Gå til innhold

Skal avlive hunden vår :'(

Anbefalte innlegg

Skrevet

all støtte og sympati til deg HI. har vært gjennom det samme selv. Vi hadde en mishandlet omplasseringshund, han ville ikke klart en omplassering til. Så da han bet var der dessverre ikke stort å gjøre. Viste seg i ettertid at han hadde bitt før, men ingen som vile si det til oss... litt forbanna da kan du si siden vi har småbarn. Var ikke lett å gjøre det, men det var tydelig at hunden vår var veldig utrygg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså hvis jeg forstår deg Hi riktig, så har hunden bitt to ganger før? Det er ikke noe å lure på en gang... Hund som biter SKAL avlives mener jeg. Skal hundens liv være mere verdt enn barnas? Vet man når dyret biter neste gang? Det er ikke lurt å omplassere gang på gang heller..

Holder med deg Hi. Det er klart at man får følelser for et dyr, men sånn er det bare. Må man så må man..

En hund som har bitt to ganger SKAL IKKE avlives! Men det er viktig å beskytte barna sine mot den. Nå vet ikke jeg hvor gammel denne hunden er og det er jo også relevant i forhold til avliving og helse. Men moren min overtok en hund som var 6 år gammel for flere år siden som hadde tilhørt en småbarnsfamilie. Tidligere eiere mente den måtte avlives da den var aggressiv mot barn, men moren min fikk prøve å overta den på egen risiko siden hun ikke hadde småbarn i hus... Jeg fikk barn og var veldig påpasselig selvfølgelig. Hunden fikk masse turer og alenetid med mamma og samboeren, men vi introduserte alltid barnet for hunden når vi var på besøk. Nå 5 år etter er hunden og barne mitt bestevenner og hunden kommer alltid å legger seg i fanget hennes. Vi er strenge med barnet når hunden spiser, sover eller vil være alene og det har barnet lært seg og respektere. Så selv om det ikke fungerer hus HI, Så kan det jo fungere hos andre uten barn...
Skrevet

Russisk rulett kaller jeg det da men.. Til deg annie 15.47

Skrevet

Så hvis du hadde gidda å lest igjennom svarene, så ser du at hunden er 11 år gammel, Anonym #27... Er det virkelig noe vits i å begynne omplassering å greier på slutten av livet til ei gammel tispe??? Er det så ille å avlive en ustabil, sliten gammel hund????

Skrevet

Så hvis du hadde gidda å lest igjennom svarene, så ser du at hunden er 11 år gammel, Anonym #27... Er det virkelig noe vits i å begynne omplassering å greier på slutten av livet til ei gammel tispe??? Er det så ille å avlive en ustabil, sliten gammel hund????

Og hvis du hadde giddet å lese igjennom mitt innlegg ANNONYM #29, så hadde du sett at jeg skriver ; " Nå vet ikke jeg hvor gammel denne hunden er og det er jo også relevant i forhold til avliving og helse." Hvis du ikke tåler at å høre andres erfaringer, så ikke skriv innlegg her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...