Gå til innhold

Jenta mi på 16 mnd spiser nesten ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er så rart at hun ikke virker nyskjerrig og interessert i mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente er også sånn. Vi begynte å forandre på hele mat situasjonen. Vi begynte med å gi henne en tørr skalk (det elsker hun) så fikk hun gå rundt alene å spise. Det funket som en start. Kveldsen intas for tv med drømmehagen på. Da får hun en skje, og kan spise selv av grøten. Har litt kanel i havregrøten. Samtidig (mens hun blir fengslet av drømmehagen) mater vi med egen skje. Setter ofte en skål med druer/blåbær/rosiner/klementiner i stuen hun kan plukke fra. sånn fikk ihvertfall hun øya opp for god mat. Vi gjorde rett og slett spisesituasjonen mindre formell..

Skrevet

Vi har hele tiden skål med frukt til henne stående slik at hun kan spise på det. Har prøvd å ha måltid foran tv men det er ikke noe annerledes enn om det er på kjøkkenet eller ved spisebordet. Hun er ikke interessert i tv i det hele tatt.

Skrevet

Min var også sånn når han var på samme alder. Men har gikk ned 1,5 kg på fire uker. NEKTA plent å spise. Redningen for oss ble ernæringsdrikkene. Det forandra alt :)

Da fikk han i seg det han trengte til spisinga kom seg igjen :) Han er den dag i dag (snart fire år) veldig småspist i perioder, men aldri så ille som den gang :)

Så ernæringsdrikk fra apoteket er mitt råd :) Masse forskjellige smaker :) IKKE tvangmat!!

Skrevet

Vi har hele tiden skål med frukt til henne stående slik at hun kan spise på det. Har prøvd å ha måltid foran tv men det er ikke noe annerledes enn om det er på kjøkkenet eller ved spisebordet. Hun er ikke interessert i tv i det hele tatt.

Kanskje du ikke skal tilby mat hele tida? Syns det var lettere når jeg var sta på faste måltider, selv i perioder hvor han spiste veldig lite. :)

Skrevet

Hva heter de drikkene? Ga du de på tutekopp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...