Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #1 Skrevet 4. november 2012 Vi har generelt felles økonomi, hver våre kontoer, men begge drar kortene sine for felles og hverandres ting. Nå har det seg slik at vi sammen kun har 700 kroner frem til fredag igjen, og dette skal holde til alt av mat, bleier osv, 600 av de er på min konto. Han har en venn som trengte hjelp, og det var greit det, men så skulle samboeren plutserlig leggeut 300 kr for div utgifter nå, og spurte etter mitt kort. Jeg sa ifra at det funket ikke, for vi har kun de 700 kronene nå, ikke noe mer enn det, så de fikk skaffe pengene til det en annen plass (pengene var ikke en del av hjelpa) Han ble sint og startet å si at pengene var VÅRE, og da skulle han også ha rett til å si hva pengene skulle brukes til, med det skremte han opp dateren vår som er 8 mnd, så jeg gikk å plukket opp henne. Innen jeg kom inn i rommet igjen, så hadde han gått ut igjen og reist. Men, nå oppdaget jeg at lommeboka mi lå på feil side av tv'n, så jeg sjekket den, visakortet var borte! Må si jeg ble mer enn bare litt sint der jeg sto, så jeg ringte inn til bankens hjelpeservice, og meldte kortet mitt stjålet. Vi hadde ikke fått igjen de 300,- før i neste uke en gang, og er ikke mulig å få tak i penger ellers heller.. Nå som kortet er stengt, og nyttkort kommer innen 3 dager, så merker jeg det slår innover meg, han stjal kortet, vel vitene om at vi kunhar 700,- til mat osv, enda jeg hadde sakt at vi desverre ikke kunne punge ut 300,-... Han viste at de pengene er det vi har til alt vi trenger nå, vi er da to voksene og 2 barn (eldste barnet sover borte til tirsdag) og likevel, valgte han å ta bankkortet mitt, enda han viste at det ville gjøre så ungene hadde risikert å stå uten bleier og/eller mat i deler av uka.. Er i sjokk jeg
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 4. november 2012 #3 Skrevet 4. november 2012 Når man kun har 700kr som skal vare til fredag så prioriterer man mat, bleier og nødvendige ting. Greit nok at det er hans penger også, men mat og bleier kommer først! Skjønner godt du er sjokkert. Hva skulle han med de 300kr da?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #4 Skrevet 4. november 2012 Hvem er denne vennen? En kompis av han, vennens kone sitter fast til fjelds pga is og snø, samboeren skulle oppover å hjelpe dem, med å dra frem bilen hennes, men plutserlig skulle han betale drivstoff og bompenger, enda om kompisen fikk inn lønn på fredag..Men pga at kompisen og samboeren min begge reiser på jobb i kveld, så ville vi ikke fått igjen pengene før neste helg tidligst.. HI
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #5 Skrevet 4. november 2012 Har han sagt noe om at du sperret kortet? Han høres jo helt ustabil ut!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #6 Skrevet 4. november 2012 Når man kun har 700kr som skal vare til fredag så prioriterer man mat, bleier og nødvendige ting. Greit nok at det er hans penger også, men mat og bleier kommer først! Skjønner godt du er sjokkert. Hva skulle han med de 300kr da? Betale drivstoff på en bil (enda vår bil har full tank, han kunne bare byttet bil når han var hjemmom) og bompenger for å komme på fjeldet (enda han kunne spurt broren sin om å låne årskortet hans, noe han helt klart hadde fått, og han var hos broren, og bruker hans bil, når han skulle oppover) HI
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #7 Skrevet 4. november 2012 Har han sagt noe om at du sperret kortet? Han høres jo helt ustabil ut! Jeg ringte han, sa ifra at jeg har stengt kortet mitt. Han ble sint, og sa at dette er våre felles penger, og at jeg ikke hadde rett på å stengekortet slik, så la han på.. Jeg sendte en melding hvor jeg beklaget at jeg måtte gå så drastisk til verks, men han ville ikke høre, og jeg sikrer at ungene våre har det de trenger, uansett hva. Pengene er våre felles penger, men jeg lar han ikke rote bort 300,- når han kunne gjort dette uten å bruke noe penger i det heletatt, hadde vi hatt 1000,- eller mer, så hadde det ikke ofret meg en tanke å bruke de 300,- men slik det er nå, så er det ikke aktuelt. HI
Februargullet2013 Skrevet 4. november 2012 #8 Skrevet 4. november 2012 Utrolig dårlig gjort av han,men bør dere klare kanskje neste gang og ha mer penger enn 700kr i 5 dager
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 4. november 2012 #9 Skrevet 4. november 2012 Har han sagt noe om at du sperret kortet? Han høres jo helt ustabil ut! Jeg ringte han, sa ifra at jeg har stengt kortet mitt. Han ble sint, og sa at dette er våre felles penger, og at jeg ikke hadde rett på å stengekortet slik, så la han på.. Jeg sendte en melding hvor jeg beklaget at jeg måtte gå så drastisk til verks, men han ville ikke høre, og jeg sikrer at ungene våre har det de trenger, uansett hva. Pengene er våre felles penger, men jeg lar han ikke rote bort 300,- når han kunne gjort dette uten å bruke noe penger i det heletatt, hadde vi hatt 1000,- eller mer, så hadde det ikke ofret meg en tanke å bruke de 300,- men slik det er nå, så er det ikke aktuelt. HI Syns du gjorde helt rett, skjønner ikke hva samboern din tenker med. Hva sier han angående det å ha penger til bleier og mat da? Tror han at det plutselig skal dukke opp penger da eller? Skjønner ikke hvorfor den kompisen ikke kunne ha betalt selv..
Gjest Ziva Skrevet 4. november 2012 #10 Skrevet 4. november 2012 Godt han ikke rakk å ta ut noe før du sperret kortet. Jeg hadde eksplodert hadde gubben tatt visakortet mitt ut av min lommebok bak ryggen på meg.
*venter en liten gutt feb* Skrevet 4. november 2012 #11 Skrevet 4. november 2012 samboeren min vet ikke pin koden til mitt kort og aldri får han det heller... mitt kort og min pin kode. vi har ett felles kort som brukes til mat og utgifter som vi har felles.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #12 Skrevet 4. november 2012 Utrolig dårlig gjort av han,men bør dere klare kanskje neste gang og ha mer penger enn 700kr i 5 dager Dette er eneste gangen i våre 4 år sammen, hvor pengene kniper, vi har alltid hatt igjen 4000 - 6000 på konto når neste får løning (vi får lønn med 14 dager mellomrom, altså jeg får penger rundt 25 hver mnd, og han den 9 hver mnd.. Men denne runden røk det meste samtidig (kjøleskapet og fryseren gikk til dundas, hele bremsesystemet på bilen takket for seg, også sprakk et vannrør i kjelleren) så da røk nesten alt av lønna mi + det som var igjen på bufferkontoen.. HI
Februargullet2013 Skrevet 4. november 2012 #13 Skrevet 4. november 2012 Oki det er jo bra da:) kan tok skje den beste innimellom det .
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #14 Skrevet 4. november 2012 Syns du gjorde helt rett, skjønner ikke hva samboern din tenker med. Hva sier han angående det å ha penger til bleier og mat da? Tror han at det plutselig skal dukke opp penger da eller? Skjønner ikke hvorfor den kompisen ikke kunne ha betalt selv.. Han vet ikke hva dårlig økonomi er, han har vokst opp med å få penger av foreldrene sine så fort det skulle knipe, men etter at vi ble sammen, har jeg satt ned forbud på å låne penger i tid og utide, så han har jo lært å ikke sløse med pengene, men han vet ikke hvordan det er å sitte med dårlig råd. Mens jeg har vokst opp i en familie på fattigdoms grensa, og har i mitt voksene liv altid full kontroll på hva pengene går til, og passer på å ha igjen en god del penger innen neste lønning kommer. HI
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #15 Skrevet 4. november 2012 Jeg skjønner ikke helt jeg... han gjentar og gjentar at dette er deres FELLES penger... og derfor tror han at han kan bestemme dette alene? Høres veldig ulogisk ut for meg.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 4. november 2012 #16 Skrevet 4. november 2012 samboeren min vet ikke pin koden til mitt kort og aldri får han det heller... mitt kort og min pin kode. vi har ett felles kort som brukes til mat og utgifter som vi har felles. Slik er det her også, skulle han trenge penger, så overfører jeg til han. Så enkel er den saken..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #17 Skrevet 4. november 2012 Slutter aldri å facineres over disse BIM-damene og valg av samboere/ektefeller. De lar jo dessuten alle slags menn formere seg. I noen tilfeller hadde det vært hensiktsmessig med litt eugenikk...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #18 Skrevet 4. november 2012 samboeren min vet ikke pin koden til mitt kort og aldri får han det heller... mitt kort og min pin kode. vi har ett felles kort som brukes til mat og utgifter som vi har felles. Vi har ikke felles konto, vi prøvde det, men vi begge følte det ble håpløst å følge opp det hele, så vi har en felles konto, hvor felles utgifter trekkes, også har vi hver vår konto som vi begge bruker hverandres kort.. Men jeg får nytt kort nå, og skal bytte koden på det, så får jeg heller overføre penger til han, om det skulle våre behov... Pokker heller om dette hender en gang til.. Frister lite å dele hus med han akurat nå, trodde ikke det gikk ann å gjøre noe slik som å stjele bankkortet til den man er sammen med.. Og ved felles økonomi, så hører det vel ingen steder hjemme at han stjeler kortet fordi jeg ikke godtar at han skal bruke nesten halvparten av det vi har på tull.. HI
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #19 Skrevet 4. november 2012 Min eksmann lånte en gang mitt kort for å kjøpe noe til vårt felles barn. Så kjøpte han i samme slengen morsdagsgave til meg et par dager senere. Etter at jeg har logget meg inn i nettbanken for å betale en regning en uke senere oppdaget jeg et ukjent beløp som gikk ut av kontoen min en dag jeg ikke har vært i butikk, fra ukjent butikk også. Viste seg at han kjøpte morsdagsgave til meg med mitt bankkort uten å si fra. Sjarmerende
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #20 Skrevet 4. november 2012 Slutter aldri å facineres over disse BIM-damene og valg av samboere/ektefeller. De lar jo dessuten alle slags menn formere seg. I noen tilfeller hadde det vært hensiktsmessig med litt eugenikk... Så pga denne hendelsen, så mener du at jeg er hodeløs og valgte feil? Ikke i våre 4 år sammen har jeg opplevd noe respektløst frahansside, eller han fra min, han slet litt med å tenke økonomisk når vi ble sammen, men han satte seg fort inn i det på 6-7 mnd, også var det ute av verdenen.. Dette er første, og eneste (om han har familien sin kjær) hvor dette hender. HI
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #21 Skrevet 4. november 2012 Jeg skjønner ikke helt jeg... han gjentar og gjentar at dette er deres FELLES penger... og derfor tror han at han kan bestemme dette alene? Høres veldig ulogisk ut for meg. Er det jeg sitter igjen med også HI
HeleneBeate Skrevet 4. november 2012 #22 Skrevet 4. november 2012 Neste gang er du så smart at du gjemmer bort kr. 1000,- som en buffer?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #23 Skrevet 4. november 2012 Neste gang er du så smart at du gjemmer bort kr. 1000,- som en buffer? Leser du hele her, ikke bare hovedinnlegget, så serdu at akuratnå hadde ikke det funket, vi hadde en buffer på 21.000,- Men når bilen, jjøleskapet og fryseren går til helvete, og et vannrør sprekker, så holder ikke det lenge. HI
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #25 Skrevet 4. november 2012 Her hadde jeg kuttet ut felles økonomi på flekken og skiftet PIN på kortet mitt. Ha en felles konto til felles økonomi og ha din egen buffer. Han høres jo helt ustabil ut! Hvor sint ble han?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå