BareMeg73 Skrevet 15. november 2012 Forfatter #26 Skrevet 15. november 2012 Syns det er så rart at hun ikke virker nyskjerrig og interessert i mat.
Jentesen Skrevet 15. november 2012 #27 Skrevet 15. november 2012 Min jente er også sånn. Vi begynte å forandre på hele mat situasjonen. Vi begynte med å gi henne en tørr skalk (det elsker hun) så fikk hun gå rundt alene å spise. Det funket som en start. Kveldsen intas for tv med drømmehagen på. Da får hun en skje, og kan spise selv av grøten. Har litt kanel i havregrøten. Samtidig (mens hun blir fengslet av drømmehagen) mater vi med egen skje. Setter ofte en skål med druer/blåbær/rosiner/klementiner i stuen hun kan plukke fra. sånn fikk ihvertfall hun øya opp for god mat. Vi gjorde rett og slett spisesituasjonen mindre formell..
BareMeg73 Skrevet 15. november 2012 Forfatter #28 Skrevet 15. november 2012 Vi har hele tiden skål med frukt til henne stående slik at hun kan spise på det. Har prøvd å ha måltid foran tv men det er ikke noe annerledes enn om det er på kjøkkenet eller ved spisebordet. Hun er ikke interessert i tv i det hele tatt.
Kliko Skrevet 15. november 2012 #29 Skrevet 15. november 2012 Min var også sånn når han var på samme alder. Men har gikk ned 1,5 kg på fire uker. NEKTA plent å spise. Redningen for oss ble ernæringsdrikkene. Det forandra alt Da fikk han i seg det han trengte til spisinga kom seg igjen Han er den dag i dag (snart fire år) veldig småspist i perioder, men aldri så ille som den gang Så ernæringsdrikk fra apoteket er mitt råd Masse forskjellige smaker IKKE tvangmat!!
Kliko Skrevet 15. november 2012 #30 Skrevet 15. november 2012 Vi har hele tiden skål med frukt til henne stående slik at hun kan spise på det. Har prøvd å ha måltid foran tv men det er ikke noe annerledes enn om det er på kjøkkenet eller ved spisebordet. Hun er ikke interessert i tv i det hele tatt. Kanskje du ikke skal tilby mat hele tida? Syns det var lettere når jeg var sta på faste måltider, selv i perioder hvor han spiste veldig lite.
BareMeg73 Skrevet 15. november 2012 Forfatter #31 Skrevet 15. november 2012 Hva heter de drikkene? Ga du de på tutekopp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå