Gå til innhold

Er du Jehovas vitne, scientolog eller mormon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er både bra og dårlige aspekter ved alle religioner. Men jeg har latt meg høre at Jehovas vitner har et eksremt gammeldags og nedverdigende syn på kvinner. Kvinner skal tie i forsamlinger, blant annet. Noe som vil medføre mindre konflikter. Og å nekte blodoverføring ved alvorlig sykdom, ser jeg rett og slett på som en form for omsorgssvikt.

Foreldrene kan gjerne være troende, men slutt å påtving barns sine holdninger og levesett.

Da syns jeg personlig scientologi-kirken har mer å fare med. Deres syn på psykiatri og bruk av psykoanalyse, er mer forankret i "virkeligheten"; spør du meg.

Anonym poster: 1faa43024b8ffbe4f2b1459872b6681a

Mmmmpff... tenk å nevne virkeligheten og scientologi i samme åndedrag da gitt! :D

Xenu ville vært stolt.

Jeg blir aldri lei denne sangen om akkurat den trosretningen ;)

Bortsett fra det så er jeg veldig enig i det du sier om at foreldre bør holde barna utenfor sine egne overbevisninger. Selv Atheister, som meg, bør la barna selv ha en mulighet til å velge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er Jehovas vitne..

Anonym poster: 0b443cde45982d260036da54cf33db2f

Skrevet

Jeg er ingen av delene, men jeg gikk i klasse med ei på videregående (hun var eldre enn oss) som var jehovas vitne og jeg husker hun irriterte meg.. kunne ikke noe for det .

Hun hadde en liten datter og vi diskuterte det der med at om datteren hennes ble alvorlig syk og kun overlevde ved hjelp av blodoverføring fra moren, så hadde hun likevel ikke gitt eller latt andre gjøre det og heller latt datteren dø. Da ble jeg sinna :P

Men stemmer det, det som noen skrev her oppe? Kan ikke foreldre velge sånne ting? (Egentlig ganske logisk om de ikke får velge det og veldig, veldig bra)

Anonym poster: 6e3580ee24c232d78e298dfd3a59fe32

Skrevet

Jeg er ingen av delene, men jeg gikk i klasse med ei på videregående (hun var eldre enn oss) som var jehovas vitne og jeg husker hun irriterte meg.. kunne ikke noe for det .

Hun hadde en liten datter og vi diskuterte det der med at om datteren hennes ble alvorlig syk og kun overlevde ved hjelp av blodoverføring fra moren, så hadde hun likevel ikke gitt eller latt andre gjøre det og heller latt datteren dø. Da ble jeg sinna :P

Men stemmer det, det som noen skrev her oppe? Kan ikke foreldre velge sånne ting? (Egentlig ganske logisk om de ikke får velge det og veldig, veldig bra)

Anonym poster: 6e3580ee24c232d78e298dfd3a59fe32

Nei, foreldrene kan ikke velge dette selv. Ikke når det gjelder liv og død.

Tanta mi er i JV, og er en av de mer ekstreme der. Min fetter er MYE syk. Og en gang var det så alvorlig at han trengte blodoverføring. Legene ga blanke F i deres mening, deres jobb og plikt var å redde han med alle midler de har. Så ja, han fikk blodoverføring.

Tanta mi prøvde så klart å klage inn legene, men ble avvist...

Anonym poster: 5ab81132b74a0c9770b848bae7712c59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...