Gå til innhold

Litt inspirert. Hvorfor drikker du alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi jeg synes det er godt. Eller, noe av det er godt. Jeg tar meg gjerne en baileys, et glass vin eller en god drink. Er ikke så ofte jeg blir berusa eller full lenger, kan virkelig ikke fordra å bli fullesjuk.

Jeg spiser sjokolade, junkfood og annet som ikke er bra for kroppen også, kun fordi jeg liker det :) Men alt med måte!

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg synes alkohol smaker godt, om man går for "rett drikke", men jeg drikker jo ikke detjeg ikke synes er godt. Gjorde det som "fjortis", men det varte ikke lenge det heller.

Men så drikker jeg meg ikke så på bærtur full heller, har jeg ikke gjort på mange år. Drikker alkohol for å nyte smaken, ikke for å bli full.. Synes ikke alkoholfri vin/øl smaker godt, men jeg kan fint stikke på puben og bestille alkoholfrie drinker :)

Skrevet

Det er godt også er det deilig med en liten rus engang i blandt, selv om man må lide dagen der på!!

Skrevet

Fordi jeg syns både rødvin, øl og noen type drinker er kjempegodt;)

Anonym poster: 91c6feb88478d8f6c27b874333423d94

Skrevet

MrsMilla, sjokolade gir jo faktisk gevinst for helsen. For bl.a. meg og en god del av mine venninner hjelper sjokolade mot menssmerter. De demper smertene. Også er det noe i sjokolade som gjør at endorfinnivået (eller noe sånt) blir høyere og man faktisk kan få en lykkefølelse av det.

Vet at det snakkes om at vin skal gi deg lengre liv (eller noe i den duren), men tror de nyeste forskningene sier at det ikke stemmer. Rett meg om jeg tar feil, mener å ha lest om akkurat dette en plass.

Skrevet

Stearin: Jeg har lest om det, flere artikler der det står at vin i moderate mengder kan føre til ett lengre liv på grunn av virkestoffene i det.

Men for å være helt ærlig driter jeg loddrett i det. Jeg er litt mer opptatt av å fylle timene med liv enn å fylle livet med timer. Vil jeg bli 90 uten vin, eller 80 med vin så er valget meget enkelt. Jeg har ikke lyst til å bli så gammel, jeg vil kose meg nå så slipper jeg angre:)

Men vet du...det er faktisk noe i vin som gir deg en lykkefølelse også, noe jeg tror kalles alkohol:)

Skrevet

Fordi det smaker utrolig godt og jeg sjelden eller aldri tipper over til ubehaget.

Skrevet

Forskjellige grunner til det:

- Det smaker godt (ikke alt, men drikker det jeg liker)

- Fint for å øke fellesskapet under en bedre middag f eks

- Deilig å bli berusa, prate tull, le litt høyere enn vanlig og bli litt mer hemningsløs

Skrevet

Hvorfor spiser man sjokolade, når man veit at det heller ikke er bra?

Jeg drikker kun den alkoholen jeg syns er god, og det jeg veit jeg ikke tåler eller liker unngår jeg. Veldig sjelden jeg blir dårlig dagen derpå. Litt slapp kanskje ikke noe mer. Drikker cider/rusbrus av og til fordi jeg liker smaken, for mye av det gir meg bare hodepine. Men jeg liker å ta meg en fest i ny og ne, noen ganger går jeg på en snurr andre ganger ikke. Men som sagt blir jeg sjelden dårlig.

Skrevet

Nokon gongar drikk eg alkohol fordi eg synast det er veldig godt, som til dømes Baileys, kvitvin og Jägermeister.

Skal glatt innrømma at eg likar å drikka ein del i sosiale settingar der eg ikkje kjenner så mange, for å få meir sjølvtillit. Kan vera ganske roleg til vanleg, men med ein gong eg vert kjent med folk, eller når eg får eindel alkohol i blodet vert eg superpratsom og hysterisk morsom(ja, det er sant, og ikkje berre noko eg trur;-)). Håpar jo det er noko eg kjem til å veksa av meg etter kvart, men eg begynner å sjå litt mørkt på heile greiene. Drikk meg uansett aldri så full at eg ikkje har kontroll på kva eg gjer, heldigvis! :-)

Anonym poster: eb6ebc54f26790636b0de03e43a9b042

Skrevet

Jeg drikker ikke alkohol fordi det er alkohol, men jeg liker en del drikker som tilfeldigvis inneholder alkohol. Jeg drikker KUN det jeg synes er godt, og aldri for å bli full.

Det skjer da at jeg kan bli litt brisen i festlig lag, men det er ikke et mål i seg selv, heller et resultat av god stemmning og at man drukket litt mere en ellers av det man liker.

Drikker aldri slik at jeg er dårlig dagen etter, og full har jeg ikke vært på mange, mange år.

Skrevet

Tar meg gjerne ett eller to shotteglass med jegermaister før jeg legger meg når jeg er forkjøla,istedefor hostesaft. Mer effektivt enn hostesaft og smaker bedre.

Skrevet

Det er forskjellige grunner til det.

Noen ganger fordi det hører til en bedre middag,noen ganger for å kose meg og andre ganger fordi jeg er på fest/skal på byen og da drikker jeg for å bli godt brisen/full. Det som er så kjipt er at jeg må drikke så mye for å bli godt brisen :( Har veldig høy toleranse for alkohol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...