Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #1 Skrevet 13. november 2012 eg laga middag, tørka støv, rydda, vaska kle, bytta på sengene, legge ihop kle, henge opp kle, ALT som ha med husarbeidet og gjere!! gubben jobber annankvar veke, men er alikavel heime annakvar dag!! og har fri 1 heil veke, prøv og gjett ka han gjere den veka, joda sitter på ræva og ser på tv... han ser jo ikke at ting må ryddast engang!!!! greitt nokk han betaler bilen og heile husleiga men han treng ikke føle at de er nokk.. vi har tilsammen 4 barn der den minste er 6 uker gammel.. 2 stk på 6 og en på 8. eg kjenne eg er begynt og bli sliten både fysisk og psykisk iretera meg over at han ikke gjer noke heime og sliten av og gjøre alt sjøl pluss ta meg av alle barna sine behov!! når vi diskutera noke som eg vil rette på so seier han berre ja eg betala bilen og husleiga... han har de jaggu fint, kjem til dekka bord og reiser seg ijenn og setter seg i stolen sin.. får reine klær til enkvar tid og eg gjere stort sett de han ber meg om..som masasje på kveldstid og klipper tåneglene hans og slikt.. korleis skal eg få endra på dette her?? takker og bukker for svar Anonym poster: 6d3a4ff2ec9dab86d551e8f5dcb09952
det er berre mordi Skrevet 13. november 2012 #2 Skrevet 13. november 2012 JEG OG! Dessverrre har jeg ingen å kaste på huet og rævva ut heller... Men, sånn ærlig talt - slutt å vask klærne hans, slutt å lag middag til han, slutt å legg deg på rygg. Du har skjemt han bort, og nå må du stramme inn tøylene;)
Februargullet2013 Skrevet 13. november 2012 #3 Skrevet 13. november 2012 er dessverre veldig vanlig. Samboeren her har vert veldig fint nå i det siste,siden jeg er snart 29 uker,han er veldig flink nå,men ellers gjør jeg alt
Gjest peacock Skrevet 13. november 2012 #4 Skrevet 13. november 2012 Hvorfor gjør du så mye da?! Si NEI, be ham ta oppvasken eller støvsuge. Nekter han om du spør? For da hadde jeg faktisk seriøst overveid om dette var mannen for meg.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #5 Skrevet 13. november 2012 nei då ødelegger han vaskemaskina, han stapper den so full og eg må jo laga mat te barna uansett!! legge meg på rygg klare eg ikke og si nei til for de eg jo so godt og ja han er meget bortsjemt stakkaren hi Anonym poster: 7ff5c8f7d9ed9743cf757a3b6c546f37
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #6 Skrevet 13. november 2012 han gjør de når eg ber han om de.. MEN eg vil han skal se de som trenger og gjørast sjøl!! hi Anonym poster: 7ff5c8f7d9ed9743cf757a3b6c546f37
det er berre mordi Skrevet 13. november 2012 #7 Skrevet 13. november 2012 nei då ødelegger han vaskemaskina, han stapper den so full og eg må jo laga mat te barna uansett!! legge meg på rygg klare eg ikke og si nei til for de eg jo so godt og ja han er meget bortsjemt stakkaren hi Anonym poster: 7ff5c8f7d9ed9743cf757a3b6c546f37 Ja, da får du bare fortsette i tralten.
Gjest peacock Skrevet 13. november 2012 #8 Skrevet 13. november 2012 han gjør de når eg ber han om de.. MEN eg vil han skal se de som trenger og gjørast sjøl!! hi Anonym poster: 7ff5c8f7d9ed9743cf757a3b6c546f37 Mange menn sliter akkurat der... Så lag en liste over ting som må gjøres ukentlig eller bare spør i vei. Kanskje det bedrer seg i hvert fall i forhold til fordeling av arbeid
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. november 2012 #9 Skrevet 13. november 2012 Da får du kreve timesbetaling for arbeidet du gjør i hjemmet. Ta samme timepris som barnehagepersonale for å ta deg av ungene, og det rengjøringspersonale tar for å vaske. Lag en skikkelig faktura på det også. Siden du tydeligvis er hushjelpen hans, bør du få betalt for det.
Gjest marie-s Skrevet 13. november 2012 #10 Skrevet 13. november 2012 Kan ikke du betale husleie da så kan ha ta seg av handel + alt det andre?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #11 Skrevet 13. november 2012 Da får du kreve timesbetaling for arbeidet du gjør i hjemmet. Ta samme timepris som barnehagepersonale for å ta deg av ungene, og det rengjøringspersonale tar for å vaske. Lag en skikkelig faktura på det også. Siden du tydeligvis er hushjelpen hans, bør du få betalt for det. jamen han bataler jo husleiga og bil so de går han nokk ikke med på... Anonym poster: 7ff5c8f7d9ed9743cf757a3b6c546f37
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #12 Skrevet 13. november 2012 Da er du jo fornøyd med tingenes tilstand, da... "ødelegger vaskemaskina", "legge seg på rygg er godt"...... jaja, man ligger som man reder, heter det vel. Kos deg med dine 5 barn, for han der mannen er ditt eldste barn....... Anonym poster: 6c04a7b7b6f7770787dd040be386c6cb
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #13 Skrevet 13. november 2012 eg betaler barnehagerekning og sfo.. strøm og mat... har ikke råd og batale mer i mnden eg hi Anonym poster: 7ff5c8f7d9ed9743cf757a3b6c546f37
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. november 2012 #14 Skrevet 13. november 2012 Da får du kreve timesbetaling for arbeidet du gjør i hjemmet. Ta samme timepris som barnehagepersonale for å ta deg av ungene, og det rengjøringspersonale tar for å vaske. Lag en skikkelig faktura på det også. Siden du tydeligvis er hushjelpen hans, bør du få betalt for det. jamen han bataler jo husleiga og bil so de går han nokk ikke med på... Anonym poster: 7ff5c8f7d9ed9743cf757a3b6c546f37 Pøh. Og hvor får han de pengene ifra? Jo, fra jobben. Din jobb er tydeligvis å ta deg av ungene og vaske huset. Da er det bare rett og rimelig at du får kompensasjon for det.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #15 Skrevet 13. november 2012 ja eg alt for snill med han, eg VEIT de!! kansje vi trenger litt profesjonel hjelp.. hi Anonym poster: 7ff5c8f7d9ed9743cf757a3b6c546f37
Elsker livet Skrevet 13. november 2012 #16 Skrevet 13. november 2012 Så han sitter på makta fordi han tjener pengene? Det er å misbruke makta si. En egoist er det man kaller det, ingen flott tittel. Her gjør mannen min sjelden husarbeid eller lager mat, det er ikke for at han tjener pengene eller føler han har noen rett til å late seg. Vi fordeler de oppgavene som er etter evne og fysikk. Han er mann og overhodet i familien, og tar derfor på seg mest både fysisk og psykisk. Ønsker han ikke å ta vare på sin kone, hjelpe henne så hun ikke blir utslitt når han har anledning? Det tror jeg faktisk han ønsker, men så lar han egosimen ta overhånd. Eller så er det fordi han ikke ser ditt ståsted, han forstår ikke at du er sliten. Hva sier han selv til fordelingen av arbeid? Syns han at han gjør mer enn deg fra før? Eller syns han det er sin rett fordi han drar inn pengene?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #17 Skrevet 13. november 2012 Så han sitter på makta fordi han tjener pengene? Det er å misbruke makta si. En egoist er det man kaller det, ingen flott tittel. Her gjør mannen min sjelden husarbeid eller lager mat, det er ikke for at han tjener pengene eller føler han har noen rett til å late seg. Vi fordeler de oppgavene som er etter evne og fysikk. Han er mann og overhodet i familien, og tar derfor på seg mest både fysisk og psykisk. Ønsker han ikke å ta vare på sin kone, hjelpe henne så hun ikke blir utslitt når han har anledning? Det tror jeg faktisk han ønsker, men så lar han egosimen ta overhånd. Eller så er det fordi han ikke ser ditt ståsted, han forstår ikke at du er sliten. Hva sier han selv til fordelingen av arbeid? Syns han at han gjør mer enn deg fra før? Eller syns han det er sin rett fordi han drar inn pengene? eg og tjener jo peng da, får jo permisjonspeng nei eg veit rett og slett ikke ka han tenker eg... trur han rett og slett er for lat... han trur vel de er nokk og vere borte og tjene pengar.. Anonym poster: 7ff5c8f7d9ed9743cf757a3b6c546f37
Mamma4livet Skrevet 13. november 2012 #18 Skrevet 13. november 2012 Jeg hang meg opp i hvordan dere fordeler utgiftene spesielt siden dette tydeligvis er et argument han mener er fornuftig. 1. Dere har flere barn sammen. Selv om dere kanskje ikke er gift så er det vanlig å tenke felles økonomi når man har barn sammen. 2. Du sier han betaler bil og husleie. Men du betaler jo barnehage, sfo, støm og mat. Det MÅ jo bli minst like mye som han bidrar med. Eller? 3. Jeg er hellig overbevist om at folk behandler enn slik du faktisk aksepterer å bli behandlet. Dersom du finner unnskyldninger for hans oppførsel så aksepterer du inndirekte hans måte å være på. I så fall så må du belage deg på å fortsatt leve med en umoden egoist.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #19 Skrevet 13. november 2012 Jeg hadde en samtale med min mann, der jeg sa at måten vi organiserer hverdagen vår på ikke funket for meg. Jeg følte at for mye av ansvaret var på meg, og at jeg ikke klarte mer av dette. Så spurte jeg ham om hvordan han tenkte om det hele. Så ble vi enige om 2 ting som han skulle ha ansvaret for, og da ble det mye bedre. Jeg gjør overhodet ikke alt her i huset, men likevel ble det for mye. Ikke ta den praten når du er sinna! Anonym poster: 93bdb2534fc5e3b4cbfe668d5a960027
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #20 Skrevet 13. november 2012 Slutt å gi han massasje og stell på beina da vel. herregud klarer han ikke klippe neglene selv. er han en liten unge eller?sett krav!!! eller så blir det bare verre og verre dessverre Anonym poster: 21de25185aeb514812d37f623d7f8486 Anonym poster: 21de25185aeb514812d37f623d7f8486
Elsker livet Skrevet 13. november 2012 #21 Skrevet 13. november 2012 Så han sitter på makta fordi han tjener pengene? Det er å misbruke makta si. En egoist er det man kaller det, ingen flott tittel. Her gjør mannen min sjelden husarbeid eller lager mat, det er ikke for at han tjener pengene eller føler han har noen rett til å late seg. Vi fordeler de oppgavene som er etter evne og fysikk. Han er mann og overhodet i familien, og tar derfor på seg mest både fysisk og psykisk. Ønsker han ikke å ta vare på sin kone, hjelpe henne så hun ikke blir utslitt når han har anledning? Det tror jeg faktisk han ønsker, men så lar han egosimen ta overhånd. Eller så er det fordi han ikke ser ditt ståsted, han forstår ikke at du er sliten. Hva sier han selv til fordelingen av arbeid? Syns han at han gjør mer enn deg fra før? Eller syns han det er sin rett fordi han drar inn pengene? eg og tjener jo peng da, får jo permisjonspeng nei eg veit rett og slett ikke ka han tenker eg... trur han rett og slett er for lat... han trur vel de er nokk og vere borte og tjene pengar.. Anonym poster: 7ff5c8f7d9ed9743cf757a3b6c546f37 Da ville jeg sagt at dette med penger ikke er et argument så lenge man er i et forhold. Man deler på de ressursene man har uten at den andre skal stå i gjeld til den andre. Jeg ville fått han i tale slik at han kan si hva han mener. Da får han i det minste reflektert litt over det, få innspill fra deg og kanskje komme frem til at det finnes en bedre og mer rettferdig fordeling. Du trenger jo ikke tvinge gjennom at han skal vaske klær eller lage mat. Det viktigste er at han avlaster med det han er best til. Det kan f.eks være å ta seg av barna, hjelpe med lekser, hente og bringe osv. For din del er det ikke sikkert det er det praktiske arbeidet som sliter deg ut en gang, kanskje det kun er følelsen av å ikke bli tatt hensyn til eller verdsatt nok.
TPK Skrevet 13. november 2012 #22 Skrevet 13. november 2012 Klipper tåneglene hans??!!? Det hadde jeg ALDRI gjort! Og noe må du jo kunne kreve av ham, selv om han betaler husleien. Sett , opp noen faste oppgaver som er hans, så slipper dere å diskutere hver dag.. F.eks støvsuging eller rydde av etter middag.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #23 Skrevet 13. november 2012 Det eneste argumentet han har er at han betaler husleie og bilen, men du betale jo bhg, SFO, strøm og mat (?)! Da kan han ikke bruke det argumentet! Fatter ikke at du godtar det!!? Hadde rett og slett slutta å gjøre alt! Kun det som har med barne å gjøre, spør han hvorfor det er så rotete, og hvorfor han ikke har rene klær, hadde jeg sagt at jeg betaler jo barnehage, SFO, strøm og mat!!! Anonym poster: 139e387444175905d5cdc272f9057eca
☆☆☆ Skrevet 13. november 2012 #24 Skrevet 13. november 2012 Han høyrest ut som ein som kan få betale husleige og bil ein annan stad enn der du bur. Ein deler på byrdene! PS: Vel er han ein egoist, men der finst namn som passar på deg også. Enabler. Slutt å legge til rette for egoismen hans!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #25 Skrevet 13. november 2012 ja eg skal sjerpe meg skikklig heretter!! skal ta en prat med han en kveld de passer. grunnen til at eg gjer alt dette for han er fordi eg vil at han skal like meg bedre og ikke finne interesse i noken andre.. jada har dårlig sjølbilde og hi Anonym poster: 7ff5c8f7d9ed9743cf757a3b6c546f37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå