Gå til innhold

Godboken, andre som blir plaget ihjel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må nesten le, bare beklage. Jeg vet hvor forferdelig irriternede det er..

Men jeg er en "gammel" go`boken selger smile.png Mulig jeg en gang har ringt å plaga dere... Men hva gjør man ikke for å tjene til livets opphold?

MEN, må jo bare si til dere som sier vi ringte flere ganger i uka, og noen ganger tok dere tlf... Vi vet jo faktisk ikke vi har ringt dere flere ganger i uka og at dere da ikke har tatt tlf!

Men, jeg er veldig enig i at det er slitsomt å måtte si det hundre ganger og at man ikke vil ha noe da!

Det er ikke lov til å ringe de som er reservert mot tlf salg.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt noen spesielle problemer med goboken, men til dere som lurer på hvorfor dere har blitt nedringt/fått reklamemailer etc. etter dere fikk barn: Har dere bestilt en eller flere gratispakker? Fra libero, rimi, apotek, bam osv.? Eller bestilt fødselboka gjennom svangerskapsboka du kanskje har fått hos legen?

For alle slike pakker man bestiller legger man igjen nummeret sitt og mailadressen hos diverse aktører. Så kan man vurdere om det er verdt det for å få noen gratis bleier, kremer og en body... :)

(Ja, jeg har også bestilt alle disse pakkene ;) )

Skrevet

Oi, det hørtes jo helt merkelig sykt ut!

Jeg har vært med der siden storebror ble født for fem år siden og er veldig fornøyd. Jeg bare meldte meg inn og får tilbud en gang i måneden om ny bok. Ikke noe mer mas.

Det virker som det er mer befriende å være medlem enn ikke!

Skrevet

Jo, klart de har ansvar. MEN, da jeg jobbet som dette, så er det jammen my rart som sitter å skal selge. En del unge, som kanskje syns det er morsomt å plage folk - dessverre. Men mange får fort sparken også! Men, det er jo noen hyggelige selgere å da. Men å bli kalt forskjellige ting fra selgere er jo uhørt!

Nå er det jo mange uhøflige som svarer i tlf, mulig fordi di er dritlei å bli oppring. Jeg fikk drapstrussel en gang, fordi jeg ringte. Det var en pappa jeg pratet med, og jeg spurte høflig etter kona hans.. Han rett og slett eksploderte! Å jeg må jo si at det var fryktelig ukoselig.

Vil bare si at det er mange selgere som gjør sitt beste med å få slettet de som ikke ønsker flere henvendelser. Å byne å kjefte og smelle på en selger fordi det er 20. gang man ringe er jo ikke nødvendig. Stakkars, kanskje er det hans første dag på jobben, en jobb han trenger for å få mat på bordet og tak over hodet...

Å har man reservert seg, så skal man ikke få slike tlf. Men kanskje du har vært kunde en gang, og ligger i registeret til klubben...

Skrevet

Eg har aldri meldt meg inn i nokon som helst klubb som har med dei å gjere, men rett etter at jenta mi vart fødd i juni så starta dei opp med å ringe, sende brev og e-post.

Eg ignorerte telefonane i fleire veker (hadde sjekka på nettet kven nummeret tilhøyrde), men til slutt fekk eg nok av fleire oppringingar kvar dag. Eg svarte, og sa at eg aldri hadde sagt ja til å bli oppringt av dei, hadde reservert meg mot telefonsal, og at eg ikkje ville at dei skulle ringe igjen. Då vart det slutt på telefonane.

Den neste gongen eg fekk noko i posten frå dei gjekk eg inn på e-postadressa dei oppgav, og skreiv at eg ikkje ville bli kontakta av dei igjen. Sidan det har det vore stilt heldigvis. :)

Skrevet

Jeg er medlem. Ringer og avbestiller og det er aldri noe problem. Hyggelige folk som tar tlf der også. :)

Skrevet

For å gjøre en lang historie kort:

Jeg endte med å true både telefonselgeren og kundeservice om at jeg ville anmelde dem for trakassering hvis jeg ble kontaktet av Go-boken en eneste gang til. Begrunnet selvfølgelig den truseIen detaljert.

Fikk da en beklagelse, et gavekort som kunne brukes uten at jeg trengte å registrere meg og har aldri hørt fra de siden.

Skrevet

Må legge til at jeg haugevis av ganger ba om å bli sletta hos dem men fikk beskjed om at de sletter ikke. De kunne skrive et notat om at jeg ikke ønsket å bli kontaktet, men det Kom de nok ikke til å bry seg om. For de ringte alltid ned listene, og så startet de forfra igjen med alle sammen.

Skikkelig seriøs klubb.

Skrevet

Jeg har bare gode opplevelser med kundeservicen på goboken. Bøkene de sender til små barn var dyrt tull for det meste, samme gjelder goboken abc, men vi elsker virkelig goboken 123 om diddi, jesper og tellefanten på talleventyr! Får reklame i posten innimellom, men det kan jeg jo bare sortere til papirsøppel uten å tenke mer på det :)

Skrevet

Jeg meldte meg ut for 2 mnd siden etter å ha vært kunde i 2 år. Ingen problemer. Ingen reklame, ingen som ringer, ingenting. Jeg har bestandig vært fornøyd.

Skrevet (endret)

Husker ikke hvilken klubb det var jeg var medlem i, men fikk hvertfall en bokpakke i postkassa hver mnd. Fant ikke noe tlf-nummer på nettsiden, så kunne ikke ringe, og ikke var e-mail adressen min registrert så jeg kunne logge meg inn å avbestille bøkene. Sendte til slutt mail og sa at de neste pakkene som kommer beholder jeg mens regninga blir kasta i søpla.

Kosta jo like mye å sende faenskapet tilbake som det boka/bøkene kostet...

Endret av Miryks
Skrevet

Jeg har vært medlem og har ikke hatt noe dårlig erfaring. Meldte meg ut for ei stund siden og har ikke hørt noe...

Gjest pizzadilla
Skrevet

Jeg rakk å registrere meg for noe gratisgreier før jeg mista barnet sist gang. Da fikk de tydeligvis tak i nummeret og adressen min og maste flere ganger for dag. Det var så ille at jeg til slutt måtte være skikkelig ekkel og si at ungen min var død og hvis de plagde meg mer så skulle jeg komme å ta tak i dem. Da hørte jeg ikke mer. Jeg var så lei at jeg måtte bare si noe!

Nå bestilte jeg fødselsboken og skjønner på flere her at det kanskje var dumt. Om de ringer blir det månelyst:-)

Skrevet

Kjenner flere som har blitt skikkelig plaget, så ligger langt unna selv. Hun ene tok opp samtalen med selgeren og sendte den på lydfil til kundeserivice med beskjed om at de ville bli anmeldt om de ikke stoppet trakasseringen. DA ga de seg endelig, etter lengre tids telefonterror. Helt utrolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...