Gå til innhold

Utroskap å prate med andre på byen?

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du får ikke kle deg i kler du føler deg vel i fordi han mener du søker oppmerksomhet? *ding ding ding*

Jeg kler meg i klær JEG vil gå med på byen, fordi JEG føler meg fin. Ikke fordi jeg søker oppmerksomhet, men fordi jeg ønsker å føle meg vel. Heldigvis ble jeg kvitt den dotten som mente at jeg ikke skulle gjøre det, og fant en som alltid sier "Så flott du ser ut!" hvis jeg tar meg en tur på byen med venninner!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke kle deg i kler du føler deg vel i fordi han mener du søker oppmerksomhet? *ding ding ding*

Jeg kler meg i klær JEG vil gå med på byen, fordi JEG føler meg fin. Ikke fordi jeg søker oppmerksomhet, men fordi jeg ønsker å føle meg vel. Heldigvis ble jeg kvitt den dotten som mente at jeg ikke skulle gjøre det, og fant en som alltid sier "Så flott du ser ut!" hvis jeg tar meg en tur på byen med venninner!

Kanskje det er fordi du ikke kler deg utfordrende og oppfører deg fint.

Eller så er han en tøffel. En slik ubrukelig boksesekk.

Skrevet

Neste steg fra han er at du har vært utro om bussen er forsinket. Når den fasen er over og han har brutt deg ned vil han fortelle deg hvor heldig du er som har han for ingen vil ha en slik som deg. Så kommer truslene, her kom truslene om selvmord helt til jeg selv rakte han kniven og forlot rommet.....da sluttet han med det. Men 2-3 mnd etterpå forlot jeg han og angrer ikke et sekund.

I dag sier jeg fra at jeg er en flørtete person, men lenger enn å snakke med folk går jeg ikke. Jeg er sammen med en som faktisk er muslim som godtar det og vi har det fantastisk når vi er ute sammen.

Skrevet

Jeg kan jo starte med å si, at i det forholdet jeg er i, så er det jeg som er den som er mest sjalu.

Ikke fordi jeg har en kjæreste som er utro eller flørtete, men fordi jeg har opplevd utroskap flere ganger før.

Når jeg var singel elsket jeg å flørte, men jeg la det fra meg når jeg fikk kjæreste. Fordi jeg synes det er respektløst å flørte med andre, fordi jeg synes man skal behandle andre slik man vil bli behandlet selv, og fordi jeg overhode ikke har behov for det lengre.

Jeg tar meg selv ofte i å lure på om det er noe galt, om han har gjort noe osv. Ikke fordi jeg tror han har gjort det, men fordi jeg frykter det.

Jeg klarer som oftest å ikke si noe, men noen ganger klarer jeg ikke la være. Jeg er da ikke frekk, jeg kaller han ikke noe, men jeg spør han om det jeg måtte lure på.

Jeg blir sjalu om han snakker med jenter jeg ikke kjenner på byen, eller om han skulle sitte å skrive mld i lengre tid.

Men jeg kan ikke for det! Jeg er skadeskutt, og det er han klar over. Jeg prøver ikke å kontrollere han, eller forandre han.

Men jeg må lære han å kjenne, å jeg må til tider minne meg på at det er MEG det er noe galt med, ikke han :P

Nå har vi vært sammen i et år, og de usikre følesene er nesten helt borte. Kanskje de kommer litt frem en gang i mnd, men jeg klarer å skyve de vekk som oftest..

Uansett, så vet du ikke hva som ligger til grunn for hvorfor han er sånn. Men du har kanskje en følelse?

Jeg har en eks som var sykelig sjalu. Han skulle kontrollere alt, og kunne gjerne bruke en hel kveld på byen på å skule på meg over bodet, bare jeg snakket med venninner.

Det trenger ikke bety at din kjæreste er som denne typen, kanskje han bare er som meg? å da trenger det ikke være så ille :P

Men det skal sies at om kjæresten min hadde vært annerledes, og gjort som du forklarer, så hadde vi nok hatt større problemer.

Hvorfor må du flørte, når du vet han ikke liker det? For du sier jo selv at det kan bli oppfattet som flørting.

Hvorfor sender du slengkyss til kompisen hans, bare pga et blunk? Du vet kjæresten din er sjalu/usikker, og du kjenner ikke kompisen.

Om du Må gjøre de tingene som du forklarer her, så passer dere kanskje ikke så bra sammen. Jeg vil nok ikke gå så langt som flere av disse damene å si at det er noe riv ruskende galt med han. Jeg kan heller tro at du kanskje gjør han værre? Jeg synes ikke man trenger å snakke med fremmende menn på byen, uansett om kjæresten står ved siden av eller ikke. Man trenger ikke sitte på fanget dems, og man kan respektere kjærestens meninger, uten å tenke at han er psykopat. Det er faktisk viktig å se inn i seg selv å, å som du sier så har du en flørtete fremtoning. Det er når beskyldningene blir uberettiget og ikke i tråd med virkeligheten, at du må være forsiktig.

Det med at han kaller deg ting, er derimot ikke et veldig bra tegn. Men du må snakke skjikkelig med han om dette. Som du sier så er det jo fint ellers. Kanskje om du spør han hvorfor han blir usikker og sint, at du får vite noe?

Skrevet

Neste steg fra han er at du har vært utro om bussen er forsinket. Når den fasen er over og han har brutt deg ned vil han fortelle deg hvor heldig du er som har han for ingen vil ha en slik som deg. Så kommer truslene, her kom truslene om selvmord helt til jeg selv rakte han kniven og forlot rommet.....da sluttet han med det. Men 2-3 mnd etterpå forlot jeg han og angrer ikke et sekund.

I dag sier jeg fra at jeg er en flørtete person, men lenger enn å snakke med folk går jeg ikke. Jeg er sammen med en som faktisk er muslim som godtar det og vi har det fantastisk når vi er ute sammen.

Du er jammen flink å sette mennesker i bås du.

Skrevet

Du er jammen flink å sette mennesker i bås du.

Men kjære deg, se tegnene da. Han er sur når hun snakker med andre, og gud forby at hun smiler til andre. Så når man er i et forhold så skal man sitte stille uten å snakke med folk og se sur ut?

Andre tegn er at han er redd for hva hun kler seg i. Alt er ok så lenge det dekker henne fra topp til tå. Så kaller han henne stygge ting, hvem gjør det mot de dem er gald i? Jeg kaller aldri kjæresten min noe stygt uansett om vi krangler eller ikke, gjør du?

Det er bare det at finnes 1000-vis av historier som den jeg kort beskrev over og de følger et fast mønster og personen er ofte vanskelig å forandre.

Hilsen #28

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kanskje det er fordi du ikke kler deg utfordrende og oppfører deg fint.

Eller så er han en tøffel. En slik ubrukelig boksesekk.

Hvem er ubrukelig boksesekk? Gubben?

Og nei, jeg kler meg svært sjeldent utfordrende, men jeg går ofte i kjoler og skjørt på byen. Aldri olabukse og genser. Vil jo føle meg vel selv og. Det er jo det som betyr noe, ikke hva andre skal måtte mene. Og jeg kan fint sitte på fanget til andre mannfolk og prate med de uten at gubben blir sjalu av den grunn.

Skrevet

HI

Dagen derpå etter vi har kranglet i fylla, han har kalt meg alt fra a-å, og han har "gjort det slutt", så sier han alltid unnskyld, masse, masse, masse unnskyld.

Han har nå i det siste sagt at han kanskje ikke tåler alkohol. Og at han aldri har oppført seg i tidligere forhold. Han sier at får nærmest en panikkangst når han ser noen flørte med meg, og en frykt for at jeg skal være interessert i denne andre. At han kjenner ti kniver i kroppen, og adrenaline koke.

Så det skal være sagt, så har han ikke en voldelig historie bak seg, og han har ikke vært blandet i noen slosskamper før..

Men når han kjenner denne "panikkangsten", så sier han at han må bare komme seg bort derfra med engang. Så det har jo ofte hendt at han bare har gått fra meg/uteplassen vi har vært på, og til et annet sted.

han har ikke noen unik historie bak seg heller som kan være forklarende, ikke noe mer unik enn alle andres. Kanskje han er ekstremt dårlig på å takle følelser? Jeg vet hvertfall at da det ble slutt mellom han og hans forrige ekskjæreste, så var han skikkelig deppa (som jo ALLE er..), og begynte på lykkepiller.

Han tar fortsatt en halv "lykke"pille hver dag, og sier at denne er mot angst. Litt sosial angst.. Men jeg er nå usikker, kjenner jeg, hva grunn han egentlig tar den for?

Når han feks er sint, sur eller skuffa over ulike ting, så kan du SE det så tydelig i ansiktet hans at det er helt nifst! du kan nærmest ta og kjenne på følelsene hans.

Han sier ikke nødvendigvis noe når han er sint (noen ganger) men du kan se det på en spnn tydelig måte jeg aldri har sett hos noen før..

Skrevet

Hvis en mann ser to ganger på meg, prøver å få kontakt, spør om å få en dans e.l. blir ikke mannen min sint, han blir stolt. For denne dama som også andre menn legger merke til har han nå vært gift med i 12 år og han vet at jeg ikke vil ha noen andre enn han :)

Jeg er heller ikke sjalu og ser overhodet ikke noe problem i at mannen min snakker med en dame, smiler og ler, han kan til og med by opp damer til dans om han ønsker, for han kommer jo alltid tilbake til meg. Når han har snakket ferdig (noe som sjelden tar lang tid) kommer han jo bort til meg, legger armen rundt meg og viser stolt for hele omverdenen at han er opptatt.

Det må være slitsomt å være så usikker på seg selv at sjalusien styrer alt fra humør til hvordan kvelden ute blir. Slitsomt både for den som er sjalu og den som har en sjalu partner.

Skrevet

tror nå at dette er mer normalt enn hva dib-damene gir utrykk for. Det er jo normalt å bli sjalu når typen/dama di står å blir sjekket opp av den kjekkeste/peneste på uteplassen

Skrevet

HI

For noen uker siden hadde vi en av disse tåpelige kranglene i fylla, og det endte med at han kalte meg for så stygge ting at jeg ikke gidder nevne alt engang, og i tillegg spyttet han faktisk snusen sin på meg..

Jeg tenker enda på det, og det gjør litt vondt, det at han kalte meg for feks "satans udugelige udyr"..

Uansett.. Etter denne episoden gjorde jeg det slutt med han. det gjorde jeg samme kveld da han fikk dette utbruddet fordi han mente at jeg flørtet med noen for å provosere han etter en annen krangel.

Vi dro hjem hver til vårt, og det var "slutt". dagen etterpå ba han om unnskyldning, og at han ikke mente noe av det han hadde sagt osv, og blablabla. Jeg var enda så såret over stygge ord og handlinger fra han, at det ikke var før på kvelden at jeg gadd å svare han ordentlig.

Da satt han på fest, og jeg på fest. Hver for oss.

Han skrev mye til meg om vi ikke kunne gi det en ny sjanse. Etter hvert, jo senere kvelden ble, så skrev han at han regnet med at jeg var på fest og skulle ut på byen, og at han derfor ga opp, for det likte han ikke.

Da han sendte den meldinga, så visste jeg ikke at han selv satt på fest og hadde planlagt å dra ut!

Vi møttes senere den kvelden, og ble sammen igjen.

Noen dager senere..

Han var på besøk hos meg, og det er han hver dag, han sover her nesten hver dag også. Han sto på kjøkkenet for å lage mat til oss, mens jeg gikk ut for å røyke, og da ser jeg den nye jakka hans henge på knaggen der.

Jeg synes den er så fin, og skulle ta den på meg og tulle litt med kjæresten. Da kjente jeg at det lå en kondom i lomma på jakka, og hele verden gikk under.

..fordi kjæresten min hadde kun brukt denna jakka en gang før, og det var den dagen det var "slutt" mellom oss, og vi var på hver vår fest, men møttes likevel senere på kvelden og ordnet opp..

Jeg ble skikkelig lei meg da jeg fant denne kondomen, men sa ingenting til han. Det er en grunn til at han valgte å ta med seg en kondom i jakka den kvelden, og jeg må si at han kom jammen raskt over oss!

Og det er jo ikke bare for "sikkerhets skyld", for han har jo tenkt at det kanskje blir noe, og dermed tok han med seg en kondom.

Den kvelden/natta vi ordnet opp og dro hjem sammen, så fikk han ei melding. Han sa at det var ei fra treningsstudioet som skrev til han "hallo! Hvor er du?", og at han liksom ikke skjønte hvorfor hun gjorde det..

Han hadde lagt henne til på facebook også, med engang det ble slutt mellom oss. Henne og en drøss av andre jenter. Det sårer meg enda å tenke..

Så altså, det jeg skal frem til..

Er det kanskje slik at på man selv kjenner man andre? At han går rundt og er så sjalu og det der fordi han selv er en liten flørtepus, bare bak min rygg? Hmm..

Må innrømme at jeg synes det er ekkelt å tenke på at han har blitt kjent med noen damer gjennom treninga, og at han i tillegg har gitt dem/spurt dem om nav, facebook, og deretter vekslet telefonnummer. NOE flørting må det jo ha vært siden han var rask med å ta kontakt med henne og åpenbart skulle møte henne den kvelden..

Det som er ekkelt er at..når han blir sjalu fordi andre gutter legger an på meg o.l, så sier han alltid at jeg ville skjønt hvordan det var hvis det var like mange jenter som hele tiden sjekket HAN opp, og at det skjer en sjelden gang at noen gjør det, og da blir han glad bare for å få den bekreftelsen. Skjønner jo det.

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget..jeg føler meg bare..sveket..på en måte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...