Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #1 Skrevet 28. oktober 2012 Her er vi definitivt hvert vårt fagfelt, hvor den andre ikke har noen særlig innsikt. Men, selv om jeg holder på med min mastergrad, og allerede har 5 år på høgskole\universitet, er jeg ikke i nærheten av min kjære. Han er et vandrende geni som blir oppringt av nær og fjern for å løse oppgaver som ingen andre forstår det kvekk av:) Han er siv. ingeniør fra NTNU og gikk ut derifra med kun toppkarakterer. Kan tidvis føle meg som en barbiedukke ifht ham:(
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 28. oktober 2012 #2 Skrevet 28. oktober 2012 Meg, uten å virke pompøs(?) Samboeren har sterk dysleksi og en lettere hjerneskade, som påvirker akurat der.. Så jeg har lettere for å finne praktiske løsninger, ser flere sider av saker osv osv, men han er bedre innen sosial intelekt, siden jag har tatt avstand fra det meste sosiale i mange, lange år.. Ingen av oss har en fullført utdanning, han fordi han gikk skolelei og droppet, jeg pga sosialangst. Men jeg liker å følge opp på studier, teknologi, nyheter osv, han er litt mindre engasjert der...
3barnsmor_to_be Skrevet 28. oktober 2012 #4 Skrevet 28. oktober 2012 På hver vår område her.. Han er flink på geografi, historie og samfunn.. mens jeg er flink i norsk, problemløsninger, IT, og er ellers ganske grei på tekniske ting. Jeg skjønner ting mye fortere enn han og har ellers stort inntrykk av at min hjerne fungerer ca 50 ganger raskere! hehe.. han er såååå treig!
Hybelkanina Skrevet 28. oktober 2012 #5 Skrevet 28. oktober 2012 Vi stiller nok ganske likt i utgangspunktet, men jeg har lengre utdanning og er mer belest enn ham. Han har derimot hjerne for logikk langt mer enn meg (matte etc.)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #6 Skrevet 28. oktober 2012 Vi har veldig forskjellig utdannelse og jobb så vanskelig å si, men han har høyere utdannelse enn meg.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #7 Skrevet 28. oktober 2012 Spørs nok hva du mener, eller innen hvilket felt. Vi er begge intelligente mennesker (uten å skryte, men vi er det) som har fått toppkarakterer gjennom hele utdannelsen. Vi har helt ulike fagfelt, og kan lite om hverandres jobber. Han er helt klart mye mer allment opplyst enn meg, vet litt om alt. Jeg vet mye om det jeg interesserer meg for, ikke så mye om andre ting. Men når det kommer til mellommenneskelige forhold er det nok jeg som stiller sterkest. Vet ikke om det har med intelligens å gjøre eller den måten vi er oppdratt og vant til å tenke på - jeg heller mot det siste.
geitemarken Skrevet 28. oktober 2012 #8 Skrevet 28. oktober 2012 Jeg er mer street smart og boklært mens han er et geni på praktiske ting. Så vi stiller veldig likt egentlig.
Major HotLips Houlihan Skrevet 28. oktober 2012 #9 Skrevet 28. oktober 2012 Vi har nok begge felt vi briljerer innen
CaptainHindsight Skrevet 28. oktober 2012 #10 Skrevet 28. oktober 2012 Mannen. Stikkord der er kvantefysikk, programmering og høyere matematikk. Kjenner jeg er veldig stolt av han, av ulike grunner tok han ikke videregående i USA; kun en GED, men ble æresstudent på universitetet da han begynte der. Han er et geni Men jeg er bedre sosialt. Han forstår ikke sosiale hint i det hele tatt Dessuten tar jeg språk lett, så jeg er kanskje bare glup på andre områder enn han.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #11 Skrevet 28. oktober 2012 Vi har fordypet oss i totalt ulike fag. Mannen min har bachelorgrad fra høyskole, jeg holder på med master på universitet. Selv om jeg er mer belest enn han så er han stort sett kjappere enn meg - særlig når det kommer til logikk, matte etc. Vi har liten forståelse for hverandres jobbhverdag - når han snakker om spesifikke ting fra jobben sin er det som om han snakker gresk til meg, og vice versa. Heldigvis har vi mange andre interesser vi kan snakke sammen om Vi ser også at det er en fordel at vi er flinke på ulik ting, for eksempel når vi skal hjelpe ungene med leksene etterhvert. Da kan han hjelpe med fysikk, matte og kjemi - mens jeg kan hjelpe med samfunnsfag, læringsstrategier osv. Jeg er er snart pedagog, mannen er bioingeniør. Sosialt sett fungerer vi begge normalt, men mannen har en veldig god evne til å få i gang gode samtaleevner. Dessuten er han morsom og kommer overens med de aller fleste. Jeg kan føle meg til utilpass om jeg ikke kjenner personen(e) vi omgås godt.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #12 Skrevet 28. oktober 2012 Vi har hver våre felt, men han er helt klart smartere enn meg.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #13 Skrevet 28. oktober 2012 Min mann er også sivil ingeniør fra NTNU, og har en klisterhjerne av dimensjoner. Husker absolutt alt han leser og man må jobbe hardt for å kunne sette ham fast i noe som helst egentlig. Han er rett og slett meget intelligent, og samtidig svært lite fordomsfull og dømmer ingen andre mennesker på grunnlag av feks utdannelse og slikt. Jeg har "bare" videregådende utdannelse, og er utdannelsesmessig langt under han da selvsagt. Det betyr ikke at jeg er mindre intelligent enn ham dog. Folk jeg blir kjent med blir som regel rimelig overrasket når de hører hvilken utdannelse jeg har, og synes det er rart at jeg ikke har tatt mer utdannelse enn det jeg har gjort. Jeg vil si at jeg nok utmerker meg mer enn min mann når det gjelder sosial og praktisk intelligens enn min mann. Han er mer boksmart enn meg.
Miamimom Skrevet 28. oktober 2012 #14 Skrevet 28. oktober 2012 Jeg er den alle ringer hvis de lurer på trivia,er ubestridt dronning av alle quiz og sånne ting. Har høy utdannelse med bare gode karakterer. MEN, jeg har fotografisk hukommelse, og det er derfor ikke gitt at jeg skjønner alt jeg kan. Mannen er også sterk i allmenkunnskap, men et geni i snevre felt. Han har en ansett jobb jeg skjønner lite av. Jeg scorer høyest på Mensatesten, men han er nok like bak sånn på det jevne ;-)
☆☆☆ Skrevet 28. oktober 2012 #16 Skrevet 28. oktober 2012 Eg har lettare for å lære "puggeting" enn han, og les vesentleg fortare (han har dysleksi). Eg er også flinkare på gåter og språklege oppgåver. Han har mykje lettare for oppgåver som gjeld matematikk, mekanikk og romforståing. Veit ikkje kven av oss som hadde komt best ut i IQ-test, men eg bankar han i trivial persuit og han meg i Risk..
Mrs. Bouquet Skrevet 28. oktober 2012 #17 Skrevet 28. oktober 2012 Mange selverklærte genier her visst. Jeg er ikke en av dem.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #18 Skrevet 28. oktober 2012 HI her: Mannen min også er typen som får stipender fra skolene han har gått på for den beste eleven osv. Fått KUN toppkarakterer i alle fag\emner. Kunne blitt akkurat hva han vil, jobber i dag innen forskning. Han har bl.a bodd flere mnd i USA for å hjelpe store bedrifter der. Han er rett og slett et vandrende geni! Så selv om jeg selv tar masterstudie og har en god utdannelse i bunn, føler meg jo veldig lite glup! Dog selv om jeg kun får toppkarakterer, så er jeg ikke engang nearby! Selv om jeg er veldig stolt av ham, er det godt å være med litt "levende" i blant hvor jeg også kan hevde meg, hehe=)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #19 Skrevet 28. oktober 2012 HI her: Mannen min også er typen som får stipender fra skolene han har gått på for den beste eleven osv. Fått KUN toppkarakterer i alle fag\emner. Kunne blitt akkurat hva han vil, jobber i dag innen forskning. Han har bl.a bodd flere mnd i USA for å hjelpe store bedrifter der. Han er rett og slett et vandrende geni! Så selv om jeg selv tar masterstudie og har en god utdannelse i bunn, føler meg jo veldig lite glup! Dog selv om jeg kun får toppkarakterer, så er jeg ikke engang nearby! Selv om jeg er veldig stolt av ham, er det godt å være med litt "levende" i blant hvor jeg også kan hevde meg, hehe=) Hvorfor behovet for å hevde deg? Vær glad du har en mann som er smartere enn deg. Slike forhold er oftest mest harmoniske.
PintSizedDictator Skrevet 28. oktober 2012 #20 Skrevet 28. oktober 2012 Jeg stiller sterkest språklig. Han briljerer innen matte og annen logisk tankeføring. Ellers er vi vel flinke innen våre egne felt.
me_87 Skrevet 28. oktober 2012 #21 Skrevet 28. oktober 2012 Han er smartest uten tvil hehe! Men overlever det og
ma(G)ma med to små :) Skrevet 28. oktober 2012 #22 Skrevet 28. oktober 2012 Spørs nok hva du mener, eller innen hvilket felt. Vi er begge intelligente mennesker (uten å skryte, men vi er det) som har fått toppkarakterer gjennom hele utdannelsen. Vi har helt ulike fagfelt, og kan lite om hverandres jobber. Han er helt klart mye mer allment opplyst enn meg, vet litt om alt. Jeg vet mye om det jeg interesserer meg for, ikke så mye om andre ting. Men når det kommer til mellommenneskelige forhold er det nok jeg som stiller sterkest. Vet ikke om det har med intelligens å gjøre eller den måten vi er oppdratt og vant til å tenke på - jeg heller mot det siste. Som om du skulle beskrive oss!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #23 Skrevet 28. oktober 2012 Vi har fordypet oss i totalt ulike fag. Mannen min har bachelorgrad fra høyskole, jeg holder på med master på universitet. Selv om jeg er mer belest enn han så er han stort sett kjappere enn meg - særlig når det kommer til logikk, matte etc. Vi har liten forståelse for hverandres jobbhverdag - når han snakker om spesifikke ting fra jobben sin er det som om han snakker gresk til meg, og vice versa. Heldigvis har vi mange andre interesser vi kan snakke sammen om Vi ser også at det er en fordel at vi er flinke på ulik ting, for eksempel når vi skal hjelpe ungene med leksene etterhvert. Da kan han hjelpe med fysikk, matte og kjemi - mens jeg kan hjelpe med samfunnsfag, læringsstrategier osv. Jeg er er snart pedagog, mannen er bioingeniør. Sosialt sett fungerer vi begge normalt, men mannen har en veldig god evne til å få i gang gode samtaleevner. Dessuten er han morsom og kommer overens med de aller fleste. Jeg kan føle meg til utilpass om jeg ikke kjenner personen(e) vi omgås godt. Samme her! Kunne skrevet dette selv. Har til og med samme utdanning. Artig!
Gjest Flora med nr 3 <3 Skrevet 28. oktober 2012 #24 Skrevet 28. oktober 2012 Her er det mannen, uten tvil
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #25 Skrevet 28. oktober 2012 Vi er begge enige i at jeg er smartest av oss. Vi har høyere utdanning begge to innen samme fagfelt, så det er lett å sammenlikne oss. Tror forøvrig også det er bra for husfreden at vi er enige i at jeg er smartest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå