Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #26 Skrevet 15. november 2012 Så mange svar!) Jeg ser det er opptil flere som spiser grøt lillejulaften, og det er kanskje ikke så dumt. Da kan jeg lage riskrem av resten. Jeg eeelsker riskrem!) Spørs om jeg ikke skal innføre grøten lillejulaften i stedet:) HI Anonym poster: 885f45a0e89e28153dc852dcbd76b1f6
Gjest pizzadilla Skrevet 15. november 2012 #27 Skrevet 15. november 2012 Grøt lille julaften. Man blir fort sulten igjen av grøt, så på julaften blir det en dugelig frokost i 11 tiden og middag kl 16:-) Om vi er flere så pleier vi å legge f.eks 10 mandler i grøten slik at ungene ikke løper fra bordet med en gang mandelen er funnet:-)
*Stolt trulte* Skrevet 15. november 2012 #28 Skrevet 15. november 2012 Jeg er vant til grøt på lillejulaften,men hos samboeren er det tradisjon med grøt på julaften,sånn rundt 12.30-13. Da kommer alle unga med familier hjem og serverer nissen på låven med grøt før vi går inn i hovedhuset og spiser! Foreldrene til oss som er svigerdøtre i familien er også bedt
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 15. november 2012 #29 Skrevet 15. november 2012 Ja vi spiser grøt i halv 3 tiden vi:) metter jo ikke så lenge så da er bi sultne til middagen igjen som er klokken 5. Hyggelig tradisjon! Mandel og marsipangris er selvsagt med
Elina Skrevet 15. november 2012 #30 Skrevet 15. november 2012 Kanskje du får han til å spise grøt med spekemat? eller rømmegrøt/semulegrynsgrøt til han hvis han liker det bedre. Jeg vil spise grøt både på lillejulaften og julaften Mannen liker ikke grøt så vi får finne på noe ekstra til han da som feks spekemat...
Caprica Skrevet 15. november 2012 #31 Skrevet 15. november 2012 Mannen min er ingen grøtelsker, mens jeg og sønnen syns det er godt. Vi er blitt enige om at på lille julaften klarer han å tvinge det i seg, for sønnens skyld. Da blir det mandel.i risgrøten (vi holder på.å etablere våre egne tradisjoner) Ett grøtmåltid i året klarer han :-) Ellers passer vi på.å.spise grøt når mannen er borte/jobber sent etc.
Gjest yrild Skrevet 15. november 2012 #32 Skrevet 15. november 2012 Hvis barna dine også liker grøt og dere uansett ikke hverken kan spise frukt eller grønnsaker (hallo hva er han for slags forbilde for barna deres?) så ville jeg innført grøt ja :-) Vi spiser grøt etter rundt 13 på julaften. Det er eneste gangen i året jeg spiser grøt så da synes jeg det er godt (ellers så er jeg vel ikke så begeistret... ;-)).
Kyllingbein Skrevet 15. november 2012 #33 Skrevet 15. november 2012 spiser risgrøt lille julaften, restene blir riskrem. Julaften på dagen er det brød med dansk leverpostei, bacon og sopp. Og selvsagt annet snadder av pålegg Og sylte med lefse til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå