Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 har vært sammen med kjæresten i vel ett år. Vi har det fantastisk bra når vi er edru, men når vi tar oss en fest i ny og ne, så.. Han er slik av person som bare skal sitte ved siden av kjæresten sin, og han er redd for at jeg skal oppfatte det slik at han FLØRTER med andre jenter hvis han bare prater med dem. Det er ingenting jeg har sagt eller gjort, han bare er slik. det er forståelig nok at man tenker slik at hvis en mann og kvinner, fremmede for hverandre eller ikke, prater på fest eller på byen, så er det flØrting. Jeg derimot er en mer livlig person av meg, snakker lett med folk, og kan gjerne slå av en prat med han mannen som står ved siden av meg i baren mens jeg venter på drikke. Jeg har pratet og forklart kjæresten min at dette er langt fra flØrt fra min side, og at jeg bare er en slik person som ikke legger noe mer i det enn å..ja..prate! Jeg kan også se hans side, og han fØler at det er flØrt..Men som oftest er jo han rett ved siden av meg, og får meg seg hele samtalen (hvem enn det er jeg prater med), og jeg kan til og med si til andre gutter/menn at jeg har kjæreste, mens typen min hØrer på, men likevel mener han at det er flØrting.. Så da sa jeg til kjæresten at jeg kunne slutte å prate med andre i det hele tatt, når vi fester. Han svarte da om hva jeg ville fØle hvis han neste gang vi skal drikke, går bort til en dame og bare prater med henne/flØrter. Jeg skjØnner hva han mener, og jeg ville syntes det hadde vært ekkelt. MEN; jeg ville bare synes det hadde vært ekkelt hvis han gjØr det nå fordi han har sagt at det er å flØrte, og dermed går jo han inn for å gjØre det også. I tillegg er han en slik person som ikke fØler for å prate med så mange når han drikker, og hvis han da skulle begynne å oppsØke damer på fest og på byen, så ville det utelukkende være for å "ta igjen" på meg..det ville vært ekkelt.. hva synes dere? er jeg helt på bærtur?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg ville løpt andre veien, han kommer til å skvise livsgleden din ut av deg om han stenger deg ute fra omverdenen.. Eller bare dropp å dra ut for å drikke..
Isola&Lille+julegave Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Fyren er jo totalt kontrollfreak!!! Her lyser alle mine varsellamper i alle fall!! LØP!!!!
3 nøtter til Askepott Skrevet 30. oktober 2012 #4 Skrevet 30. oktober 2012 Run!!!!!! Fyren virker ikke helt god.
Gjest sug lut Skrevet 30. oktober 2012 #5 Skrevet 30. oktober 2012 Freakshow. Og ikke prøv å "forstå" og innrette deg - han er ikke normal.
Miamimom Skrevet 30. oktober 2012 #6 Skrevet 30. oktober 2012 Dette er jo helt normal oppførsel - av en 17åring! Det hører ingen steds hjemme i et voksent forhold, hvis dere er det? Da gidder du ikke sånt tull!
Major HotLips Houlihan Skrevet 30. oktober 2012 #7 Skrevet 30. oktober 2012 Enten så lar du deg ikke affisere av truslene hans og fortsetter som før eller så kommer du deg bort fra han. Han vil kontrollere deg og det må du aldri la noen gjøre.
GravidSomFy Skrevet 30. oktober 2012 #8 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg foretrekker faktisk sjalu typer fremfor de som ikke bryr seg opm hva man foretar seg. For er de sjalu tar de hensyn til deg også og jeg tror slike menn er mer trofaste. SOm mannen min
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #9 Skrevet 30. oktober 2012 HI Er det ikke mange andre som har det slik også da? Før jeg gikk inn i forhold med han, så har jeg alltid vært slik: pratet med andre gutter og menn ute. Det faller meg bare helt naturlig.. Nå har kjæresten min klaget så mye på dette, og jeg begynner å se hans side av "problemet". Han ser det slik: For hvis jeg står å prater med en fremmed mann, er ikke det flørting, når jeg i tillegg smiler og ler? Og hvorfor skal jeg stå å prate med en fremmed? Når menn tar kontakt på byen, er det utelukkende for at de er interessert i deg..
Major HotLips Houlihan Skrevet 30. oktober 2012 #10 Skrevet 30. oktober 2012 HI Er det ikke mange andre som har det slik også da? Før jeg gikk inn i forhold med han, så har jeg alltid vært slik: pratet med andre gutter og menn ute. Det faller meg bare helt naturlig.. Nå har kjæresten min klaget så mye på dette, og jeg begynner å se hans side av "problemet". Han ser det slik: For hvis jeg står å prater med en fremmed mann, er ikke det flørting, når jeg i tillegg smiler og ler? Og hvorfor skal jeg stå å prate med en fremmed? Når menn tar kontakt på byen, er det utelukkende for at de er interessert i deg.. Det er helt normalt å snakke med andre mennesker, også det motsatte kjønn. Når han får deg til å tro noe annet og dele hans virkelighetsoppfatning, og gå vekk fra din egen, så blir du manipulert.
*Miss Flua* Skrevet 30. oktober 2012 #11 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg var sammen en sånn type, og det er en av grunnene til at det ble slutt. Han var til og med sjalu når jeg prata med bestekompisen min. Nei det der går bare ikke i lengden..
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. oktober 2012 #12 Skrevet 30. oktober 2012 Sånn var min eks og. Helst skulle jeg ikke ut, og hvertfall ikke uten han! Og hvorfor hadde jeg pyntet og sminket meg når jeg hadde kjæreste?? Prate med andre på byen var virkelig fy-fy.... godt han er en eks!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #13 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg hadde fått helt hetta, snakk om å kvele kjæresten sin da! Du skal ikke få lov til å snakke med andre menn enn han når dere er ute? Hører du ikke hvor sykt dette høres ut? Det er han som må jobbe med sjalusien sin her, ikke du som må forandre deg! Fortsett å være den blide imøtekommende jenta som lett kommer i snakk med folk du, det er mye mer likendes enn å være sur, innadvent og sjalu altså.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 30. oktober 2012 #14 Skrevet 30. oktober 2012 Hva tror du det neste blir da? han ber deg Slette alle mennene du har som venner på Facebook, nekte deg kontakt med guttevenner, nekter deg å gå ut med venner osv osv. Har sett det før, flere ganger hos menn som begynner sånn som din fyr.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #15 Skrevet 30. oktober 2012 HI Men hva ville dere selv følt hvis deres mann pratet med forskjellige damer ute på byen, og spesielt når det er åpenlyst at enkelte av dem prøver seg på han? Jeg må innrømme at jeg synes selv at den tanken er litt ekkel, men det er fordi at min kjæreste ikke er supersosial av seg, og hvis han nå først skulle gå rundt for å prate med damer så er det for å gjøre meg sjalu tilbake. Det har skjedd noen ganger at noen menn har spurt om å spandere meg drinker, men det har jeg takket nei til. Kjæresten min skulle sette denne situasjonen på spissen, og spurte meg om det var helt greit at han gikk rundt å flørtet med damer ute og i tillegg spanderer på dem.. Jeg husker en episode på fest engang..en av hans gode kompiser var der, og jeg hilsa jo selvfølgelig på han og slikt. kjæresten min satt rett ved siden av meg, og kompisen hans satt litt bortenfor der. plutselig blinker kompisen hans til meg (det var tydelig at det var tull, og bare på morsomt), og jeg responderte med å gi han et slengkyss og le. det skulle jo bare være på moro, og jeg mente jo selvfølgelig ingenting annet enn tøys med det, men du kan tro hvor sint kjæresten min ble! dette er mange mnd siden, men han tar den episoden fremdeles opp den dag i dag når vi krangler om flørting og slikt..jeg har sagt at han må skjønne at det var renspikka TULL, men da blir han enda mer sint. Han ble egentlig mest sint på kompisen sin, og sa at det var ekstremt dårlig gjort av han å legge seg etter kompisens dame.. spesielt siden denne kompisen hans har likt flere bilder av meg på facebook..
hysterika Skrevet 30. oktober 2012 #16 Skrevet 30. oktober 2012 Åh, kjære deg, dette er ikke bra! Først av alt, det er ikke Å flørte Å snakke med menn, du flørter heller ikke hvis du smiler og ler. Vi snakker jo med andre damer ogsÅ! NÅr jeg er pÅ fest, snakker jeg med alle som er der, damer og menn! Og det er helt vanlig og Å smile, det er en viktig sosial kode, nÅr man smiler, er man hyggelig og imøtekommende. For det andre, selv om vi er i et forhold, trenger vi bekreftelse fra andre pÅ at de ser oss, at vi er fine, hyggelige ... Jeg elsker Å fÅ (og Å gi!) komplimenter fra andre menn, jeg kan til og med sitte pÅ fanget til mennene til venninnene mine, det betyr IKKE at jeg ikke elsker mannen min! Vi lever bare en gang!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #17 Skrevet 30. oktober 2012 Han vil nok ha kontrollen. Syns du ikke det er greit så bør du kanskje finne deg en annen mann. Vil du ha mannen kan du enten holde deg hjemme eller du kan tenke over hvilke signaler du sender når du prater med andre.Det kan godt hende du har fakter som er av flørtende karakter, og at du kanskje samtaler litt for lenge med andre.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #18 Skrevet 30. oktober 2012 Åh, kjære deg, dette er ikke bra! Først av alt, det er ikke Å flørte Å snakke med menn, du flørter heller ikke hvis du smiler og ler. Vi snakker jo med andre damer ogsÅ! NÅr jeg er pÅ fest, snakker jeg med alle som er der, damer og menn! Og det er helt vanlig og Å smile, det er en viktig sosial kode, nÅr man smiler, er man hyggelig og imøtekommende. For det andre, selv om vi er i et forhold, trenger vi bekreftelse fra andre pÅ at de ser oss, at vi er fine, hyggelige ... Jeg elsker Å fÅ (og Å gi!) komplimenter fra andre menn, jeg kan til og med sitte pÅ fanget til mennene til venninnene mine, det betyr IKKE at jeg ikke elsker mannen min! Vi lever bare en gang! Uff, sÅ løsaktig. Virker som du har et nek til mann som godtar dette. Jeg trenger ikke bekreftelse fra andre enn mannen min om at jeg er fin.
hysterika Skrevet 30. oktober 2012 #19 Skrevet 30. oktober 2012 Åh, nÅ skal jeg skrive noe som jeg ALDRI før har skrevet her pÅ dib; denne mannen bør du komme deg vekk fra! Han bryter deg ned, lar deg ikke fÅ være deg selv, lar deg ikke fÅ leve ... Har dere barn? Dere kunne eventuelt prøvd terapi, han trenger Å innse at det IKKE er ok Å være sÅ sjalu som han er. I mine øyne er denne typen manipulering og kontrollering værre enn utroskap. Du mÅ ikke tenke at han har rett, han tar feil! Det med slengkysset til kameraten hans var helt ok!! Jeg har gjort tilsvarende ting mange ganger, og mannen min bare ler. Hva hvis du danser med andre, da?
hysterika Skrevet 30. oktober 2012 #20 Skrevet 30. oktober 2012 Åh, kjære deg, dette er ikke bra! Først av alt, det er ikke Å flørte Å snakke med menn, du flørter heller ikke hvis du smiler og ler. Vi snakker jo med andre damer ogsÅ! NÅr jeg er pÅ fest, snakker jeg med alle som er der, damer og menn! Og det er helt vanlig og Å smile, det er en viktig sosial kode, nÅr man smiler, er man hyggelig og imøtekommende. For det andre, selv om vi er i et forhold, trenger vi bekreftelse fra andre pÅ at de ser oss, at vi er fine, hyggelige ... Jeg elsker Å fÅ (og Å gi!) komplimenter fra andre menn, jeg kan til og med sitte pÅ fanget til mennene til venninnene mine, det betyr IKKE at jeg ikke elsker mannen min! Vi lever bare en gang! Uff, sÅ løsaktig. Virker som du har et nek til mann som godtar dette. Jeg trenger ikke bekreftelse fra andre enn mannen min om at jeg er fin. Og du er selvfølgelig anonym! Det at jeg liker Å fÅ komplimenter betyr jo ikke at jeg har lyst til Å pule alle menn som kommer i min vei. Og løsaktig? Jeg har vært gift med samme mann i 21 År, og jeg har aldri vært utro, sÅ løsaktig vil jeg si er Å dra det litt langt. Hvis man ikke kontrollerer hverandre sÅ innmari, tror jeg at sjansen er større for at man fÅr et langt og lykkelig samliv!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #21 Skrevet 30. oktober 2012 hi Ja, jeg må innrømme at jeg lett kan oppfattes som flørtende av andre..men det er slik jeg konverserer; smiler, ler.. når han blir sint, eller når vi krangler i fylla, så kaller han meg de styggeste ting, og i tillegg sier han at jeg er så oppmerksomhetssyk. Jeg må alltid ha oppmerksomhet fra andre menn, mener han. Det er ikke slik jeg selv føler det da.. Men, nå mener han at det er oppmerksomhetssykt å kle seg i kjoler og slikt også, på fest.. Og det har jeg mer eller mindre sluttet med. Han understreker, og gjentar ofte, hvor sexy jeg (liksom) er i bukse og topp/genser, og at det er mye finere enn en kort kjole. Så jeg har sluttet å bruke kjoler ute for å unngå krangling. en gang hadde jeg på med bukse og en genser, og han skrøyt sånn av hvor fin jeg var. Helt til jeg snudde meg...Den hadde en stor åpning på ryggen, slikt som er så moderne nå, og det likte han ikke..han ble sur, og klarte ikke å skjule det. senere får jeg høre hvor oppmerksomhetssyk jeg er, og hvor ekkelt det var å se på alle guttene som så etter meg ute på byen den kvelden. (tror han overdriver litt da, for jeg er langt fra noen modell..) Da jeg svarte at jeg jammen må få lov til å pynte meg, og at det ikke var ensbetydende med at jeg måtte ha all eyes on me, så svarte han: Hvorfor gå med en slik genser hvis det ikke er oppmerksomhet du mååå ha???!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #22 Skrevet 30. oktober 2012 Åh, nÅ skal jeg skrive noe som jeg ALDRI før har skrevet her pÅ dib; denne mannen bør du komme deg vekk fra! Han bryter deg ned, lar deg ikke fÅ være deg selv, lar deg ikke fÅ leve ... Har dere barn? Dere kunne eventuelt prøvd terapi, han trenger Å innse at det IKKE er ok Å være sÅ sjalu som han er. I mine øyne er denne typen manipulering og kontrollering værre enn utroskap. Du mÅ ikke tenke at han har rett, han tar feil! Det med slengkysset til kameraten hans var helt ok!! Jeg har gjort tilsvarende ting mange ganger, og mannen min bare ler. Hva hvis du danser med andre, da? Jeg syns faktisk menn som godtar altfor mye slikt ikke viser nok respekt for dama si.
skinnfilla Skrevet 30. oktober 2012 #23 Skrevet 30. oktober 2012 HI Er det ikke mange andre som har det slik også da? Før jeg gikk inn i forhold med han, så har jeg alltid vært slik: pratet med andre gutter og menn ute. Det faller meg bare helt naturlig.. Nå har kjæresten min klaget så mye på dette, og jeg begynner å se hans side av "problemet". Han ser det slik: For hvis jeg står å prater med en fremmed mann, er ikke det flørting, når jeg i tillegg smiler og ler? Og hvorfor skal jeg stå å prate med en fremmed? Når menn tar kontakt på byen, er det utelukkende for at de er interessert i deg.. Det er vel det som kalles hjernevasking? Jeg har null problem med å prate og le med andre mennesker når jeg er ute .Menn og damer.... Og jaggu gjør mannen det samme. Hadde han sittet klistret oppi meg en hel kveld fordi jeg ikke skulle snakke med noen andre så hadde jeg blitt gæærn.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #24 Skrevet 30. oktober 2012 hi Ja, jeg må innrømme at jeg lett kan oppfattes som flørtende av andre..men det er slik jeg konverserer; smiler, ler.. når han blir sint, eller når vi krangler i fylla, så kaller han meg de styggeste ting, og i tillegg sier han at jeg er så oppmerksomhetssyk. Jeg må alltid ha oppmerksomhet fra andre menn, mener han. Det er ikke slik jeg selv føler det da.. Men, nå mener han at det er oppmerksomhetssykt å kle seg i kjoler og slikt også, på fest.. Og det har jeg mer eller mindre sluttet med. Han understreker, og gjentar ofte, hvor sexy jeg (liksom) er i bukse og topp/genser, og at det er mye finere enn en kort kjole. Så jeg har sluttet å bruke kjoler ute for å unngå krangling. en gang hadde jeg på med bukse og en genser, og han skrøyt sånn av hvor fin jeg var. Helt til jeg snudde meg...Den hadde en stor åpning på ryggen, slikt som er så moderne nå, og det likte han ikke..han ble sur, og klarte ikke å skjule det. senere får jeg høre hvor oppmerksomhetssyk jeg er, og hvor ekkelt det var å se på alle guttene som så etter meg ute på byen den kvelden. (tror han overdriver litt da, for jeg er langt fra noen modell..) Da jeg svarte at jeg jammen må få lov til å pynte meg, og at det ikke var ensbetydende med at jeg måtte ha all eyes on me, så svarte han: Hvorfor gå med en slik genser hvis det ikke er oppmerksomhet du mååå ha???! Han har et kontrollbehov uten tvil. Jeg ser ikke på det som noe psykopatisk eller at det trenger å være et problem eller en fare i seg selv. Men er han ustabil utenom, altså at du ikke vet hvor du har han. At du syns det er vanskelig å vite om du følger reglene hans eller ei. Så bør du kanskje tenke om dere fungerer sammen. At han kaller deg stygge ting er totalt mangel på respekt fra hans side. Den mangelen på respekt dere begge viser syns jeg er nok til at dere ikke passer sammen. Men det er nok håp om dere begge kan ta dere sammen, møtes på midten. Altså han er snill og grei. Ikke kaller deg stygge ting, og gir deg god forklaring i hvilke rammer han forventer du holder til. Så må nesten du slutte å flørte og kle deg "mer anstendig". For du flørter selv om du ikke er helt bevisst på det.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #25 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg har plakett mye på det der med sjalusi. Og min erfaring er at det kan deles inn i to grupper. 1. De som er sjalu uansett. De er lav selvfølelse og bør gå i terapi for å bli kvitt problemet. 2. Se som er det med grunn. De blir betraktet som sure og dårlig humør på fest. De liker ikke at patrneren drar på byen og føler generelt ubehag rundt partnerens utsvevelser. Og det viser seg ofte at de hadde grunn til det. Det er bare helt for jævlig mange i dag som ikke har evnen til å være trofast. Dette oppdager man tidlig i at slike mennesker må ha bekreftelse og oppmerksomhet. Og de forstår ikke hvor lite skiftende dette er for partneren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå