Gå til innhold

Kan jeg få valium?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Øvelseskjøring er nødvendig. Øvelseskjøring er også hyggelig, på sitt syke vis, dvs når du ser bort fra at du legger 150000 potente og fartssterke fleretonns kroner i fanget på en tenåring som ikke har koordinasjonsevne mellom armer, bein og hode, men derimot stor tro på egen mestring. Øvelseskjøring er derfor ikke akkurat en lise for sjelen, det innebærer hjertestans rimelig hyppig og angstnevroser som naturlig ville gitt seg utslag i skrik, gisp og ukontrollert hvining, men som i pedagogikkens navn må undertrykkes, slik at når man egentlig vil dra i håndbrekket og skrike STOPP fordi man er på vei inn i en annen bil, må man i stedet si lett henslengt og rolig "Nå må du nok bremse litt". Et halvår til med dette... hjælp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldigvis leeeeeenge til det er vår tur til den "gleden".

Var en artikkel i vg om øvelseskjøring. 16åring som øvelseskjørte på glattisen og liten snøstorm. Endte i kollisjon med møtende bil og sykehusinnleggelse.

Skrevet

Og ja du fortjener minst en halv pakke valium eller 1 fl Amarone etter en runde øvelseskjøring.

Skrevet

Du kan lære meg å kjøre, jeg trenger å øve så jeg ikke blir blakk :-P

Vin skal du få!!

Jeg kan å bruke bremsen ;-)

Skrevet

Heldigvis leeeeeenge til det er vår tur til den "gleden".

Var en artikkel i vg om øvelseskjøring. 16åring som øvelseskjørte på glattisen og liten snøstorm. Endte i kollisjon med møtende bil og sykehusinnleggelse.

Så oppmuntrende ;(
Skrevet

Du kan lære meg å kjøre, jeg trenger å øve så jeg ikke blir blakk :-P

Vin skal du få!!

Jeg kan å bruke bremsen ;-)

Det er en avtale! Jeg har etter samtale med andre venninner som har gjennomført (og overlevd) øvelseskjøring kommet fram til at det er to typer vordende sjåfører: de som kjører altfor sakte hele tiden, fordi de faktisk vil være trygge på at de har tid til å gjøre det som trengs, og de som kjører altfor fort hele tiden, både i forhold til fartsgrenser (som poden her oppfatter som veiledende eller glemmer helt bort) og ikke minst i forhold til egne evner. Jeg har som du forstår en av sistnevnte. Så avtalen vår forutsetter at du er en som innser egne begrensninger...
Skrevet
Du kan lære meg å kjøre, jeg trenger å øve så jeg ikke blir blakk :-P Vin skal du få!! Jeg kan å bruke bremsen ;-)
Det er en avtale! Jeg har etter samtale med andre venninner som har gjennomført (og overlevd) øvelseskjøring kommet fram til at det er to typer vordende sjåfører: de som kjører altfor sakte hele tiden, fordi de faktisk vil være trygge på at de har tid til å gjøre det som trengs, og de som kjører altfor fort hele tiden, både i forhold til fartsgrenser (som poden her oppfatter som veiledende eller glemmer helt bort) og ikke minst i forhold til egne evner. Jeg har som du forstår en av sistnevnte. Så avtalen vår forutsetter at du er en som innser egne begrensninger...

Jeg har ingen problemer med å innse mine begrensninger!

Jeg har ingen ambisjoner om å leke Petter Solberg, det er jeg alt for gammel og kjedelig til

Skrevet
Du kan lære meg å kjøre, jeg trenger å øve så jeg ikke blir blakk :-P Vin skal du få!! Jeg kan å bruke bremsen ;-)

Jeg har ingen problemer med å innse mine begrensninger!

Jeg har ingen ambisjoner om å leke Petter Solberg, det er jeg alt for gammel og kjedelig til

Det skulle jeg av og til ønske ungen var også...

Men det er ikke noe system i denslags, ser jeg fra de som har flere barn (og av samme kjønn, til og med), det er tydeligvis medfødt og ser ikke ut til nødvendigvis å ha sammenheng med personlighet ellers, heller.

Skrevet

Bor dere i nærheten av oss så kan jeg øvelseskjøre med den håpefulle jeg :)

Stiller med svensk familiestridsvogn verdt 30000 hvis du stiller som barnevakt for junior her ;)

Skrevet

Skulle hatt noen å øvelseskjøre med jeg også, å holde på med det med mannen innebærer den sikre skilsmisse, så det er like uaktuelt som å skru opp Ikeamøbler sammen..

Skrevet

Heldigvis er mine såpass små enda at det er mange, mange år til slike bekymringer.

Samme kjønn, men totalt forskjellige! En er fornuftig og rolig, mens den andre er rake motsetningen....

Men jeg vet allerede hvem av dem som kommer til å gi meg grått hår!

Skrevet

Bor dere i nærheten av oss så kan jeg øvelseskjøre med den håpefulle jeg :)

Stiller med svensk familiestridsvogn verdt 30000 hvis du stiller som barnevakt for junior her ;)

Det høres ikke dumt ut :) Neida, egentlig er det jo en ting som er fin å gjøre sammen, men gud så skummelt innimellom.
Skrevet

Skulle hatt noen å øvelseskjøre med jeg også, å holde på med det med mannen innebærer den sikre skilsmisse, så det er like uaktuelt som å skru opp Ikeamøbler sammen..

Ja, kjøre med egne barn er helt på grensen, men kjøre med kjæreste/ektefelle er bare egnet til å sende krim- og skilsmissestatistikken til himmels.
Skrevet
Ja, kjøre med egne barn er helt på grensen, men kjøre med kjæreste/ektefelle er bare egnet til å sende krim- og skilsmissestatistikken til himmels.

Helt greit at mannen ikke har hatt lappen lengre enn 2,5 år :P

Vi har overlevd oppussing i liten leilighet, det får holde synes jeg!

Skrevet

Å skru Ikeamøbler med gubben innebærer skilsmisse. Vi skrur ikke ikeamøbler sammen, ei heller pusser vi opp sammen. Det er det samme som en sikker død for vårt forhold. Jeg blir nemlig satan sjøl under slike forhold. Når vi maler hytta starter vi i hver vår ende og flrstemann til midten prinsippet gjelder.

Skrevet

Ikeamøbler er jo kult å skru sammen sjøl - det eneste man av og til trenger er et ekstra par hender, ikke en ekstra som tenker, det blir bare kål.

Skrevet

Ikeamøbler er jo kult å skru sammen sjøl - det eneste man av og til trenger er et ekstra par hender, ikke en ekstra som tenker, det blir bare kål.

Så sant så sant.

Skrevet

Hjælpes. Kjenner jeg er glad nå som har flere mål med jorder vi kan øve oss på først, brøyte opp en fin, liten kjørebane på vinterstid, og så etterhvert avansere til gårdsveien bortover i en EPA-traktor i 30 km/t.

Gid teleportalen ble oppfunnet før poden runder 16.

Skrevet

Hjælpes. Kjenner jeg er glad nå som har flere mål med jorder vi kan øve oss på først, brøyte opp en fin, liten kjørebane på vinterstid, og så etterhvert avansere til gårdsveien bortover i en EPA-traktor i 30 km/t.

Gid teleportalen ble oppfunnet før poden runder 16.

Jepp. Øvelseskjøre i Oslo er liksom litt annerledes... særlig når man kommer utover parkeringsplass-stadiet.
Skrevet

Jeg pleier å bruke 5 åringen som ekstra hender, det fungerer veldig bra. Og så får han i tillegg skru litt skruer og kanskje banke en "spiker" eller to med snekkerutstyret sitt, da er dagen perfekt for han :D

Gjest amandine
Skrevet

Vi må være ganske sære, vi synes det er ordentlig moro å skru sammen, vi!

Men verdens tålmodigste mann(min, altså) tør ikke øvelseskjøre med eldste. Han får vondt i bilen, sier han. Min bil, derimot, får ikke vondt. Jeg sliter mer med nervene i den sammenheng...

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Så litt på siden nå, men dere anbefaler altså ikke at mr.moore skal øvelseskjøre med meg?

Vi tente ha det som onsdags date vi. Er ikke det lurt altså?

Skrevet

Så litt på siden nå, men dere anbefaler altså ikke at mr.moore skal øvelseskjøre med meg?

Vi tente ha det som onsdags date vi. Er ikke det lurt altså?

Kanskje noe jeg ville droppe, faktisk, men dere er jo fortsatt så nyforelska fjollete lykkelig at det kan gå bra.
Skrevet

Tenker det samme som luten, mulig det funker som nyforelska! ;)

Skrevet

Men forresten så gjorde jeg det som nyforelska attenåring, og det gikk til helvete - ikke med forholdet, men med kjøringa. Det er noe med å være så klønete med noe den andre kan så godt - det er ikke ålreit når det er en ting du egentlig ikke bare kan si "vet du hva, jeg tror ikke jeg skal gjøre dette her, så vi slutter nå, så kan heller du gjøre dette for det er ikke for meg", det er altså ikke som å være en som baker og en som ikke baker fordi den ikke liker det eller er særlig komfortabel med det - kjøring SKAL du lære, du skal ikke være avhengig av en annen på noe som er så viktig. Jeg kutta bare ut hele kjøringa i evigheter pga en simpel men umulig bakkestart - type "rive opp døra, hive bilnøklene til helsike og brøle" - men det var ikke nødvendig for meg på den tida, bodde jo sentralt og trengte ikke kjøre noe sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...