Gå til innhold

Melde anonymt til bv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kjære deg! Gi et svar når du har meldt da. Er ingenting å vente på. Jeg forstår godt at du helst vil være anonym, men tenk heller på vesle barnet. Om mora vil komme med trusler mot deg og dine vil du garantert få beskyttelse. Det er jeg rimelig sikker på. Uten sammenligning forøvrig, tenk på Kristoffer-saken... Vi må samarbeide med barnevernet, og avogtil bite i det sure eplet, Du kan redde barnets fremtid her. Til sist blir det opp til barnevernet å ta en faglig vurdering av saken!

Dette går bra om du gjør det riktige!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal oppdatere :) Jeg tenkte på Christoffer da jeg hørte dette...

HI

Skrevet

Kan man være 100% anonym? Jeg har fått vite at ei jeg kjenner slår dattera si. Ingen har varslet barnevernet og jeg får så vondt av den stakkars jenta. Hun er 6 år og mora er ikke helt god. Har inkassogjeld til oppover ørene. Ungen har ingen grenser, og nå får jeg i tillegg vite at hun slår henne. Hun har kjørt hodet til ungen i veggen, dette har hun sagt til faren. Faren er en dust som ikke bryr seg, han er nemlig deprimert og må tenke på seg selv.

Jeg har absolutt ikke lyst til at de skal vite at det er meg som melder. Jeg aner ikke hva mora kan finne på. Hvis det blir sak, må jeg vitne da? Jeg har selv hørt hun kalle jenta si for jævla fitteunge, jævla horeunge osv. Da var hun bare 4 år :( Bare fordi hun sutra og var lei av å gå i byen. Jeg visste ikke at hun var voldelig før for noen dager siden... Visste ikke at det var så ille :(

Hun er meldt til bv før pga økonomien og at jenta ikke har noen grenser overhode. Men hun er flink til å manipulere. Jeg aner ikke om bv har tiltak hjemme hos de, men ungen kan jo umulig ha det godt hos ei mor som er voldelig!

Trenger råd!

Hvorfor vil du være anonym? Det gagner ikke jentas sak overhodet.

Skrevet

Du skriver forresten at ingen har varslet barnevernet før, og så at hun er meldt før pga økonomien og grensesetting....(?)

Eller er du selv kanskje den manipulerende her som håper å slippe unna med en lite forankret anmeldelse..?

Absolutt ikke :) Jeg vet ikke hva de tidligere meldigene har gått ut på, jeg vet bare at det er pga økonomien og at ungen ikke har noen grenser... Beklager så mye at jeg vil hjelpe et barn som blir slått. Hvis du leser svaret mitt igjen, så er det jo ikke bare det at hun har glemt å betale telefonregninga...

HI

Eller, der er blandt annet pga det jeg skrev. Kan jo hende det er noe annet også, jeg aner jo for eksempel ikke hvordan ungen er på skolen.

Skolen, syntes du sa hun var 4. Du hopper veldig fram og tilbake i det du sier først en ting så det motsatte.

Men iallefall om du vet en unge blir slått hjemme, får dunket hode i veggen av mor og at far vet men ikke gidder å ta tak i det. Så gir du barnevernet beskjed om begge disse tingene. For da er hverken far eller mor egent til å se etter barnet enkelt og greit.

Skrevet

Du skriver forresten at ingen har varslet barnevernet før, og så at hun er meldt før pga økonomien og grensesetting....(?)

Eller er du selv kanskje den manipulerende her som håper å slippe unna med en lite forankret anmeldelse..?

Absolutt ikke :) Jeg vet ikke hva de tidligere meldigene har gått ut på, jeg vet bare at det er pga økonomien og at ungen ikke har noen grenser... Beklager så mye at jeg vil hjelpe et barn som blir slått. Hvis du leser svaret mitt igjen, så er det jo ikke bare det at hun har glemt å betale telefonregninga...

HI

Eller, der er blandt annet pga det jeg skrev. Kan jo hende det er noe annet også, jeg aner jo for eksempel ikke hvordan ungen er på skolen.

Skolen, syntes du sa hun var 4. Du hopper veldig fram og tilbake i det du sier først en ting så det motsatte.

Men iallefall om du vet en unge blir slått hjemme, får dunket hode i veggen av mor og at far vet men ikke gidder å ta tak i det. Så gir du barnevernet beskjed om begge disse tingene. For da er hverken far eller mor egent til å se etter barnet enkelt og greit.

Ja, hun sa det da ungen var 4, nå er hun 6 og går på skolen. Er det virkelig så vanskelig å få med seg? Hvis du leser innlegget mitt bedre så står det jo at ungen er 6 år nå.... Kverulant, du? Kan du egentlig lese?

Skrevet

Hei, jenter, beklager at jeg ikke har oppdatert, men har ikke hatt internett og har vært på tur med familien...

Jeg ringte iallefall, hun hos barnevernet var veldig takknemlig for at folk gir beskjed og hun la inn bekymringsmelding. Jeg aner ikke om det har skjedd noe til nå, jeg har jo ikke kontakt med mora. Men jeg har iallefall gjort mitt for jenta :) Får sikkert vite noe etterhvert.

Syns forresten du som er så tverr i svarene dine skal skjerpe deg...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...