Gå til innhold

Skal avlive hunden vår :'(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så deppa! Hunden vår har alltid vær litt småsur og usikker på barn. Vi har en 1åring som tispa driver å knurrer på i blant, men vi har alltid holdt de to avskilt. Dette har vært veldig slitsomt for oss, og trist for hunden som må holdes unna når ungen er våken.. Sånn her har det pågått siden i sommer (det var da hun begynte med knurringa på vår unge). Vi har hatt adferdsspesialister inne i bildet, men ingen ting har hjulpet siden det ikke er noe spesielt som trigger dette. Bikkja er SÆR. Nå venter vi en til, og det er 4 mnd til denne babyen melder sin adkomst. Omplassering er uaktuelt pga tidligere erfaringer med omplassering. Skal ikke gå inn på det nå. Huff... Jeg er så TRIST! Utrolig hvor knytta man blir til dyrene sine. Men ungene betyr alt <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, føler med deg. Vi måtte også ta den veldig tunge avgjørelsen for noen mnd siden - ikke gøy :(

Klem til deg!

Skrevet

Utrolig trist. Har selv avlivet to hunder. Men du gjør nok det rette valget her. Trøst deg med det.

Skrevet

har dere vurdert oplasseringsenter ? Feks Fod ?

Skrevet

Tusen takk dere.. Umulig å beskrive hvor tungt det faktisk er når det kommer til stykket, enn å bare prate om at mulighetene er store for at det blir avliving til slutt. Er sikkert mange fler enn meg som har gått igjennom dette. :(

Skrevet

Da hadde jeg heller vurdert omplassering altså. Man skal ikke ha så lav terskel for å avlive friske dyr!

Skrevet

Føler med dere. Har hund selv så jeg vet hvor ekstremt glad man blir i dyrene enten man vil eller ikke <3

Man kan ikke stole 100% på dyr men dere skal ikke gå rundt og være engstelige for om hunden noengang vil skade barna og hunden skal ikke behøve å bli en kasteball fra hjem til hjem. Det er frustrerende for begge parter. Og uansett hvor glad dere er i den så vil barna alltid komme først i rekken når man først har blitt foreldre. Dere gjør det riktige.

Klem!

Skrevet

Hun er ikke frisk, hun er ustabil og har bitt to personer før. Omplassering gjør vi ikke igjen. For noen år tilbake siden omplasserte vi en hund som havna i 5 nye hjem etter oss, og den hunden fikk ekstrem seperasjonsangst og hadde det ikke bra! Vi angra veldig på at vi ikke avliva den gang da, så vi er fast bestemt på at det aldri kommer til å skje igjen. HI

Skrevet

Uff da. Vi måtte gi bort kattene våres når eldste var 4 mnd. Ene katten vi hadde ble ekstremt sjalu som markerte på alt av babyting og hoppet opp på babyen og la seg på han. (og dette var en stor katt på 9 kg) Han var verdens beste katt ellers og savner han den dag i dag..

Klem fra meg også.

Skrevet

Veldig trist, føler med deg. Men jeg støtter avgjørelsen, og mener du gjør det riktige.

Skrevet

Føler med dere. Har hund selv så jeg vet hvor ekstremt glad man blir i dyrene enten man vil eller ikke <3

Man kan ikke stole 100% på dyr men dere skal ikke gå rundt og være engstelige for om hunden noengang vil skade barna og hunden skal ikke behøve å bli en kasteball fra hjem til hjem. Det er frustrerende for begge parter. Og uansett hvor glad dere er i den så vil barna alltid komme først i rekken når man først har blitt foreldre. Dere gjør det riktige.

Klem!

Det var virkelig fine ord!

Skrevet

Hun er ikke frisk, hun er ustabil og har bitt to personer før. Omplassering gjør vi ikke igjen. For noen år tilbake siden omplasserte vi en hund som havna i 5 nye hjem etter oss, og den hunden fikk ekstrem seperasjonsangst og hadde det ikke bra! Vi angra veldig på at vi ikke avliva den gang da, så vi er fast bestemt på at det aldri kommer til å skje igjen. HI

Huff, så trist for hunden da :( Er jo selvfølge at man gjør det man mener blir best for hunden. Ikke bry deg om slengkommentarene enkelte her inne klarer å spy ut!

Skrevet

Da synes jeg du kan definere hva du mener med "friske dyr" du kjære Anonym #7 !! Hvis hunden knurrer på barn og biter folk, er hunden helt klart ikke frisk, men rett og slett ustabil og FARLIG! Herregud altså!! Som om HI avliver hunden på GØY liksom..?

Skrevet

Uff så trist,føler med deg! Jeg måtte også avlive hunden min for et år siden pga av at den bet og var ustabil. Vi gikk også til sånn adferdsterapeut, men ingen hjelp. Det var en fordelig tung og trist avgjørelse, og den satt langt inne....men ser i ettertid at det var det eneste rette å gjøre. Er enig med deg i at en ustabil hund ikke skal omplasseres, det kan bare gjøre det vondt verre å ta den ut av sin trygge hverdag og omplassere den til ukjente. Ofte når en hund biter er det tegn på at den ikke har det godt med seg selv, enten det psykisk eller fysisk, så kanskje den får det bedre der den kommer. Er iallefall sånn jeg tenker...at istedet for at hun er redd, folk er redd henne osv...så får hun hver dag springe og leke på stranden og i skogen så mye hun vil uten vondt og bekymringer! Og så får hun sikkert masse kos fra bestemor! Det er min trøst, håper du kan trøste deg med det samme.

Klem!

Skrevet

Da hadde jeg heller vurdert omplassering altså. Man skal ikke ha så lav terskel for å avlive friske dyr!

Enig i at friske dyr ikke skal avlives.

Skrevet

Jeg lurer på om dere som sier at friske dyr ikke skal avlives...mener dere virkelig at et hund som biter er helt frisk...? Ville dere hatt denne hunden selv? Hadde dere vært trygge på å ha den rundt barna deres? Det er selvfølgelig forskjell på en hund som biter fordi han plaget og provosert, men utifra innlegget så virker jo dette som en hund som er ustabil, altså syk psykisk. Nei støtter deg HI! Må være en vanskelig avgjørelse, men sannsynligvis det beste for alle parter.

Skrevet

Jeg lurer på om dere som sier at friske dyr ikke skal avlives...mener dere virkelig at et hund som biter er helt frisk...? Ville dere hatt denne hunden selv? Hadde dere vært trygge på å ha den rundt barna deres? Det er selvfølgelig forskjell på en hund som biter fordi han plaget og provosert, men utifra innlegget så virker jo dette som en hund som er ustabil, altså syk psykisk. Nei støtter deg HI! Må være en vanskelig avgjørelse, men sannsynligvis det beste for alle parter.

Det som ble skrevet om å ikke avlive en frisk hund kom før det ble nevnt at hunden hadde bitt...

Skrevet

Jeg er så deppa! Hunden vår har alltid vær litt småsur og usikker på barn. Vi har en 1åring som tispa driver å knurrer på i blant, men vi har alltid holdt de to avskilt. Dette har vært veldig slitsomt for oss, og trist for hunden som må holdes unna når ungen er våken.. Sånn her har det pågått siden i sommer (det var da hun begynte med knurringa på vår unge). Vi har hatt adferdsspesialister inne i bildet, men ingen ting har hjulpet siden det ikke er noe spesielt som trigger dette. Bikkja er SÆR. Nå venter vi en til, og det er 4 mnd til denne babyen melder sin adkomst. Omplassering er uaktuelt pga tidligere erfaringer med omplassering. Skal ikke gå inn på det nå. Huff... Jeg er så TRIST! Utrolig hvor knytta man blir til dyrene sine. Men ungene betyr alt <3

Kan du ikke gi hunden din en ny sjanse hos Fod ???

De har jobbet mye med "vanskelige" hunder, og jobber med å finne den underliggende til hundene oppførsel. De trener mye med hundene, slik at hunden kan få en ny sjanse hos en ny familie. Synes du ikke det er verdt et forsøk istedet for å drepe den ?

Skrevet

Enig!! vi hadde samme problemet omtrent en gang, matfar var syk og etterhvert døde han. Dette medførte da at hunden fikk problemer med å være med oss og små barn. Knurret for den minste ting osv. Men så omplasserte vi han til et barnløst par som forguder dyr og der lever han nå sine beste dager. Som en ny hund! Barn har de også fått og hunden har null problemer me det. :-):-)
Skrevet

Klem!

Det var virkelig fine ord!

Takk! Håper det:) Aldri lett å gi råd og ikke minst vite hvordan man skal reagere når slike dilemma dukker opp. Men jeg ville nok også handlet som HI her.

Skrevet

HI her.. Jeg vil bare si tusen takk til dere som faktisk forstår situasjonen vår, og ikke tror at jeg er en idiot som tar livet av en helt frisk hund på GØY. Som om jeg ville ha gjort noe sånt mot prinsessa vår. Fine hunen på 11 år som er sliten, ustabil og nå ganske så farlig. Og så vil jeg si at det er faktisk helt OK å spørre i stede for å bare anta det ene og det andre. Jeg er ikke idiot. Men enkelte av dere er. SPØR.. Ikke sleng med leppa før dere i det hele tatt VET hva dere prater om!! Takk..!!!

Skrevet

Enig i at friske dyr ikke skal avlives.

Hvorfor antar du at hunden er frisk? Kan da ikke være noen som mener at friske dyr skal avlives?

Skrevet

At det går an. Jeg sitter her og leser og blir litt irritert over hvor mange som kommer med sånne ufyselige svar om avliving av friske dyr og ikke en gang gidder å spørre HI om ting man er usikker på enn å bare mene at sånn er det. Så unødvedig av enkelte. Og som du sier HI så er det bare å spør, det er ikke farlig. Helt enig med deg i det. Jeg er ikke ute etter diskusjon, bare at folk bruker hodet før "kjeften".

Skrevet

Altså hvis jeg forstår deg Hi riktig, så har hunden bitt to ganger før? Det er ikke noe å lure på en gang... Hund som biter SKAL avlives mener jeg. Skal hundens liv være mere verdt enn barnas? Vet man når dyret biter neste gang? Det er ikke lurt å omplassere gang på gang heller..

Holder med deg Hi. Det er klart at man får følelser for et dyr, men sånn er det bare. Må man så må man..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...