Gå til innhold

Narkomane har ingen verdi i mine øyne

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er utelukkende en belastning for samfunnet. Noen som er enig?

Anonym poster: d5672f8069a09471fc580d45b1ab67a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På samme måte som pensjonister, barn som samfunnet enda ikke har investert særlige midler, hjemmeværende husmødre og trygdede, ja.

Anonym poster: 99bb0d247311617589bf108ef5db5b74

Skrevet

På samme måte som pensjonister, barn som samfunnet enda ikke har investert særlige midler, hjemmeværende husmødre og trygdede, ja.

Ja, for de driver jo med vold, hærverk og kriminalitet...

Skrevet

Ja, for de driver jo med vold, hærverk og kriminalitet...

Det gjør da ikke alle narkomane heller, faktisk de færreste.

Ingen av gruppene jeg nevnte yter noe særlig til samfunnet. Derfor har vi ikke særlig bruk for dem heller. På den andre siden har de fleste noe å tilby som mennesker, men det gjelder jo narkomane også, så da er vi like langt.

Skrevet

Ble ikke så veldig provosert. Prøv noe litt smartere :-)

Skrevet

Hva feiler det dere som må sitte her på anonymforumet og slenge dritt om andre mennesker??? Dette er lavmål!!!!!!! Skaff dere en hobby isteden for å rakke ned på andre.

Man skal ikke dømme andre slik, plutselig kan deres barn rote seg borti narko og kriminalitet. Uansett forutsetninger kan det skje alle!!!!!! Har heldigvis ingen jeg kjenner som er i en slik situasjon. Men alt kan skje selv med den "beste"

Alle mennesker er like mye verdt, husk det!!!!!!!!!!!

Skrevet

Så klart de fleste narkomane driver med kriminalitet. Er du helt blåst? Er jo kriminelt å bruke narkotika for det første...

Var ikke laget for å provosere heller. Min ærlige mening. Overdose ser jeg som en vinn-vinn situasjon.

Skrevet

Så klart de fleste narkomane driver med kriminalitet. Er du helt blåst? Er jo kriminelt å bruke narkotika for det første...

Var ikke laget for å provosere heller. Min ærlige mening. Overdose ser jeg som en vinn-vinn situasjon.

Så utrolig snill du er da. Jeg synes det faktisk er litt sårt å lese dette. Barnet mitt mistet begge onklene sine pga overdose, de var under 20. Helt vanlige ungdom som hadde kommet skjevt ut og i ett dårlig miljø.

Anonym poster: c65b7b53c59da5b541565496b1013633

Skrevet

Ja det er faktisk helt selvforskyldt,de har tatt mange valg underveis.Alle mennesker er like mye verdt selv om jeg øsnker vi var foruten.

Irriterer meg like mye som homser,muslimer og romfolket

Anonym poster: f2d802930d05d15bb65639890240e258

Skrevet

Mye mulig at ting er selvforskyldt, men da ser man ikke så mye lenger enn nesa rekker. Tenk på alle grunnene for at folk ta disse selvforskyldte valgene. Særlig de som tar dem i særdeles ung alder. De har mange av dem med seg en bagasje du og jeg bare kan forestille oss. Det å si at en overdose er en vinn vinn situasjon er faktisk som å si at et menneske som er narkoman er null verdt. Det er å fortelle her inne om du så troller eller hva at noen mennesker ikke er verdt en dritt vitner jo om at du eier null medmenneskelighet. Alle mennesker uansett har en eller annen pårørende. Kanskje noen av dem sitter her inne.

Hva om noen har mistet sitt aller kjæreste til et ja, selvforskyldt tragisk valg, som for vedkommende var i øyeblikket eneste logiske.

Selv om du er en anonym som kjeder seg, ønsker å skape debatt eller hva enn, så tenk deg for gud skyld om.. Her er det mange mennesker, men å skape kvalme på denne måten er rett og slett forkastelig.

Skam deg!

Gjest sug lut
Skrevet

Og med det utsagnet har du ingen verdi i mine. Enkelt.

Skrevet
Ja det er faktisk helt selvforskyldt,de har tatt mange valg underveis.Alle mennesker er like mye verdt selv om jeg øsnker vi var foruten. Irriterer meg like mye som homser,muslimer og romfolket Anonym poster: f2d802930d05d15bb65639890240e258

Jævla mentalt inkompetente rævhøl.

Gjest I See You, Shakin That Ass....
Skrevet

Og sånne idioter som deg håper jeg blir buret inne og tvangsdopet til du blir avhengig, så kan du komme tilbake når du vet hva du snakker om!

Skrevet
Ja det er faktisk helt selvforskyldt,de har tatt mange valg underveis.Alle mennesker er like mye verdt selv om jeg øsnker vi var foruten. Irriterer meg like mye som homser,muslimer og romfolket Anonym poster: f2d802930d05d15bb65639890240e258

Det er jo noe alvorlig feil med deg som kan si noe slikt på nett! anonym eller ikke!

Skrevet

Hi kan iallefall umulig være helt frisk.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hadde jeg opplevd halvparten av det mange av de opplever, hadde jeg og vært narkoman.

Skrevet

Den gangen jeg var dummere enn jeg er nå, så tenkte jeg litt som deg. Dvs jeg mente ikke at de var verdiløse, men at de var skumle, utfordrende og at de hadde havnet i den situasjonen de var i het selvforskyldt.

Så kom jeg over ei jente som hadde tatt en overdose. Hun lå på gulvet foran det toalettet jeg skulle til, og jeg vet ikke helt hvordan, men jeg skjønte med en gang hva som hadde skjedd. Jeg kunne valgt å gå forbi, men jeg la henne i stabilt sideleie og kontaktet 113. Hun så stor ut der hun lå, men da jeg tok i henne var det som å ta i en fugleunge. Hun pustet knapt og mens jeg satt der og ristet i og snakket til henne, var det brått det eneste jeg så noens lille jente som hadde lekt, åpnet bursdagsgaver og vært bestemors stolthet. Ikke en skummel narkoman som fylte rollen som kvise på samfunnets rumpe.

Det gikk bra med henne, men det gikk bedre med meg, for jeg ble klokere den dagen.

Jeg ønsker deg en slik opplevelse, men du hadde kanskje gått forbi?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Don't judge a book by its cover...det ligger svært ofte ufattelige tragedier bak det livet narkomane lever. Mishandling og overgrep, en barndom du ikke ville unnet din verste fiende. Selv om det ikke ser sånn ut på overflaten. Barn som blir sviktet av de som skulle vært trygge omsorgspersoner, blir ofte senere i livet utstøtt, hetset og foraktet av samfunnet ettersom de havner i narkotikaens klør som et forsøk på å håndtere sorgen og smerten inni dem. Så blir de sviktet enda en gang. Takket være sånne som deg, HI.

Skrevet

Narkomane er en belastning både for familien og samfunnet.Uansett vanskelig oppvekst,det er ingen unnskyldning.De har tatt egne valg,har sagt ja til den første røyken,jointen,pillene og sprøyta.Jeg har nå 3 venner som er døde av dop.De har hatt akkuratt samme oppvekstvilkår som meg,kommer fra en rik bydel i Oslo og har hatt alle forutsetningene for et godt liv.Jeg valgte å slutte,de gjorde det ikke.

Alle mennesker er like mye verdt uansett men det ER selvforskyldt,ingen som tvinger narkomane til å ta dop i første omgang.

Anonym poster: f2d802930d05d15bb65639890240e258

Skrevet
Narkomane er en belastning både for familien og samfunnet.Uansett vanskelig oppvekst,det er ingen unnskyldning.De har tatt egne valg,har sagt ja til den første røyken,jointen,pillene og sprøyta.Jeg har nå 3 venner som er døde av dop.De har hatt akkuratt samme oppvekstvilkår som meg,kommer fra en rik bydel i Oslo og har hatt alle forutsetningene for et godt liv.Jeg valgte å slutte,de gjorde det ikke. Alle mennesker er like mye verdt uansett men det ER selvforskyldt,ingen som tvinger narkomane til å ta dop i første omgang. Anonym poster: f2d802930d05d15bb65639890240e258

Lever du i en svart/ hvit, enten eller verden? bra du klarte og gi opp, trist med vennene dine, men ikke alt er som det ser ut på utsiden, verden har gråtoner og!

Skrevet

Hvorfor er så mange så veldig opptatt av å forsvare dette bunnslammet i samfunnet? De driter totalt i oss andre - hvorfor skal vi slite oss ut for å hjelpe de?

Skrevet
Hvorfor er så mange så veldig opptatt av å forsvare dette bunnslammet i samfunnet? De driter totalt i oss andre - hvorfor skal vi slite oss ut for å hjelpe de? Anonym poster: d5672f8069a09471fc580d45b1ab67a3

Du vet at det er mennesker du prater om, og kaller div fæle ting? Håper ikke du ytrer dine meninger i offentlighet eller fremfor barna dine.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Og ellers da, HI?

Føler du deg bra, sånn ellers?

I mine øyne og i min hjerne er det mange som har lavere verdi enn narkomane, gitt. Blant annet sånne som ikke ser skogen for bare trær eller som så glatt driter i Arnulf Øverlands kloke ord om å vise omsorg for sine medmennesker. Hvis du ikke kjenner diktet "Du må ikke sove", så kan du lese det her:

http://kristian.barek.no/dmis.php3

Sitatet jeg snakker om kommer i 9. strofe. Les og lær, du HI.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...