Gå til innhold

hvor langt kan din 2 åring telle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi henger vel litt etter, tydelig vis, for han uttaler ikke 6 7 8 ennå. Han teller dem som gnnn gnnn gnnn. Vi får begynne å øve. Av alfabetet kan han kun A. Vi har ikke startet målrettet øving på det heller. Han blir to i januar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan si alle tallene opp til ti, men kan ikke peke på ting og telle og si hvor mange det var (vanskelig å forklare, men håper dere skjønte det). Ellers snakker han veldig bra synes jeg da. Skjønner det meste han sier, og han har lange setninger.

Skrevet

Snakker som en papergøye og kan telle til 12.

Han lærte seg å telle for lenge siden. Han er 2 år og 4 mnd.

Skrevet

Kan telle til 20. Som regel uten å miste noen tall på veien. Er 2,5.

Men han har ikke tallforståelse, når han teller er det mer som en regle - dvs han "ser" om det er 1, 2 eller 3 ting, men om jeg spør feks hvor mange druer han har fått teller han 1,2,3,4,5........MANGE, mange druer! Han skjønner ikke at det er 5 selv om han teller de.... :)

Skrevet

Fireåringen her kan ikke telle til ti selv om han kan alle tallene. Han teller en, to tre, fire, åtte, ni, seks osv. Han har generelt dårlig språk og sliter med mange lyder. Ofte så er det de med 'flinke' barn som svarer på tråder som dette, derfor syns jeg det er viktig at vi med barn med utfordringer også deler hvordan det kan være!

Han har god språkforståelse og var tidlig ute med å forstå beskjeder osv. Men selve snakkingen er en stor utfordring for han. :)

Skrevet

Min på 22 mnd teller en, to, tre, fire, fem, mange! Og han forstår også tallene, type "hvor mange sauer er det?" "To, tre, fire... Fire!" Og mange synes han er veldig flink, så dere andre må nok ha vidunderbarn ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...