Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #26 Skrevet 29. oktober 2012 Der er forskjell på å være naturlig tynn med et normalt forhold til mat og til henne,som løper 50 mil i uka,kun spiser 3 diett-måltider pr dag og som ikke legger skul på at hun absolutt ikke vil gå opp i vekt.. " gi meg oppskriften på å gå gjennom et svangerskap og kun gå opp 5 kilo" skrev hun en gang. Hun er ikke frisk, ortoreksi er like alvorlig som anoreksi,og fornektelse er selvfølgelig en del av sykdomsbildet! Hva skal man med et helsevesen når man kan diganostiseres på et babyforum... Finnes nok mange godt voksne kvinner- slik meg selv, som har bred erfaring innenfor feltet spiseforstyrrelser fra arbeid. Med bla. kvalifisert utdanning. Da har du sikkert lært i utdanningen din at man ikke skal drive med fjerndiagonering...?
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. oktober 2012 #27 Skrevet 29. oktober 2012 Hun er ikke så ille som mange andre jeg har sett som fks Maren http://marenviks.blo...t_.html#comment Så synes jeg ikke Caroline er den værste sorten av dem alle. Selvom hun er helt utrolig nydelig ønsker jeg heller og ha mine xtra kilo en og være så tynn . Men nå var ikke dette en blogg om å vise frem sin flotte tynne kropp som hun trener hardt og knapt spiser for å opprettholde heller da. Der er en fortelling fra eller i alle fall bilder fra når hun var tynn.
Gråsonen Skrevet 29. oktober 2012 #28 Skrevet 29. oktober 2012 Der er forskjell på å være naturlig tynn med et normalt forhold til mat og til henne,som løper 50 mil i uka,kun spiser 3 diett-måltider pr dag og som ikke legger skul på at hun absolutt ikke vil gå opp i vekt.. " gi meg oppskriften på å gå gjennom et svangerskap og kun gå opp 5 kilo" skrev hun en gang. Hun er ikke frisk, ortoreksi er like alvorlig som anoreksi,og fornektelse er selvfølgelig en del av sykdomsbildet! Hva skal man med et helsevesen når man kan diganostiseres på et babyforum... Finnes nok mange godt voksne kvinner- slik meg selv, som har bred erfaring innenfor feltet spiseforstyrrelser fra arbeid. Med bla. kvalifisert utdanning. Da har du sikkert lært i utdanningen din at man ikke skal drive med fjerndiagonering...? Jeg vet ikke helt hva du mener jeg diagnostiserer. Jeg forklarer noe jeg kjenner igjen og som jeg mener er et usunt forbilde for andre unge jenter. Som nevnt, hun velger selv å være et objekt til disp. for diskusjon vedr. hennes livsførsel da hun bla. promoterer ernæring og intensiv trening. Diagnostisere betyr å stille diagnose. Hvis du vet hvordan en stiller en diagnose er du sikkert like klar på- som meg, at det å stille spørsmål ved, ikke er det samme som å bestemme. La meg si det slik, hvis du ser en dame i nabolaget ditt som snakker med seg selv og oppfører seg asosialt. Gjør du deg ikke opp noen tanker om det?
what a drittkjerring Skrevet 29. oktober 2012 #29 Skrevet 29. oktober 2012 Jadda, hun er tykk. Har du fått det bekreftet nå?
Gjest peacock Skrevet 29. oktober 2012 #30 Skrevet 29. oktober 2012 Hun er ikke så ille som mange andre jeg har sett som fks Maren http://marenviks.blogg.no/1351100570_when_anorexia_almost_.html#comment Så synes jeg ikke Caroline er den værste sorten av dem alle. Selvom hun er helt utrolig nydelig ønsker jeg heller og ha mine xtra kilo en og være så tynn . Men dette er en sykdomshistorie, ikke en person som deler sitt ekstreme kontrollbehov hva angår mat og trening på Norges mest leste blogg som om at slik livsførsel er helt normalt. Det er ikke det og det bør vi skåne barna for. Kan jo hende de ender opp som Maren.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #32 Skrevet 29. oktober 2012 Vil tro hun får problemer med og bli gravid med mindre hun må ty til kunstig befruktning! Og jeg er helsesøster og blir meget skeptisk når jeg ser jenter som er så fanatiske når det gjelder kosthold og kropp!
Lisjtuppa Skrevet 29. oktober 2012 #33 Skrevet 29. oktober 2012 Ikke bli for tynn, ikke bli for tykk. Jeg må inrømme at jeg ikke bryr meg om tynne, tykke, lange, korte, mørke eller bleike mennesker.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #34 Skrevet 30. oktober 2012 Der er forskjell på å være naturlig tynn med et normalt forhold til mat og til henne,som løper 50 mil i uka,kun spiser 3 diett-måltider pr dag og som ikke legger skul på at hun absolutt ikke vil gå opp i vekt.. " gi meg oppskriften på å gå gjennom et svangerskap og kun gå opp 5 kilo" skrev hun en gang. Hun er ikke frisk, ortoreksi er like alvorlig som anoreksi,og fornektelse er selvfølgelig en del av sykdomsbildet! Hva skal man med et helsevesen når man kan diganostiseres på et babyforum... Finnes nok mange godt voksne kvinner- slik meg selv, som har bred erfaring innenfor feltet spiseforstyrrelser fra arbeid. Med bla. kvalifisert utdanning. Da har du sikkert lært i utdanningen din at man ikke skal drive med fjerndiagonering...? Jeg vet ikke helt hva du mener jeg diagnostiserer. Jeg forklarer noe jeg kjenner igjen og som jeg mener er et usunt forbilde for andre unge jenter. Som nevnt, hun velger selv å være et objekt til disp. for diskusjon vedr. hennes livsførsel da hun bla. promoterer ernæring og intensiv trening. Diagnostisere betyr å stille diagnose. Hvis du vet hvordan en stiller en diagnose er du sikkert like klar på- som meg, at det å stille spørsmål ved, ikke er det samme som å bestemme. La meg si det slik, hvis du ser en dame i nabolaget ditt som snakker med seg selv og oppfører seg asosialt. Gjør du deg ikke opp noen tanker om det? Google risikofaktorer for spiseforstyrrelser og les om ortoreksi. Hvem kan etter å ha gjort det påstå at hun Ikke er spiseforstyrrelser? Det tror jeg man skulle fått problemer med,gitt: perfeksjonisme,behov for kontroll,selvdisiplin,opptatt av hva andre mener, behov for anerkjennelse og bekreftelse på seg selv,og ikke minst har hun "tidligere" problem i forhold til kropp og mat.. Ikke frisk! Ikke bra!!!!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #35 Skrevet 30. oktober 2012 Der er forskjell på å være naturlig tynn med et normalt forhold til mat og til henne,som løper 50 mil i uka,kun spiser 3 diett-måltider pr dag og som ikke legger skul på at hun absolutt ikke vil gå opp i vekt.. " gi meg oppskriften på å gå gjennom et svangerskap og kun gå opp 5 kilo" skrev hun en gang. Hun er ikke frisk, ortoreksi er like alvorlig som anoreksi,og fornektelse er selvfølgelig en del av sykdomsbildet! Hva skal man med et helsevesen når man kan diganostiseres på et babyforum... Finnes nok mange godt voksne kvinner- slik meg selv, som har bred erfaring innenfor feltet spiseforstyrrelser fra arbeid. Med bla. kvalifisert utdanning. Da har du sikkert lært i utdanningen din at man ikke skal drive med fjerndiagonering...? Jeg vet ikke helt hva du mener jeg diagnostiserer. Jeg forklarer noe jeg kjenner igjen og som jeg mener er et usunt forbilde for andre unge jenter. Som nevnt, hun velger selv å være et objekt til disp. for diskusjon vedr. hennes livsførsel da hun bla. promoterer ernæring og intensiv trening. Diagnostisere betyr å stille diagnose. Hvis du vet hvordan en stiller en diagnose er du sikkert like klar på- som meg, at det å stille spørsmål ved, ikke er det samme som å bestemme. La meg si det slik, hvis du ser en dame i nabolaget ditt som snakker med seg selv og oppfører seg asosialt. Gjør du deg ikke opp noen tanker om det? Google risikofaktorer for spiseforstyrrelser og les om ortoreksi. Hvem kan etter å ha gjort det påstå at hun Ikke er spiseforstyrrelser? Det tror jeg man skulle fått problemer med,gitt: perfeksjonisme,behov for kontroll,selvdisiplin,opptatt av hva andre mener, behov for anerkjennelse og bekreftelse på seg selv,og ikke minst har hun "tidligere" problem i forhold til kropp og mat.. Ikke frisk! Ikke bra!!!!
Mandalas Skrevet 30. oktober 2012 #36 Skrevet 30. oktober 2012 Det plager meg at hun er et forbilde og får så mye skryt av kroppen sin. Jeg håper virkelig ikke at min datter etter hvert ser opp til det å være sykelig opptatt av sunn mat, trening og utseende. Jeg personlig hadde vært kjempebekymret og trist hvis fotballfrue var min datter. Derfor kikker jeg aldri inn på bloggen hennes, jeg blir altfor irritert og lei.
Koala *g07* Skrevet 30. oktober 2012 #37 Skrevet 30. oktober 2012 Hun så jo fyldigere ut på barnebildet av seg selv enn hun gjør nå. Skremmende tynn, nydelig jente. Men huff, jeg blir litt skremt over at noen på død og liv skal gjøre alt for å være så tynne som mulig. Det er ikke et sunt forbilde. Ei heller noen som propper i seg alt av usunnheter. Dessverre er verden i dag så veldig opphengt i utseende at det faktisk er skadelig at forbildene har litt for opphengte holdninger til sitt eget ytre. Barn påvirkes, og det er overhode ikke sunt å dedikere alt man har av tid til utseende.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #38 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg innbiller meg at hun fjerner negative tilbakemeldinger. Kan ikke tro at så mange skryter av hvor fin hun er, men at ingen kommenterer noe negativt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå