Gå til innhold

Skravletråd for julimammaer 2013 :)


<3 StørsteØnske <3

Anbefalte innlegg

Gøy å forberede seg litt da.. ;) jeg gleder meg veldig til å kjøpe vogn. Er vel ca to år nå siden valget om hvilken vogn ble tatt;)

 

He he det er jo greit, hvilken vogn har du tenkt deg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei. ser jeg ikke har skrevet noe her.. jeg er 24 år, og jobber fullt etter endt utdanning. min kjære er snart 30 år og fullfører studiene i mai. så rekker akkurat å komme i arbeid før knerten kommer ut.det klaffet på 1 pp så vi ble i grunn ganske sjokkert.. har fortalt nyheten til min familie og noen venner..det gjorde vi ganske tidlig. (uke 5-6) skal fortelle nyheten til hans familie i dag.. er 10+1 i dag. som flere kanskje har fått med seg så har jeg vært på tidlig ul, og sett hjertet slå. så alt har gått så bra som det kan gjøre frem til nå. så får vi holde optimismen oppe, og tro at alt skal gå greit.. lett å bli litt pessimist når man leser for mye på internett. skal til legen på januar 13+5 for blodprøver osv. alt er nytt og spennende.. :D

 

vi hadde i utgangspunktet ikke tenkt å handle noe enda, men fant et tilbud på maxicosi cabriofix til 1999 med base.. så da slo vi til der.. men resten venter vi nok med til vi har vært på ord.ul. i midten av februar.. :) (har ikke fått time enda)

har derimot bestemt hvilken vogn jeg skal ha! hehe.. jeg skal ha emmaljunga citycross.. er helt forelsket i disse, og kjenner mange som har de. gleder meg til vi kan kjøpe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å forberede seg litt da.. ;) jeg gleder meg veldig til å kjøpe vogn. Er vel ca to år nå siden valget om hvilken vogn ble tatt;)

 

He he det er jo greit, hvilken vogn har du tenkt deg ?

 

Ja, ikke sant.. Vi har bestemt oss for en TFK joggster twist. Så nå får ukene bare gå til det er ok å begynne å bestille slike ting :) Enn du da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig ja TLK :) Vi er i ganske lik situasjon hører jeg. Vi har også fortalt min familie og noen venner av oss, men venter litt med resten til nyåret, skal på ul første uka på januar og håper å få bekreftet enda en gang at alt står bra til.

 

Er ikke greit det her med frykten for at det skal gå galt. Jeg har aldri vært gravid før, å har ikke noen grunner for at det skal være noe galt, eller at det skal gå galt, men er så utrolig redd for nettopp det.. :( Og den frykten vet jeg ikke om noen gang kommer til å gå over før ungen er ute.. :(

 

Det er dette som holder oss igjen med å fortelle til fler enda. Vi får se om vi klarer å slappe av etter ul, da er vi også i 2.trimester, så kanskje vi kan slå oss til ro litt mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å forberede seg litt da.. ;) jeg gleder meg veldig til å kjøpe vogn. Er vel ca to år nå siden valget om hvilken vogn ble tatt;)

 

He he det er jo greit, hvilken vogn har du tenkt deg ?

 

Ja, ikke sant.. Vi har bestemt oss for en TFK joggster twist. Så nå får ukene bare gå til det er ok å begynne å bestille slike ting :) Enn du da? :)

 

 

Tenker på samme vogn som deg!:) Hadde TFK sist og var veldig fornøyd. Det var en annen modell som ikke er på markedet lenger, men var trehjuling med svingbart forhjul

 

 

 

Når det gjelder å slappe av så er jeg ikke veldig stresset særlig fordi jeg har vært på ul, men det at man liksom ikke har noe særlige symtpmer eller lignende gir jo en liten tvil.

 

Vi får prøve å tenke positivt og ikke bekymre oss formye :) Selv om tankene kan gå over styr noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ultralyd i dag, fantastisk opplevelse<3

Vi har emmaljunga nitro city til førstemann, har vært kjempefornøyd med den, og kommer til å bruke den til andremann også. Skjekk barnevogndebatten.no for dere som ikke har bestemt dere, der er det masse gode tips og råd:) angående tfk, jeg hører flere har vært kjempefornøyd med den, men med hund syntes jeg den virket for ustødig med tre hjul. Men for meg var svingbare fremhjul en must, sååå mye enklere. Og så hadde jeg er kriterie om å kunne snu sportsdelen, veldig praktisk når det blåser, og så liker jeg generelt å ha gutten vår vendt mot meg når vi er ute og triller, da kan vi prate sammen, og jeg har bedre oversikt:)

Men som sagt, skjekk barnevogndebatten.no, den hjalp oss veldig når vi skulle bestemme oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy da fiolfiol :) Hvilken farge tenker du på da? ;)

 

Har sett barnevogndebatte.no ja 1+1blir3, den er veldig oversiktelig og grei. For vår del veier de positive fordelene med TFK mer enn alle andre vogner. Det er selvfølgelig et kjempe stort minus at sportsvogndelen ikke kan snus, men kjenner mange som har vogna og er kjempe fornøyd, så håper vi også blir det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrestn.. i dag kastet jeg opp for første gang. Det var ikke gøy, jeg som trodde jeg slapp unna det her.. Vi hadde en servicemann innom her som tydeligvis røyker i bila o.l. For det stanka forferdelig. Heldigvis var det mannen som tok han i mot, men jeg gikk ned etterpå og da to det to min før jeg kastet opp. Kan ikke skjønne at det var noe annen grunn. Men hvis jeg fortsetter sånn i morgen og framover så er det vel bare graviditeten da, men dette var ikke noe særlig. Nå står vifta på for fult, dører og vinduer er åpne for å lufte skikkelig ut.. æææsj altså.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sender i vei samme hilsen her som i midtnorgejentene ;) Lurer på hvordan det går med dere :)

 

 

Hvordan går det med dere jenter? Har dere hatt en fin jul og hvordan er formen?

 

Jula ble noe anneledes og merkelig ettersom venninna mi døde julaften. Det har vært mye følelser og sorg oppe i all gleden som julen fører med seg, å ikke minst graviditeten. Ellers har det vært mye sykdom både hos meg og mine nærmeste. Men vi har hatt en fin alt i alt :)

 

Nå står kalkunen i ovnen, waldorfsalaten er ferdig og vi skal bare ordne det aller siste før feiringen av det nye året kan starte.

 

Tenk at vi skal bli mammaer dette året da dere :) Herlig og merkelig tanke på en gang for meg som er førstegangs ;)

Har ikke helt gått opp for meg enda dette.. :)

 

Ønsker dere et riktig godt nyttår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare noen få timer igjen av 2012. 2012 var året vi ble gravide, og 2013 er året våre barn kommer til verden. For en herlig følelse.

 

Vi skulle ikke kjøpe noe særlig inn til babyen før i midt mars, men da vi fant ut at vi får tvillinger, måtte vi begynne å forberede. Hadde planer om å kjøpe Stokke sin vogn, men den kunne vi ikke kjøpe siden den ikke kommer i dobbel.

Fikk kjøpe brukte hardbagger til en TFK vogn, så da ble valget enkelt. ER ikke mange tvillingvogner på markede synes jeg, men TFK vogna så og virker veldig bra så da falt valget på den + dne får plass i bilen hehe

Men merker det blir dyrt å kjøpe dobbelt opp av mye, så må vel kansje begynne tidligere enn planlagt med innkjøp med tanke på spre det ut på lønninger.

Men vi gleder oss velig mye til å bli foreldre for første gang og til tvillinger. :)

 

Ønsker dere alle et godt nytt år, med de beste ønsker for det nye året.

Husk, drøm stort og lev livet. Nyt alt som er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

midtnorgejentene? en tråd jeg har gått glipp av :)

 

her er formen bra, litt uvandt å ha første jul uten noe rødt i glasset :) hehe.. ble plutselig stresset en dag her,.. jeg har nesten ingen symptomer nå.. ikke kvalm, ikke ømme pupper... så ble grepet av panikk om det er noe inni magen og om den lever.. gleder meg til jeg kan skjekke med doppler.

 

synes det er fantastisk rart å tenke på at jeg skal bli mamma dette året, og sambo blir pappa.. går å leker med hvilken følelse vi har av kjønn.. men det endrer jo seg hver dag :) hehe.. ønsker alle et godt nyttår!!!! håper alle får et fantastisk nyttår og at tiden går fort frem mot vår og sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

midtnorgejentene? en tråd jeg har gått glipp av :)

 

Du finner den nest øverst på juli 2013 siden, under denne tråden. Alle midt-norge jenter må joine oss der ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

her er formen bra, litt uvandt å ha første jul uten noe rødt i glasset :) hehe.. ble plutselig stresset en dag her,.. jeg har nesten ingen symptomer nå.. ikke kvalm, ikke ømme pupper... så ble grepet av panikk om det er noe inni magen og om den lever.. gleder meg til jeg kan skjekke med doppler.

 

 

Må være ærlig å si at jeg føler på mye av det samme som deg. Symptomene kommer og går her også. Men vi skal på ul nå til uka, så da får vi se om alt er i orden. Når skal du på ul da TLK? Håper du får høre med doppler snart og håper og tror for din del at alt er i fineste orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er bare noen få timer igjen av 2012. 2012 var året vi ble gravide, og 2013 er året våre barn kommer til verden. For en herlig følelse.

 

Ønsker dere alle et godt nytt år, med de beste ønsker for det nye året.

Husk, drøm stort og lev livet. Nyt alt som er :)

 

Utrolig fine ord Jentene på haugen :) Og skjønner at dere allerede har mye å henge fingrene i ja. Det blir ekstra opp for dere, så utrolig spennende :) Masse lykke til og gode ønsker for 2013 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på ul når jeg var 9+1... da var alt i orden.. skal ikke på flere ul før ord.ul nå.. så blir lang vente tid. men som ul legen sa, så taler jo statestikken for at alt skal gå bra når man så et bankende hjerte.. må prøve å ikke tenke for mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer. Lenge siden jeg har skrevet noe nå, det har vært noen hektiske dager med mye jobbing, samt fullt kjør med familiesammenkomster. Så er skrekkelig sliten:/ men den usigelige trøttheten har begynt å slippe litt taket (bortsett fra nå, hvor jeg føler jeg kunne sovnet stående, og har liksom tenkt å få med meg rakettene...).

Kvalmen har gitt seg 99%! Kjenner antydning i perioder, men ingenting i forhold til tidligere. Til gjenngjeld har bekkenet begynt å krangle, og har fått et par kommentarer på jobb om at jeg går litt merkelig, og om jeg har vondt i ryggen... Svarer som sant er at bekkenet ikke har blitt helt bra etter førstemann. Håper på at det holder seg stabilt en stund til, vil gjerne jobbe så lenge som mulig.

Skal på ul igjen 8jan, og hvis alt ser bra ut da, så skal jeg få fortalt det på jobb. Gruer meg:/ menmen, greit å si i fra før det blir noen spekulasjoner rundt det også.

Er i dag 11+6 i følge ul for 14 dager siden, 11+3 i følge egen beregning.

Er det noen av dere som har fått noen cravings enda? Jeg spiser meg helt sur i magen på epler for tiden, måååå ha det, merkelige greier. Og kaffe smaker fremdeles pyton! Samme med leverpostei. Men kaviar, der er topp. Samt store mengder knekkebrød med brunost. Rart hvordan smaksløkene blir helt på utur.

Men livet er herlig, over 1/4 av svangerskapet er unnagjort, og jeg gleder meg stort til å ikke bare føle meg småfeit, men å kunne vise fram en fin gravidmage, kjenne såark, og forhåpentligvis få vite litt bedre hvem som bor der inne på rutineul 14 februar. Det er jo ikke lenge til det heller:)

Godt nytt år til alle dere fantastiske rugemaskiner, tenk hvor mye flott 2013 vil bringe meg seg! Kanskje får vi til et treff utpå nyåret også, det hadde jo vært koselig:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år alle sammen :)

 

Vi var på ultralyd nå i romjula, og det var fantastisk!

Men bekkenet er et sant uvær å måtte leve med, og med to tenåringer, en syk mann, to store hunder, svær enebolig og annenhver helg en treåring med spesielle behov, klarer jeg ikke å begrense srbeidsmengden, så har ofte ganger hvor jeg knekker helt sammen og bare hylgriner i frykt for hvordan de neste 6mnd skal bli...

Særlig siden vi skal ha konfirmasjon i mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, og godt nyttår:) Hvordan går det? Her går det fint. Er 11+2 i dag og nærmer meg den magiske grensa. Murrer mye nederst i magen for tiden, gjør det det hos dere til tider? Gleder meg sånn til jeg begynner å kjenne spark og liv, men er vel en god stund til enda. Jordmor sa uke 18, 19 ca. Jeg har ingen cravings enda heldigvis, og har hatt et veldig greit svangerskap så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! Venter nummer 2 i juli :) vi har fått termin 03.07. Er det noen facebookgruppe jeg kan melde meg inn i? Gleder meg til å bli kjent med dere. Varme hilsner fra nord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var jeg endelig 12+0. :D har gledet meg til denne uka, selv om ingenting er 100% sikkert uansett... fortalte det på jobb idag, med det samme jeg takket ja til ny kontrakt.. det var bra skummelt.. men glad for å ha det overstått.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! Venter nummer 2 i juli :) vi har fått termin 03.07. Er det noen facebookgruppe jeg kan melde meg inn i? Gleder meg til å bli kjent med dere. Varme hilsner fra nord

 

Send PM til Fisekn2012

 

Hun ordner med Facebookgruppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! Venter nummer 2 i juli :) vi har fått termin 03.07. Er det noen facebookgruppe jeg kan melde meg inn i? Gleder meg til å bli kjent med dere. Varme hilsner fra nord

 

Send PM til Fisekn2012

 

Hun ordner med Facebookgruppen!

 

Skrivefeil Fisken2012 skulle det selvfølgelig være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er vel nå kommet i uke 12.4. Har vært skikkelig kvalm tidligere, men dette har heldigvis gitt seg. Men er trøtt hele tida. Kunne sikkert sove i et par døgn om jeg fikk lov! Flere som er veldig trøtte? Hvor lenge spiser dere folat forresten? Gynekologen sa alt fra 12-14 uker.... Vil gjerne spise andre vitaminer nå, så jeg kanskje slipper å være så trøtt hele tiden, for nå spiser jeg kun folat og omega 3.

Har termin 16 juli, og venter nr 3. En liten overraskelse som vi gleder oss til å møte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsol83 du tok en ledig plass på terminlisten du;) velkommen i gjengen. Jeg venter også nr 3.

 

Får somle meg å sende PM til fisken jeg

Ja og så har jeg også hoppet inn i 2.tri:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsol83 du tok en ledig plass på terminlisten du;) velkommen i gjengen. Jeg venter også nr 3.

 

Får somle meg å sende PM til fisken jeg

Ja og så har jeg også hoppet inn i 2.tri:)

 

Ja det var jammen en ledig plass der som jeg tok :)

Syns det er veldig godt å være kommet inn i 2 trimester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...