Gå til innhold

Inspirert. Hvem er smartest av deg og mannen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lengere utdanning og tjener mest. Har bedre karakterer enn han og jeg har utvilsomt en sosial intelligens som overgår hans. Men han har mer samfunnsgenerell kunnskap og interesserer seg mer for kunst og kultur og nyheter enn meg. Han bruker mange spydigheter og kommentarer på å psyke meg ut på ting jeg ikke vet,og himler med øynene over ting han mener er opplagt kunnskap. Jeg er smart nok,men han får meg til å føle meg som en hjernedød idiot.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er redd det er JEG som får HAN til å føle seg som en hjernedød idiot hjemme hos oss :-(

Jeg har mye høyere utdannelse enn han, og tjener også bedre. Han har dysleksi, men er utrolig dyktig i jobben sin, han kan sitt eget fagfelt svært godt. De setter stor pris på han i jobben hans, bare synd han ikke ser det selv.

Problemet er at jeg leser utrolig mye, og raskt, og har også fotografisk hukommelse. Det jeg har lest eller sett, det husker jeg. Det behøver ikke bety at jeg er så veldig smart egentlig, det er nemlig lett å få bra karakterer når man bare kan "bla opp i læreboka inne i hodet" under eksamen. Samtidig nærmest Må jeg gjøre flere ting samtidig, ellers blir jeg rastløs. Leser flere aviser daglig, gjerne samtidig som jeg ser på TV, og hører radio samtidig som jeg jobber, sjekker fakta på nett, i fagbøker osv . straks det dukker opp noe jeg lurer på.

Så jeg kan begynne å prate om et tema jeg mener er allmennkunnskap fordi det har vært masse oppmerksomhet om det i ulike medier de siste ukene -og så aner han ikke hva jeg snakker om! Da kan jeg bli litt overrasket, og så blir han sur. Så blir gjerne jeg også sur, og så overreagerer han voldsomt og sier at jeg oppfører meg som om han er en tosk, kjefter og styrer før han forsvinner ut i garasjen eller lignende. Tror selvtilliten hans som mann sliter litt, stakkar!

Skrevet

Han er logisk-matematisk, jeg er intuitiv og verbal. Kanskje klisjeen på kjønnsforskjeller.. Uansett blir det vanskelig å sammenligne. Jeg er kvikkere på noe, han på annet..

Når det kommer til rene IQ-poeng ligger vi nok ganske likt.

Skrevet

Jeg er best på det praktiske,sånn som å skru sammen møbler etc, men det har vel mest med erfaring å gjøre.... Er også best på å planlegge hvordan ting skal gjøres mest effektivt (er vel også erfaring). Han er superflink sosialt, og er flinkere i matte og slike fag.

Skrevet

Her er vi også ganske kjønnstypiske. Jeg er god i språk, og han i matte/fysikk. Jeg er litt bedre utdannet enn han, men vi tjener like mye. Jeg er også flinkere i sosiale sammenhenger. "leser" folk godt, og kan egentlig snakke med hvem som helst. Han kan mye om hvordan ting i samfunnet henger sammen. Politikk og økonomi og sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...