barn en grisk kjærring er usmakelig (og umodent) og det samme hadde jeg ment om det var motsatt (altså mor dom slenger dritt om far). Håper du holder tankene dine fot deg selv og ikke blander ungene dine opp i dette.

Gidder ikke ønske deg lykke til, håper i stedet du utvikler er sunnere forhold til barnas mor (og penger...som Ikke er alt her i livet)

Skrevet

iPhone retter feil i teksten ser jeg. Jaja, hovedbudskapet kommer vel frem...

Skrevet

Her var det mye rart.

Nei det er forskjel på delt omsorg 50/50 og om samværsforeldren har 50% samvær.

Ved delt om sorg får begge barnetrygd og om den eine tjener meir så må denne forelderen betale bidrag til den andre. Då må dei betale halva på kvar av utgiftene.

Når den eine har omsorgen og den andre 50% samvær har omsorgsforelderen barnetrygda og bidrag om bidragsforelderen skal betale det. Då er det omsorgsforelderen som skal holde alt til ungen.

Kall meg gjerne dum, men hva er liksom forskjellen på 50/50 og 50% samvær? I begge tilfeller har jo hver av foreldrene barna halve tiden...... Dette skjønte jeg ikke..........

Anonym poster: 38d0a2feaad232af7e22a02f96b7f218

Skrevet

Hehe, morsom du..

Kjøper du klær, utstyr eller leker? Hvor gamle er barna? Vet du hvor mye det koster å kjøpe inn f. eks yttertøy, ulltøy osv til høst og vinter?

Ja, jeg vet hva det koster å ha barn. Jeg har da flere en di her to.

Det eneste moren betaler som jeg ikke betaler er Yttertøy og sko, badehette og badebukse til badinga. Barne er ikke med på noen fritidsaktiviteter.

Og når dem er hos meg er det jeg som betaler alt, lomme penger , gaver eller når det er ting som hender på kveldstid som koster penger.

Okei, så du kjøper nye klær når det er nødvendig og? Nye truser og sokker når disse er slitt ut? Ny skolesekk og penal når det trengs?

Skrevet

Hehe, morsom du..

Kjøper du klær, utstyr eller leker? Hvor gamle er barna? Vet du hvor mye det koster å kjøpe inn f. eks yttertøy, ulltøy osv til høst og vinter?

Ja, jeg vet hva det koster å ha barn. Jeg har da flere en di her to.

Det eneste moren betaler som jeg ikke betaler er Yttertøy og sko, badehette og badebukse til badinga. Barne er ikke med på noen fritidsaktiviteter.

Og når dem er hos meg er det jeg som betaler alt, lomme penger , gaver eller når det er ting som hender på kveldstid som koster penger.

Okei, så du kjøper nye klær når det er nødvendig og? Nye truser og sokker når disse er slitt ut? Ny skolesekk og penal når det trengs?

Bukser,gensere,truser og lester, har til og med kjøpt sko. Barna har komt flereganger med tærne stikkende ut av skoa.

Ransel og penal betaler jeg ved å betale bidraget og så vidt jeg vet trenger man ikke ny ransel oftere en tredje hvert år.

Har spurdt etter bukser til barna en gang og når buksene du får er to størelser mindre en ungen så spør du ikke flere ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...