Gå til innhold

Er du Jehovas vitne, scientolog eller mormon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonym poster: 603410e5249aa47daee9680a540b62c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du opphengt i dette?

Er du litt sår på dette?

Anonym poster: e5bf93c1a93f79cf45b893b689e29d53

Skrevet

Er du opphengt i dette?

Er du litt sår på dette?

Virker sånn, hun er vel Jehovas vitne da.

Anonym poster: 4f6aeaac9e8543e9cdd7427dbeca5158

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Er du opphengt i dette?

Er du litt sår på dette?

Nei, har ingen grunn til det. Men regner med du startet det første hetseinnlegget om dette også. Kommer til å rapportere dette også om du utvikler det på samme måte.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jøss, siden når spilte det noen rolle? Men nå har jeg ikke fått med meg hetsen om dette heller da :P

Skrevet

Nei, jeg har ikke starta noen tråd om dette. Jeg gir blaffen i hvilken trosretning folk har, men skjønner ikke hvorfor du kan være frekk uten å få svar tilbake. Rapporter i vei :)

Skrevet

Og der glemte jeg anonym, pyttsann ;)

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Du må gjerne svare akkurat hvordan du vil. Finner det bare forunderlig at det startes to innlegg på en dag om de tre samme religiøse retningene, tilsynelatende av to forskjellige. Men det er jo vinter og snart jul i norge og da er alltid JV i alle fall et spennende objekt for diskusjon og hets..,

Skrevet

Er du opphengt i dette?

Er du litt sår på dette?

Nei, har ingen grunn til det. Men regner med du startet det første hetseinnlegget om dette også. Kommer til å rapportere dette også om du utvikler det på samme måte.

Hei:-)

Til: Ingen skal få!, hvorfor svarer du i tråden egentlig? Lurer på det siden du ikke ønsker å delta i debatten/svare på spørsmålet?

Har ikke lest tråden du refererer til, så kan egentlig ikke vurdere om den er hetsende. Men det må være lov å være kritisk til religion, stille spørsmål angående enkelte praksiser. Når det gjelder Jehovas vitner er jo det helt åpenbart at akkurat dette med nekt av blodoverføring er en tematikk som mange har prroblemer med å forstå at man kan nekte.....Særlig å nekte sine barn dette er sært!

Til HI, jeg er ateist :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du må gjerne svare akkurat hvordan du vil. Finner det bare forunderlig at det startes to innlegg på en dag om de tre samme religiøse retningene, tilsynelatende av to forskjellige. Men det er jo vinter og snart jul i norge og da er alltid JV i alle fall et spennende objekt for diskusjon og hets..,

og her presterte jeg faktisk å lese..."vitner og snart jul", selvom det forsåvit går ut på det samme ihht resten av setninga :P

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Såvidt meg bekjent spurte hun etter Jehovas vitner?

Skrevet

Det blir da interessante diskusjoner i det minste ;) og når du svarer så mystisk, blir det bare mer spennende ;)

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

og her presterte jeg faktisk å lese..."vitner og snart jul", selvom det forsåvit går ut på det samme ihht resten av setninga :P

Jeg leser myyye feil. Leste en hel bok engang og kunne ikke forstå hva 'vinduer' var. Hadde aldri hørt om viiiinDUER. Ingenting ga mening i drn boken. Heldigvis for deg ja setningen du keste feil litt mer klarhet:p

Skrevet

Ja, til alle 3...... :P

Anonym poster: 31cdd79942b4daefb7a17fdaed0dbe7a

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Det blir da interessante diskusjoner i det minste ;) og når du svarer så mystisk, blir det bare mer spennende ;)

Hva lurer du på da?

Skrevet

Hva lurer du på da?

Jeg tenkte mer generelt, når noen er mystiske får det mer oppmerksomhet. Jeg har funnet min trosretning og livsstil, hva andre gjør er opp til dem selv. JEG lurer altså ikke på så mye ifht dette temaet, men skjønner andre som blir nysgjerrige når du skriver mye om jv uten å ville si om du er det selv..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg leser myyye feil. Leste en hel bok engang og kunne ikke forstå hva 'vinduer' var. Hadde aldri hørt om viiiinDUER. Ingenting ga mening i drn boken. Heldigvis for deg ja setningen du keste feil litt mer klarhet:p

HAHAHAHA!! Fantastisk!

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Hva lurer du på da?

Jeg tenkte mer generelt, når noen er mystiske får det mer oppmerksomhet. Jeg har funnet min trosretning og livsstil, hva andre gjør er opp til dem selv. JEG lurer altså ikke på så mye ifht dette temaet, men skjønner andre som blir nysgjerrige når du skriver mye om jv uten å ville si om du er det selv..

Det er ingenting mystisk med jehovas vitner.ingen lukkede møter, all litteratur ligger på nettet. Ingen kontigent og faste tider.

Skrevet

Neida, ikke jv, du er mystisk ;)

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Haha, åneidu, DET er jeg ikke:-)

Skrevet

Nei.

Anonym poster: d2ad94c6f9748ad9bbcbc5eb24f05202

Skrevet

Det er både bra og dårlige aspekter ved alle religioner. Men jeg har latt meg høre at Jehovas vitner har et eksremt gammeldags og nedverdigende syn på kvinner. Kvinner skal tie i forsamlinger, blant annet. Noe som vil medføre mindre konflikter. Og å nekte blodoverføring ved alvorlig sykdom, ser jeg rett og slett på som en form for omsorgssvikt.

Foreldrene kan gjerne være troende, men slutt å påtving barns sine holdninger og levesett.

Da syns jeg personlig scientologi-kirken har mer å fare med. Deres syn på psykiatri og bruk av psykoanalyse, er mer forankret i "virkeligheten"; spør du meg.

Anonym poster: 1faa43024b8ffbe4f2b1459872b6681a

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Dette er hva du har hørt. Jehovas vitnr har ikke et nedverdigende kvinnesyn. Kvinner kan snakke under møter, tjenesteskolen, feltet, stevner etc.

Skrevet

Det er både bra og dårlige aspekter ved alle religioner. Men jeg har latt meg høre at Jehovas vitner har et eksremt gammeldags og nedverdigende syn på kvinner. Kvinner skal tie i forsamlinger, blant annet. Noe som vil medføre mindre konflikter. Og å nekte blodoverføring ved alvorlig sykdom, ser jeg rett og slett på som en form for omsorgssvikt.

Foreldrene kan gjerne være troende, men slutt å påtving barns sine holdninger og levesett.

Da syns jeg personlig scientologi-kirken har mer å fare med. Deres syn på psykiatri og bruk av psykoanalyse, er mer forankret i "virkeligheten"; spør du meg.

Anonym poster: 1faa43024b8ffbe4f2b1459872b6681a

Hvis et barn trenger blodoverføring mister foreldrene omsorgsretten i den stunden det blir gitt blod. Når blodoverføringen er gjort får foreldrene tilbake omsorgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...