Gå til innhold

Skravletråd for julimammaer 2013 :)


<3 StørsteØnske <3

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere? Hvordan er formen? Hvordan er det å være gravid? Og hvem har dere fortalt det til?

 

Jeg er bare så utrolig glad for å endelig være gravid. Og enda det ikke har gått mange dagene siden testen ble positivt, føler jeg dette som helt altoppslukende ;) Har jo mye annet som foregår for tiden også, men dette er så spennende :)

 

Har egentlig lyst å fortelle om graviditeten til hele verden, men fornuften stopper meg og mener jeg bør vente til ut i januar :) Tror jeg skal fortelle det til mine foreldre om ikke så lenge, men ellers skal ingen få vite noe :)

 

Håper det går fort til vi kommer over vinteren jeg nå, så vi kan begynne å ordne barnerom, kjøpe klær og utstyr o.l. Alt er klart, vi har ventet så lenge på denne graviditeten, så vi vet hva vi skal kjøpe. Må bare vente litt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bobler over og klarer ikke å holde det for meg selv.

Har fortalt det til familien og nærmeste vennene mine.

Godt å ha noen å kunne dele det med :)

 

Dette var ikke planlagt men vi gleder oss stort begge to nå :)

Vi hadde akkurat startet jakten på et sted å bo da vi oppdaget at det var en liten spire her.

Funnet et passende hus nå, så i 1/1 flytter vi sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da:) Skjønner godt hva du mener om å ville dele dette med hele verden ;) Vi har ikke sagt det til noen enda, men kan hende mine foreldre får vite det snart. Vi er mye sammen og det kan bli vanskelig å holde det skjult uansett. Så vi får se.

 

Hvor gamle er dere og hvor lenge har dere vært sammen da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To på jobben min vet det,flere venner, foreldrene våre og to av søsknene våre, og selvfølgelig tenåringene i huset! Er 6 uker i morgen,men har vært gjennom prøverør i utlandet da min mann har blitt steril som følge av den 3.kreftoperasjonen sin, og da han har en uhelbredelig spredning sier det norke lovverket at vi ikke har kunnet få hjelp her...

Nå skal vi til ultralyd om en uke, så spørs om ikke enda flere får vite det da...

Er nok noe med det når en gjennomgår en slik prosess, en blir tvunget til å være åpnere enn ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da:) Skjønner godt hva du mener om å ville dele dette med hele verden ;) Vi har ikke sagt det til noen enda, men kan hende mine foreldre får vite det snart. Vi er mye sammen og det kan bli vanskelig å holde det skjult uansett. Så vi får se.

 

Hvor gamle er dere og hvor lenge har dere vært sammen da? :)

 

Han er 33 og jeg blir 34 om noen uker :)

Vi har ikke vært sammen mer enn 6 mnd så her går det unna :P

Han har ingen barn fra før, men jeg har 2 gutter på 13 og 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Jeg er 25 år og venter mitt første barn. Gift, og student i år. Ble gravide på første pp, og det er enda et lite sjokk at det gikk så fort. Jeg kjenner at det stikker i magen, og har vondt i hodet til tider. Har ikke merket kvalme enda, håper kvalmen drøyer lenge med å komme;) Jeg er 5+0 i dag, og har termin 20.juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia!

Jeg er 6 uker i dag :) Det jeg merker foreløpig er at jeg er veldig oppblåst i magen, litt irritabel til tider, litt stikkinger i magen, også kjenner jeg det i bekkenet. Men har hatt problemer med bekkenet i tidligere svangerskap også.

Vi har fortalt det til mine foreldre, og ett par av mine aller nærmeste venninner. Ellers skal vi vente så lenge som overhodet mulig...da vi mistet ganske sent i forrige svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har termin 18 juli, men har foreløpig bare fortalt det til min beste venninne og tenåringen i huset. Hadde MA som ble oppdaget i uke 9 i sommer så greier ikke helt å slippe gleden løs..Men som flere av dere over så holder jeg på å boble over..!! Gleder meg veldig til jeg kan senke skuldrene! Tenkte å ta en tidlig UL i uke 7-8 for å se om alt så normalt ut. Gleder meg utrolig masse til å fortelle den gode nyheten! Fortalte det tidlig i sommer og det var tungt å måtte fortelle alle om det triste som da skjedde... MEN.. Denne gangen MÅ det gå bra! ;) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To på jobben min vet det,flere venner, foreldrene våre og to av søsknene våre, og selvfølgelig tenåringene i huset! Er 6 uker i morgen,men har vært gjennom prøverør i utlandet da min mann har blitt steril som følge av den 3.kreftoperasjonen sin, og da han har en uhelbredelig spredning sier det norke lovverket at vi ikke har kunnet få hjelp her...

Nå skal vi til ultralyd om en uke, så spørs om ikke enda flere får vite det da...

Er nok noe med det når en gjennomgår en slik prosess, en blir tvunget til å være åpnere enn ellers...

 

Forstår godt at situasjonen deres er annaledes i forhold til mange av oss andre. Men tenker at det må være godt å være åpen og ha folks støtte og forståelse også :) Blir spennende på ultralyd for dere da! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da:) Skjønner godt hva du mener om å ville dele dette med hele verden ;) Vi har ikke sagt det til noen enda, men kan hende mine foreldre får vite det snart. Vi er mye sammen og det kan bli vanskelig å holde det skjult uansett. Så vi får se.

 

Hvor gamle er dere og hvor lenge har dere vært sammen da? :)

 

Han er 33 og jeg blir 34 om noen uker :)

Vi har ikke vært sammen mer enn 6 mnd så her går det unna :P

Han har ingen barn fra før, men jeg har 2 gutter på 13 og 10 år.

 

Så koselig da :) Tenker mannen din gleder seg voldsomt :) Også blir det vel stas for guttene og få en lillesøster eller lillebror :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Jeg er 25 år og venter mitt første barn. Gift, og student i år. Ble gravide på første pp, og det er enda et lite sjokk at det gikk så fort. Jeg kjenner at det stikker i magen, og har vondt i hodet til tider. Har ikke merket kvalme enda, håper kvalmen drøyer lenge med å komme;) Jeg er 5+0 i dag, og har termin 20.juli.

 

Har en del til felles du og jeg :) Jeg er også 25 og venter mitt første barn. Forlovet og student i år ;) Også er jeg 4+6 i dag og termin 21.juli ;)

 

Er småkvalm om dagen, det stikker i magen, øm i korsryggen, kjempe sliten og veldig trøtt +++

 

Men vi hadde planlagt dette lenge, i flere år. Og dette klaffet endelig på 14pp. Så endelig sier jeg bare! Håper bare alt går bra nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer. 5+0 i dag, dagene går da fremover. 1,5 uke siden jeg testet positivt allerede! Stuptrøtt hele dagen fremdeles, og mye mensmurringer i perioder. Plages også med ligamentsmerter når jeg nyser/ vrir på meg, og ofte når jeg løfter gutten min. Ubehagelig, men godt med tegn på at noe skjer der inne:) 7uker igjen, føler tiden kunne gått litt fortere. Har kjøpt brett med folsyre fra billige-tester.no, da glasset hæjeg hadde nesten var tomt, så har klipt det til slik at det er to t ved 12 fullgåtte uker. Og vips så har jeg min egen lille nedtellingskalender:)

Hvordan er formen deres om dagen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. godt å høre at det ikke bare jeg som synes tiden fram til 4.januar er lang :P Har ikke nedtellingskallender jeg da 1+1blir3 ;)

 

Formen min føles som influensa uten feber. Er kjempe sliten, trøtt og har smerter i hele kroppen. Kjennes i musklaturen, leddene, musklene og ikke minst mye merkelige smerter i magen til tider.

 

Den største utfordringen framover blir jo å ha en unnskyldning for å ikke drikke i helgene. Vi har nesten julebord og bursdager hver helg fram til jul nå. Er bare en fredag vi ikke har planer.. Og flere ganger skal vi møte samme gjengen. Gruer meg veldig!

 

Har dere kommet i den situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, husker sist svangerskap, var ekstremt asosial 1 trimester for å slippe å lyve om hvorfor jeg ikke drakk. Og formen tillot ikke akkurat de største utskeielsene heller. Sa, som sant var, at jeg ikke følte meg i form.

Med en liten gutt hjemme er det ikke like ofte man kommer opp i alkoholrelaterte settinger, men førjulstida er jo uansett værst...

Har allerede meldt avbud til to fester, men er jo så stuptrøtt på kveldstid at det er lite selskap i meg etter klokken ni uansett.

Lurer på å kanskje ta tidlig ul rett før jul, og at vi forteller det til nærmeste familie på julaften hvis alt ser bra ut, så slipper vi alle unskyldningene i familieselskapene i romjula. Vi får se, tar det litt som det kommer.

En ting jeg lurer på, alle sier at svangerskapet går fortere når man har en fra før, man har liksom ikke tid til å kjenne etter like mye. Men jeg synes nå likevel at graviditeten kverner i hodet det meste av tiden uansett. Gud som jeg gleder meg til de neste 8månedene. Og til tiden etterpå;)

Til å kjenne spark, få skikkelig gravidmage igjen, fødselen (syntes det var en flott opplevelse, og gleder meg til å få gjenoppleve det). Til første gang man får den lille bylten opp på brystet, og ingenting noen gang blir det samme igjen! Åh, vi har en så hærlig tid foran oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud som jeg gleder meg til de neste 8månedene. Og til tiden etterpå ;)

Til å kjenne spark, få skikkelig gravidmage igjen, fødselen (syntes det var en flott opplevelse, og gleder meg til å få gjenoppleve det). Til første gang man får den lille bylten opp på brystet, og ingenting noen gang blir det samme igjen! Åh, vi har en så hærlig tid foran oss!

 

Elsker det du skrev! Gleder meg kjempe masse!!!! :D Håper tiden går lit fortere bare.. ;)

 

Vi kommer forresten til å informere de aller nærmeste like før jul, etter 1.svangerskapskontroll i uke 10. Men ellers venter vi til etter jula, håper vi hvertfall på da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 5! Vi har fortalt det til foreldre og søsken, da vi er ganske unge.

 

Har vært litt småkvalm, hatt ømme bryst, må ofte tisse og er veldig irritabel. Symptomene mine går litt opp og ned! Enkelte dager er de verre en andre!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Er medlem i SM-forumet også, men trenger å skrive av meg så har meldt meg inn her i tillegg. Jeg mistet min datter Eiril i dødfødsel 6. august i år, så jeg er fremdeles i en sorgprosess og er dritnervøs. Testet imidlertid positivt på PP2 nå den 11. november (hadde jeg ALDRI trodd), så da var i igang igjen. Krysser alt jeg har for at det går bra denne gangen.

Endret av Lulle369
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist å høre at du mistet jenta di Lulle :( Men håper det går bra med deg! Skjønner godt at du trenger å få skrevet litt og få litt tilbakemeldinger :) Og det håper jeg vi kan hjelpe deg med :) Jeg bruker også forumet for det det er verdt :) Jeg har selv aldri vært gravid før og trenger å dele gleden med noen :) Vi vil helst ikke fortelle dette til noen før etter uke 12. Krysser fingrene med deg :) Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Lulle, det må ha vært en forferdelig opplevelse, kan ikke sette meg inn i hvordan det må ha vært. Og forstår godt at det er skremmende å være gravid igjen. Håper tiden fram mot sommeren går fort, prøv å senk skuldrene, og del bekymringene dine med oss, ikke bær på de. Godt å ha noen "utenforstående" å dele med. Dette går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jordbærcravings

hei lulle. Min dypeste medfølelse til deg:'( tror ingen kan forestille seg hva du har gått gjennom. Håper alt går bra for deg nå, selv om det ikke forandrer det som har skjedd, blir det kanskje lettere å leve normalt igjen. Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har termin 18 juli, men har foreløpig bare fortalt det til min beste venninne og tenåringen i huset. Hadde MA som ble oppdaget i uke 9 i sommer så greier ikke helt å slippe gleden løs..Men som flere av dere over så holder jeg på å boble over..!! Gleder meg veldig til jeg kan senke skuldrene! Tenkte å ta en tidlig UL i uke 7-8 for å se om alt så normalt ut. Gleder meg utrolig masse til å fortelle den gode nyheten! Fortalte det tidlig i sommer og det var tungt å måtte fortelle alle om det triste som da skjedde... MEN.. Denne gangen MÅ det gå bra! ;) <3

 

Jeg opplevde MA som vle oppdaget i uke 12, for to år siden. Vi var da veldig tidlig ute og fortalte. Det kommer vi til å være denne gangen også. Var veldig godt å ikke få babyspørsmål hele tiden. Folk skjønte at vi var lei oss. Jeg fikk dele den store gleden (altså før MA) med utrolig mange fantastiske folk, og som kjent blir gleder dobbelt så store og sorger halvert når dem deles:)

Jeg er nå 4+4, har delt med begges familie og nærmeste venner, men tipper vi jubler høøøøyt etter tidlig UL i uke 7:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg ikke skrevet noe her? Vi venter nr 3 20. juli. og er enig med deg Queenme om å dele gleder og sorger.

 

Vi hadde fortalt alle om graviditeten som gikk galt i uke14, da jeg var gravid igjen så fortalte vi det til alle selv om det var tidlig. Så fikk heller fallhøyden være stor.

 

 

Nå kvier vi oss litt til å fortelle det til familien siden de er litt negative til en til.

 

Mamma fikk vite det i dag og hun er veldig glad og har støttet meg i valget fra før vi hadde bestemt oss, men pappa og svigermor er litt mer lunkne til en til.

 

 

Når jeg ser på de fantastiske to jeg har så kan jeg ikke annet enn å smile ved tanken på at vi skal ha en til. Selv om frøkna på 4 akkurat våknet og hylte at hun var tørst og ville ha saft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lite action inn her.. ;) Tenker at denne siden er fin ettersom ikke alle er i samme trimester på samme tid :) Ser jo at juli-gruppen på 1.trimester er populær og det er jo bra :)

 

Hvordan er formen deres? Har dere startet handlingen til babyen eller nye klær til dere selv? Hva med annet utstyr? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke handlet noe, men heller tenkt på hva av det jeg har er det jeg ikke trenger eller bruker noe særlig. Ja jo jeg har snust litt på vogner da.

Siden jeg gav bort begge vognene mine samme måned som jeg ble gravid.

Det var helt greit for de var slitne og jeg vil heller ha en ny fin enn å mekke på den gamle.

 

Har også tenkt litt på hva jeg har ute på utlån og at jeg må huske å ikke spørre etter det før jeg har sagt at jeg er gravid for ellers så skjønner de jo tegninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å forberede seg litt da..;) jeg gleder meg veldig til å kjøpe vogn. Er vel ca to år nå siden valget om hvilken vogn ble tatt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...