mrsrogaland. Skrevet 5. november 2012 #26 Skrevet 5. november 2012 Når man er førstegangsmamma og ammer så er det ikke alltid lett å finne ut hva som er best. Jeg surret lenge fram og tilbake før jeg tok avgjørelsen. Svaret ditt er latterlig. Jaha? Hvorfor er svaret latterlig? Jeg er førstegangsmor selv, men jeg er fullstendig i stand å avgjøre selv og stå for det jeg bestemmer. At du surrer lenge frem og tilbake er ditt problem, det trenger ikke være like vanskelig for andre. Fordi du skriver så kvasst og jeg syntes det er en latterlig ting å si at hun bør være voksen nok til å ta avgjørelser selv. Har du aldri kommet over valg du må ta der du har vært usikker?
Von Hertelhofen Skrevet 5. november 2012 #27 Skrevet 5. november 2012 Jeg vil anbefale deg å prøve å amme i to uker til. Mange helsesøstre anbefaler å holde ut ammingen i en mnd, etter en mnd er det verste over for de fleste. Slik var det for meg, en mnd i helvete, men så fikk jeg belønningen hvis det er like fælt etter en mnd, så kan du vurdere å begynne med mme. Som mange sier, ungen har det best med en happy mamma!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #28 Skrevet 5. november 2012 Vi er alle forskjelllige. Jeg hater at jeg IKKE kan amme. Hvis du syns det er vanskelig å knytte deg til sønnen din, er det spesielt viktig at du ammer da amming er veldig tilknytningsfremmende.. Helt uenig. Jeg synes heller du skal prioritere å knytte deg til barnet, framfor å slite med ammingen. Det er ikke slik at kjærlighet og tilknytning til barnet nødvendigvis går gjennom ammingen - man koser seg masse sammen med babyen sin og blir godt knyttet til den også uten å amme. Det finnes gode morsmelkerstatninger og flasker på markedet. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå