Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Hente i barnehagen og så handle eller vente litt med henting og handle først?
*bolla pinnsvin* Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 Altså, det er ikke noe stort problem å ha dem med, så jeg henter ofte før jeg handler. Dog er svaret selvsagt uten dersom jeg får velge. Det er da vel ingen som er riktig navla som helst vil handle MED ungene?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Varierer hva jeg gjør. Eldste vil helst ikke være med i butikken fordi det er kjedelig, så jeg prøver å handle før jeg henter. Men det hender jeg handler i helga og da må jeg jo ha ungene med.
Elsker livet Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 (endret) Prøver å handle uten, men så er jeg litt dårlig på å planlegge og de er ikke i barnehagen hver dag. Da må de være med. Jeg går også å kjøper klær til meg selv med fire relativt små barn på slep. Men holder det til en runde i prøverommet. Eldste går i første klasse og har fri på torsdager. Det er ofte da vi dra på shopping for han har litt egne meninger om hvilke klær han vil ha. Endret 1. november 2012 av Elsker livet
Jettanicole Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 Som regel er det mer lettvint å dra i butikken alene hvis man skal handle inn en del, i og med at det kan bli mas eller være litt trassige barn. Men vi har bare ett barn, og det fungerer som regel bra og ha hu med i butikken, hvis hu ikke er så sliten etter barnehagen.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. november 2012 #6 Skrevet 1. november 2012 Jeg handler en gang i uka, så om det er mulig, så handler jeg helst uten ungene, for det tar lett litt tid, og handlekurven fyller seg lett opp.. Men om jeg må småhandle i løpet av uka, så er ungene med
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #7 Skrevet 1. november 2012 Gjerne med, så lenge ikke også gubben er med. Fælt å si det, men da tar ting mye lengre tid
beibilykke Skrevet 1. november 2012 #8 Skrevet 1. november 2012 Uten... dattra mi trasser så fælt i butikken. Blir sprø av det. Så da er det best å planlegge å handle før henting i bhg.
GlemMegEi Skrevet 1. november 2012 #9 Skrevet 1. november 2012 Jeg handler helst alene,mest kjapt og effektivt,men hender seg de er med altså.
EliseAS Skrevet 1. november 2012 #10 Skrevet 1. november 2012 Helst uten! Har en sønn på 3 år. Men det var verre i fjor, da vurderte jeg å avlyse julegavene fordi da var det umulig å handle og det var sjeldent jeg kunne handle uten å ha min sønn, min mann er/var fulltidstudent i eksamenstid. Han er heldigvis snrt ferdig...
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #11 Skrevet 1. november 2012 Vi handler mat en gang i uka. Da er det bare hyggelig om ungene er med. Vi kan bruke den tiden vi vil og gjør det når alle er uthvilte og mette. Hvis jeg skulle måtte handle på vanlige ukedager ville jeg klart handlet først og hentet ungene i barnehagen og på SFO etterpå. På den tiden er ungene ofte slitne. Da ville jeg bare fått unna handlingen raskest mulig og kommet meg hjem. Da er det bedre for ungene å være litt lenger sammen med vennene sine og så kunne dra rett hjem.
L-8 Skrevet 1. november 2012 #12 Skrevet 1. november 2012 Jr elsker å være med i butikken, MEN da tar det jo mye lenger tid, så 50/50 tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #13 Skrevet 1. november 2012 Jeg prøver å handle før jeg henter. Syns han skal få slippe å henge i butikken etter en lang barnehagedag. Så er det greit å bruke 10min på å handle, enn 20min med han og da.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #14 Skrevet 1. november 2012 Vi handler sjelden sammen med barnet. Så sjelden at hun synes det er stas å være med i butikken. Det er ikke noe problem å ha henne med altså, men det tar jo mye lengre tid. Så om ett eller annet av en plan skulle ryke, så er det for henne spennende å gå litt i butikker. Avtaler da på forhånd om hun skal få noe eller ikke. Jeg lærer henne da dette med å prioritere hva hun vil ha og at man ikke kan kjøpe alt man har lyst på.
Tredjemann på vei :D Skrevet 1. november 2012 #15 Skrevet 1. november 2012 Mannen her er stort sett den som alltid handler, for da handler han på vei hjem fra jobb og henter ungene etterpå (evt. jeg henter dem). Ville blitt skikkelig omvei om han skulle hentet først og handlet etterpå. På lørdager hender det at vi handler sammen alle 4.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #17 Skrevet 1. november 2012 Uten. Jeg tenker at de har det bedre i barnehagen/på SFO enn i butikken, og synes også for min egen del at det er enklere å handle alene. Men det blir som regel en handletur på lørdager, og da er gjerne barna med. Ikke nødvendigvis begge barna hver gang men. Tenker at det er litt læring i å handle også, så selv om jeg foretrekker å gjøre det alene, synes jeg de bør få være med i blant også.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #18 Skrevet 1. november 2012 Jeg handler som oftes uten unger siden jeg jobber imatbutikk. Handler på vei hjem. Men syns det er hyggelig å ha med ungene i butikken. De er opptatt av mat og synd det er gøy med nye ting, så når de er med kjøper vi litt annerledes enn hva jeg hadde gjort. De finner oppskrifter på nett for så å lage middag. De har funnet ut at det er gøy fortiden, så da må vi støtte oppunder det. De er ikke så store, men blitt veldig flinke.
marsgutt 2013 Skrevet 1. november 2012 #19 Skrevet 1. november 2012 helst alene, får konsentrert meg på det jeg skal ha da.
Mamma_til_2 Skrevet 1. november 2012 #20 Skrevet 1. november 2012 handler med barna jeg etter bhg, hun på 1 år sitter i handlevogna og storkoser seg hun på 5 hjelper meg med handlingen
HeltAnonym Skrevet 1. november 2012 #22 Skrevet 1. november 2012 Helst alene.. Kan godt ta med minstemann da han er så liten at han sitter fint i vogna.. men når hele hurven reiser på butikken inkl mann, går ting så treig.. blir svett å får helt noia! Alle vil ha sitt og går i veien for vogna osv.. Nei da liker jeg meg best alene, da blir det mest effektivt
holahopp Skrevet 1. november 2012 #24 Skrevet 1. november 2012 som regel henter jeg først så handler da jeg nesten ikke har tid til noe annet. Men foretrekker å gå på butikken alene.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #25 Skrevet 1. november 2012 Har ofte hatt med meg begge to, og ennå oftere så har jeg med minste siden hun ikke har full plass i bhg ennå, men foretrekker å handle på egen hånd gitt Ikke noe problem å ha med en av de, men om begge er med så blir det alltid full fart.. stress, trass, springing osv å ta de med på klesshopping derimot er forferdelig, selv om også mannen er med Eldstemann misliker sterkt å gå rundt på kjøpesenter eller å finne klær, så vi prøver å unngå det så godt vi kan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå