Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #1 Skrevet 15. november 2012 Jeg har 50% samvær med mine 2 barn og moren blir aldri fornøyd. For det første så har hun 3 barnetrygder og 1500,- i bidrag, og alikevel vil hun ha mere penger for å dekke ting som barna ødelegger. Synest ikke det er greit med ekstra labber i min lommebok, denne gangen får hun ingenting. Anonym poster: f3ee7450ccbf52a8b6d085a8240c8fee
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 15. november 2012 #2 Skrevet 15. november 2012 (endret) Jeg har 50% samvær med mine 2 barn og moren blir aldri fornøyd. For det første så har hun 3 barnetrygder og 1500,- i bidrag, og alikevel vil hun ha mere penger for å dekke ting som barna ødelegger. Synest ikke det er greit med ekstra labber i min lommebok, denne gangen får hun ingenting. Anonym poster: f3ee7450ccbf52a8b6d085a8240c8fee Siden du har 50% samvær, så kan hun vel si ifra til deg hva ungene trenger, så kan du kjøpe inn det? Så slipper du å tenke på at du må overføre penger til henne.For du må uansett stille opp med det ungene trenger, det koster mer enn 4410,- å ha 2 barn. Endret 15. november 2012 av <3Barn&Engler<3
Gjest peacock Skrevet 15. november 2012 #3 Skrevet 15. november 2012 Ta bidraget gjennom NAV, da blir det rettferdig regnet ut. 2 barn koster mer enn 3 barnetrygder og 1500 kr i måneden! Og slutt å kalle eksen din for en kjerring - hun er mamma til barna dine! Er det det du skal lære barna å kalle henne? Sett barna først og legg egoismen din på hylla, folk tenker dritt om deg (ikke eksen din) når du prater slik.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 15. november 2012 #4 Skrevet 15. november 2012 Så koselig du fremstår...
Tauriel Skrevet 15. november 2012 #5 Skrevet 15. november 2012 Hørtes rart ut.... Har du ungene 50% av tiden, hvorfor har hun all barnebidragene? Forresten å rakke ned på X-en slik får deg til å virke som en "banunge"...
L-8 Skrevet 15. november 2012 #6 Skrevet 15. november 2012 Hvorfor skal hun egentlig ha alle barnetrygdene samt bidrag? Hvis dere har delt omsorg deler dere jo selvfølgelig også på alle løpende utgifter til barna...?
2blå1rosa Skrevet 15. november 2012 #7 Skrevet 15. november 2012 Hvorfor betaler du bidrag å hun får barnetrygden alene når dere har 50/50?
Elina Skrevet 15. november 2012 #8 Skrevet 15. november 2012 Selvfølgelig skal du også dekke ting som barna ødelegger. Barnetrygd og bidrag vil ikke dekke alt som barna trenger. Kanskje noen mnd men andre når alle feks skal ha nye vinterklær så vil hun slite....
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 15. november 2012 #9 Skrevet 15. november 2012 (endret) Har barna egne klær hos deg? Altså bukser, strømpebukser ol, ikke vinterdressen og sånt. Hvis barna har egne klær hos mor og hos far, og ikke sender med klær så synes jeg det er rimelig at mor kjøper det barna trenger hos mor, og far gjør det samme. Sender dere med klær til den barna skal være hos synes jeg dere betaler 50/50 Endret 15. november 2012 av ღTyrkiskPepperღ
craZy&roCkaNattTerorist Skrevet 15. november 2012 #10 Skrevet 15. november 2012 Stussa jeg på å. Isåtilfelle syns jeg hu er ei grisk kjerring
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 15. november 2012 #11 Skrevet 15. november 2012 Hvorfor er det slik at når en mann slenger dritt om eksen er det fy fy, men når en dame gjør det så er det ok?( nå snakker jeg om her på dib/bim.)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #12 Skrevet 15. november 2012 Jeg har 50% samvær med mine 2 barn og moren blir aldri fornøyd. For det første så har hun 3 barnetrygder og 1500,- i bidrag, og alikevel vil hun ha mere penger for å dekke ting som barna ødelegger. Synest ikke det er greit med ekstra labber i min lommebok, denne gangen får hun ingenting. Anonym poster: f3ee7450ccbf52a8b6d085a8240c8fee SIden du har 50% samvær, så kan hun vel si ifra til deg hva ungene trenger, så kan du kjøpe inn det? Så slipper du å tenke på at du må overføre penger til henne. Vi har ikke delt omsorg , derfor betale jeg bidrag og bidraget skal da dekke det som barna ødelegger også. Hadde vi hatt delt omsorg og tatt det gjennom NAV hadde hun fått 2 barnetrygder og jeg 1, og hun hadde fått mindre bidrag fra meg. Vi skal ikke dele utgiftene. Hun betaler hos seg og jeg betale for barna når dem er hos meg. Det er hun som vil ha omsorgen og da kan hun jo ikke forvente å få i pose og sekk. Anonym poster: f3ee7450ccbf52a8b6d085a8240c8fee
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #13 Skrevet 15. november 2012 Enig!! Anonym poster: 6297bd00e6c9a2a6fba54f57408ffc5f
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #14 Skrevet 15. november 2012 Hvorfor har dere ikke delt omsorg hvis du har barna 50 %? Høres rart ut hele greia... Kanskje det er på tide å ta det gjennom nav og også få ny mekling hos familievernkontoret. De eneste taperne her er jo barna som må forholde seg til kranglende foreldre. Og jo, selv om de evt ikke hører dere krangle, så tro meg, de får det med seg og lider under det! Anonym poster: ca4ea8fa7798f1e96612658093139a7f
HeltAnonym Skrevet 15. november 2012 #15 Skrevet 15. november 2012 Hvorfor er det slik at når en mann slenger dritt om eksen er det fy fy, men når en dame gjør det så er det ok?( nå snakker jeg om her på dib/bim.) Ja det lurer jeg også på igrunn? Vet alt om "griske kjerringer" som han kaller det. Og kan godt forstå frustrasjonen.. Mye vil ha mer.. er ikke det noe man sier?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #16 Skrevet 15. november 2012 Ta bidraget gjennom NAV, da blir det rettferdig regnet ut. 2 barn koster mer enn 3 barnetrygder og 1500 kr i måneden! Og slutt å kalle eksen din for en kjerring - hun er mamma til barna dine! Er det det du skal lære barna å kalle henne? Sett barna først og legg egoismen din på hylla, folk tenker dritt om deg (ikke eksen din) når du prater slik. Hadde blitt billigere for meg å ta det gjennom NAV, hun ville fått en barnetrygd mindre og for den ville jeg fått i tillegg ville jeg betalt mindre i bidrag. Da hadde det vært greit for meg å spleise på nødvendige ting. Anonym poster: f3ee7450ccbf52a8b6d085a8240c8fee
Nettie+jentungen Skrevet 15. november 2012 #17 Skrevet 15. november 2012 Hehe, morsom du.. Kjøper du klær, utstyr eller leker? Hvor gamle er barna? Vet du hvor mye det koster å kjøpe inn f. eks yttertøy, ulltøy osv til høst og vinter?
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 15. november 2012 #18 Skrevet 15. november 2012 Hvorfor er det slik at når en mann slenger dritt om eksen er det fy fy, men når en dame gjør det så er det ok?( nå snakker jeg om her på dib/bim.) Jeg føler mannfolka blir ganske godt forsvart her inne jeg da... Selvfølgelig med unntak, men det går jo begge veier. For så vidt så tror jeg det er fy-fy å komme inn på og slenge drit om en mor på et forum med flertall kvinner enn menn, akkurat som det hadde vært fy-fy i gå inn på et mannsdominert forum og klage på en mann... Nå har jeg ikke prøvd det selv da, så kan ikke si noe sikkert Men selv om kvinner er sine egne verste fiender, så står vi også tett sammen når vi blir angrepet av noen "utenfor"
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #19 Skrevet 15. november 2012 Hvorfor er det slik at når en mann slenger dritt om eksen er det fy fy, men når en dame gjør det så er det ok?( nå snakker jeg om her på dib/bim.) Jeg føler mannfolka blir ganske godt forsvart her inne jeg da... Selvfølgelig med unntak, men det går jo begge veier. For så vidt så tror jeg det er fy-fy å komme inn på og slenge drit om en mor på et forum med flertall kvinner enn menn, akkurat som det hadde vært fy-fy i gå inn på et mannsdominert forum og klage på en mann... Nå har jeg ikke prøvd det selv da, så kan ikke si noe sikkert Men selv om kvinner er sine egne verste fiender, så står vi også tett sammen når vi blir angrepet av noen "utenfor" Jeg har ikke vært på forumet her så lenge, men får da tydelig inntrykk av at flertallet ser på menn/fedre som sædbank og vanlig bank, og de har bare å stille opp og betale alt mor ønsker, ellers er de drittsekker og burde tenkt på det før de var så dumme at de ikke levde i sølibat til de var 70. Hvorfor i all verden skal det være fy-fy å kritisere en grådig og urimelig mor på et forum som består av kvinner? Insinuerer du at vi kvinner ikke kan ha rettferdighetssans? Er 110 % sikker på at man kunne fått støtte i en gjeng menn om man klaget over en mann, så lenge det var en reell sak og ikke urimelig bitching. Anonym poster: 565da351c57cb08183ed14ba160c3c33
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #20 Skrevet 15. november 2012 Hvorfor har dere ikke delt omsorg hvis du har barna 50 %? Høres rart ut hele greia... Kanskje det er på tide å ta det gjennom nav og også få ny mekling hos familievernkontoret. De eneste taperne her er jo barna som må forholde seg til kranglende foreldre. Og jo, selv om de evt ikke hører dere krangle, så tro meg, de får det med seg og lider under det! Anonym poster: ca4ea8fa7798f1e96612658093139a7f Grunnen til at jeg ikke har tatt det til NAV er for å ikke starte en krangel. Det er nå flere år siden vi flyttet fra hverandre og det var et helvetes styr med krangling ved henting og levering. Dette har roet seg og ting har fungert fint dem 3 siste årene. Samværet har økt gradvis frem til nå og har blitt 50 % uten krangel eller protester. Dette er noe jeg er svært fornøyd med. Det kan derfor, for meg virke som at hun kanskje tror at jeg da skal betale for andre ting, enn bidraget som jeg betaler. Det er nå det siste året hun har startet med å hinte om at jeg skal betale mere, når det dukker opp ting som da er uforutsett. Anonym poster: f3ee7450ccbf52a8b6d085a8240c8fee
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 15. november 2012 #21 Skrevet 15. november 2012 Jeg har ikke vært på forumet her så lenge, men får da tydelig inntrykk av at flertallet ser på menn/fedre som sædbank og vanlig bank, og de har bare å stille opp og betale alt mor ønsker, ellers er de drittsekker og burde tenkt på det før de var så dumme at de ikke levde i sølibat til de var 70. Hvorfor i all verden skal det være fy-fy å kritisere en grådig og urimelig mor på et forum som består av kvinner? Insinuerer du at vi kvinner ikke kan ha rettferdighetssans? Er 110 % sikker på at man kunne fått støtte i en gjeng menn om man klaget over en mann, så lenge det var en reell sak og ikke urimelig bitching. Anonym poster: 565da351c57cb08183ed14ba160c3c33 Jeg insinuerte så aboslutt ikke at kvinner ikke kan ha rettferdighetssans. Problemet med forum er at du kan ikke vite hva som er reell informasjon og hva som er syting/bitching. Mannen i dette hovedinnlegget fremstår som en lite sympatisk mann ut fra hvordan han ordlegger seg. Og jeg må jo si at jeg synes det er godt å se at kvinner sier ifra om akkurat det! Hadde du skrevet et lignende innlegg om en mann på et "manne-forum" vil jeg tro at du ikke ville få særlig mye sympati.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #22 Skrevet 15. november 2012 Hehe, morsom du.. Kjøper du klær, utstyr eller leker? Hvor gamle er barna? Vet du hvor mye det koster å kjøpe inn f. eks yttertøy, ulltøy osv til høst og vinter? Ja, jeg vet hva det koster å ha barn. Jeg har da flere en di her to. Det eneste moren betaler som jeg ikke betaler er Yttertøy og sko, badehette og badebukse til badinga. Barne er ikke med på noen fritidsaktiviteter. Og når dem er hos meg er det jeg som betaler alt, lomme penger , gaver eller når det er ting som hender på kveldstid som koster penger. Anonym poster: f3ee7450ccbf52a8b6d085a8240c8fee
Elsker livet Skrevet 15. november 2012 #23 Skrevet 15. november 2012 Ta bidraget gjennom NAV, da blir det rettferdig regnet ut. 2 barn koster mer enn 3 barnetrygder og 1500 kr i måneden! Og slutt å kalle eksen din for en kjerring - hun er mamma til barna dine! Er det det du skal lære barna å kalle henne? Sett barna først og legg egoismen din på hylla, folk tenker dritt om deg (ikke eksen din) når du prater slik. For mange er ikke kjerring et skjellsord, men et annet ord for kvinne.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #24 Skrevet 15. november 2012 Alle mødre/fedre jeg kjenner som har 50% - 50% betaler ikke noe bidrag, (de deler på regninger osv), men pengene du gir går vel til bhg/skole da? Gjennomsnittlig koster barna 4000 i mnd. Anonym poster: c19184df600666827194f8ae4dbbf58e
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #25 Skrevet 15. november 2012 Alle mødre/fedre jeg kjenner som har 50% - 50% betaler ikke noe bidrag, (de deler på regninger osv), men pengene du gir går vel til bhg/skole da? Gjennomsnittlig koster barna 4000 i mnd. Anonym poster: c19184df600666827194f8ae4dbbf58e Nei, barna går ikke i barnehage eller SFO. Jeg vet hva barn koster. Anonym poster: f3ee7450ccbf52a8b6d085a8240c8fee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå