Gå til innhold

Abort eller ikke?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

 

Tusen takk for alle som har svart meg, det har vært en utrolig vanskelig tid. Jeg og samboeren min satt oss ned forrige helg og hadde da satt fristen for å ta en avgjørelse den helgen. Vi kom frem til at vi skulle beholde barnet noe som føltes rett. Vi er voksne har kapasitet osv... Men så viste det seg på tidlig ultralyd at det ikke var et levedyktig foster der :( Altså så endte dette med en medisinsk abort alikevel forrige onsdag. Vi har snakket masse sammen og det er så rart å tenke på hvor usikker jeg var når jeg ble gravid denne gangen. jeg har jo 2 barn fra før av og har ikke hatt det sånn med noe av de. Kanske kroppen visste at det var noe galt eller jobbet ekstra hardt for å holde fosteret i live. Hvem vet. Håper allerede nå på å bli gravid igjen på sikt, men tenker at vi venter noen måneder. Holder dere oppdatert!

 

Stor klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og mannen min har to jenter på 5 og 2 år. Vi var fast bestemt på at vi bare skulle ha de to jentene. Jeg brukte minipiller og han var inne på tanken om å sterilisere seg. Så ble jeg gravid til tross for at jeg brukte pillen til punkt og prikke. Abort klarte jeg ikke tanken på, selv om jeg ble ganske hormon-deppa til å begynne med. Heldigvis har jeg en mann som stiller opp 100%, han ble glad med en gang han fikk vite at nr. 3 var på vei, og så ikke noe problem med det, men ble jo lei seg fordi jeg var så deppa, prøvde å trøste meg så godt han kunne.. Og nå har det heldigvis gått over, i løpet av de neste to ukene kommer lillegutt til å bli født, og jeg gleder meg, jeg vet det kommer til å gå bra!!! Uansett hvem av partene i et forhold som ser mørkest på familieforøkelse, så må man prøve å støtte hverandre, så blir det bra til slutt. Abort kan man komme til å angre på, et nytt barn i armene kommer man ikke til å angre på, så lenge man er i et stabilt forhold og greier opp med de barna man har fra før.

Skrevet

Hei alle sammen!

 

Tusen takk for alle som har svart meg, det har vært en utrolig vanskelig tid. Jeg og samboeren min satt oss ned forrige helg og hadde da satt fristen for å ta en avgjørelse den helgen. Vi kom frem til at vi skulle beholde barnet noe som føltes rett. Vi er voksne har kapasitet osv... Men så viste det seg på tidlig ultralyd at det ikke var et levedyktig foster der :( Altså så endte dette med en medisinsk abort alikevel forrige onsdag. Vi har snakket masse sammen og det er så rart å tenke på hvor usikker jeg var når jeg ble gravid denne gangen. jeg har jo 2 barn fra før av og har ikke hatt det sånn med noe av de. Kanske kroppen visste at det var noe galt eller jobbet ekstra hardt for å holde fosteret i live. Hvem vet. Håper allerede nå på å bli gravid igjen på sikt, men tenker at vi venter noen måneder. Holder dere oppdatert!

 

Stor klem

Kan jo liksom ikke trykke "liker" på den meldingen i og med fosteret ikke var levedyktig - men det var jo på en måte bra at noe godt har kommet ut av hele prosessen. Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...