stearin Skrevet 11. november 2012 #1 Skrevet 11. november 2012 Jeg mener, alkohol er gift for kroppen, det er derfor den reagerer slik den gjør når man inntar det. Så hvorfor drikker du alkohol? Jeg er ikke avholds selv, men undres litt over hvorfor jeg selv også drikker det noen ganger. Ikke smaker det noe særlig godt, og ikke blir formen god. Det er som å be om omgangssyke gang på gang.
stearin Skrevet 11. november 2012 Forfatter #2 Skrevet 11. november 2012 Tydeligvis spørsmålet ingen har svar på, eller?
Musemor med tre søte små Skrevet 11. november 2012 #3 Skrevet 11. november 2012 Jeg drikker fordi jeg syns det er godt. Et godt glass vin som komplementerer maten, mmmm.. Jeg drikker derimot veldig sjeldent mye. Jeg blir ikke ordentlig full, bare godt humør og brisen, og er i fin form dagen etter. Ser ikke helt vitsen med å bøtte innpå..
Kjærepære Skrevet 11. november 2012 #4 Skrevet 11. november 2012 Av og til er det godt med litt vin, men det skjer så å si alltid i sosiale sammenhenger. Skal innrømme jeg liker å være litt brisen Men det skjer jo bare et par ganger i året, så tillater meg selv dette
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. november 2012 #5 Skrevet 11. november 2012 Fordi det gir (som regel) en behagelig rus. Det er gøy å bli småfull og mye smaker jo veldig godt da.
what a drittkjerring Skrevet 11. november 2012 #6 Skrevet 11. november 2012 Fordi hvitvin og champagne er nydelig. Rødvin varmer kroppen en kald vinterdag og i tillegg sover jeg godt på det. Og en kald øl i solen er bare herlig Jeg drikker ikke brennevin da. Med unntak av en aquavit til jul.
Gjest SprøstektLøk Skrevet 11. november 2012 #7 Skrevet 11. november 2012 Forskjell på å drikke alkohol og drikke seg full da ver du. Et glass eller to tar man ikke skade av
Gjest Siklerotte Skrevet 11. november 2012 #8 Skrevet 11. november 2012 Det er jo din personlige mening at det ikke smaker godt. Selv synes jeg at de smaker godt, og drikker av den grunn. Og så er det gjerne en pluss at det kan bli ganske morsomt etter noen vinglass.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2012 #9 Skrevet 11. november 2012 Fordi det er gøy. Anonym poster: 0e9d8a4e8e6733d8527cfbeb29036b1a
marsgutt 2013 Skrevet 11. november 2012 #10 Skrevet 11. november 2012 fordi jeg synes det er godt. et glass vin eller et glass baylies på kvelden etter en lang dag. En iskald pils på verandaen i sol steika og god grill mat.
Himmel og hav Skrevet 11. november 2012 #11 Skrevet 11. november 2012 Tydeligvis spørsmålet ingen har svar på, eller? Du er ikke veldig tålmodig av deg, er du vel? 5 minutter å vente på svar er ikke særlig lenge Jeg drikker alkohol fordi jeg liker smaken på det alkoholen er oppi. Jeg nyter god vin til god mat, en konjakk til kaffen, en gin bitter etter en dag på stranda eller en irish coffee når jeg er frossen og forkjøla. At det tilfeldigvis er alkohol i spiller egentlig ikke noen rolle. Jeg drikker aldri for å bli beruset.
4Hjerter Skrevet 11. november 2012 #12 Skrevet 11. november 2012 Drikker aldri så jeg blir dårlig. Ferdig med det for maange år siden!! Hehe.... Men ett glass vin med mannen forann peisen, en frisk drink i syden eller 1-3 glass hvitvin med jentene er deilig. Alkohol er fint når det nytes i passe mengder;-)
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 11. november 2012 #13 Skrevet 11. november 2012 Jeg drikker for å bli full jeg!! kan ta meg et glass til maten eller en rolig lørdagskveld. Men er ikke så fryktelig glad i alkohol. Så når jeg drikker mye en sjelden gang er d for å gå på en liten snurr!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2012 #14 Skrevet 11. november 2012 Spør heller hvorfor ikke...hehe. Neida. Jeg drikker ikke alkohol. Slutta med det fordi jeg fant ut at jeg likte mye bedre å feste, men å slippe dårlig form osv dagen etterpå. Har det like gøy uten alkohol. Og slipper å gå glipp av flere dager i livet mitt fordi jeg ligger i fosterstilling dagen derpå. :-) Anonym poster: cdd50a7967a9bbd3fc2580600b2449e5
Elsker livet Skrevet 11. november 2012 #15 Skrevet 11. november 2012 Vi drikker alkohol en sjelden gang til maten, om vi f.eks er på middag hos noen og får det servert. Men jeg syns ikke det er mye som smaker godt, og det som ikke er godt drikker jeg ikke. Da er poenget borte for min del. Vi drikker aldri mengder slik at vi kjenner alkoholens virkning.
prettyfishy Skrevet 11. november 2012 #16 Skrevet 11. november 2012 Fordi jeg liker det (spesielt øl) og jeg liker rusen også.
LuksusLiv Skrevet 11. november 2012 #17 Skrevet 11. november 2012 Fordi det er godt, og fordi jeg liker følelsen det gir meg. Jeg blir avslappet og litt mer løssluppen enn jeg er i edru tilstand.
Gjest Heartbroken Skrevet 11. november 2012 #18 Skrevet 11. november 2012 Jeg drikker bare alkohol jeg liker og det er mange år siden jeg drakk så mye at jeg var dårlig dagen derpå. Etter fire (og et halvt) svangerskap med skikkelig fyllesyke-følelse hver dag i 9 mnd har jeg lovd meg selv at jeg aldri skal påføre meg den tilstanden igjen Jeg syns god vin setter en spiss på godt selskap eller en ekstra koselig lørdagskveld sammen med mannen selv om det absolutt er flest alkoholfrie helger i løpet av året.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 11. november 2012 #19 Skrevet 11. november 2012 Jeg drikker vel nesten utelukkende vin, og det er fordi jeg liker det. Ikke all vin, men har funnet meg mine favoritter. Synes det framhever smaken på kjøtt og annen mat og det får meg også til å slappe ekstra av når vi setter os ned med en sen middag med 1-2 glass vin til. Det hever rett og slett hele måltidet, men jeg er ikke avhengig heller da Av og til, sånn ca 1 gang i året eller så (fest), drikker jeg fordi jeg vil bli godt brisen rett og slett fordi det er morsomt å være godt brisen. Full unngår jeg å bli, det synes jeg er ekkelt.
Toocute Skrevet 11. november 2012 #20 Skrevet 11. november 2012 Fordi det er godt, og liker litt den berusende følelsen. Jeg har ikke dårlig selvbilde av den. Grunn Men.det er rett og slett gøy.
MrsMilla Skrevet 11. november 2012 #21 Skrevet 11. november 2012 Tja, godt spørsmål egentlig - og kan vel overføres til mange ting. Hvorfor spiser vi sjokolade? det er jo usunt, fullt av fett og sukker og gjør oss fete. Jeg synes øl og god vin smaker godt. Derfor drikker jeg det. Drikker ikke noe som ikke smaker godt - og om jeg hadde lyst på vin den kvelden og det kun var gt der så drikker jeg ikke. Synes også det er godt å få den avslappende følelsen man får etter et glass (ikke sju - det er veeldig ubehagelig!). Derfor drikker jeg vel ikke meg full, mer småbrisen egentlig. Men synes ogdå det er godt med sjokolade. Samme prinsipp egentlig. Føler meg fæl om jeg skulle spist for mye. kvalm, feit og dorsk - og ville ikke fungert godt heller - men et par biter er godt. Det er heller ikke bra for meg.
Von Hertelhofen Skrevet 11. november 2012 #22 Skrevet 11. november 2012 For det er så deilig å bli pussa
Anonym bruker Skrevet 11. november 2012 #24 Skrevet 11. november 2012 Fordi ingenting er som et glass god rødvin! Drikker svært sjelden, men er glad i rødvin enten til en biffmiddag eller et glass til ost og vin en fredagskveld etter en lang arbeidsuke. Anonym poster: eee5566c415d59c0c88c8ad328030655
Gråsonen Skrevet 11. november 2012 #25 Skrevet 11. november 2012 drikker veldig sjeldent.. Men et glass eller to til en bedre middag komplimenterer maten synes jeg. Derfor drikker jeg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå