Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #1 Skrevet 31. oktober 2012 Hun er vikar og fikk beskjed forrige uke at etter 31. desember har hun ikke jobb hos oss mer. Idag kom hun med sykmelding pga depresjon. synes dere dette virker gyldig grunn eller tror dere det kun er løgn for å slippe å være på jobb de siste mnd. for å prøve å finne ny jobb?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 jeg synes at det ikke er opp til deg eller andre å spekulerer i det.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #3 Skrevet 31. oktober 2012 gleder meg til å høre her...har skrevet inn noen lignende og fikk nesten bare kritikk og at jeg var dårlig sjef og jeg måtte ha så mye forståelse for alt de ansatte gjør..
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 31. oktober 2012 #4 Skrevet 31. oktober 2012 Det kan jo være at hun har slitt en periode, og at det var oppsigelsen som fikk henne til å knekke sammen. Så enig med den perfekte mor om at det ikke er så mye å spekulere i!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #5 Skrevet 31. oktober 2012 Er jo ikke helt usansynlig at man kan bli deprimert av å miste jobben sin da.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 31. oktober 2012 #6 Skrevet 31. oktober 2012 Hadde du tenkt at du kunne gjøre noe med det uansett, da? Kanskje hun var deprimert i utgangspunktet, og dette var "dråpen"? Dette er en sak mellom henne og legen hennes - det er på ingen måte din business.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 31. oktober 2012 #7 Skrevet 31. oktober 2012 Det spiller ingen rolle så lenge legen hennes mener at hun er tilstrekkelig syk til å sykmeldes.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #8 Skrevet 31. oktober 2012 men ja jeg er enig at det kan være suspekt. Du kan jo bestride den da, snakke med legen om hvilke arbeidsoppgaver hun ikke kan gjøre. #3
Lille♥mitt Skrevet 31. oktober 2012 #9 Skrevet 31. oktober 2012 Hva grunnen til sykemeldingen er, er vel ganske likegyldig. En lege har vurdert det til at hun ikke er frisk nok til å jobbe. Og hvorfor vet du grunnen til hennes sykemelding? Det er ikke noe verken du eller jeg har noe med.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #10 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg vet grunnen siden hun sa grunnen og stod og gråt når hun leverte den, men jeg vet jo ikke om hun er god skuespiller eller ikke
Lille♥mitt Skrevet 31. oktober 2012 #11 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg vet grunnen siden hun sa grunnen og stod og gråt når hun leverte den, men jeg vet jo ikke om hun er god skuespiller eller ikke Men hva har du tenkt å gjøre med det da? Du kan alltids "underkjenne" sykemeldingen hennes, Men da må du være klar over at du muligens må forsvare dette ovenfor hennes fastlege, og jeg vet av erfaring at fastleger ikke liker når en hvem-som-helst sier til dem at de ikke kan jobben sin
Februargullet2013 Skrevet 31. oktober 2012 #12 Skrevet 31. oktober 2012 hvordan vet du at ho lyver da? kan jo hende ho sliter
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #13 Skrevet 31. oktober 2012 Vet ikke om ho lyver, virker bare så suspekt at det kommer en slik sykemelding en uke etter beskjeden. Ho har alltid vært blid og fornøyd så skjønner ikke at ho kan ha vært deprimert
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #14 Skrevet 31. oktober 2012 Hvorfor hun er sykemeldt, har verken de ansatte eller sjefen noe som helst med, så hun burde jo ikke sagt hvorfor engang. Men, jeg har lært en ting, og det er at man aldri skal dømme andres livssituasjon, fordi det vet vi som regel aldri noe om uansett. Hun kan ha slitt lenge, det kan ha skjedd noe IGåR for alt du vet, og uansett hva, så har ikke du noe med det.
cheni Skrevet 31. oktober 2012 #15 Skrevet 31. oktober 2012 Det er lett å ta på seg ei blid og fornøyd maske selv om man er deprimert.
Gjest Visten Skrevet 31. oktober 2012 #16 Skrevet 31. oktober 2012 Vet ikke om ho lyver, virker bare så suspekt at det kommer en slik sykemelding en uke etter beskjeden. Ho har alltid vært blid og fornøyd så skjønner ikke at ho kan ha vært deprimert Ja, for mennesker som sliter psykisk vil jo naturligvis ikke kunne holde en fasade, men har store tårevåte valpeøyne og et sørgmodig blikk...
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #17 Skrevet 31. oktober 2012 Hvorfor hun er sykemeldt, har verken de ansatte eller sjefen noe som helst med, så hun burde jo ikke sagt hvorfor engang. Men, jeg har lært en ting, og det er at man aldri skal dømme andres livssituasjon, fordi det vet vi som regel aldri noe om uansett. Hun kan ha slitt lenge, det kan ha skjedd noe IGåR for alt du vet, og uansett hva, så har ikke du noe med det. Som arbeidsgiver har hun kanskje ikke noe med grunnen men hun har noe med det. Arbeidsgiver er pliktig til å tilrettelegge hvis det er mulig. Må følge ha oppfølging slik at arbeidstakere kommer fort nok tilbake i jobb, hvis man ikke følger opp får arbeidsgivere dagbøter. Som arbeidstaker er det ikke fritt fram i det hele tatt. Selv om legen sykemelder kan faktisk nav si at sykemeldingen ikke er gyldig. Etter jeg ble forlatt i svangerskapet så var jeg langt nede og da sa legen til meg at han ikke kunne skrive depresjon i sykemeldingen min siden det ikke var god nok grunn, men han skrev bekkenløsning..(måtte slutte i den jobben pga jeg måtte flytte hjem til familien min). Men ja det kan virke urettferdig som arbeidstaker, men skjønner veldig godt arbeidsgiver her.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 31. oktober 2012 #18 Skrevet 31. oktober 2012 og så tenker jeg litt som så, at det er noe i dette ordtaket... På seg selv kjenner man andre...
stearin Skrevet 31. oktober 2012 #19 Skrevet 31. oktober 2012 Depresjon er ikke enkelt å håndtere. å klare en normal hverdag kan være utrolig tungt. Og ja, det er lett å ta på seg en blid og fornøyd maske selv om man har det helt for jævlig. Man kan også fungere i jobben, men ikke fungere hjemme. Samme andre veien. Depresjon kan gå utover viktige ting som å holde avtaler, passe på barn, passe på seg selv. Og det er veldig tungt å ha en depresjon. Så jeg ville sluttet å spekulere i om det er en for dårlig grunn. Legen ville ikke sykemeldt denne personen om det ikke lå en grunn for sykemelding. Det er HELDIGVIS ikke opp til sjefen på jobb å stille diagnoser.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #20 Skrevet 31. oktober 2012 I alle dager !! Hvorfor skal og hva gir deg rett til å sitte å spekulere i det ??? Hva veit du om hvor mye hun sliter ? Det at hun har mistet jobben nå kan jo ha vært dråpen som fikk alt til å renne over ... Uansett ikke så rart om hun ikke ville kommet tilbake til jobben heller, med kollegaer som deg ... !!!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #21 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg vet grunnen siden hun sa grunnen og stod og gråt når hun leverte den, men jeg vet jo ikke om hun er god skuespiller eller ikke Du verden. Du høres ut som et skikkelig empatisk og forståelsesfult menneske ...
humlesurr Skrevet 31. oktober 2012 #22 Skrevet 31. oktober 2012 Lukter svidd lang vei!! Det høres unektelig ut som om den sykemeldingen kom som et resultat av beskjeden hun fikk. Jeg skjønner, og det gjør alle andre også, at det er tungt å få beskjed om at det ikke er bruk for en på arbeidsplassen lenger. Men det gjelder å holde stien sin ren og avslutte med stil, uansett årsak!! Det er neppe noe du får gjort med heller, og tiden fram til nyttår er så knapp at du rekker vel bare så vidt å ha oppfølgingsamtale før oppsigelsestiden er ute.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #23 Skrevet 31. oktober 2012 HI, du kan ikke skrive sånne ting her. Det er så og si ingen arbeidsgivere her, kun hormonelle arbeidstakere som ikke har forståelse på hva arbeidsgiver har pålagt seg. Du vil så og si aldri få noe støtte her. Har prøvd selv og det var 1 eller 2 som skjønte hva jeg mente fordi de ansatte folk eller var arbeidsgivere selv. hva er grunnen til hun ikke kan fortsette? Er det at dere ikke har bruk for henne, eller gjør hun en dårlig jobb, er det dårlig økonomi hos dere? Skjønner veldig godt at du blir litt suspekt pga tidspunktet. Og ja det fins leger som sykemelder hvis pasienten har kommet i en vanskelig situasjon. Ville ringt legen og hørt hvilke oppgaver hun spesifikt ikke kan gjennomføre. Ville og ringt nav og hørt med de hva du kan gjøre og hvordan oppfølging du kan gi.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #24 Skrevet 31. oktober 2012 Hun får ikke fortsette pga. nedbemanning. Jeg trodde hun skulle få fortsette frem til forrige uke, da jeg fikk en annen beskjed av høyere hold. Hun har vært kjempe flink i jobben sin og jobba mer enn de andre, men nå begynner jeg å lure
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #25 Skrevet 31. oktober 2012 Tror jeg vet hvem du snakker med HI og om du ikke har fatta at jeg har slitt den siste tiden har du ikke hatt øynene godt med deg! Du vet veldig godt at jeg jobber for harde livet for å få jobb. Du vet veldig godt at jeg har 3 (!) jobber for å få spart opp penger. Du vet veldig godt at mannen min og er vikar og om han mister jobben også, ja da står vi uten noe sted å bo for da må vi selge alt vi eier. Leilighet, bil og alt! Så om du tror at jeg lyver så bør du begynne å følge bedre med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå