Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 Kan man være 100% anonym? Jeg har fått vite at ei jeg kjenner slår dattera si. Ingen har varslet barnevernet og jeg får så vondt av den stakkars jenta. Hun er 6 år og mora er ikke helt god. Har inkassogjeld til oppover ørene. Ungen har ingen grenser, og nå får jeg i tillegg vite at hun slår henne. Hun har kjørt hodet til ungen i veggen, dette har hun sagt til faren. Faren er en dust som ikke bryr seg, han er nemlig deprimert og må tenke på seg selv. Jeg har absolutt ikke lyst til at de skal vite at det er meg som melder. Jeg aner ikke hva mora kan finne på. Hvis det blir sak, må jeg vitne da? Jeg har selv hørt hun kalle jenta si for jævla fitteunge, jævla horeunge osv. Da var hun bare 4 år Bare fordi hun sutra og var lei av å gå i byen. Jeg visste ikke at hun var voldelig før for noen dager siden... Visste ikke at det var så ille Hun er meldt til bv før pga økonomien og at jenta ikke har noen grenser overhode. Men hun er flink til å manipulere. Jeg aner ikke om bv har tiltak hjemme hos de, men ungen kan jo umulig ha det godt hos ei mor som er voldelig! Trenger råd!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #3 Skrevet 29. oktober 2012 Ja man kan melde 100% anonymt enten pr brev eller telefon.
Har en farlig sexy mann Skrevet 29. oktober 2012 #4 Skrevet 29. oktober 2012 Det kan ikke meldes anonymt lenger, men med slik behandling av barna sine hadde jeg ikke stusset på å anmelde både til politi og barnevern med fullt navn! Gjør det i morgen!!! Men at hun er meldt til bv pga dårlig økonomi skjønner jeg ikke...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #5 Skrevet 29. oktober 2012 Send et anonymt brev og ikke oppgi navnet ditt. Selv om du kan oppgi navnet ditt til bv og likevel være anonym i utgangspunktet kan det endres hvis det blir sak senere.
Har en farlig sexy mann Skrevet 29. oktober 2012 #6 Skrevet 29. oktober 2012 Beklager, var litt kjapp i svingene her, men fant dette på nettet Alle som bekymrer seg for et barns utvikling eller omsorg kan ta kontakt med barneverntjenesten om dette. Privatpersoner kan melde saker anonymt til barnevernet. Det vil si at de varsler barnevernet om at de er bekymret for et barn, men ønsker at deres egen identitet holdes hemmelig for den familien det gjelder. Sett fra barnevernets side er det ønskelig at folk står fram. Men selv om folk vil være anonyme, har barnevernet plikt til å undersøke saken på vanlig måte. Barnevernet kan gi anonymitet, men det fritar ikke folk for vitneplikt hvis saken er så alvorlig at den skal behandles i fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker eller i domstolene. Da må det oppgis hvem som har meldt saken.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #7 Skrevet 29. oktober 2012 Jo det kan meldes anonymt til bv så der tar du feil anonym 3. Jeg jobber i bv og har senest siste ukene hatt tre saker med anonym melder som heller ikke vi kjenner identiteten på.
*Miss Flua* Skrevet 29. oktober 2012 #8 Skrevet 29. oktober 2012 Jo det kan meldes anonymt. Jeg la inn melding selv for noen måneder siden, og fikk valget. Derimot så anbefalte de det ikke, fordi foreldrene da som oftest blir så opphengt i hvem som har meldt istedenfor å fokusere på grunnen til det.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #9 Skrevet 29. oktober 2012 Det kan ikke meldes anonymt lenger, men med slik behandling av barna sine hadde jeg ikke stusset på å anmelde både til politi og barnevern med fullt navn! Gjør det i morgen!!! Men at hun er meldt til bv pga dårlig økonomi skjønner jeg ikke... Kan man vel. Det gjorde jeg selv, for bare en mnd siden
Har en farlig sexy mann Skrevet 29. oktober 2012 #10 Skrevet 29. oktober 2012 Det kan ikke meldes anonymt lenger, men med slik behandling av barna sine hadde jeg ikke stusset på å anmelde både til politi og barnevern med fullt navn! Gjør det i morgen!!! Men at hun er meldt til bv pga dårlig økonomi skjønner jeg ikke... Kan man vel. Det gjorde jeg selv, for bare en mnd siden Jeg la inn ett innlegg til om du leser litt lenger opp..
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #11 Skrevet 29. oktober 2012 Det kan ikke meldes anonymt lenger, men med slik behandling av barna sine hadde jeg ikke stusset på å anmelde både til politi og barnevern med fullt navn! Gjør det i morgen!!! Men at hun er meldt til bv pga dårlig økonomi skjønner jeg ikke... Kan man vel. Det gjorde jeg selv, for bare en mnd siden Jeg la inn ett innlegg til om du leser litt lenger opp.. Vel, jeg sende et anonymt brev til barnevernet for en mnd siden. Ingen vet at det var jeg som sendte. (Og ungene er nå tatt ut av hjemmet og plassert i beredskapshjem)
Februargullet2013 Skrevet 29. oktober 2012 #12 Skrevet 29. oktober 2012 Har meldt fra før og vert Anonym,men de jeg meldte fikk likevel vite det var av meg
Virginia. Skrevet 29. oktober 2012 #13 Skrevet 29. oktober 2012 Hvis du er oppriktig bekymret så synes jeg du skal det! Særlig hvis det er vold med i bildet. Moren har jo naturligvis krav på å få vite hva bekymringsmeldingen består i, men jeg tenker at det er viktig å reagere dersom du er rimelig sikker i din sak. Tross hva mange tror, så er den økonomiske situasjonen i hjemmet ingen grunn til bekymringsmelding så lenge barnet får dekket sine behov! Mange sliter økonomisk uten at barna lider av mangel på mat, klær eller tak over hodet av den grunn. Dårlig økonomi regnes ikke som noen form for omsorgssvikt, med mindre foreldrene ikke tar i mot hjelp fra sosialkontoret dersom de kommer dit at de ikke klarer å dekke barnets behov.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #14 Skrevet 29. oktober 2012 Tusen takk for svar, jenter! Jeg skal gjøre det i morgen Er helt sykt at ingen har gjort det før, enda de har visst om behandlinga av jenta. Og faren er jo bare så vanvittig idiot i hodet! Du som lurte på økonomi, hun har inkasso på flere hundre tusen, flytter rundt, skylder penger til veldig mange, har ikke råd til strømregning, har ikke råd til mat (låner da av andre)... Var vel noen som begynte å stusse når hun alltid måtte låne penger til mat... Forresten, hva skjer videre nå om bv blir innblandet? Har de samtaler med jenta aleine eller sammen med mora? Får hun telefon fra de om at de har fått inn melding? Da kan hun jo true jenta til å holde kjeft tenker jeg... Noe hun allerede gjør
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #15 Skrevet 29. oktober 2012 Du skriver forresten at ingen har varslet barnevernet før, og så at hun er meldt før pga økonomien og grensesetting....(?) Eller er du selv kanskje den manipulerende her som håper å slippe unna med en lite forankret anmeldelse..?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #16 Skrevet 29. oktober 2012 Du skriver forresten at ingen har varslet barnevernet før, og så at hun er meldt før pga økonomien og grensesetting....(?) Eller er du selv kanskje den manipulerende her som håper å slippe unna med en lite forankret anmeldelse..? Absolutt ikke Jeg vet ikke hva de tidligere meldigene har gått ut på, jeg vet bare at det er pga økonomien og at ungen ikke har noen grenser... Beklager så mye at jeg vil hjelpe et barn som blir slått. Hvis du leser svaret mitt igjen, så er det jo ikke bare det at hun har glemt å betale telefonregninga... HI
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #17 Skrevet 29. oktober 2012 Du skriver forresten at ingen har varslet barnevernet før, og så at hun er meldt før pga økonomien og grensesetting....(?) Eller er du selv kanskje den manipulerende her som håper å slippe unna med en lite forankret anmeldelse..? Absolutt ikke Jeg vet ikke hva de tidligere meldigene har gått ut på, jeg vet bare at det er pga økonomien og at ungen ikke har noen grenser... Beklager så mye at jeg vil hjelpe et barn som blir slått. Hvis du leser svaret mitt igjen, så er det jo ikke bare det at hun har glemt å betale telefonregninga... HI Eller, der er blandt annet pga det jeg skrev. Kan jo hende det er noe annet også, jeg aner jo for eksempel ikke hvordan ungen er på skolen.
Virginia. Skrevet 29. oktober 2012 #18 Skrevet 29. oktober 2012 Tusen takk for svar, jenter! Jeg skal gjøre det i morgen Er helt sykt at ingen har gjort det før, enda de har visst om behandlinga av jenta. Og faren er jo bare så vanvittig idiot i hodet! Du som lurte på økonomi, hun har inkasso på flere hundre tusen, flytter rundt, skylder penger til veldig mange, har ikke råd til strømregning, har ikke råd til mat (låner da av andre)... Var vel noen som begynte å stusse når hun alltid måtte låne penger til mat... Forresten, hva skjer videre nå om bv blir innblandet? Har de samtaler med jenta aleine eller sammen med mora? Får hun telefon fra de om at de har fått inn melding? Da kan hun jo true jenta til å holde kjeft tenker jeg... Noe hun allerede gjør Uff da.. Hvor mye har hun flyttet? Og har de tatt strømmen på noe tidpunkt uten at hun har gjort noe med det?
Virginia. Skrevet 29. oktober 2012 #19 Skrevet 29. oktober 2012 Tusen takk for svar, jenter! Jeg skal gjøre det i morgen Er helt sykt at ingen har gjort det før, enda de har visst om behandlinga av jenta. Og faren er jo bare så vanvittig idiot i hodet! Du som lurte på økonomi, hun har inkasso på flere hundre tusen, flytter rundt, skylder penger til veldig mange, har ikke råd til strømregning, har ikke råd til mat (låner da av andre)... Var vel noen som begynte å stusse når hun alltid måtte låne penger til mat... Forresten, hva skjer videre nå om bv blir innblandet? Har de samtaler med jenta aleine eller sammen med mora? Får hun telefon fra de om at de har fått inn melding? Da kan hun jo true jenta til å holde kjeft tenker jeg... Noe hun allerede gjør Uff da.. Hvor mye har hun flyttet? Og har de tatt strømmen på noe tidpunkt uten at hun har gjort noe med det? At hun ber om å låne av andre om pengene ikke strekker til blir vanligvis tatt som et godt tegn, da viser hun ihvertfall at hun setter egen stolhet til side for barnets beste. På det området vil jeg tro at barnevernet sjekker at barnet er godt kledd, har nødvendig utstyr og får nok mat- og eventuelt tilbyr økonomisk rådgivning. Det er noe helt annet om barnet mishandles, bor uten strøm og flytter kronisk rundt...
Gjest Antarctica Skrevet 29. oktober 2012 #20 Skrevet 29. oktober 2012 Meld, meld, meld. En unge som blir kalt fitteunge i offentlighet - jeg mangler ord.
Virginia. Skrevet 29. oktober 2012 #21 Skrevet 29. oktober 2012 Ja, meld virkelig fra om du mistenker mishandling eller at mor ikke klarer å dekke barnets behov. Da får de forhåpentligvis hjelp.
*SommerFrisk* Skrevet 29. oktober 2012 #22 Skrevet 29. oktober 2012 Hva er det å lure på? Jeg beklager, men uansett om.man kan være anonym eller ikke, så er det din PLIKT å melde fra! -du kan utgjøre en forskjell i det stakkars barnets liv, og at du tviler og.må.spørre.om det skal.meldes fra om, får meg til å grøsse. drit i om hu finner ut at det er deg, du skal sørge for at den ungen ikke lider mer!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #23 Skrevet 30. oktober 2012 Hva er det å lure på? Jeg beklager, men uansett om.man kan være anonym eller ikke, så er det din PLIKT å melde fra! -du kan utgjøre en forskjell i det stakkars barnets liv, og at du tviler og.må.spørre.om det skal.meldes fra om, får meg til å grøsse. drit i om hu finner ut at det er deg, du skal sørge for at den ungen ikke lider mer! Vel, jeg har ikke lyst at hun skal finne ut at det er meg, hun er ikke god. Jeg har selv barn og vil ikke bli blanda inn i dette. Jeg skal ringe bv i dag. Men tusen takk for svar, jenter HI
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #24 Skrevet 30. oktober 2012 Tusen takk for svar, jenter! Jeg skal gjøre det i morgen Er helt sykt at ingen har gjort det før, enda de har visst om behandlinga av jenta. Og faren er jo bare så vanvittig idiot i hodet! Du som lurte på økonomi, hun har inkasso på flere hundre tusen, flytter rundt, skylder penger til veldig mange, har ikke råd til strømregning, har ikke råd til mat (låner da av andre)... Var vel noen som begynte å stusse når hun alltid måtte låne penger til mat... Forresten, hva skjer videre nå om bv blir innblandet? Har de samtaler med jenta aleine eller sammen med mora? Får hun telefon fra de om at de har fått inn melding? Da kan hun jo true jenta til å holde kjeft tenker jeg... Noe hun allerede gjør Uff da.. Hvor mye har hun flyttet? Og har de tatt strømmen på noe tidpunkt uten at hun har gjort noe med det? At hun ber om å låne av andre om pengene ikke strekker til blir vanligvis tatt som et godt tegn, da viser hun ihvertfall at hun setter egen stolhet til side for barnets beste. På det området vil jeg tro at barnevernet sjekker at barnet er godt kledd, har nødvendig utstyr og får nok mat- og eventuelt tilbyr økonomisk rådgivning. Det er noe helt annet om barnet mishandles, bor uten strøm og flytter kronisk rundt... Det er jo ikke bare det at hun låner penger til mat. Hun betaler ikke husleie, så hun flytter videre. Strømmen ahr de kutta, da lånte hun penger, som igjen aldri blir betalt tilbake. Det går jo ikke ann å låne(stjele) penger for alltid. Men nå som det er vold inne i bilde stiller jo alt seg annerledes, jenta kan ikke bo der da. Jeg ringer i dag. Takk til dere som har gitt meg støttende svar! Og beklager at jeg måtte spør her inne om jeg kan være anonym, jeg har igrunnen aldri hatt noe med bv å gjøre så jeg aner ikke noe om hvordan ting fungerer. HI
Willy Wonka Skrevet 30. oktober 2012 #25 Skrevet 30. oktober 2012 Før du ringer barnevernet så skriver du ned punkter over alt du vet, alle episoder etc. Vær detaljert og ærlig. Ikke tolk situasjoner, bare fortell det du vet. Ring i dag, du kan utgjøre forskjellen for den lille jenta slik at hun kan få det godt. Alle burde lære av Christoffer-saken. Ring!! Få høre hvordan det gikk etter at du tok kontakt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå